Geld & Recht alle pijlers

inbreker en hondenbeet

31-08-2012 10:47 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde laatst dat als een inbreker bij jou inbreekt en de hond bijt hem, dat jij als eigenaar verantwoordelijk kan worden gehouden voor de verwondingen.

Persoonlijk lijkt me dat de omgekeerde wereld, maar ik vroeg me af of dat echt klopt?
Hier zit de hond ook achter het hek maar kind wilde de post aanpakken,en hond loopt mee.Met andere postbodes had hij geen last kreeg altijd een aai over zijn bol.Deze nieuwe postbode was dat dus niet gewend en was overduidelijk bang terwijl hij niet eens blafte en kwispelde.Maar haar reactie was zo verkeerd de hond heeft nu duidelijk een hekel aan haar.Kind mag de post ook niet meer aannemen en hond blijft achter het hek.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:gember999 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:54:

[...]

Verstoppen In de kast, en als die inbreker dan de kast opendoet: *kiekeboe!*

Ja! Met een spuitbus, die ik natuurlijk opeens in mijn hand heb haha.

Of uit het raam klimmen en beneden via de deur weer naar binnen komen.

Dan kan die rennen.
quote:jennie77 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:47:

[...]

Ik heb mij ook zo in moeten houden,ik kookte van woede.Ze heeft nu wel bereikt dat onze hond echt een hekel aan haar heeft.En ik geloof nu best wanneer hij losbreekt en zij loopt voorbij dan is ze voor de hond,Ze had hem nooit een schop moeten geven.

Maar dan zou mijn hond de schuld krijgen.ECht zo dubbel.Honden hebben wat dat betreft een ijzersterk goed geheugen. Als je een hond ooit kwaad hebt gedaan, dan vergeet dat beest dat nooit meer en zul je altijd op je hoede moeten blijven. En dan is idd de hond, of eigenlijk diens eigenaar, fout. Heel dubbel inderdaad!
Of een inbreker nu wel of niet aan zal vallen, dat weet je niet en ik kan me voorstellen dat je je zo ontzettend bedreigt voelt dat je instinct het over neemt. Aan vallen is de beste verdediging.

Ik kan me niet voorstellen dat je aansprakelijk bent op het moment dat iemand jouw huis inbreekt en gebeten wordt door de hond.

Waar zijn die waakhonden dan voor op terreinen? Dat zouden ze dan eigenlijk moeten verbieden. Want die zouden wel eens kunnen bijten wanneer er ingebroken wordt.

Dit is toch een hardstikke kromme beredenering????
quote:gember999 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:52:

[...]

Was je hond gewond? Waarom heb je geen aangifte gedaan? Want een hond schoppen mag natuurlijk niet.Eens dat aangifte een goed idee was geweest. Al is het alleen maar om een dossier op te bouwen, waarin duidelijk is vastgelegd dat de postbode de initiele agressor was in deze. Je weet nooit hoe dat van pas kan komen als het nog eens mis gaat met diezelfde postbode en de postbode besluit om aangifte te doen.
Ik heb een klacht bij de post ingediend,maar heb er niks meer van gehoord.Deze postbode heeft inmiddels bij ons al een bijnaam in de buurt ze ligt hier dus niet zo lekker.Ik weet dus dat het niet aan ons ligt nu maar snel hopen dat we weer een andere krijgen deze vind ik maar niks.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
[quote]SeptemberGirl schreef op 31 augustus 2012 @ 12:57:

[...]

Wel god ju, mens leer eens lezen!!!

[...]

Jemig wat ben jij een opdringerig agressief meisje zeg!

Houd toch eens op, ik was je allang vergeten.

Sprak niet eens tegen je.

Als een hond mij gaat aanvallen.... dat is precies waar ik over val!

Dat WEET je dus niet want jij kent geen honds.

EN ik ben nu ook wel een beetje uitgepraat met je aangezien je geen respect kunt tonen, ik heb steeds discussies gevoerd met respect, en met jou kan dat blijkbaar niet.

Je blijft maar herhalen en herhalen.

Doodmoe word ik er van.

Wat voor reactie wil je nou eigenlijk van mij?

Laat me gewoon met rust, ipv steeds dat herhalen.
quote:dolores007 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:56:

[...]

Ja! Met een spuitbus, die ik natuurlijk opeens in mijn hand heb haha.

Of uit het raam klimmen en beneden via de deur weer naar binnen komen.

Dan kan die rennen.Ja, of door het raam naar buiten en dan alle deuren en ramen op slot doen! Moet je wel je kinderen meenemen als je door het raam naar buiten klimt.
quote:iones schreef op 31 augustus 2012 @ 12:58:

Of een inbreker nu wel of niet aan zal vallen, dat weet je niet en ik kan me voorstellen dat je je zo ontzettend bedreigt voelt dat je instinct het over neemt. Aan vallen is de beste verdediging.

Ik kan me niet voorstellen dat je aansprakelijk bent op het moment dat iemand jouw huis inbreekt en gebeten wordt door de hond.

Waar zijn die waakhonden dan voor op terreinen? Dat zouden ze dan eigenlijk moeten verbieden. Want die zouden wel eens kunnen bijten wanneer er ingebroken wordt.

Dit is toch een hardstikke kromme beredenering????Dat is zo
quote:gember999 schreef op 31 augustus 2012 @ 13:02:

[...]

Ja, of door het raam naar buiten en dan alle deuren en ramen op slot doen! Moet je wel je kinderen meenemen als je door het raam naar buiten klimt.De kinderen opsluiten in de kast, en dan via de voordeur naar binnen komen, of de inbreker de kast in duwen en opsluiten.
Of aan de inbreker vragen of hij je hoendje nodig heeft zodat de meubels niet zo zwaar zijn
quote:dolores007 schreef op 31 augustus 2012 @ 13:02:

[...]

Dat is zoMaar dan moeten ze het houden van waakhonden moeten verbieden. Want die staan er om bekend dat ze bijten als je binnendringt.
quote:iones schreef op 31 augustus 2012 @ 13:11:

[...]

Maar dan moeten ze het houden van waakhonden moeten verbieden. Want die staan er om bekend dat ze bijten als je binnendringt.

Eigenlijk wel, maar ik vind dat ze gewoon moeten zeggen dat een hond dus wel mag bijten als er in word gebroken.

Dus gewoon zeg maar niet inbreken hihi
Ook dominante honden vallen aan als je in breekt.
Hier verschillende ervaringen gehad met bijtende honden. Bij mij thuis hebben we altijd duitse herders gehad. Deze werden getraind als beveiligingshond, er werd ook mee gewerkt..

Ooit is mijn moeder de honden uit gaan laten. Het was donker, ze had een capuchon op en de riemen in haar jaszak. De honden waren in de bosjes, niet te zien dus. Toen is ze bedreigd, er is een mes op haar keel gezet. ze floot een keer en toen kwam hond 1 aanlopen, wat overging in sluipen. Er werd geroepen dat hij een z'on klotehond wel aan kon. Toen kwam hond 2 aansluipen, en die man zette het op een rennen. Mijn moeder heeft de hond erachteraan gestuurd, en toen hij de hoek om verdween teruggeroepen. Daarop kwam de hond met een stuk spijkerbroek id bek aangerend. Uiteindelijk is deze man geindentifieerd met hond bij de politie. (honden waren bekend, werkten wel eens met politie).

Tweede voorval was iemand die zijn roes uit lag te slapen in de bosjes. Honden werden uitgelaten, aan de riem, en terwijl de hond richting bosjes loopt springt die persoon de bosjes uit. Hond schrikt, en wil grijpen, voelde dreiging ws. De hond werd meteen teruggeroepen en die persoon had een paar lichte schrammen. Hij was zo dronken dat hij niets voelde, niet naar arts wildene n gewoon weg wankelde!
Ik heb overal waarschuwingsborden, wel zo handig.

Gelukkig heb ik niet zoveel last van mensen die iets in mijn huis willen, misschien dat de vooroordelen m.b.t. mijn honden toch een voordeel hebben.

Ofzo.

Een inbreker die beschadigt raakt flikker ik gewoon op straat of in de Waal.

Er is dan niemand in mijn huis geweest. Niks aan het handje.
Weet niet zeker of de wetgeving inzake zelfverdediging en bescherming van je huis hier hetzelfde is als in Nl maar mij is verteld dat zolang ik mijn terrein goed afsluit en waarschuwingsbordjes heb hangen, iedereen zich op eigen risico op mijn terrein begeeft.

Dat is ook echt zo want mijn honden zijn zeer waaks en laten je niet eens de tuin in. Mocht je toch binnenkomen wens ik je veel succes en haal ik alvast de verbanddoos uit de kast.
quote:ondernemer schreef op 31 augustus 2012 @ 11:58:

[...]

Een hond die kinderen bijt, lijkt me echt een aanwinst voor je huishouden... als ik die pa was, zou ik denk ik ook behoorlijk kwaad zijn.

Ten eerste had ik toen zelf kleine kinderen,ten tweede was het geen beet die door was,het was niet eens een blauwe plek de volgende dag.

Maar oordelen als je er zelf niet bij bent,is wel erg makkelijk.
Klopt, dat is zo.... Je bent verplicht om een bordje te hebben met "pas op voor hond" als je dat niet hebt kan de inbreker jou aanklagen (belachelijk!!!!) anders heb je hem gewaarschuwd dus dan is het zijn eigen verantwoording...

Belachelijk toch?!
Oh mosterd zie ik...

Maar zo is het wel....
Toch maar zo'n bordje aanschaffen. Maar ik hoop/ga er van uit dat als iemand zo stom is om hier in te breken zich toch wel 2 x bedenkt als hij haar hoort blaffen. Ik zou niet doorgaan met inbreken als ik zou horen dat mijn slachtoffer een hond heeft. En je kan best horen of het om een grote hond gaat of niet.
quote:nummerzoveel schreef op 31 augustus 2012 @ 11:55:

[...]

Nee, ik kan een hond die potentieel gevaar ziet niet simpel even wegtrekken. Zijn taak (en uiterst sterk instinct) is om op dat moment het gevaar in de gaten te houden en mij daar tegen te beschermen. [...]Eigenlijk is dat niet helemaal juist. In principe bepaalt de baas van de roedel wat gevaar is. De ranglagere (de hond) waarschuwt voor potentieel gevaar (blaf, grom, borstelen), maar de ranghogere (baasje) bepaalt of het inderdaad gevaar is of niet. Dat maak je ook duidelijk naar je hond, door stemgeluid, gebaar, commando, whatever. Maar de ranglagere hoort niet op eigen houtje te bepalen dat iets tóch gevaar is, als de ranghogere anders aangeeft. Dat is namelijk ook een aantasting van de bestaande rangorde. De hond accepteert het leiderschap van de baas daarmee niet volledig. Hij vindt jou eigenlijk niet capabel om te bepalen wat wel of geen gevaar is. Je zou dus ten allen tijde in staat moeten zijn om je hond af te kunnen leiden als hij iets potentieel gevaarlijk (of eng) vindt.
quote:kwatta-katta schreef op 31 augustus 2012 @ 19:29:

[...]

Eigenlijk is dat niet helemaal juist. In principe bepaalt de baas van de roedel wat gevaar is. De ranglagere (de hond) waarschuwt voor potentieel gevaar (blaf, grom, borstelen), maar de ranghogere (baasje) bepaalt of het inderdaad gevaar is of niet. Dat maak je ook duidelijk naar je hond, door stemgeluid, gebaar, commando, whatever. Maar de ranglagere hoort niet op eigen houtje te bepalen dat iets tóch gevaar is, als de ranghogere anders aangeeft. Dat is namelijk ook een aantasting van de bestaande rangorde. De hond accepteert het leiderschap van de baas daarmee niet volledig. Hij vindt jou eigenlijk niet capabel om te bepalen wat wel of geen gevaar is. Je zou dus ten allen tijde in staat moeten zijn om je hond af te kunnen leiden als hij iets potentieel gevaarlijk (of eng) vindt.

Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in al die dominantietheorien. Dat mijn hond mijn leiderschap wel degelijk accepteert, blijkt uit het feit dat hij ook in moeilijke situaties wel blijft luisteren en doet wat ik zeg. Maar dat betekent niet dat hij het gevaar niet in de gaten hoeft te houden, daar zijn die beesten honderden jaren op gefokt en dat zit gewoon in hem!

Dit schrijft men erover in de rasbeschrijving:

Karakter van de Bullmastiff

Het karakter van de Bullmastiff is bepaald door het soort werk, waarvoor dit ras in eerste instantie bedoeld was. De Engelse jachtopzieners hadden behoefte aan een lenige, sterke en gehoorzame hond, die zelf beslissingen zou kunnen nemen als hij alleen aan het werk was. In het begin van de 20e eeuw was de Engelse wetgeving zo streng, dat stropers er werkelijk alles voor over hadden om te kunnen ontsnappen. Voor de veiligheid van de jachtopziener, was de nachthond van de jachtopziener niet alleen een aanwinst voor deze man maar een noodzakelijkheid.

De originele jachtopzieners honden waren veel agressiever dan voor de hedendaagse Bullmastiff nodig of aanvaardbaar is. De vroegere Bullmastiffs woonden met hun bazen in onbewoonde eenzame bossen. Vandaag de dag zijn deze landelijke en eenzame levensgewoonten een zeldzaamheid voor mens en dier.

De huidige Bullmastiff kan een uitstekend waakhond zijn en toch vredig en sociaal in onze moderne dichtbevolkte samenleving leven.

Toch moet men in gedachte houden dat het temperament van de Bullmastiff gericht is op waken. Deze hond kon een volledig wanhopige man pakken, neerleggen en vasthouden. De Bullmastiff is echter anders dan de meeste waakhondenrassen omdat hij een onafhankelijke mening heeft. Als je de bezitterige aard combineert met de onafhankeljke geest en daarbij optelt de lenigheid, de intelligentie en de kracht van een hond met deze afmetingen zoals vermeld in de standaard, dan is de uitkomst: een heel indrukwekkende hond.

De Bullmastiff kan verschrikkelijk lief en zachtaardig zijn maar zich ook gedragen als een volslagen idioot, afhankelijk van de situatie. Soms zie je ze opgerold een dutje doen tussen kleine kindertjes of kijken ze samen televisie. Ook zie je ze vaak op de rug liggen met alle vier de poten in de lucht.

Elke Bullmastiff heeft een eigen persoonlijkheid. Wat hier echter geschreven staat gaat over de Bullmastiff met de juiste persoonlijkheid zoals vereist voor het ras.
quote:SeptemberGirl schreef op 31 augustus 2012 @ 11:46:

[...]

Nou ja, ik heb geen verstand van honden, ben er wel bang voor, ik weet niet dat je een hond niet mag aankijken. Jij had die hond toch weg kunnen trekken, zodat die man geen oogcontact met 'm kon zoeken? En je moet inderdaad je hond bij je houden, zeker als ie tegen mensen opspringt.Als je bang voor honden bent, zou het handig zijn dat je dit soort dingen wel weet, voorkom je een boel ellende mee:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven