Ex van mijn vriend

31-08-2012 16:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik ben vrienden met een ex. We kunnen goed door één deur, spreken nog weleens wat af. Maar zo gezond als dat dingen gaan; sinds we beiden samenwonen en een andere partner hebben, hebben we echt geen dagelijks contact meer en ik hoef ook niet één op één af te spreken.

MAW; ik kan me een vriendschap goed voorstellen, maar uit jouw post maak ik op dat het om erg veel contact gaat.

En dan zou ik me ook afvragen waarom dat nodig is. Ex = Ex. Klaar.

Prima dat je het leuk met elkaar kunt vinden, maar als de relatie over is, dan hoef je elkaar toch ook niet dagelijks te spreken/zien. (ander verhaal als er kindjes in het spel zijn)
Als jij met een rot gevoel zit had je dat kunnen zeggen.... Je kan ook gezellig mee gaan.
Ulg... snap wat je bedoeld alleen zou het ook echt niet weten.

Sommigen zeggen dat ze dan nog niet over elkaar heen zijn en andere zeggen dat het wel heel goed mogelijk is vrienden te zijn met je ex.

Ik zou hem geen verbod op leggen, maar ik zou wel weer zorgen dat ik gezellig mee ging... Leuk met zn 3en naar de bios! Of gingen we toch lunchen?...
Mannen snappen geen hints.

Als jij het onprettig vindt als hij afspreekt, zeg dat dan.

Helemaal als hij het je vraagt!
Waarom ga je niet mee?
Mmmja, ik snap je wel, maar waar ben je precies bang voor? Dat hij terug wil naar haar? Het is zijn ex he?

Als je je er niet goed bij voelde, had je dat moeten zeggen.

Ga voor jezelf na waar je zo bang voor bent en waar je je rot over voelt en als je dat kunt verwoorden zou ik nog eens met je vriend gaan praten.
Wat zoekt hij nog in het contact? In zuivere vriendschap tussen mannen en vrouwen geloof ik niet zo.
quote:toiletjuffrouw schreef op 31 augustus 2012 @ 16:33:

Wat zoekt hij nog in het contact? In zuivere vriendschap tussen mannen en vrouwen geloof ik niet zo.

Bullshit!

Eén van mijn beste vrienden is een man. Ooit hebben we wat gehad en nu zijn we beste matties. Mijn man is op de hoogte van ons verleden en is nu ook zeer goed bevriend met hem. Hij was ook getuige op ons huwelijk. Daarnaast heb ik nog meerdere mannen in mijn directe vriendenkring waar ik absoluut geen enkele seksuele prikkel bij krijg.
.
Nu lijkt het net alsof ik niets van jullie aanneem maar dat klopt niet. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening/ gedachten hierover en ik wilde mijn rotgevoel kwijt :-)
quote:nessemeisje schreef op 31 augustus 2012 @ 16:36:

[...]

Bullshit!

Eén van mijn beste vrienden is een man. Ooit hebben we wat gehad en nu zijn we beste matties. Mijn man is op de hoogte van ons verleden en is nu ook zeer goed bevriend met hem. Hij was ook getuige op ons huwelijk. Daarnaast heb ik nog meerdere mannen in mijn directe vriendenkring waar ik absoluut geen enkele seksuele prikkel bij krijg.Ja vanuit vrouwen klopt dat inderdaad.
Ik snap je gevoel wel hoor, maar ik zou hier als ik jou was gewoon open in zijn..

Mijn vriend heeft (had) ook zo'n ex, áltijd bellen, als ze sores had met haar huidige vriend, altijd op de koffie, en mee uit vragen, vragen of hij bij haar en haar moeder kwam eten en als hij zou willen mocht hij er ook wel blijven slapen... toen werd het me allemaal een beetje te dol.

Ze hebben inmiddels geen contact meer en dat vind ik eerlijk gezegd meer dan prima.
Ik kan me het wel heel goed voorstellen. Ik denk ook niet dat ik het heel erg leuk zou vinden als mijn vriend dat zou doen. Maar verbieden is ook zo wat he? Dat zou ik dan ook niet doen. Ik denk dat als je in je hoofd rationeel weet dat er niet meer achter zit dat je het uiteindelijk wel kan accepteren.

Mijn beste vriendin is nog steeds beste vrienden met haar ex, beide hebben ze nu weer een relatie. Ik denk dat het voor de partners best lastig is geweest maar ze kunnen het nu met zijn 4en best goed vinden.

Hoe lang zijn jullie nu samen?
quote:toiletjuffrouw schreef op 31 augustus 2012 @ 16:41:

[...]

Ja vanuit vrouwen klopt dat inderdaad.ONZIN. Vanuit mannen ook. Ik heb al 25 jaar een beste vriend en hij is geen homo. Hij heeft al 7 jaar een relatie en ze zijn heel gelukkig samen. We zien elkaar eens in de 1 a 2 maanden. Kan wel.
Wees wel eerlijk tegen hem. Mooi dat je hem de vriendschap met ex gunt. Maar zeg in ieder geval iets als "goh raar joh, ik vertrouw je volkomen, maar ben toch beetje jaloers. Hoe zou dat nou komen?"
Dat vind ik een goeie tip lilalinda!
zeg gewoon dat je er toch soms wat moeite mee hebt, maar dat je hem niks gaat verbieden en het hem wel gunt.

Hopelijk houd hij dan er rekening mee door misschien wat minder vaak af te spreken of komen jullie tot een compromis wat voor jullie beide fijner is.

Daarnaast; je hoeft niet te vragen om mee te gaan, je kan het anders ook zelf een keer voorstellen om iets met zijn 3en te doen.

Dan kan je misschien kijken waarom je toch jarloers bent en of het wel eigelijk nodig was/is.
Ik zou kennis met haar maken. De andere optie is knarsentandend thuis op je vent gaan zitten wachten. Want hij vind haar aardig en wil een vriendschap onderhouden (dat kan echt zonder bijbedoelingen hoor). Waarschijnlijk vind hij het hartstikke leuk als jij ook kennis wil maken. Als je dat doet uit interesse en niet om hem in de gaten te houden natuurlijk.
Wat gaan ze doen dan?

Ik vind het wel een verschil of ze samen een hobby delen die jij niet deelt en dat ze daarom samen naar een beurs gaan oid of dat ze samen op het strand gaan wandelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat bgb zegt: Wat gaan ze doen?

Ik vind het ook raar dat hij zo veel met haar afspreekt. 1x per maand even bijpraten is wat anders dan iedere dag contact en ieder weekend een afspraak.
Dat is wel heel erg frequent, voor een gewone vriendschap. Ik zie mijn vriendinnen niet eens zo vaak.. zou me er niet zo prettig bij voelen eerlijk gezegd.
.
quote:Julus schreef op 31 augustus 2012 @ 17:18:

Dat is wel heel erg frequent, voor een gewone vriendschap. Ik zie mijn vriendinnen niet eens zo vaak.. zou me er niet zo prettig bij voelen eerlijk gezegd.IK ook niet.
quote:Kapara schreef op 31 augustus 2012 @ 16:44:

Ik kan me het wel heel goed voorstellen. Ik denk ook niet dat ik het heel erg leuk zou vinden als mijn vriend dat zou doen. Maar verbieden is ook zo wat he? Dat zou ik dan ook niet doen. Ik denk dat als je in je hoofd rationeel weet dat er niet meer achter zit dat je het uiteindelijk wel kan accepteren.

Mijn beste vriendin is nog steeds beste vrienden met haar ex, beide hebben ze nu weer een relatie. Ik denk dat het voor de partners best lastig is geweest maar ze kunnen het nu met zijn 4en best goed vinden.

Hoe lang zijn jullie nu samen?

We zijn nog niet lang samen, ongeveer 2 maanden. Het was wel vrij snel na z'n laatste relatie. Misschien moet ik er even aan wennen en wordt het na een tijdje wat makkelijker. Het kan ook zijn dat hij haar vriendschap mist..Hij wil geen relatie met haar maar hij wil haar ook niet helemaal missen..Ze zijn toch een aantal jaren samen geweest.

Ik weet vanaf het begin dat ze contact hebben, daar is hij eerlijk in geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven