Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
@Bladora

Ik denk dat ik een punt achter de vriendschap had gezet! En dan niet om het geld, maar wel vanwege een fundamenteel verschil in normen en waarden! Je afspraken niet nakomen is al erg genoeg, maar dan ook nog liegen en een ander voor jouw rekening op laten draaien? En dat nog normaal vinden ook?!?
Dat zou ik echt wel met die vriendin besproken hebben en mijn 40 euro terug gevraagd. Als ze dat niet wil betalen dan zou ik de vriendschap eens goed overwegen. Niet om het geld maar wel de manier waarop ze je behandelt.
quote:Misskatie schreef op 01 september 2012 @ 10:47:

Maar pearle , lees ff goed. Zij had geen geld zogenaamd en daardoor betaalde die vriendin alle uitjes (dom natuurlijk). Dit is echt wel gierig.

Ik krijg ook wel eens wat van anderen omdat ik me die dure etentjes en drankjes niet kan veroorloven. Maar ga wel een week op vakantie, kost me zo'n 800 euro in totaal. Ben al anderhalf jaar niet meer op vakantie geweest, dus heb daar echt voor gespaard. Eten en vooral drank hebben niet mijn prioriteit, maar anderen willen het vaak graag voor me betalen omdat ze willen dat ik meega/meedrink. Het is niet dat ik nooit wat terug doe, maar dat is dan vaak in de vorm van drank uit de winkel of een goedkoper etentje. Zo leef ik; omdat ik dat wel kan betalen.
Vader van vriendje vroeg of ik met vriendje naar de motorbeurs ging waar hij stond. Eh.. nou ja omdat je het zo aanbiedt.

Treinkaartje gekocht van m'n zakgeld ( was 15 dus geld gelijk op..) Komen we bij de beurs moet ik van vriendje mijn eigen kaartje betalen! Toen ik vroeg waarom zei hij doodleuk 'ja maar anders kon Pietje niet mee en hij heeft bijna geen geld'

Dat ik mijn spaarrekening moest plunderen kon hem blijkbaar weinig schelen :'(
Mijn zus kocht vroeger boeken, die ze vervolgens las. Heel voorzichtig, zonder de rug te kraken. Als ze ze uit had, bracht ze ze weer terug naar de winkel en vroeg ze haar geld terug.
Oh, en bij een verhuizing wilden mijn man en ik wat (nog studentikoze) inboedel kwijt. Een kennis had wel interesse, werkte bij jongerencentra en dergelijke en zou heel wat spul (gratis!!!) ophalen met een busje. Waaronder een zwart-wittoestelletje. Oranje, dus je kunt wel nagaan hoe oud dat dingetje was.

Weken later worden mijn schoonouders gebeld door de vriendin van deze kennis, die zich excuseerde voor het feit dat mijn man zijn geld voor de tv nog steeds niet had.

Dus zij bellen verwonderd naar ons op om te vragen waar dat nu over ging. Had die kennis dat tv-tje voor 35 euro proberen te verkopen aan zijn eigen vriendin. En gezegd dat mijn man dat ervoor had gevraagd!!!
Isabella. In jouw geval geef ik je groot gelijk en is daar verder helemaal niks mis mee. Fijne vakantie.
Door domesticgoddess herinner ik het me weer. Ik heb toen ik 15 was een boek gekocht, waar ik me al een jaar op verheugde. Ik dat boek lezen, bleek het verhaal niet overeen te komen met de beschrijving op de achterflap. En dan echt nieteens close. Zaten ook flink spelfouten in het boek. Nou lees ik snel, dus 's avonds had ik het boek uit. Ik was zo nijdig, dat ik de volgende dag het boek teruggebracht en en heb gelogen dat ik het niet gelezen had en dat de rug al zo was toen ik hem kocht. Geld teruggekregen.

Nu schaam ik me. Ik had gewoon mijn verlies moeten nemen en het weg kunnen geven aan iemand zonder hoge verwachtingen.
Sidhe, nu ben ik nieuwsgierig: welk boek was het?
quote:esmeetje23 schreef op 31 augustus 2012 @ 10:25:

Wij hebben een keer een bruiloft meegemaakt van inmiddels nu geen vrienden meer. Waren uitgenodigd als daggasten. Van te voren hadden ze het al hoog in hun bol, vreselijk opscheppen.

Na het gemeentehuis werd ons op de feestlocatie een lunch aangeboden. De feestlocatie was een boerenschuur zonder verwarming, hartstikke koud. Je kon zelf koffie pakken, stond een senseo en een waterkoker. En de lunch bestond uit 3 zakken puntjes die je zelf moest smeren met ham of kaas.

De sfeer was vreselijk en iedereen klaagde over dat het zo koud was. Wij hebben geld uitgelegd en zijn zelf naar een bakker gereden voor warm worstenbrood.

We hebben de hele middag daar gezeten en daarna was het tijd voor de BBQ. Ook verzorgd door het bruidspaar, we hadden nu wel genoeg omdat een groot aantal gasten gewoon naar huis is gegaan omdat het daar zo koud was.

In de avond hadden ze een DJ gehuurd die een uur te laat was...en je kon ook bier krijgen van de Aldi dat om half 11 op was.

Omdat wij dit hadden aan zien komen hebben we het bruidspaar ook geen geld gegeven, ze hadden namelijk een berekening gemaakt dat ze geld konden verdienen aan de bruiloft, we hebben met alle vrienden geld uitgelegd en ze een bon van de gamma gegeven.

Al met al hebben wij die dag wel gelachen met de vrienden onder elkaar.

Dit vind ik geen gierige actie van het bruidspaar maar gewoon asociaal gedrag van jou en de rest van de zogenaamde vrienden van het paar.!

En hoog in de bol?

Hoezo als het feest in een boerenschuur is waar de gasten zelf hun broodje moeten smeren?
Ik walg van gierige mensen. Die ban ik gelijk uit mijn leven.
Zuinig; respect, Gierig; walgelijk.

Hoewel; ik had eens een vriend (toen 35 ofzo) en hij zei van zichzelf dat hij best zuinig was. Heel eerlijk, maar ik vond het een afknapper. Je hoeft het geld niet over de balk te smijten, maar zuinig zijn is geen eigenschap die mij aanspreekt. Nu ben ik ook wel een vrouw die verwend wil worden hoor...
Ja maar, ook met een zuinige instelling kun je een ander verwennen. Mijn moeder bv spaart overal zegeltjes enzo van en met de opbrengst neemt ze de kleinkinderen dan mee naar de dierentuin.

Je kan ook een leker diner koken met ingredienten uit de aanbieding. Moet je hooguit wat creatiever voor zijn.
Heb op dit moment even niets om bij te dragen, maar ik lees mee. Misschien heb ik binnenkort weer iets om te posten
Afgelopen vakantie waren wij in een appartementencomplex op Kreta en daar was ook een moeder die heel veel moeite deed om haar spilzuchtige nageslacht (14 en 11 jaar) op te voeden. Het was wel een beetje sneu af en toe. Zij zaten in het appartement boven ons, en soms riep moeder van boven naar beneden, waar haar kinderen hun vriendjes tracteerden in de bar (drankjes konden op kamernummer gezet worden): 'Hé wat drinken jullie daar? En wie heeft dat betaald'. Het kwam ook voor dat haar kinderen een milkshake hadden gekocht (a 4 euro) en moeder dan achter hen aanrende, terwijl ze riep: 'Niet zo snel drinken. Je drinkt toch niet 4 euro in 5 minuten op!'

Misschien niet onvoorstelbaar gierig, maar wel zuinig in overtreffende trap...
De kinderen trakteren hun vriendjes in de bar, op rekening van moeder?

Mwoh, vind ik niet zo vreemd dat moeder daar iets van zegt hoor.
Moet de moeder daar eerst niet toestemming voor geven aan de barman,die kinderen zijn 14 en 11 jaar,ze kunnen wel van alles op de rekening laten zetten....
Ooit op date geweest met een jongen die alleen maar wat kleingeld bij zich had om zijn eigen frietje te betalen....
Mijn inmiddels ex kocht altijd auto's a 200 euries. Waren allemaal auto's die niet door de APK kwamen, waar nog een maand of 3/5 APK op zat. Een normale sterveling zou dat niet in zijn hoofd halen omdat het levens gevaarlijk is. Zo heeft hij een keer met zo'n auto een lullig ongelukje gehad. Met 20 in een bocht rechtdoor geschoten omdat het stuur niets meer deed.

Kon het hem maar niet aan het verstand brengen dat hij beter wat meer kon betalen voor een goede auto. Ik had dan ook mijn eigen auto omdat ik niet in zijn auto's durfde te stappen om de simpele rede dat ik graag heel thuis wou komen. Als hij bij mij in de auto zat hield hij zijn hart vast, want je ging toch niet met zo'n vermogen over de weg, hij vond het zonder geld. Maar hij was er wel gek op omdat hij hem niet hoefde te betalen.

Zo heb ik een klein ongelukje met mijn auto gehad. Werd van achter geraakt, ik klap tegen de vangrail. Ik had bijna niets, kreeg alleen verschrikkelijke hoofdpijn, echt hele erge hoofdpijn. Ze hebben mij voor de zekerheid omdat ze bang waren voor beschadiging los geknipt. Ik laat mijn auto staan, in het ziekenhuis nadat ze onderzoeken hadden gedaan heeft een vriendin gebeld dat die en die auto daar stond, lease auto word dus opgehaald en ik krijg een andere ben ik voor verzekerd. Ging in de verzekerings premie wel 3 euro omhoog! Je had mijn ex moeten horen! Je laat toch geen auto die zo 30 ruggen waard is staan! En nu is je verzekering omhoog!
Eeen vriend die altijd mix-drankjes bestelde waar de rest bier bestelde.

altijd als hij aan de beurt was ging hij naar huis maar had al wel zeker 5 gratis mixjes gehad.

Op een dag zeiden wij dat hij aan de beurt was en na veel gemor zag die dat hij over de brug moest komen.

iedereen whisky cola bestellen met een dubbele whisky van de duurste soort die er was in dat cafe (oke whisky mixen is een zonde maar toen mocht het).

Hij werd wel ff groen en geel toen die de rekening kreeg :')

sindsdien met die groep een kaartje maken en iedereen betaalde zijn eigen consumpties.
quote:tof schreef op 01 september 2012 @ 13:58:

Waar wij wonen staan er op glazen in cafe's en restaurants ijkstrepen, tot daar dient een glas gevuld te worden. Een fijn cafeetje waar mijn man vroeger regelmatig met vrienden at, is overgenomen door een knieperd. Sindsdien worden de glazen vrijwel standaard nog maar net tot die streep gevuld, maar liefst iets eronder, nieuw beleid. Tja, voor die vrienden is het toen een sport geworden om om een normaal gevuld glas te vragen.... Is dat gierig?

Hier speelt de fiscus ook een rol in hoor. Die gaan ervan uit dat er standaar x aantal glazen uit een fust of fles gaan. Haal je er als ondernemer (standaard) minder uit, dan mag je daarover afrekenen (de fiscus acht het dan in privé te zijn genoten). Flauw maar waar. Ook een snackbareigenaar bijv. moet bijhouden hoeveel kroketten hij heeft weggegooid anders wordt eran uitgegaan dat ie ze zelf genuttigd heeft, dus afrekenen.

Te gul zijn kan je als ondernemer dus duur komen te staan.
quote:12twister schreef op 03 september 2012 @ 11:46:

[...]

Hier speelt de fiscus ook een rol in hoor. Die gaan ervan uit dat er standaar x aantal glazen uit een fust of fles gaan. Haal je er als ondernemer (standaard) minder uit, dan mag je daarover afrekenen (de fiscus acht het dan in privé te zijn genoten). Flauw maar waar. Ook een snackbareigenaar bijv. moet bijhouden hoeveel kroketten hij heeft weggegooid anders wordt eran uitgegaan dat ie ze zelf genuttigd heeft, dus afrekenen.

Te gul zijn kan je als ondernemer dus duur komen te staan.daarom koop je de helft van je producten ook gewoon bij de supermarkt/groothandel en verwerk je dit niet in je omzet.
Hahah

Mijn ex schoonouders nodigden mijn vriend en mij uit om mee een patatje te gaan eten bij de snackbar. Prima! ohja we moesten wel zelf betalen!

En tijdens etentjes van schoonmoeders verjaardag werd me bijna verteld wat ik moest nemen van de kaart. Ik had zin in een lekker visje, maar vriend fluisterde me dat ik beter voor de schnitzel kon gaan want vis was wel erg duur!

Ohhh nog een!!! :

Dezelfde exvriend had zin in een sauzijzenbroodje. Winkels waren gesloten dus hij belde zijn moeder (die er 200 in de vriezer hadiggen :o aanbieding voor kerst) of hij er een mocht overkopen!!! Hij moest 1.22 betalen. Maar die 2 cent lieten ze dan toch wel vervallen..... Sociaal

En met kerst kreeg hij een kwart kersstol van moeders. Hij moest ook een kwart betalen!!

Damnn!! Blij dat dat geen familie meer is ;)
Ex-schoonfamilie vierde Sinterklaas bij hun thuis. Alle familie uitgenodigd en iedereen gevraagd om een kadootje voor hun kinderen mee te nemen. Had iedereen gedaan, alleen hadden ze zelf vreemd genoeg helemaal niets voor hun eigen kinderen gekocht want 'die kregen al genoeg van de familie'.
Oh mijn god nina wat een vreselijke mensen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven