Geld & Recht alle pijlers

inbreker en hondenbeet

31-08-2012 10:47 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde laatst dat als een inbreker bij jou inbreekt en de hond bijt hem, dat jij als eigenaar verantwoordelijk kan worden gehouden voor de verwondingen.

Persoonlijk lijkt me dat de omgekeerde wereld, maar ik vroeg me af of dat echt klopt?
Heb niet het hele topic gelezen, maar hoe zit het dan in de volgende situatie? Stel ik heb een bordje op mijn poort/deur hangen met de tekst: betreden op eigen risico. Vrijwaart mij dat niet?
Rionyriony @ Die rutte belooft wel meer, heel het kabinet belooft wel meer, Er gebeurt alleen zo ontzettend weinig!

Welkom in k*t nederland
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:cadou schreef op 31 augustus 2012 @ 21:51:

Heb niet het hele topic gelezen, maar hoe zit het dan in de volgende situatie? Stel ik heb een bordje op mijn poort/deur hangen met de tekst: betreden op eigen risico. Vrijwaart mij dat niet?

Nee hoor! Want wie heeft dat bordje erneer gehangen? Jij zelf, Dus neit de overheid. Je bent dan nog steeds aansprakelijk hoor!

Kromme wereld hier, maar het is zo!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:cadou schreef op 31 augustus 2012 @ 21:49:

[...]

Als je bang voor honden bent, zou het handig zijn dat je dit soort dingen wel weet, voorkom je een boel ellende mee:)

Nee. Jij moet als hondenbaasje ervoor zorgen dat een ander geen last heeft van jouw hond. Mijn hond is ook - het voorbeeld werd hier in de discussie eerder al gegeven - dol op spelen en ziet (de meeste) mensen als vriendjes en stokken als speelgoed, maar hij mag écht niet zomaar op iedereen afrennen. Dat is hem heel duidelijk afgeleerd. Als ik en/of de andere mens in kwestie (bij een vreemde beider toestemming, bij sommige bekenden mag hij ook direct op die persoon reageren) aangeeft dat het oke is, dan mag er gespeeld worden.

Niet iedereen kan honds, en de hond kan geen mensentaal. Het is dus aan het baasje om te zorgen dat dat geen problemen oplevert. De rest van de wereld hoeft geen hondentaal te leren, alleen maar omdat er mensen zijn die graag honden houden.
quote:kwatta-katta schreef op 01 september 2012 @ 00:32:

[...]

Nee. Jij moet als hondenbaasje ervoor zorgen dat een ander geen last heeft van jouw hond. Mijn hond is ook - het voorbeeld werd hier in de discussie eerder al gegeven - dol op spelen en ziet (de meeste) mensen als vriendjes en stokken als speelgoed, maar hij mag écht niet zomaar op iedereen afrennen. Dat is hem heel duidelijk afgeleerd. Als ik en/of de andere mens in kwestie (bij een vreemde beider toestemming, bij sommige bekenden mag hij ook direct op die persoon reageren) aangeeft dat het oke is, dan mag er gespeeld worden.

Niet iedereen kan honds, en de hond kan geen mensentaal. Het is dus aan het baasje om te zorgen dat dat geen problemen oplevert. De rest van de wereld hoeft geen hondentaal te leren, alleen maar omdat er mensen zijn die graag honden houden.Haha, ik volg je wel hoor, maar toch, als ik bang voor honden zou zijn, zou ik wel zorgen dat ik de basisdingen wist zoals, niet fixeren door een hond lang strak in de ogen te kijken, zoals in het voorbeeld in dit topic van die man die passeerde, scheelt gewoon een boel ellende, beter niet gebeten worden dan in je recht staan toch?
quote:cadou schreef op 31 augustus 2012 @ 21:51:

Heb niet het hele topic gelezen, maar hoe zit het dan in de volgende situatie? Stel ik heb een bordje op mijn poort/deur hangen met de tekst: betreden op eigen risico. Vrijwaart mij dat niet?Nee,in mijn geval niet,want kinderen ( mijn "insluiper"was een kind) kunnen niet lezen.
quote:cadou schreef op 01 september 2012 @ 00:59:

[...]

Haha, ik volg je wel hoor, maar toch, als ik bang voor honden zou zijn, zou ik wel zorgen dat ik de basisdingen wist zoals, niet fixeren door een hond lang strak in de ogen te kijken, zoals in het voorbeeld in dit topic van die man die passeerde, scheelt gewoon een boel ellende, beter niet gebeten worden dan in je recht staan toch?

Helemaal mee eens...ander voordeel kan ook nog wel eens zijn dat je er minder bang voor wordt, omdat honden dan ineens (voor jou) wat voorspelbaarder kunnen worden.

Ik bedoel als je door de bossen in Canada gaat wandelen of op safari in Afrika dan verdiep je je toch ook wel een beetje in de 'do's and dont's tov beren/ander wildlife.

(neemt verder niet weg dat de eigenaar niet verantwoordelijk is hoor, maar ik ken maar weinig eigenaren/honden die ten alle tijde 100% onder controle staan. Sterker nog ik denk dat geen enkele hond altijd 100% onder controle staat, zelfs niet de meest getrainde super honden. Het worden namelijk nooit robots en ze blijven hun eigen 'mind' houden.
Ook eens met Cadou. Een ander hoeft van mij ook echt geen hondentaal te leren als hij dat niet wil. Maar, als je honden niet begrijpt, leg dan ook niet automatisch alles wat de hond doet uit als vals of agressief. En stel je zelf al helemaal niet agressief op richting de hond zelf of diens baas, want daar krijg je nu juist ongelukken van!

We wonen in dit land nu eenmaal samen met veel honden en zowel hondenliefhebbers als niet liefhebbers lopen allemaal in de bossen. Als je bang bent, dan doe je jezelf echt een groot plezier door wel te leren wat een hond met zijn houding uitstraalt. Je zult dan namelijk al snel ontdekken dat er maar verdomd weinig echt agressieve honden in het bos lopen. Ik loop er al jaren en moet de eerste nog tegenkomen!
quote:dolores007 schreef op 31 augustus 2012 @ 13:15:

[...]

Eigenlijk wel, maar ik vind dat ze gewoon moeten zeggen dat een hond dus wel mag bijten als er in word gebroken.

Dus gewoon zeg maar niet inbreken hihi

dat zou ook wel zo terecht en zo fair zijn!

Iemand neemt toch willens en wetens het risico om ergens binnen te dringen waar hij niet hoort met mogelijke gevolgen.

Wie z'n kont brandt moet op de blaren zitten! Moet je maar niet inbreken! Maar dit is zo'n achterlijk krom pvda land!
quote:kwatta-katta schreef op 01 september 2012 @ 00:32:

[...]

Niet iedereen kan honds, en de hond kan geen mensentaal. Het is dus aan het baasje om te zorgen dat dat geen problemen oplevert. De rest van de wereld hoeft geen hondentaal te leren, alleen maar omdat er mensen zijn die graag honden houden.

Maar mensen die bang zijn voor honden, mogen ook niet alle verantwoordelijkheid afschuiven op honden en hun eigenaren. Want die kunnen er ook niets aan doen dat zo iemand bang is.

Maar ze krijgen wel ongevraagd een hoop intolerantie over zich heen terwijl ze niets of niemand misdaan hebben.

Precies wat hierboven staat.

Er is ook nog eigenverantwoordelijkheid, i.p.v. de andere partij bij voorbaat als schuldig aan te wijzen. Want dat is waar het op neer komt.
quote:ladytruckster schreef op 01 september 2012 @ 09:46:

[...]

Nee,in mijn geval niet,want kinderen ( mijn "insluiper"was een kind) kunnen niet lezen.Een kind dat nog niet kan lezen, kan dat dan wel zelfstandig door de maatschapij bewegen? Waar is de verantwoordelijkheid van de ouders? Is het weer de schuld van de anderen en niet van hen? Valt hun kind niet onder hun eigen verantwoordelijkheid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven