Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Ik heb gisteren in totaal vijfenhalf uur achter het stuur doorgebracht om de begrafenis van een lieve tante bij te kunnen wonen. 's Avonds nergens meer puf voor, zelfs niet in het aanvragen van kaarten. Pas vanochtend de vier kaarten die gisteren waren gearriveerd geregistreerd.

@Tine > wat heerlijk dat de nieuwe job bevalt. Heb je een gezellig team om mee te werken?

Je hebt weer een goede vangst gedaan. Disneykaarten of andere onderwerpen?

's Avonds staat hier de achterdeur open voor wat verkoelende lucht in huis, maar dan komt er ook spontaan van alles naar binnen. Er zat al een pad op de mat, een kikker boven op een slipper en ik zag diverse reusachtige spinnen over het parket rennen. Ik heb een hockeystick paraat om de natuur naar buiten te bonjouren, maar af en toe moet ik mezelf wel moed inspreken.

@Indie > ik kan me goed voorstellen het fijn is om weer over een eigen toilet en douche te beschikken. Werden de openbare faciliteiten nog enigszins bijgehouden tijdens het festival? Wat staat er afgebeeld op de Lowlands ansicht? Kon je er ook een speciale postzegel op krijgen?

Ik las net bij een Poolse postcrosser dat hij 'Guernsey kaartjes' niet registreert.

@Peacy > waarom kan jij geen kaartje uit Oekraïne krijgen?

@Ligaa > er schijnt dit jaar een naaktslakkenplaag te zijn, maar ik ben ze nog niet in de tuin tegen gekomen. Wel elke ochtend op de wandelpadden tussen de landbouwvelden. Het is dan behoorlijk laveren om de schoenen schoon te houden, ook vanwege de honden- en paardendrollen.

@Droomz > heb jij een weekendregeling met je ex voor de katten?

@Nicolientje > kartonnetjes in de bus zijn geen feest. Wat heb je uiteindelijk in de hurray gezet?
Ik vind de mac heel af en toe wel lekker. Eens per 2 jaar of zo . Vaker kom ik er niet.

Ik zat er wel echt vol van. Normaal nooit. Hopelijk is mijn maag aan het slinken

En geen weekendregeling, maar ik zie ze toch nog wel een beetje als mijn katten. Mede ook omdat 2 van mijn katten familie van ze zijn.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik loop een kaartje voor nu zeg maar. Heb al lang geen hurrays meer gehad! Dus vandaar, dat ik geen kaartje kon krijgen!
Indie, Ja cursus natuur-, schei- en wiskunde. Wou jij ook naar F. in E.? Voltijd studeren is geen optie dan? Er waren nog een paar vrouwen die geen twintig meer waren. Hoe zeg ik zoiets netjes? Een vrouw is 40 en gaat ook de voltijd doen. Geen man, geen kinderen en ze brengt 's ochtends kranten rond vertelde ze. Daarom kon ze deze studie doen. Het precieze weet ik er ook niet van sorry. Ik wil ook radiodiagnostiek gaan doen, lijkt me leuker als radiotherapie. Wat jammer dat je het toch niet geworden bent. Volgend jaar weer proberen? Dankjewel, ik ga mijn best doen. Vind het allemaal heel spannend... Volgende keer gaan we waarschijnlijk ergens anders heen dus waarschijnlijk ook ander eten;). Zoiets kunnen we natuurlijk ook van tevoren al afspreken.

Neferisis, gecondoleerd. Ik heb in de hurray heel kort gezet leuk dat je foto's maakt voor postcrossing. Dankjewel voor de kaart. En nu maar hopen dat ze mijn beetje bozige ondertoon eruit haalt. Ik durfde ook geen hele boze dingen te zeggen ofzo;).

Droomz, ik zat ook echt heel erg vol van de Mc. Kon het niet eens allemaal op haha. En had gewoon een medium menu besteld, niets geks erbij ofzo. Laat onze magen maar slinken inderdaad, helemaal goed!

Peacy, jij loopt echt heel erg vaak voor, hoe krijg je het voor elkaar:P.

Vanmiddag visite maar hopelijk is de postbode eerder;).
Volgende keer laat ik lekker iemand koken en hapjes maken voor ons!

Hij moet nog wel een chocomousse of 3 maken voor vriendinnen van mij en nog een hoop andere dingen. Maar ik kijk hem wel lief aan!

Nicolientje: Ik weet hetn iet, vind het behoorlijk jammer
Ook vandaag post: twee stuks.

Ik kom praktisch nooit bij de Mc, mijn kinderen geven niets om fastfood, dus die deed ik er vroeger ook geen plezier mee. Ik vind het er bovendien erg ongezellig en enorm rommelig.

Sinds een paar maanden is hier in de buurt een McDrive gevestigd en sindsdien vind ik regelmatig allerlei weggesmeten verpakkingen en etenswaar in de voortuin. Heel fijn.
Ik mag van mezelf elke 20ste vande maand nieuwe kaarten aanvragen, maar nog steeds niet gedaan. Geen zin ofzo.
Aah anders wacht je toch een maandje
@Neferisis: Gecondoleerd.

@Nicolientje: Een voltijdsstudie is voor mij onbetaalbaar. De studie zelf sowieso (instellingscollegegeld, boeken en langstudeerboete) en ik kan niet leven van alleen een krantenwijk. Ik ben wel nieuwsgierig hoe zij dat doet. Ik zou trouwens niet naar E. gaan, ik woon in de buurt van Amsterdam.

Bij mij in de buurt zit ook een McDrive en inderdaad overal ligt troep. Ligt natuurlijk niet alleen aan hen, maar ook aan de aso's. Hetzelfde op Lowlands, zoveel randdebielen flikkeren alles maar gewoon op de grond terwijl er voldoende vuilnisbakken zijn. Van mij mogen ze die mensen direct van het terrein verwijderen, scheelt een hoop schoonmaakkosten. De toiletten zijn trouwens wel redelijk, ik heb niet één keer zonder wc-papier gezeten. Maar ook hier geldt dat er altijd weer zwijnen tussen zitten.

En dan nu nog even over PC. Gister een foodkaartje naar Finland en vandaag een stroopwafel naar een Chinese student in Duitsland en een I love my planet kaart naar een Nederlander. De laatste meldt doodleuk een aantal weken op vakantie te zijn dus we moeten maar even wachten. Ik heb op het kaartje gevraagd of ie wist dat ie zijn profiel op inactief kan zetten als ie weg is, dat ik dat sympathieker vind dan zijn sorry voor het wachten (ik kon het niet laten ).

De kaart is een multiview van allerlei festivalbeelden met groeten uit Lowlands erop. Ze deden er een stempel op en dan kon je hem in een ouderwetse brievenbus doen. Voor zover ik begreep hebben ze er later postzegels op geplakt. Of althans dat was de bedoeling, ik las dat dit op een serie van vrijdag is vergeten.
Peacy, chocomousse, jammie:D.

Neferisis, fijn dat je kinderen niets om fastfood geven! Pizza heb ik nog nooit gehad maar broodje kebab vind ik zoooo lekker. Haal het alleen niet al te vaak want het is zo duur (¤3,00!).

Droomz, hoe komt het dat je geen zin hebt?

Indie, ja als je instellingscollegegeld en al die andere kosten erbij krijgt word het inderdaad heel erg duur. Ik weet niet hoe zij precies rond komt, als ik haar zie zal ik er eens naar informeren. Oké, ja dan is E. een beetje uit de richting. Ik kies bewust voor E. ivm de sociale sfeer daar. Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat er heel veel begrip is voor de studenten dus vandaar. Vind het heel netjes dat je hebt verteld over het inactieveren van zijn profiel. Daar zeg je volgens mij niets verkeerds mee hoor.

Hier vandaag 2 officials. Eentje van St. Petersburg (mooi!) en 1tje uit Oekraïne. Ook heel mooi! Verder nog een penvriendinbrief gekregen. Ben helemaal gesloopt door de visite van vanmiddag dus ik doe vanavond rustig aan. Wou eigenlijk switcht at birth kijken maar die word zondagmiddag herhaald dus ik kijk de film op RTL 4. Erg benieuwd hoe die is;).
Zo, lang niet geweest! Even mezelf bekend maken, ik postte hier eerder als een blauw vogeltje...

Ik heb gisteren eindelijk weer eens een kaart ontvangen, helemaal in het Frans! Leuk, leuk! Ik loop wel 5 kaarten achter met ontvangen, dus verwacht er nog wel een paar! Ik mag nog 6 adressen aanvragen, maar had het zo druk dat ik dat even uitgesteld heb.

Ik had toch laatst zo'n veeleisend profiel getrokken dat ik twijfelde of ik wel zou sturen? Toch een hele mooie uitgezocht destijds, kat met kom van kontraste. Nou, ik kreeg dus een lege hurray van die eikel.

Nu nog twee kaarten onderweg: Rusland en de Fillipijnen. De laatste doet er al 33 dagen over, ben benieuwd...
Heeeej millefleurs, jou heb ik lang niet meer gezien. Alles goed? Ben je nog aan het PC'en? Op hoeveel sent en received zit je nu dan? Wat stom dat die man je een lege hurray heeft gestuurd. Ik hoop echt dat je zulke dingen in de toekomst kan melden. Ik hoop dat je kaartje naar de Fillipijnen snel aan zal komen;).

Net mijn 50ste hurray gehad! Nu mag ik er 10 traveling hebben. Meteen 2 adressen aangevraagd want ik moet vandaag toch nog een hele stapel naar de brievenbus brengen. Er gaat een boom met regenboog naar Duitsland en een mooie bloem blijft in NL (naar een vrouw van 73 jaar, erg leuk!).

Verder geen nieuws, volgens mij is de postbode nog niet geweest maar ik heb ook nog niet gekeken. Zo maar eens even doen.
Hurray uit Finland, een hele lieve. Er gaat nu een NL kaartje naar België, nieuw land voor mij:). Ook leuk!

Vandaag 10 poststukken posten. Zo meteen maar even doen dan kan het vandaag allemaal nog verzonden worden.
Nicolientje, ik heb er nu 29 send en 24 ontvangen. ik ga straks even nieuwe adressen aanvragen, nu een paar dagen vrij en tijd om te schrijven!

Die lege hurray baalde ik ook wel van. Ik bedoel, hij was waarschijnlijk de engelse taal niet machtig, dat kan. Ik gaf hem daarom het voordeel van de twijfel. maar wel de moeite doen een ellenlang profiel met vage eisen te maken, maar een simpel 'thanks' is blijkbaar te veel.
De franse kaart heeft een ongeldige megavage ID. Kan hem niet registreren en heb maar een oproep op mijn profiel gezet en zo'n zoekactie gestart. dit had hij erop gezet:

Nahhhh, ik heb nu toch een afschuwelijke kaart ontvangen uit NL. Allereerst van een kat (wtf, ik ben gek op katten, maar ik word niet blij van kattentaal op een kaartje). En ik kan niets bedenken wat zover van mij afstaat als een roze kaart met een roze prinsesje met roze roosjes erom heen. Ik kan maar niet bedenken waarom iemand zoiets naar mij zou willen sturen. Niets in mijn profiel wijst erop dat ik ook maar iets wat daar een beetje in de buurt komt leuk zou vinden. Ik ben geen meisje van 7. En zelfs als kind kotste ik van dit soort meisjesdingen. Wat ga ik nu in de hurray schrijven? Het stomme is nog dat het profiel (van het baasje) heel veel overeenkomsten heeft met hoe ik ben en de meeste van haar verzonden kaartjes wel normaal zijn. Zou ze zich vergist hebben en de verkeerde kaart naar de verkeerde persoon hebben gestuurd?

@Millefleurs: Oh wat zou ik balen als ik jou was. Misschien zelfs de neiging hebben om er een berichte achteraan te sturen (waar ik dan uiteindelijk weer vanaf zie omdat ik liever de eer aan mezelf hou en mijn energie beter kan gebruiken).

Dat lijkt meer een nummerbord dan een ID.

@Nicolientje: Ik was ook blij met die vijftig. Nu duurt het wel heel lang voor er weer een extra kaartje bij komt. Ik merk al dat ik wat minder fanatiek ben geworden. Heb zelfs een adres voor morgen bewaard.

Ik zit nog steeds met een mengeling van verbazing en afgrijzen naar de kaart te kijken.
Millefleurs, zo je hebt er al aardig wat sent zeg! Heb je al nieuwe adressen aangevraagd? Wat vreemd van die Franse zeg. Hopelijk kom je nog achter de ID. Goed dat je zoveel moeite doet om er alsnog achter te komen.

Indie, wat verschrikkelijk om een kaart van een kat te krijgen. Haha, dat roze klinkt mij geweldig! Ik hou van mierenzoet en extreem truttig. Al gaat het ergste er wel af met de jaren. Jouw profiel nog niet gevonden maar hier 'ken' ik jou wel en nee ik krijg bij jou niet de indruk om een roze prinsessenkaartje te sturen. Ik hoop voor jou dat ze zich vergist heeft. Kan je geen hurray in kattentaal terug sturen? Of vind je dat teveel verlagen tot haar niveau? Ik zou heel graag jouw kaartje eens zien haha.

50 is inderdaad leuk maar jammer dat het nu zo lang zal duren voor je 11 mag hebben inderdaad. Het is toch wel een spel om steeds 1 meer te mogen inderdaad.

Sinds lange tijd is mijn stalker weer terug. Ik ging simpelweg post in 'mijn' brievenbus doen staat ie daar! Verder is het lang verhaal, staat op kletspraatje. Maar jeetje, ik ben 1) geschrokken en 2) heel boos.
Nicolientje, wat vervelend zo'n stalker. Ik ga zo verder lezen op het andere topic.

Ik stuur je even een berichtje via PC. Dan kun je je adres opsturen zodat ik van die afschuwelijke kaart af kom. Ik ga die echt never nooit niet in mijn gang hangen en als ik jou er blij mee kan maken dan stuur ik 'm graag door.
quote:millefleurs schreef op 23 augustus 2012 @ 17:07:

De franse kaart heeft een ongeldige megavage ID. Kan hem niet registreren en heb maar een oproep op mijn profiel gezet en zo'n zoekactie gestart. dit had hij erop gezet:

***quote:lndie schreef op 23 augustus 2012 @ 17:29:

@Millefleurs:

Dat lijkt meer een nummerbord dan een ID.

Ik ben erachter... Ik ben ongelooflijk in het ootje genomen door mijn vader! Niks postcrossing. En het was inderdaad een nummerbord, die van mijn 'stief'. Whahahaha!!! Wat een bak, ik had niets door terwijl alles in de kaart op mijn vader sloeg!

Maar... dan loop ik wel 6 kaarten achter met ontvangen!
Hahahaha millefleurs!! Wa lt een actie!

Overigens.. Alleen maar 3 brieven in de bus . Verder heeel stil .
Hier nog steeds geen hurrays.

Wel een kaart uit Dresden in de bus.
Indie, ja zo'n stalker is allesbehalve leuk! Ik ga je zo meteen mijn adres opsturen. Je zou me heel blij maken met die kaart, ik heb even gekeken namelijk:). Als ik iets voor je terug kan doen dan laat het maar weten.

Millefleurs, hahaha wat leuk:). Wow, nog 6 te ontvangen kaarten. Hopelijk ontvang je er binnenkort een paar tegelijk.

Peacy, heb je mijn brief al?

Droomz, Wat jammer dat je nog geen hurrays hebt. Leuk dat je wel een kaart hebt gekregen.

Vandaag een hurray uit Polen en nu gaat er een stenen kaart naar Australië, vergeten te fotograveren. Vergeer ook veel foto's up te loaden voor ze geregistreerd worden, jammer. Vandaag 2 brieven en 1 kaartje.

Weer langs Paperchase geweest. Nieuwe kaartjes en nieuwe stickers dus ik ben los gegaan, hihi. Ook een scrapbook gekocht want ik ga mijn allermooiste kaartjes toch inplakken haha. 1 kaartje dat ik gekocht heb is echt fantastisch! Ik ga zo even op internet kijken of ik het jullie kan laten zien.
Brief idd ontvangen!!
Hurray uit Engeland van een jongen! Nu kaartje naar Thailand. Regent hurrays hier. Hopelijk blijft het nu allemaal eventjes traveling;).
Ha, millefleurs, wat een grappige actie, een Finse vriendin van mij had dit ook een keer gedaan, het duurde ook even voor het mij daagde dat het een kaart van haar was.

Indie, wat betreft de roze kaart, je moet maar zo denken, een ander kan niet jouw gedachten lezen (dat je er als kind van kotste bijvoorbeeld) en een kat kan dat al helemaal niet!

Het zal je vast nog vaker overkomen dat er kaarten jouw kant opkomen, die niet bij jou of je profiel passen.

Zo kreeg ik vandaag een toeristische multiview, die vind ik niet leuk en heb het op mijn profiel staan dat ik een aantal dingen minder leuk vind (en dan noem ik multiview) later staat er nog als je dan toch alleen toertistische kaarten stuurt, mag ik dan een single view? Alsnog komen er regelmatig multiviews binnen, dat mag nu eenmaal.

Vandaag dus 1 kaart (zoals hierboven beschreven), misschien dat ik morgen zelf nog even ga zitten voor het kaarten schrijven, vooral als het zoveel gaat regenen, wordt het toch een thuisblijfdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven