Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
vrijdag 31 augustus 2012 om 10:21
@ sokkie goed hoor!
Het duimen heeft geholpen hoor! Het ging echt lekker. T was ook ideaal loopweer. Niet warm en lichte regen.
Ik starte helemaal achterin, waardoor ik niet gelijk een lekker tempo kon lopen, maar goed dat maakte niet uit. Had me tenslotte ook voorgenomen om niet te snel te starten. Al snel liep ik gelijk met een wat oudere man, maar na een km of 3 ging hij ervandoor. Ik wilde eigenlijk niet alleen blijven lopen en heb me aangesloten bij 2 dames die mooi op 10km/pu liepen. Eigenlijk was dat best gezellig, maar daardoor zakte het temp wat. Bij 7 km ben ik van ze weggelopen en de laatste 2km heb ik nog wat versneld. Was echt verbaasd dat ik zo ruim binnen het uur had gelopen. De officiele tijd is 59.09 maar ze werken daar niet met netto tijden. Ik had zelf 58.49 geklokt en weet zeker dat die klopt dus die hou ik maar aan
Het duimen heeft geholpen hoor! Het ging echt lekker. T was ook ideaal loopweer. Niet warm en lichte regen.
Ik starte helemaal achterin, waardoor ik niet gelijk een lekker tempo kon lopen, maar goed dat maakte niet uit. Had me tenslotte ook voorgenomen om niet te snel te starten. Al snel liep ik gelijk met een wat oudere man, maar na een km of 3 ging hij ervandoor. Ik wilde eigenlijk niet alleen blijven lopen en heb me aangesloten bij 2 dames die mooi op 10km/pu liepen. Eigenlijk was dat best gezellig, maar daardoor zakte het temp wat. Bij 7 km ben ik van ze weggelopen en de laatste 2km heb ik nog wat versneld. Was echt verbaasd dat ik zo ruim binnen het uur had gelopen. De officiele tijd is 59.09 maar ze werken daar niet met netto tijden. Ik had zelf 58.49 geklokt en weet zeker dat die klopt dus die hou ik maar aan
vrijdag 31 augustus 2012 om 12:00
vrijdag 31 augustus 2012 om 14:31
Hoi dames! Alweer niet gefaald vandaag, zou ik dan echt weer een beetje in het ritme komen? 45 Minuten gedaan, net als zondag, ging prima. Ik denk dat ik makkelijk wat langer kan, maar om mijn knietjes weer te laten wennen aan het lopen bouw ik het met 5 minuten per week uit. Dit weekend gaan we naar Texel, loopschoenen gaan mee zodat ik zondag gewoon kan gaan
Sunlover leuk dat je voor de bruggenloop gaat trainen. Ik dacht dat deze begin januari was maar hij is begin december, dus voor mij gaat het helaas niet lukken met mijn vakantie tussendoor. Als je het over de CPC hebt, bedoel je dan een hele marathon? Dat is een behoorlijk fors doel
Judith goed bezig, jij was onderweg naar de marathon toch, wanneer gaat deze plaatsvinden, lig je goed op schema
Max en Sokkie ben jaloers dat jullie nooit motivatiproblemen hebben
Goed bezig als altijd.
Fijn weekend en veel loopplezier! Ik heb zondag en vanochtend in lichte regen gelopen, vind dat hartstikke lekker eigenlijk.
Sunlover leuk dat je voor de bruggenloop gaat trainen. Ik dacht dat deze begin januari was maar hij is begin december, dus voor mij gaat het helaas niet lukken met mijn vakantie tussendoor. Als je het over de CPC hebt, bedoel je dan een hele marathon? Dat is een behoorlijk fors doel
Judith goed bezig, jij was onderweg naar de marathon toch, wanneer gaat deze plaatsvinden, lig je goed op schema
Max en Sokkie ben jaloers dat jullie nooit motivatiproblemen hebben
Fijn weekend en veel loopplezier! Ik heb zondag en vanochtend in lichte regen gelopen, vind dat hartstikke lekker eigenlijk.
vrijdag 31 augustus 2012 om 20:39
@ judith: goed gedaan. Ik ga ook proberen rustig te starten en daarna op te bouwen als dat gaat
Ben benieuwd. Hoop dat de knie helemaal weg trekt
@ tomaatje: heel goed!! Enne.. je faalt niet he als je een keer overslaat
Morgen rustige training, zondag de 10km en dan over 2 weken al de halve. Ben benieuwd
@ tomaatje: heel goed!! Enne.. je faalt niet he als je een keer overslaat
Morgen rustige training, zondag de 10km en dan over 2 weken al de halve. Ben benieuwd
zaterdag 1 september 2012 om 20:52
Ik kon het gisteren niet opbrengen om te gaan lopen, ik was zo duf na de nachtdienst.
En mijn man wilde graag een keer meelopen met een interval training. Dus hebben we vandaag les 6 van Keep Running gelopen: 10 minuten langzamer tempo, dan 25 minuten in een normaal looptempo met 6 x 30 seconden versnellen en dan weer 10 minuten in een langzamer tempo. Het ging lekker. We hebben 6,35 km gelopen.
En mijn man wilde graag een keer meelopen met een interval training. Dus hebben we vandaag les 6 van Keep Running gelopen: 10 minuten langzamer tempo, dan 25 minuten in een normaal looptempo met 6 x 30 seconden versnellen en dan weer 10 minuten in een langzamer tempo. Het ging lekker. We hebben 6,35 km gelopen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zondag 2 september 2012 om 16:00
maandag 3 september 2012 om 08:13
Hoi!!
Zo, superdruk weekend gehad!! Zaterdag werken en daarna wezen waterskien, heel erg leuk maar spierpijn nu! Gister een daagje op de camping geweest bij mijn ouders.
Ik wilde eigenlijk gisteravond nog gaan lopen, maar best laat gegeten en voelde nog niet fijn. Vanmorgen vroeg daarom maar het wekkertje gezet en zonet gelopen. Wel lekker hoor, 's ochtends.
@ sun: Leuk, samen met je man! Loopt hij ook voor zichzelf?
@ tomaatje: ja dat is lekker he, met een beetje regen erbij!
@max: hoe ging je 10 gister??
Sep 10 km - Totaal 2012 370 km
Zo, superdruk weekend gehad!! Zaterdag werken en daarna wezen waterskien, heel erg leuk maar spierpijn nu! Gister een daagje op de camping geweest bij mijn ouders.
Ik wilde eigenlijk gisteravond nog gaan lopen, maar best laat gegeten en voelde nog niet fijn. Vanmorgen vroeg daarom maar het wekkertje gezet en zonet gelopen. Wel lekker hoor, 's ochtends.
@ sun: Leuk, samen met je man! Loopt hij ook voor zichzelf?
@ tomaatje: ja dat is lekker he, met een beetje regen erbij!
@max: hoe ging je 10 gister??
Sep 10 km - Totaal 2012 370 km
maandag 3 september 2012 om 10:29
@ sokkie: niet lekker. Ik vond het erg warm, het zonnetje ging er net bij schijnen. Ik ging misschien wel erg rustig van start (was mijn streven: rustig van start), kwam daardoor misschien in een trainingsmodus hahaha ik weet het niet. Hartslag wilde totaal niet omhoog, er stond gewoon een rem op. Ik weet niet zeker of nu gebeurde wat ook in Weesp gebeurde en zichtbaar was op de holter (ECG), het voelde wel een beetje zo. Ik had onwijs zin, was fit en 'klaar' dus het was wel een verrassing dat het zo liep. Als je zo puur naar de getalletjes kijkt en vergelijkt met de training, dan ziet het er goed uit, maar dat was helemaal niet de bedoeling, ik wilde 'snel' en was daar ook echt op uit (met een rustige start, dát wel). Maar ik heb dus tamelijk 'vlak' gelopen op een veel te lage snelheid. Niks versnellen dus aan het einde en ik was nog blij dat ik er was ook
Goed dat je vanmorgen alweer liep! Ik ga morgen weer vrolijk verder.
@ sun: leuk dat je met je man liep!
@ sun: leuk dat je met je man liep!
maandag 3 september 2012 om 13:31
@ sokkie: nee ik denk het niet, ik had gewoon zin, was fit. Ik startte wel wat te langzaam, dus ik had wel al snel in de gaten dat het langzamer zou worden dan ik had gehoopt maar dit had ik niet verwacht. Hahaha. Nou ja. Verslagje en foto's staan op de site.
We hebben er een gezellige middag van gemaakt, lekker ijsje en poffertjes bij de kraam die nog tot 9 sept daar staat. Ook lekker over de hei gewandeld met woeffie dus dat was ook leuk
We hebben er een gezellige middag van gemaakt, lekker ijsje en poffertjes bij de kraam die nog tot 9 sept daar staat. Ook lekker over de hei gewandeld met woeffie dus dat was ook leuk
maandag 3 september 2012 om 17:05
@ max, kan je nog een link naar je site plaatsen?
@sokkie, mijn man loopt zo'n 2 a 3 x per week waarvan 2 x met een groepje vrienden. Hij loopt best wel wat sneller dan ik, maar zijn vriendengroep loopt weer langzamer dan ik gewend ben. Dus we lopen af en toe samen. Vandaag lopen we apart omdat er steeds 1 van ons thuis moet zijn voor een bezorging. Dus ik ga over een uurtje 30 minuten lopen.
@sokkie, mijn man loopt zo'n 2 a 3 x per week waarvan 2 x met een groepje vrienden. Hij loopt best wel wat sneller dan ik, maar zijn vriendengroep loopt weer langzamer dan ik gewend ben. Dus we lopen af en toe samen. Vandaag lopen we apart omdat er steeds 1 van ons thuis moet zijn voor een bezorging. Dus ik ga over een uurtje 30 minuten lopen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 4 september 2012 om 10:05
Wat was het mooi vanmorgen rond de Rottemeren. Bij jullie ook? Er hing een beetje nevel boven het water, en dat loste langzaam op toen het zonnetje ging schijnen. Echt prachtig. Ik heb mijn rondje er dus weer opzitten voor vandaag. Deze week ziet het schema er een beetje 'tam' uit, alleen zaterdag nog een rustige 130 minuten loop. Volgende week nog 1 interval met 2000-tjes en dan afbouwen tot de zondag. Zal mij benieuwen. Hahaha.
Jullie nog loopplannen?
Jullie nog loopplannen?
dinsdag 4 september 2012 om 12:42
woensdag 5 september 2012 om 14:57
@ sokkie: hahaha heel goed. Fijne avond!! Enne... hoe oud ben je nou geworden vandaag??
Overigens plaatste ik vandaag de review van de SpiBelt die ik al maanden heb maar nog niet had beschreven. Staat inmiddels op de site: http://bit.ly/NR24Sn
Overigens plaatste ik vandaag de review van de SpiBelt die ik al maanden heb maar nog niet had beschreven. Staat inmiddels op de site: http://bit.ly/NR24Sn