Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Ben weer terug van een rondje Nederland op vakantie.

Indie, een kaartje uit Brazilië? Ik postcross nu wel al wat jaren maar nog nooit een kaartje uit Brazilië gehad *jaloers*.

HIer lagen vier kaarten op mij te wachten en veel hurray's. Allemaal leuke kaarten en de achterzijde ook vol geschreven.

Zjuist een resend gedaan, ik heb in die buurt 5 jaar gewoond, nadat ze netjes op mijn berichtje had gereageerd (nederland na 30 dagen). Op vakantie maar 10kaarten gekocht, mijn bak zat al vol).
Droomz en Millefleurs: Op zich ben ik best een geduldig mens hoor. Ik kan goed achterover leunen. Ik denk dat ik meer bespaar op de kosten dan op het aantal. Ik geef geen twee euro uit per kaart. Sowieso koop ik geen kaarten van meer dan een euro en verder heb ik veel kaartenboekjes (per stuk veel goedkoper), kringloop en gratis kaartjes.

Welkom terug Steph. Was jij degene die ging kiezen tussen Groningen en Scheveningen? Ja, ik vond Brazilië ook best bijzonder. En heel herkenbaar met dat Christus-de-Verlosser-beeld. Ik hoop ook ooit een kaart van de Iguacu watervallen te krijgen. Dat zou helemaal geweldig zijn.

Leuke kaart Droomz. Lekker kleurrijk.

Vandaag gaat er een badeend naar Finland. De Oekraïne gaat blijkbaar een stuk sneller dan de rest van de Sovjetlanden, dus ik had al weer een hurray.
Indie, ik was idd die persoon die ging kiezen tussen Groningen en Scheveningen. Het is geworden, Scheveningen-Groningen-Almelo. Overal twee overnachtingen.

Droomz, ik heb die kaart favorite gemaakt. Hij is zo enorm mooi.

Ik ga vanavond 8 adressen aanvragen, die doe ik niet in één keer schrijven (denk ik).
Mijn kaarten zijn ook max. 1 euro voor Postcrossing. Voor mezelf geef ik maximaal 2 euro uit

Kringloop heeft hier helaas zelden wat en van die postcardboeken heb ik nog niet. Wil ik wel bestellen.

Ik vind de kaart ook erg mooi. Die gaat zeker op de deur .

Vanmiddag even de verkeerd bezorgde kaart weer op de post gedaan.

Ik heb maar even de oranje code onderin weggehaald met typ-ex. Het was dit of een lelijke grote sticker die over het verhaaltje en ID ging.

Hier trouwens een hurray in de bus: Kaartje is maandag op de bus gegaan en vandaag al aangekomen in Finland
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik bedoelde die twee euro ook inclusief de postzegel. kaartjes hier tussen 1,00 en 1,25(kontraste).

Ik had ook al een hurray vandaag die ik maandag al gepost had! Mijn hurray kwam niet van ver: Duitsland.

Kaartje op de mat uit the USA, verstuurd op 4 augustus. Nauwelijks beschreven, oud kaartje. Bleek van een 6-jarige die thuis geschoold werd. heb ook niet echt de moeite genomen een erg uitgebreide hurray terug te schrijven.

Nieuw adres getrokken, weer Duitsland. profiel van 2 regels, geen voorkeuren. Tja, heb maar wat over die twee regels gezegd en wat over de kaart, verder gewoon wat groter geschreven dan is de kaart snel vol.
Vandaag de 8 kaarten geschreven, makkelijke profielen ook voor kaarten te zoeken.

Voor een kaart geef ik hooguit 1 euro uit en dan nog de postzegel.
En twee mooie kaarten in de bus. Maleisië, altijd mooie kaarten (plus een Unicefpostzegel) en een kaart uit Bosnië-Herzovoginië, een mooi beeld uit de stad waar ze woont.
Hier geen postcrossingnieuws .

Geen kaartjes, geen brieven. Alleen een paar te beschrijven kaartjes voor het postcrossingsforum. Dus daar ga ik dan maar me aan de slag :-).
Gisteren uitstekende kaarten in de bus aangetroffen en de langste, maar vooral leukste hurray ooit ontvangen. Waarschijnlijk heb ik er een penvriendin bij en ontmoeten we elkaar over enkele weken in Amsterdam.

Vanochtend 64 Smartjes naar Japan verscheept en een illustratie van Anton Pieck is naar een Portugese bestemming vertrokken.

@Indie > ik heb inmiddels 22 plaatjes uit Brazilië mogen ontvangen, maar de Iguacu watervallen zaten er nog niet tussen.

Ooit heb ik in de Dominicaanse Republiek een ballonvaart gemaakt onder leiding van Jesus, ik vond het wel bijzonder om samen met hem een hemelvaart te maken.

@Droomz > ik vind het kaartje met de verfpigmenten helemaal top, net als de seizoenszegels. Ik heb een flinke lading van deze zegels ingeslagen.

@Peacy > nog maar zelden heb ik post uit India ontvangen en de meeste van mijn kaarten er naar toe zijn expired geraakt (ondanks herhaalde resends).

@Steph > ben je Ilse de Lange nog tegen het lijf gelopen in Almelo? Is er verder nog iets te beleven daar?

@Millefleurs > voor een 'gewone' PC official besteed ik niet meer dan een euro aan de afbeelding. Voor penvriendinnen en bekenden van dit forum zoek ik gewoon een passend onderwerp en kijk ik niet naar de prijs.

Nu snel op de fiets naar de markt voordat de buien gaan vallen. Er dreigen grijze wolken in de verte.
Die seizoenszegels zijn tijdelijk zeker? Weet iemand hoelang ze blijven?

Grappig om zo penvrienden te vinden.

Hier is kaartje nr 2 die maandag verstuurt is, binnen bij de ontvanger. Duitsland is het.

Ze heeft de hurray in het Nederlands geschreven, grappig.
vandaag 3 kaarten op mijn mat: een hele vage oude foto-kaart (1978!) uit Finland. Wat wel raar is, is dat het profiel uit Finland is, maar de code FR. dat is toch Frankrijk?

Verder een toeristenkaart uit Brazilië en een prachtige kaart uit Singapore!

Ook twee hurrays en mijn nieuwe kaarten gaan terug naar dezelfde twee landen: Duitsland en Finland.

Ik heb vandaag wel weer wat geweldige kaarten gevonden om zelf te versturen. En bijzondere close-up van marilyn, heinekenkaarten, een kaart met een duivel en engel erop en een kaart van de wereld maar dan op drie wereldbollen.
-dubbel-
Droomz, de kaart uit Rusland is erg leuk, kleurrijk.

Seizoenszegels zijn neem ik aan zolang de voorraad strekte op collectclub.

Ik heb zojuist heel dapper een kaart in het Duits geschreven, eerst de tekst op proef en daarna even de voorzetsels verbeterd m.b.v. google translate. Een handig programma, als je het niet te moeilijke vragen stelt.

De dame in kwestie in erg slecht in engels en het gaf me een kans eens te oefenen.

Neferisis, wat een bijzondere ervaring met Jesus in de ballon.

En wat leuk om een leuke postcrosser te gaan ontmoeten. Uit welk land komt zij?

Ik heb nog drie kaarten te schrijven, wat geen straf is met dit weer (herfst). Zo meteen (ik moet naar een afspraak) post ik alvast de vuurtoren naar Duitsland en de lezende dame (een catch kaart).

Millefleurs, misschien een buitenlandse studente? Ik begon ook ooit vanaf mijn studieplek in een ander land.
Neferisis, in Almelo zelf is niet zoveel te doen. Ilse niet gezien kwam omdat ik in een all-inclusive zat en overdekt. (ze hebben wel een MC daar).

Een kaartje, niets aan omdat het getekend is, uit China. Én twee hurray's, gelukkig is mijn kaartje naar NL na 40dagen ook aangekomen. Nu weer verder met de poets.
Wat een woei vandaag! De regenpakken moesten te voorschijn gehaald worden en de korte broeken konden terug in de kast.

Wel ideaal weer om de kaartendoos aan te spreken: muziekinstrumenten gaan naar de kust, een lezende dame naar de V.S., een Frans kaartje naar Polen, konijnen naar Finland en een postzegel naar Litouwen.

Gisteren en vandaag geen post, wel hurrays.

@Droomz > de seizoenzegels zijn in een beperkte hoeveelheid uitgegeven, dus op=op.

@Millefleurs > heb je de speciale kaarten on line gekocht of in een winkel?

@Ligaa > Übung macht den Meister!

De enthousiaste postcrosser komt uit Roemenië.
quote:neferisis schreef op 31 augustus 2012 @ 15:17:

@Millefleurs > heb je de speciale kaarten on line gekocht of in een winkel?

Kennissen van mij hebben hier een soort giftshop met aparte kaarten. Deze kwamen uit een stapel van de oude collectie, was er wel blij mee!
Dan ga ik toch nog maar een paar setjes kopen.

Ik koop ze niet online trouwens, mar haal ze bij de Bruna.

Kaart naar Roemenie is ook al aangekomen. kaart nummer 4.
Helleu

ik heb me zojuist ingeschreven bij postcrossing. Had er al vaker over gelezen en leek me toch wel erg leuk. Goed hier dingen van jullie te lezen. Dat een leeg profiel saai is, bijvoorbeeld

Maar.. wat is een 'hurray'?

Ik heb eigenlijk niet zoveel tijd, zometeen na m'n werk, maar ga toch even snel kaartjes halen, denk ik
Later is nu
Hoe plaats je je kaart trouwens op postcrossing (de afbeelding) Scannen?
Later is nu
@Droomz: Finland is bij mij ook al een paar keer zo snel gegaan. Zowel heen als terug. Het gaat sowieso snel bij jou.

@Millefleur: Dat begreep ik al, dat je inclusief zegel bedoelde. Ik denk dat ik gemiddeld tussen de één en anderhalve euro uit kom totaal.

@Steph: Kun je net zo slecht kiezen als ik? Het is een divers rondje Nederland geworden zo.

@Neferisis: Leuk zo'n enthousiasteling en grappig dat jullie in Amsterdam hebben afgesproken.

Die watervallen kan ik dus lang op wachten. Moet ik toch zelf maar gaan kijken.

Jesus is in Spaanstalige landen een heel gewone naam, hier is dat toch wel anders. Ik ken geen jongens die Jezus heten. Zo'n hemelvaart is dan wel weer grappig ja.

@Dreamer: Een hurray krijg je in je eigen e-mail als iemand jouw kaartje heeft ontvangen en deze registreert. In zo'n hurray heb je de mogelijkheid zoveel te schrijven als je wilt. Een dank-je-wel bijvoorbeeld of hoe leuk je de kaart vindt. Hoe meer en hoe enthousiaster, hoe leuker dus om te ontvangen.

Je kunt de kaarten scannen, maar ook net als ik (ik heb geen scanner) fotograferen en dan uploaden. Wat ik ook veel doe is kaarten uit andermans profiel opslaan als ik deze ook in mijn schoenendoos heb zitten.

Mijn brievenbus was leeg vandaag. Had ik niet verwacht aangezien ik 11 ontvangen kaartjes achterloop.

Zelf een viooltje naar Duitsland gestuurd. Een man die graag bloemen wilde hebben.
Nef: Haha jouw berichtje over jouw hemelvaart met Jesus

Ja wat een herfstig weertje vandaag he. Vanochtend echt megastorm hier en heeeeel veel water uit de hemel. Nu alleen nog flinke wind.

Ik viste een hele mooie strandkaart uit de bus vandaag. Helemaal blij mee. Hij komt uit Polen. Ik moet eerst nog even mn nieuwe magneetborden ophangen en dan hang ik m daar op

Steph: Leuk gehad? Zo hebben jullie wel veel hoeken van ons land gezien!

Dreamer leuk dat je je hebt aangemeld! Veel plezier!

Ligaa: wat goed zeg een kaart in het Duits geschreven. Leuke uitdaging. Ik hoop voor je op een leuke hurray.

Voor iedereen hier een en fijne avond!
Ha Koozoo, daar beantwoord je een volgende vraag van mij mee: wat doen jullie met de kaartjes?

Ik vind gewoon sturen en ontvangen leuk, maar geen idee of ik ze ga bewaren, bijvoorbeeld. Nou heb ik in m'n profiel gezet dat ik Giraffes spaar, kaartjes daarvan bewaar ik dan weer wel. Dat doe ik al jaren. Dat zou ik ook eens georganiseerder kunnen doen, maar er is veel hier in huis wat ik georganiseerder zou kunnen doen
Later is nu
Sorry, ik red het niet om allemaal nog bij te lezen (ook al is het maar 2 bladzijden). Hopelijk is alles goed met iedereen?

Hier is het heel erg druk. Postcrossing lag een beetje stil. Nu net een Bella en Boo kaart naar Finland geschreven en een kat naar Rusland.

Zal zo nog wat uitgebreider op het kletspraatje schrijven:). En proberen om het hier weer bij te gaan houden.

Welkom Dreamer!
@Indie Nietalle kaarten gaan snel helaas. Ik wacht op 3 al 38 dagen ofzo.

Net nog 2 setjes seasonszegels gehaald. Ze gaan snel zei het meisje van de Bruna. Ik zag ze ook niet meer staan, maar ze hadden ze verplaatst.
Pff.. lastiger dan ik dacht. Ik dacht namelijk "oooh.. ik heb kaartjes zát, daar hoef ik eerst niet voor op pad" maar ik heb, voor mijn gevoel, geen geschikte kaartjes. Ben alles overhoop aan 't halen Kom inderdaad veel leuke kaartjes tegen, maar niet waar ze om vragen. Letten jullie daar altijd op?

En sturen jullie dubbele of enkele kaarten? Wat krijg je terug?

Vraag ik (al) teveel?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven