Geld & Recht alle pijlers

inbreker en hondenbeet

31-08-2012 10:47 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde laatst dat als een inbreker bij jou inbreekt en de hond bijt hem, dat jij als eigenaar verantwoordelijk kan worden gehouden voor de verwondingen.

Persoonlijk lijkt me dat de omgekeerde wereld, maar ik vroeg me af of dat echt klopt?
quote:alfa-man schreef op 31 augustus 2012 @ 12:11:

[...]

Die vent is toch gewoon duidelijk bang. Wat doe jij als je een losgebroken leeuw ziet? Die hou je dan toch ook zwaar in de gaten met een van angst vertrokken gezicht? Ik vind het echt aan jou om dat signaal op te pakken en even goed op je hond te letten, want jij weet at jouw hond daar evt agressief op kan reageren.

Nou, ik weet dat je agressieve dieren beter niet recht in de ogen aan kan kijken, dus dat zou ik zeker niet doen nee! (Zou het best wel in de gaten houden, maar uit mijn ooghoeken of kijkend naar een ander punt dan zijn ogen).

Ik ga het verder niet nog eens uitleggen. Het was al duidelijk dat ik mijn hond wel degelijk onder controle heb en dat deze niet agressief is geweest. En als vrouw alleen in een bos, ga ik mijn hond natuurlijk echt niet afleren om mij te verdedigen door een waakse houding aan te nemen. Daar is zijn natuur en daar doet hij niemand kwaad mee. En voor hetzelfde geld is het een keer echt nodig!
quote:MEFS schreef op 31 augustus 2012 @ 12:19:

Ik ben ooit een inbreker te lijf gegaan met een spuitbus. Hij peuterde aan de slot. Ik deed open en spoot hem. Hij ging gillend weg. Nooit meer ervan gehoord.

well done!~

Wat grappig zeg!

Hahaha
quote:MEFS schreef op 31 augustus 2012 @ 12:19:

Ik ben ooit een inbreker te lijf gegaan met een spuitbus. Hij peuterde aan de slot. Ik deed open en spoot hem. Hij ging gillend weg. Nooit meer ervan gehoord.Wel aangifte gedaan hoop ik?
quote:SeptemberGirl schreef op 31 augustus 2012 @ 12:16:

[...]

Ja hoor, want we lezen allemaal 'honds'.

Nou, ik niet.jou probleem word als je een hond opeens begint te mishandelen... uit het niks.
quote:dolores007 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:21:

[...]

jou probleem word als je een hond opeens begint te mishandelen... uit het niks.Wat is dit voor een rare reactie, dat zegt ze toch helemaal niet? Ze heeft het over de situatie dat ze wordt aangevallen door een hond. Dus als de aanval al begonnen is. Dus eigenlijk zegt ze min of meer hetzelfde als wat jij zegt te zullen doen als je wordt aangevallen door iemand. Alleen wacht zij wel tot ze daadwerkelijk wordt aangevallen.
quote:SeptemberGirl schreef op 31 augustus 2012 @ 12:16:

[...]

Ja hoor, want we lezen allemaal 'honds'.

Nou, ik niet.Maar SG, als jij geen "honds" leest, hoe beoordeel jij dan of een hond jou al dan niet agressief bejegend? De kans is vele malen groter dat de hond denkt dat jij wilt spelen, aangezien jij zelf met een grote stok rond loopt!
Hier heeft de hond laatst de postbode in de kuit gebeten en het was haar eigen schuld.Kind doet de schutting open en hondje rent blij en kwispelend naar de postbode toe,geeft ze hem een schop toen was het dus hap.Zij mij uitschelden dat ik een valse hond heb terwijl dat beestje alleen blij was om haar te zien ze had hem gewoon geen schop moeten verkopen.Ik had haar ook wel een mep willen verkopen maar heb mij maar netjes ingehouden.Nu als ze de post komt brengen blaft de hond alles bijelkaar,hij is haar dus echt niet vergeten.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:gember999 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:20:

[...]

Wel aangifte gedaan hoop ik?Nee. Ik was jong, een tiener nog. Ik was alleen thuis en ik was zo geschrokken en had zo'n schuldgevoel, dat ik niet eens mijn ouders heb verteld. Ik vond het leuk om alleen thuis te zijn en was bang dat ik niet meer alleen zou mogen blijven. Nu vind ik het zelfs grappig. Waarschijnlijk had hij geen blijvende letsel.
quote:gember999 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:23:

[...]

Wat is dit voor een rare reactie, dat zegt ze toch helemaal niet? Ze heeft het over de situatie dat ze wordt aangevallen door een hond. Dus als de aanval al begonnen is. Dus eigenlijk zegt ze min of meer hetzelfde als wat jij zegt te zullen doen als je wordt aangevallen door iemand. Alleen wacht zij wel tot ze daadwerkelijk wordt aangevallen.

Ze zegt zelf dat ze een hond zou slaan of neer zou steken, en dat ze de lichaamstaal van een hond niet kent.

Dat betekent dat ze zich ook aangevallen zou voelen als een hond op haar af rent als er een haasje achter haar loopt of als hij denkt dat ze wil spelen aangezien ze met een stok loopt.

Vandaar deze reactie
quote:jennie77 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:26:

Hier heeft de hond laatst de postbode in de kuit gebeten en het was haar eigen schuld.Kind doet de schutting open en hondje rent blij en kwispelend naar de postbode toe,geeft ze hem een schop toen was het dus hap.Zij mij uitschelden dat ik een valse hond heb terwijl dat beestje alleen blij was om haar te zien ze had hem gewoon geen schop moeten verkopen.Ik had haar ook wel een mep willen verkopen maar heb mij maar netjes ingehouden.Nu als ze de post komt brengen blaft de hond alles bijelkaar,hij is haar dus echt niet vergeten.Dit bedoel ik dus.
quote:gember999 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:23:

[...]

Wat is dit voor een rare reactie, dat zegt ze toch helemaal niet? Ze heeft het over de situatie dat ze wordt aangevallen door een hond. Dus als de aanval al begonnen is. Dus eigenlijk zegt ze min of meer hetzelfde als wat jij zegt te zullen doen als je wordt aangevallen door iemand. Alleen wacht zij wel tot ze daadwerkelijk wordt aangevallen.

Ik ook.

Als je inbreekt snachts in het huis waar MIJN kinderen slapen zie ik dat als een directe aanval, aangezien je niet komt om de planten water te geven.

Zij loopt door het bos, waar altijd wel een hond te vinden is.

Daar lopen de honden ook vaker los.
quote:jennie77 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:26:

Hier heeft de hond laatst de postbode in de kuit gebeten en het was haar eigen schuld.Kind doet de schutting open en hondje rent blij en kwispelend naar de postbode toe,geeft ze hem een schop toen was het dus hap.Zij mij uitschelden dat ik een valse hond heb terwijl dat beestje alleen blij was om haar te zien ze had hem gewoon geen schop moeten verkopen.Ik had haar ook wel een mep willen verkopen maar heb mij maar netjes ingehouden.Nu als ze de post komt brengen blaft de hond alles bijelkaar,hij is haar dus echt niet vergeten.Nou, de eerste de beste die het waagt om mijn hond in zijn eigen tuin een trap te verkopen, heeft inderdaad ook meer te vrezen van mij dan van de hond!
quote:MEFS schreef op 31 augustus 2012 @ 12:32:

[...]

Nee. Ik was jong, een tiener nog. Ik was alleen thuis en ik was zo geschrokken en had zo'n schuldgevoel, dat ik niet eens mijn ouders heb verteld. Ik vond het leuk om alleen thuis te zijn en was bang dat ik niet meer alleen zou mogen blijven. Nu vind ik het zelfs grappig. Waarschijnlijk had hij geen blijvende letsel.

Nou lekker dan...

Wat heb je eigenlijk in zijn ogen gespoten?
quote:nummerzoveel schreef op 31 augustus 2012 @ 12:37:

[...]

Nou, de eerste de beste die het waagt om mijn hond in zijn eigen tuin een trap te verkopen, heeft inderdaad ook meer te vrezen van mij dan van de hond!

Mijn brievenbus zit aan de voorkant dus heb ik hier geen last van.

De postbode hoeft niet echt een tuin in.

Niet waar de hond mag komen in ieder geval.
quote:dolores007 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:35:

Ze zegt zelf dat ze een hond zou slaan of neer zou steken, en dat ze de lichaamstaal van een hond niet kent.

Dat betekent dat ze zich ook aangevallen zou voelen als een hond op haar af rent als er een haasje achter haar loopt of als hij denkt dat ze wil spelen aangezien ze met een stok loopt.

Vandaar deze reactie

[...]

Ik ook.

Als je inbreekt snachts in het huis waar MIJN kinderen slapen zie ik dat als een directe aanval, aangezien je niet komt om de planten water te geven.

Zij loopt door het bos, waar altijd wel een hond te vinden is.

Daar lopen de honden ook vaker los.

Ik denk dat hier de crux zit. De meeste mensen noemen iets pas een aanval als er ook daadwerkelijk is aangevallen. Jij noemt iets al een aanval als er de mogelijkheid van een aanval is. Ik heb niet de indruk dat bij SG de boog zo strak gespannen staat. Dus een hond die rent is zeker nog geen aanval. (Net als dat een man die inbreekt niet gezien wordt als iemand die je kinderen aanvalt). Het is dus een verschil van wat je als aanval kwalificeert en jij lijkt jouw kwalificatie op SG te projecteren, en daar je veroordeling op te baseren, terwijl daar geen aanleiding voor is.

Een bijtende hond is een aanval. Een blaffende rennende hond niet.
quote:gember999 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:40:

[...]

Ik denk dat hier de crux zit. De meeste mensen noemen iets pas een aanval als er ook daadwerkelijk is aangevallen. Jij noemt iets al een aanval als er de mogelijkheid van een aanval is. Ik heb niet de indruk dat bij SG de boog zo strak gespannen staat. Dus een hond die rent is zeker nog geen aanval. (Net als dat een man die inbreekt niet gezien wordt als iemand die je kinderen aanvalt). Het is dus een verschil van wat je als aanval kwalificeert en jij lijkt jouw kwalificatie op SG te projecteren, en daar je veroordeling op te baseren, terwijl daar geen aanleiding voor is.

Een bijtende hond is een aanval. Een blaffende rennende hond niet.

Voor mij is een rennende hond geen aanval, maar ze zegt geen honds te kunnen lezen toen ik uit probeerde te leggen wat de intenties van een hond kunnen zijn.

Vooral als je een stok vast hebt.

Mijn hond houd ook van stokken, en ziet mensen als vriendjes.

Dus als zij haar met een stok ziet staan dan rent ze op haar af, en zou best intimiderend over kunnen komen.

Als ze de stok weg zou gooien zou mijn hond achter de stok aan gaan.

Vandaar die reactie.

Ik kan me voorstellen dat als mijn hond opeens op je afrent dat je je bijvoorbeeld aangevallen zou voelen.

En als zij denkt dat ze aangevallen word en dan zou slaan of steken is ze fout.

Ik ben ook fout als ik de inbreker direct aanval, maar dat risico moet ik dan maar nemen.

Ik heb twee kinderen boven liggen dus zodra hij boven komt grijp ik acuut in.

Maakt me dan niks meer uit wat zijn intentie was.

Als ik naar beneden loop, of hij hoort me boven lopen is hij mij waarschijnelijk voor.
quote:dolores007 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:37:

[...]

Nou lekker dan...

Wat heb je eigenlijk in zijn ogen gespoten?Pfff, ik weet het niet meer. Ik denk iets voor de muggen of zo.
quote:nummerzoveel schreef op 31 augustus 2012 @ 12:37:

[...]

Nou, de eerste de beste die het waagt om mijn hond in zijn eigen tuin een trap te verkopen, heeft inderdaad ook meer te vrezen van mij dan van de hond!

Ik heb mij ook zo in moeten houden,ik kookte van woede.Ze heeft nu wel bereikt dat onze hond echt een hekel aan haar heeft.En ik geloof nu best wanneer hij losbreekt en zij loopt voorbij dan is ze voor de hond,Ze had hem nooit een schop moeten geven.

Maar dan zou mijn hond de schuld krijgen.ECht zo dubbel.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:MEFS schreef op 31 augustus 2012 @ 12:45:

[...]

Pfff, ik weet het niet meer. Ik denk iets voor de muggen of zo.

Wel lef hebben.

Dat zal zeker branden, en is wel schadelijk, dat weet ik omdat ik het net heb gekocht.

Het is erg schadelijk voor slijmvliezen.

Maar goed, hij kan moeilijk naar de politie gaan om te zeggen dat jij hem belette om in te breken en dat hij daardoor nu slecht ziet.
quote:dolores007 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:45:

[...]

Voor mij is een rennende hond geen aanval, maar ze zegt geen honds te kunnen lezen toen ik uit probeerde te leggen wat de intenties van een hond kunnen zijn.

Vooral als je een stok vast hebt.

Mijn hond houd ook van stokken, en ziet mensen als vriendjes.

Dus als zij haar met een stok ziet staan dan rent ze op haar af, en zou best intimiderend over kunnen komen.

Als ze de stok weg zou gooien zou mijn hond achter de stok aan gaan.

Vandaar die reactie.

Ik kan me voorstellen dat als mijn hond opeens op je afrent dat je je bijvoorbeeld aangevallen zou voelen.

En als zij denkt dat ze aangevallen word en dan zou slaan of steken is ze fout.

Ik ben ook fout als ik de inbreker direct aanval, maar dat risico moet ik dan maar nemen.

Ik heb twee kinderen boven liggen dus zodra hij boven komt grijp ik acuut in.

Maakt me dan niks meer uit wat zijn intentie was.

Als ik naar beneden loop, of hij hoort me boven lopen is hij mij waarschijnelijk voor.

OK, als je het zo beschrijft vind ik het eigenlijk heel redelijk overkomen.

Ik heb geen kinderen, maar kan me zeker voorstellen dat als jij voelt dat je je kinderen moet verdedigen, dat het je dan totaal niet meer uitmaakt wat je officieel wel of niet zou mogen doen.
quote:dolores007 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:38:

[...]

Mijn brievenbus zit aan de voorkant dus heb ik hier geen last van.

De postbode hoeft niet echt een tuin in.

Niet waar de hond mag komen in ieder geval.Hier idem. Onze brievenbus staat buiten het hek en de hond bevind zich meestal zelfs niet achter dat hek maar achter het volgende hek naar de zij/achtertuin. Beide hekken zijn meestal ook nog op slot (want de hond opent de deuren gewoon zelf wanneer een ander dat niet voor hem wil doen :-))
quote:jennie77 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:47:

[...]

Ik heb mij ook zo in moeten houden,ik kookte van woede.Ze heeft nu wel bereikt dat onze hond echt een hekel aan haar heeft.En ik geloof nu best wanneer hij losbreekt en zij loopt voorbij dan is ze voor de hond,Ze had hem nooit een schop moeten geven.

Maar dan zou mijn hond de schuld krijgen.ECht zo dubbel.Was je hond gewond? Waarom heb je geen aangifte gedaan? Want een hond schoppen mag natuurlijk niet.
quote:gember999 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:49:

[...]

OK, als je het zo beschrijft vind ik het eigenlijk heel redelijk overkomen.

Ik heb geen kinderen, maar kan me zeker voorstellen dat als jij voelt dat je je kinderen moet verdedigen, dat het je dan totaal niet meer uitmaakt wat je officieel wel of niet zou mogen doen.

Als ik geen kinderen had gehad was ik waarschijnelijk zelf verstoppertje gaan spelen ofzo.

Haha:)
quote:dolores007 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:52:

[...]

Als ik geen kinderen had gehad was ik waarschijnelijk zelf verstoppertje gaan spelen ofzo.

Haha:) Verstoppen In de kast, en als die inbreker dan de kast opendoet: *kiekeboe!*
quote:nummerzoveel schreef op 31 augustus 2012 @ 12:49:

[...]

Hier idem. Onze brievenbus staat buiten het hek en de hond bevind zich meestal zelfs niet achter dat hek maar achter het volgende hek naar de zij/achtertuin. Beide hekken zijn meestal ook nog op slot (want de hond opent de deuren gewoon zelf wanneer een ander dat niet voor hem wil doen :-))

Ik hoop dat de hond flink gebeten heeft.

Nu zal de hond namelijk bang blijven voor alle postrbodes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven