zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

@Marloussie: spannend hoor. Suc6.

zit inmiddels op een cyclus van 42 dagen en nog steeds niks. Vorige cyclus 32 en die daarvoor pil-gestuurd, dus gewoon standaard.

Heb op internet gelezen: "Duurt je cyclus korter dan drie of langer dan zes weken, ga dan in een vroeg stadium naar de huisarts als je zwanger wilt worden. De kans is groot dat je geen eisprong hebt."

Ik zit dus nu op 6 weken. Ik wacht nog wel even en anders maar naar de dokter, toch?
Cooper google anders ook even op PCOS of PCO

met mij is alles goed , maar erg veel moe nog meer dan normaal ( ik heb idiopathische hypersomnie) van de week een heel gezellig uitje gehad en daar betaal ik flink voor .

is niet erg we hebben genoten en we hebben gelachen. maar nu even wat minder online.
Cooper, dat wachten is ook niks toch... Hoop voor je dat ie snel op gang komt! En bedankt voor het nieuwe schema of course.

Yamuna, wat is idiopathische hypersomnie? Ben je daarom ook zo vroeg wakker??? Ik heb zelf een lichte vorm van ME, dus ik ken het gevoel van moeten boeten voor een feestje/uitje. KLote is dat he! Maar met een goede planning kan ik er inmiddels prima mee omgaan.

Aapje, nog nieuws?

En Marloussie, bij jou?

Ukkie, je zult wel toe zijn aan verlof?! Maar wel zo leuk dat je nog zoveel in contact staat met je werk als je verlof hebt.

Nou, ga klussen op mijn vrije dag, alweer...... :(
ik slaap veel, daarnaast slaap ik op commando, ik slaap gewenst en ongewenst , zittend staand liggend , fietsend als t even kan.

tijdens een gesprek etc
Goedemorgen! 't Is al wel spannend voor een aantal dames hè?

Van mij nog wat aanvullingen voor het schema: ik ben 31 en het gaat om een eerste kindje!!

Fijne dag allemaal; bijna weekend!
goeie morgen dames.....

pff wat een klote begin van deze dag!!! heb de hele week gezond gegeten... ennog geen gram afgevallen!!!!!!!! daar kan ik nu echt chagerijnig van worden... snap er niks van .. normaal gesproken ga ik ff een week op rantsoen en dan zijn der zo 2kg af maar nu helemaal niks!! sinds dat ik de pil heb laten staan is mijn lichaam heel anders dan voorheen!! wie ervaart dat nog meer zo??? zal toch niet de enige zijn { hoop ik }!!

Vanmiddag ff naar de stad met mijn moeder en zussie koffie drinken en dan door naar het ziekenhuis.. foto's maken!! ga nu ff poetsen in huis { niet zoveel zin }.. fijne dag!!

liefs koe
Aapje, al nieuws??????
Koe, had nou toch maar lekker een koekje genomen dan. Kan je volgende week als je bij mij op pauze bent in elk geval wel een pennywafel eten toch, wel zo gezellig in mijn laatste week!!! Heb jij nog aan die poedersuiker gedacht??

Zit nu even op de bank te ontspannen na ochtendje poetsen met schoonmoeder. Verbouwing is bijna klaar op zolder en nu moet nog alles schoon. Schoonmoeder is op zolder aan de boen en ik de wc, badkamer, enz. Eerst vanmorgen bed van mijn zoontje gedaan, want die lag te badderen in zijn eigen urine, dus dat bed was ik om 8 uur al aan het verschonen afhalen en boenen(het matras dan)

Wil nog stofzuigen eigenlijk, want de trappen zijn echt toe aan een goede borstelbeurt, maar heb de puf denk ik niet meer. De woonkamer doe ik morgen wel met de stofzuiger, wil vanavond ook nog een beetje kunnen bewegen. Voel mijn rug toch echt wel na lange dag gisteren en na vanmorgen.

Maar goed, die ene week werken is nog wel vol te houden met die rug en dan gewoon rustiger aan doen de komende weken.

Groetjes Ukkie
Hi dames,

Koe, ik herken het wel. Snap mijn lijf ook niet meer zo nadat ik met de pil ben gestopt. Van de laatste pil ruim 5 kilo aangekomen (misschien wel meer) en vooral rond mijn buik (terwijl die altijd zo plat als een dubbeltje was), nadat ik stopte had ik de hoop dat het er wel weer af zou gaan, maar dat gaat niet van harte. En al helemaal niet rond mijn buik! Bah!

Ukke, wel een beetje rustig aan doen, he?

Net gewinkeld, half Etos en Hema leeg gekocht. Nog steeds niet ongesteld! Maar wel moe,moe,moe. Heb het een beetje gehad vandaag. Wil naar huis, samen met vriend zijn. Vind het nu even helemaal niet leuk dat ie in Frankrijk zit.

Mijn katje zit nu lekker bij me, ik heb haar bij mijn vader moeten laten toen ik emigreerde. omdat vriend allergisch is. Ze is hier supergelukkig, maar als ik er ben is ze niet bij me weg te slaan. Fijn dat ze me nog steeds als haar baasje ziet wat dat betreft!

liefs,

Marloussie
Koe, balen zeg dat de weegschaal nog hetzelfde aangaf... Volgende week gaat het vast beter! Succes!!!

Ukkie, hoop dat je inmiddels klaar bent met poetsen, want dat klonk als een dag werk... Doe je een beetje rustig aan?

Marloussie, gelukkig is het bijna zondag. wanneer komt je vriend thuis? en wel heel schattig dat je katje je nog altijd als baasje ziet! je zult haar wel missen in Noorwegen.

Ben vanochtend even terug gaan liggen bij moman en werd pas om 15.30 weer wakker.... echt heel aso, maar wel heel lekker ;)

Nu lekker relaxen en morgen fijn shoppen. Best een lekker weekendje zo!
Hallo iedereen,

Ik had vandaag een studie-dag. Ik studeer naast mijn werk nog aan de universiteit. Ben nu bezig met mijn master-project en vandaag lekker de hele dag met statistiek bezig geweest... bah bah bah.

Maar: nog steeds niet ongesteld. Ik denk er nog maar niets van... eerst maar eens rustig afwachten!

Cooper: balen van je cyclus. Ik hoop voor je dat hij snel goed op gang komt!

koe: balen van je weegschaal. Zo frustrerend he, dat stomme gewicht.

Maloussie: fijn dat je lekker weer even de Hema hebt kunnen plunderen. En ik kan me helemaal voorstellen dat je gewoon lekker thuis wilt zijn samen met je kerel! Vooral nu je misschien eventueel wel in verwachting zou kunnen zijn!

Yamuna: Is een ingewikkelde ziekte he. Succes met alles. Een goede vriendin van mij heeft precies hetzelfde. We hebben ook samen gewerkt, ik moest haar tijdens vergarderingen altijd weer wakker maken en houden. Ze heeft toevallig net haar eerste kindje gekregen. Tijdens haar zwangerschap had ze zelf minder last van haar slaap-gebeuren. En nu gaat het eigenlijk wel erg goed met haar.

Zo nu ga ik maar eens verder met mijn studie-gebeuren.. zucht.

Eerst een kopje thee!
ukkie, ja hoor heb aan de poedersuiker gedacht!! tot morgen!!

fijne avond dames.. ga douche zo visite..
@Yamuna: heb ff gegoogled. Eerst op H.I. tjonge jou blijft ook niks bespaard zeg.

Ook ff gegoogled op PCO en PCOS. Schrok er een beetje van. heb geen van de symptomen, behalve dan die menstruatie. Ik denk niet dat het dat is. Ik wacht nog wel een paar weken, las nl. dat reizen ook van invloed kan zijn op je menstruatie en ben net op vakantie geweest. Dus dat zal het wel zijn.

@aapje: knap hoor een universitaire studie volgen naast je werk. Kost zeker veel tijd?
Hoi Dames,

wat handig zo'n tabel. is het lekker overzichtelijk.

hoe is het verder hier? heb niet veel tijd om te lezen, onze computer is namelijk kapot en zit nu bij mijn schoonzus thuis, die nog niet mag weten dat we bezig zijn!! dus wordt een snel berichtje.

hier is alles verder rustig. zit nu op dag 29 van mijn cyclus (ben heel onregelmatig dus ga donderdad pas testen of ik zwanger ben, hoop het zo!!)

aankomende vrijdag trouwen we, dus ben ook lekker druk met alle puntjes op de i te zetten. gisteren mijn jurk opgehaald, was wel weer een magisch gevoel. nu maar hopen dat ik donderdag positief test want dan kan mijn trouwdag helemaal niet meer stuk.

ga weer ff stoppen. ik zal jullie stukjes weer lezen als de computer is gemaakt maar dat zal wel na onze trouwdag zijn denk ik!!

fijn weekend.

groetjes Juf

ps ik ben trouwens 27 en ben begonnen in januari
Dag dames,

Getrouwdejuf, alvast heel veel plezier en geluk op je trouwdag!

Gisteravond heerlijk vriend aan de telefoon gehad en vanochtend even. Vroeg als eerste hoe het met 'the little one' was. Zoooooo lief, maar we weten nog steeds niet zeker natuurlijk. Nog steeds niets. nada, noppes hier. Ben inmiddels 6 dagen overtijd, wel wat krampen af en toe en gisteren wat bruinige afscheiding (sorry, vies!), maar niets wat door lijkt te zetten. Zou het dan toch??

Morgenavond testen, vind het heel, heel spannend. Ben constant aan het bedenken of mijn verschijnselen niet ergens anders aan kunnen liggen, haha. Wil mezelf niet blij maken met een dode mus! Weet iemand toevallig of het enorm groeien van nagels er iets mee te maken kan hebben? Wil hier niet teveel op internet zoeken, omdat ik bij mijn familie ben ;)

Fijne zaterdag allemaal!

liefs,Marloussie
Getrouwdejuf, ik wens je een hele fijne trouwdag toe, met stralend mooi weer!! enne natturlijk een goeie uitslag van de test.....als je nog niet ongesteld bent!!

Vandaag gezellig bij ukkie geweest, even naar de markt geweest, was weer erg gezellig!! haar kleine mannetje is een beetje ziek die arme schat!! koorts.. hoop dat hij maandag weer beter is anders zal ik hem zeker missen op de creche.

wat een stralend mooi weer vandaag, heerlijk!! ga ff de wasmachine aanzetten.. kan het straks lekker buiten drogen!! doei doei
getrouwde juf: heel veel plezier donderdag, ik zal duimen dat het mooi weer is. En wel dubbelspannend zo, trouwen en wellicht nog zwanger ook..

@marloussie: over sneller groeiende nagels als bijverschijnsel, geen idee. Heel veel succes morgen!
Cooper ik wil je absoluut niet bang praten maar ik zou PCOS toch even in gedachten houden om op te onderzoeken als je naar de huisarts gaat ivm de onregelmatige en lange cyclus.

digidinnetje van mij heeft verder ook helemaal geen klachten alleen lang wegblijvende menstruatie.

Voor hetzelfde geld is er helemaal niks aan de hand hoor en is gewoon je lijf even van slag door vakantie en stoppen met de pil

dat hoop ik natuurlijk van harte voor je.
@Getrouwde juf, heel veel plezier en een heel mooie dag toegewenst komende vrijdag!

snelgroeiende nagels is wel een bijverschijnsel van de zwangerschap ook dat ze harder en mooier worden (des te groter is de desilussie wanner je bent bevallen, dat ze weer net zo worden als voorheen, in mijn geval van die slappe broze dingen, net zoals dat je haar minder snel uitvalt en je dus een waanzinnige bos haar krijgt!)

Wil niet zeggen dat, wanneer je nagels sneller gaan groeien, je zwanger bent natuurlijk.....beetje het hoofd koel houden.

@Marloussie, het is zondag!!!!!!!

en vieze praatjes over afscheiding in welke kleur dan ook is niet vies......in IRL praat je er neit zo makkelijk over, maar je kan je er wel flink druk over maken, dus is het fijn dat je dergelijke dingen hier gewoon kan neer zetten. schaam je nergens voor.

Hier zijn we gewoon druk, druk, druk. Vorig jaar dus huis gekocht en er in gaan wonen terwijl het nog niet af was. Dus nu meisje wat groter is, kunnen we de hort op (ook dankzij de aanschaf van 1 automobiel) om tegels en dingen uit te gaan zoeken. Helaas voor ons is het geen wat we graag willen, of Net uit, of Net in en stervens duur.......ga dus echt geen 80 euro per vierkante meter betalen voor keukentegels boven een ikea keuken.......dus nu op zoek naar een neutralere tegel voor in de keuken bij de bouwmarkt oid.......

Behang voor meisjes nieuwe kamer is al wel besteld, maar nog niet binnen......voor onze slaapkamer is de kleuren collage ook klaar, maar kan daar pas mee beginnen tot meisje kamer klaar is. en ben nu op zoek naar een quilt voor d'r nieuwe bed (het liefst met oranje, groen en geel met roosjes en streepjes of ruitjes)

en dan moet beneden n de woonkamer nog alles in de muurverf en alles opnieuw ingedeeld (we hebben een grote kast in de kamer staan waar boven op van allerhande meuk is neergplempt en het is zoooooorommelig, dus daar ga ik binnenkort mee aan de gang)

Tussen de bedrijven door nog naar Claudia de Breij geweest, bij vrienden op visite enz enz enz........

dus druk.
Hey dames!!

gister avond gezellig met mijn mannetje uit eten geweest....heerlijk!! daarna een lekker avondje thuis gehad!! hormonen waren beetje op de hobbel......zit natuurlijk in mijn vruchtbare periode ha ha!! dusse mijn mannetje heeft het maar weer druk!!! ha ha... moet wel mijn best doen hoor pffffffff om hem te verleiden!!! hoe zit dat bij jullie dames... meestal heb ik veel meer zin in sex dan mijn man!! wel lastig hoor!! en als ie niet wil dan gaat het feest ook niet door, helaas!! daar baal ik wel eens van.. als ik zo om me heen hoor wil de kerel meestal vaker.. en bij ons is het net andersom.. nu helemaal sinds ik de pil heb laten staan!!

ringelding, jij hebt het druk zeg pfffffffffffffffffff maar dan heb je strakies alles ook mooi in huis!! wij zijn ook nog ssteeds niet klaar in huis hoor!! ha ha..maar word zo langzaam aan erg leuk en netjes!! ben ik wel blij van !! Succes met alles meid..

Marloussie, en ??????????? test gedaan...............spannend!!

Onze fotograaf van het trouwen komt zo ff, de trouwfoto's voor ons op de computer zetten zodat we ze zelf kunnen na bestellen..das ja veel goedkoper dan via de fotograaf!! ideaal!! dusse strakies direct maar es ff kijken wil graag foto's op canvas hebben voor in de huiskamer..

fijne middag dames...
Hallo iedereen,

Hier een rustig weekend. Ik zou nu aan de studie moeten zitten, maar er komt niet zoveel uit mijn handen. Net even lekker in de tuin in het zonnetje een kopje thee gedronken met mijn kerel. Heerlijk. Alleen jammer dat onze tuin een grote puinhoop is, omdat de balkons en de achtergevel een groot onderhoud aan het krijgen zijn. Erg balen als je dan beneden woont. Alles wat wij de afgelopen 4 jaar opgebouwd hebben in onze tuin is nu stuk. Mijn man wordt elke keer weer boos als hij in de 'tuin' komt. Maar het was wel lekker dat we even een plekje konden maken in het zonnetje...

Verder ben ik nog steeds niet ongesteld. Ik begin nu wel aan de lengte van mijn cyclus te twijfelen. Hij was namelijk altijd 21 dagen, maar ik heb de afgelopen 7 jaar een spiraal gehad en was niet/nauwelijks ongesteld. Dus ik kon het niet meer echt bijhouden. Als hij nog steeds 21 dagen is ben ik nu al 5 dagen overtijd, anders dus nog helemaal niet. Met andere woorden: gewoon nog verder afwachten! Geduld is een schone zaak ;)

Cooper: ja, de studie kost idd veel tijd. De uni houdt niet zoveel (lees: geen) rekening met werkende mensen. Het vraagt dus de nodige flexibiliteit van mij en mijn werkgever. Gelukkig heb ik een hele fijne baas!

Maloussie: hoe is het met jou? ben je al weer thuis? Ligt de test al klaar?

Ringelding: succes met klussen. Wel leuk om je huis op te knappen he. Maar ook wel druk. Heerlijk als het straks steeds meer af is!

Getrouwde juf: geniet van je dag! Ik ben vorig jaar getrouwd en zo een dag is toch gewoon geweldig!

Koe: handig dat je de foto's zelf op je pc krijgt! Is idd veel goedkoper om ze zelf bij te kunnen bestellen en af te laten drukken!

Oh ja, mijn man wil wel vaker seks dan ik. Niet veel, we lopen vrij gelijk. Ik vind het wel heel irritant als ik er zin in heb en hij niet. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak. Bij ons is het meer het probleem dat we het zo druk hebben af en toe, dat we het echt in moeten plannen. Komt de opwinding ook niet altijd ten goede...

Nou ik ga maar eens kijken of ik nog wat van mijn scriptie-inleiding kan maken...
21 dagen is heeel kort voor een cyclus hoor !!
jep ik weet... Ik was er ook nooit blij mee. Het was altijd 1 week ongesteld en 2 weken niet. Had daarom ook met alle pillen doorbraakbloedingen. Vandaar dat ik uiteindelijk gekozen heb voor een spiraaltje (en omdat hier minder hormonen in zitten)

Edit: mijn zus en moeder hebben trouwens ook zo een korte cyclus.
Aapje, wat een korte cyclus zeg.. ik had de eerste 2x na dak gestopt ben met de pil 26 dagen, dat vond ik al kort ha ha!!! dat ongesteld zijn pffffffffff vreselijk!!! voel me dan ook niet top, vooral sinds ik de pil niet meer slik!!

Joepie alles foto´s staan erop!! nu kan het bestellen beginnen ha ha!!! echt super mooie foto´s!!..

Marloussie, waar ben je meid, we zijn nieuwschierig......
Hier ben ik!

Net weer thuis. Heerlijk weer hier, dus lekker thuiskomen. Moet dadelijk even mijn spulletjes uitpakken ed. Nog niet getest! Met vriend afgesproken dat ik dat vanavond doe voordat hij er is (laat op de avond dus) Spannend, probeer mezelf een beetje in te praten dat ik niet zwanger ben, zodat het geen teleurstelling wordt. Heb deze maand wat stress en een antibioticakuur gehad, dus dat kan van invloed zijn. Maar ja, aan de andere kant. Ruim een week overtijd is voor mij behoorlijk abnormaal...Vanavond zullen we het weten!

Dames, ik ga ff uitpakken en douchen. Ik meld me later wel weer!

liefs,Marloussie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven