Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hoi, daar ben ik weer!

Inmiddels zijn onze retourtickets naar Bkk geboekt, we gaan de eerste drie weken van oktober weg!

Nu is het een beetje een Kwestie van inlezen en bedenken wat we willen.. We boeken alles ter plaatse, waarschijnlijk boeken we ook de binnenlandse vluchten pas daar, we willen niet gebonden zijn.

Maar nu is het dan wel regenseizoen, dus ons idee was om na het Noorden Koh Samui/Koh Phagnan en Koh Tao te bezoeken, omdat dit mooi schijnt te zijn, maar ook omdat het meest gunstig ligt qua moesson.

Maar nu willen we toch ook wel graag Koh Phi Phi en Krabi zien.. 3 weken is te kort voor dit alles dus sowieso zullen er keuzes gemaakt worden, maar tevens schijnt het in die periode ook wel flink slecht weer te kunnen zijn aan dr kant van Krabi.

Mijn vraag is of iemand daar ervaring mee heeft? Natuurlijk is er over het weer niet veel te zeggen, jullie hebben immers ook geen glazen bol..

Maar regent het nou echt zo veel indie periode?

We hebben er zo veel zin in!!
Dubbel
Het kan veel regenen in die periode, maar het kan ook blauw en zonnig zijn. Als je toch alles ter plekke boekt, kun je dan toch ook beslissen of je wel of niet gaat.
Daar heb je inderdaad een punt!
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en kwam dit topic tegen, dus kan ik misschien even iets vragen.

Mijn vriend en ik willen aan het eind van het jaar, nov/dec twee weken naar Thailand, voornamelijk voor het strand eigenlijk.

We willen natuurlijk wel een paar leuke uitjes maken, dus is mijn vraag waar kunnen we dan het beste naar toe, ik zie zoveel leuke eilandjes en plaatsen dat ik het niet meer weet.

Voornaamste reden is dus het strand.

En de jungle dus niet, ik vind spinnen en ander ongedierte vreselijk....brrr...

We zijn al eens in Maleisië geweest en daar niks geen last gehad van spinnen e.d. dus mijn hoop is ook dat dat in Thailand het geval is
Met als enige criterium strand blijven er nog wel heel veel mogelijkheden over. Duur of goedkoop? Toeristisch of meer unspoiled? Uitgaansgelegenheden of rust? Makkelijk bereikbaar of wil je er best een beetje moeite voor doen?
We gaan voornamelijk voor het strand. We zijn dus enorme zonaanbidders, dus de temperaturen spreken ons enorm aan.

En excursies van 2 of 3 dagen zijn niet de bedoeling zeg maar.

Dus makkelijk bereikbaar en 's avonds gewoon lekker op een terras borrelen is voor ons voldoende, hoeven geen spectaculaire shows of uitgaansgelegenheden te zijn.

En de prijs is niet het belangrijkste.

GEEN jungle dus
Waarom kies je dan voor Thailand? mooie stranden en zon kun je volgens mij ook wel dichterbij vinden.

Maarrree,, ko phi phi schijnt prachtig te zijn.
Hey! Ik vertrek begin juni naar thailand en ben nu bezig met mijn vliegtickets boeken en vroeg me af of jullie nog tips hebben, Ik ga voor zes weken en het lijkt me heel leuk om ook een deel van laos of vietnam te zien. Wat is dan het handigst om te vliegen? meeste aanbiedingen zijn voor retour bankok, maar kan je ook terug van een andere lokatie vliegen en zo ja welke is handig?

groetjes
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan ook naar Thailand, maar ik heb nog een aantal vragen....ik hoop dat jullie (als kenners) hier antw. op weten:

In Kanchanaburi wil ik 3 dingen doen/ zien:

* Bridge over the River Kwai + het museum bekijken.

* Elephants & Friends OF Elephants world

* Erawan watervallen.

Is het mogelijk om twee van deze dingen op één dag te doen? (Ik weet namelijk niet hoever deze bezienswaardigheden uit elkaar liggen....)

Nog even over Elephant & friends en Elephants world: Ik heb gelezen dat deze 2 parken diervriendelijk zijn en dat is voor mij een must (!) --> Als dit niet zo is of als jullie een ander diervriendelijke olifantenopvang kennen in de buurt van Kanchanaburi, let me know ;)
hhmm...ik denk dat dit niet gaat lukken (aangezien wij waarschijnlijk de eerste dag pas rond 13:00 uur of 14:00 uur aankomen in Kanchanaburi....en elephant world of elephant&friends is voor zover ik kan ontdekken vanaf 's ochtends tot eind van de dag?
Het plan is om rond kerst (vertrek zo rond 14 december) voor 3 weken naar Thailand te gaan in mijn uppie.

Heb er onwijs veel zin in maar de kleine onzekerheden houden me nog een beetje tegen.

Het is de drukste en duurste periode...

Het mooie van alleen reizen is natuurlijk dat jezelf bepaald hoelang je ergens blijft. Kun je in december op de bonnefooi reizen?

Mijn concept route ligt nu een beetje op BKK, Kanchanaburi, Chiang Mai (Nachttrein via BKK of via Ayutthaya?), Vliegen naar Phuket en dan naar Phi Phi, nog een ander eilandje (koh lanta?), via Krabi terug reizen naar BKK voor de laatste paar dagen.

Dit is nu het idee maar de eilanden ben ik nog niet helemaal zeker over.

Ik zou ook de andere kant op kunnen gaan.

Wat is mooiste, makkelijkste en qua weer het beste in december voor de eilanden?

Is dit aan te raden op de bonnefooi in December of moet je dingen als nachttrein of binnenlandse vlucht nu toch al vastleggen? Zitten de goedkopere hostels/guesthouses rond die tijd vol of is dat ook ter plekke nog te regelen?
Ik ben er niet in december geweest dus geen idee van drukte en moeten reserveren. Als je 'n idee van locaties hebt die je aan wilt doen, kun je misschien ook bouwstenen boeken via thailandonline.nl. Persoonlijk vond ik de nachttrein van Chiang Mai naar BKK vreselijk en zou dat stuk vliegen. Ayuttaya vond ik trouwens wel de moeite waard.
Ik vond de nachttrein geweldig! Als je kort de tijd hebt zou ik ook vliegen.

Rond de kerst kan je prima terecht hoor. Helemaal alleen. Als je op de ene plek niet slaagt kijk je verder bij de buren.

Veel plezier !
Dankjewel.

Heen neem ik denk ik wel de nachttrein naar CM voor de ervaring.

Dan wil ik wel vliegen van CM naar Phuket (of andere plek van waar ik naar de eilanden kan) en dan was het eventueel plan om vanaf Krabi ook weer terug te vliegen naar BKK want zag dat dit maar 50 euro is en scheelt veel tijd en gedoe.

Welke eilandjes zouden jullie aanraden?

Waar is het heel mooi, bounty gevoel, niet al te toeristisch, kan je mooi snorkelen, wat dagtripjes maken (op eiland zelf of bijv. met bootje ergens heen), budget hutjes en niet onbelangrijk wat een beetje handig reist/op de route ligt.

Als je zou zeggen vliegen op Phuket en dan door naar 2 eilandjes en vanaf laatste eiland naar Krabi om daar dan het vliegtuig te pakken naar BKK, welke eilandjes raad je dan aan?

Of zou je zeggen juist een hele andere kant op te gaan?
Koh Bulone en Koh lipe schijnen 2 eilandjes te zijn waar je nog echt een bounty gevoel krijgt. De rest is allemaal druk en toeristisch.

Lanta vond ik niet bijzonder en Phi Phi is uber druk.

Koh phagnan en Koh Tao vind ik zelf erg leuk maar zijn wel drukker dan lipe en Bulone .
Hum..ok, jammer.

Alleen Koh Lipe is volgens mij wel wat lastiger te bereiken en heeft geen aansluiting op Krabi.

Koh Bulone ken ik niet.
Koh Tao voldoet aan de meeste van je eisen. Het is wel toeristisch maar je kunt ook in een baai gaan zitten waar het rustig is zoals Ao Leuk bijvoorbeeld. Erg mooi snorkelen ook en hutjes op palen enzo...
@Mayou: Ja, Koh Tao lijkt mij ook heel erg leuk. Enkel vanuit Chiang Mai is dat wel een stuk lastiger reizen.

Tickets naar Samui zijn best prijzig en vanaf Bangkok is het ook nog een aardige reis om te maken. Chiang Mai naar Phuket is daarom veel makkelijker om te doen omdat er daar een goedkope vlucht voor is. Vandaar dat dat wel handiger lijkt te zijn maar ik weet niet of Koh phi phi en Koh lanta ook zo mooi zijn of dat dat dan erg tegenvalt.

Ik heb een mooi ticket gevonden met China-airlines maar wel maar mogelijkheid tot boeken t/m morgen dus snel beslissen (Eng! haha).

Nu zijn er twee opties voor mij.

Of vertrek op 1 januari (02.45uur) of 2 januari (02.45uur).

Op 2 jan is het 100 euro duurder dan op 1 januari maar op 1 januari dan zit ik zo'n beetje precies rond 12.00uur op het vliegveld. Ook weet ik niet of het rond die tijd wel handig is om richting het vliegveld te moeten vertrekken zo met Oud&Nieuw.

Wat zouden jullie doen? 100 euro is natuurlijk best een aardig bedrag voor 1 dagje verschil.

Is China airlines een beetje een goede maatschappij? Zijn de vliegtuigen inmiddels al met eigen schermpje etc?
Ik zie nu ook nog een mooi ticket met Eva Air.

De vliegtijden zijn wel wat fijner want op 1 januari pas om 12.55uur de lucht in (dus nog Oud&Nieuw vieren in BKK) en de aankomst tijd in BKK vind ik ook fijner.

Qua prijs scheelt het ook niet heel veel dus nog wel een goede optie ook.

Beter China Airlines of Eva air?

Eva komt in elk geval veiliger uit de peilingen en voor mij met mijn vliegtuig neerstort angst wel een fijn idee, haha.

Ook KLM (terug weg met overstap) en Emirates (overstap Dubai) hebben nog leuke prijzen.
quote:Adeline schreef op 30 augustus 2012 @ 22:27:

Ik zie nu ook nog een mooi ticket met Eva Air.

De vliegtijden zijn wel wat fijner want op 1 januari pas om 12.55uur de lucht in (dus nog Oud&Nieuw vieren in BKK) en de aankomst tijd in BKK vind ik ook fijner.

Qua prijs scheelt het ook niet heel veel dus nog wel een goede optie ook.

Beter China Airlines of Eva air?

Eva komt in elk geval veiliger uit de peilingen en voor mij met mijn vliegtuig neerstort angst wel een fijn idee, haha.

Ook KLM (terug weg met overstap) en Emirates (overstap Dubai) hebben nog leuke prijzen.Ik heb 1 keer gevlogen met China en 3 keer met Eva. Ze zijn beiden goed hoor. Bij Eva kun je vaak voor een klein bedrag de Elite klasse boeken. Dat zit net iets ruimer.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
KLM met een overstap uit Bangkok? Dan vlieg je niet met KLM terug maar met Air France.

Al die maatschappijen zijn goed, China ook. Al vind ik het eten aan boord bij China niet te haggen.

Er vliegt volgens mij ook nog een chartermaatschappij vanaf Zaventem, jetairfly of zo iets. Die schijn ook niet duur te zijn.
@tickel: Dankjewel. Ik vraag me af of de elite klas nu ook zo goedkoop is maar goed dat maakt verder niet zo veel uit. Ik ben niet zo groot dus ik heb over het algemeen weinig last van krappe beenruimte bijvoorbeeld.

Heeft Eva air in economy schermpjes?

@mayou: Ach, het eten vind ik meestal niet te haggen in het vliegtuig, haha. Lekker zelf broodjes meenemen :p

KLM zou inderdaad wel air france zijn op de terug weg want het is ook overstap in Parijs. Zonder overstap werd het weer een stuk duurder.

Eva Air is qua vliegtijden is wel een stuk fijner dus alleen daarom is die al aanlokkelijker.
Voordat je boekt even je cookies verwijderen, ticketsites stemmen hun prijzen af op jouw eerdere zoekopdrachten. Met cookies verwijderen kan de prijs dus lager uitvallen.
Ik ga 2 december voor 2 maanden naar Zuidoostasie. Eerst een maand naar Thailand. De eerste twee weken ben ik in mijn eentje, daarna 2 weken met mijn vriend. We willen die twee weken op Koh Chang/ Koh Kut doorbrengen. Na die twee weken zal ik naar het Zuiden vertrekken, naar Koh Tao en vervolgens ontmoet ik in Koh Samui een vriendin met wie ik nog drie weken naar Maleisie ga.

Ik weet nog niet precies wat ik de eerste twee weken ga doen, waarschijnlijk richting Chiang Mai. Ik zou eventueel graag een yoga retreat oid doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven