Meningen gevraagd

03-09-2012 19:28 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net had ik een discussie met mijn vriend. Het gaat om het volgende. Zijn beste vriend (ik noem hem even B.) woont op 1,5 uur reizen met de trein bij ons vandaan. Mijn vriend en B willen graag samen wekelijks gaan trainen bij een sportschool. Nu heeft mijn vriend dus gezegd dat B. dan elke week na de training bij ons kan blijven slapen en dan de volgende dag weer naar huis kan gaan.

Ik ben nogal gesteld op mijn privacy en rust. Ik vind het super gezellig om mensen op bezoek te krijgen en vind het ook niet erg als er incidenteel mensen blijven slapen. Maar ik voel me er nogal ongemakkelijk bij als dit wekelijks is. Wij hebben namelijk geen extra slaapkamer, dus dan zou B in onze woonkamer moeten slapen. Ik moet 's ochtends best vroeg op om te gaan werken, dus dat maakt het voor mij wat ongemakkelijk.

Mijn vriend beschouwt B als familie en vindt dat zijn huis ook B's huis is etc. Wat zouden jullie hiervan vinden?
Ik ben Hollands en ik vind logees geen punt. Nu woon ik in een groot huis met een logeerkamer maar ook toen ik op een flat woonde waren logees welkom.

Een van mijn beste vriendinnen en mijn ex schoonzus waren heel vaak in het weekend bij mij en mij ex in huis, mijn vriendin woonde zelfs een tijd bij ons.

Ik zou het geen probleem vinden, een keer per week.

Daarbij denk ik dat dit plan vrij snel verwatert. Het is wel erg veel gedoe voor een avond trainen.
B zou van mij een nee krijgen.

Mijn familie slaapt ook gewoon thuis in hun eigen bedje, zeg dat maar tegen je vriend.
Ja en?
bij ons thuis is het logeren van mensen nooit een probleem geweest en zou 1 nachtje in de week ook heus geen probleem vinden. in de woonkamer kom je 's ochtends alleen als je de deur uit gaat en niet voor make up of omkleden dus dat vind ik maar een zeikargument. als het voor hem zoveel betekent kun je het minstens een paar weken aanzien. vind dat je vrij weinig moeite wil doen voor je vriend. het is niet dat je iedere avond voor zijn voetbalclub moet gaan koken ofzo, alsjeblieft zeg
Tv fanaat, heb je al tegen je vriend gezegd waarom je er bezwaar tegen hebt?

Ik zou er ook niet al te blij van worden als iemand structureel 1x pw bij mij in de toko slaapt, of ik nou een logeerkamer heb of niet.
Oh ja, ik snap je. Ben zelf ook erg op m'n privacy gesteld. Maar merk ook wel dat ik er soms vooraf meer problemen mee hb dan in de praktijk. Dus je zou kunnen afspreken dat jullie het proberen maar als je na een paar weken niet gewend bent, dat jullie de afspraak kunnen terugdraaien? Voor B zal het ook geen ideale situatie zijn, denk ik. Dus wie weet breekt het hem na een maand zelf ook op...?
Tuut tuut tuut
quote:oogappeltje schreef op 03 september 2012 @ 19:53:

in de woonkamer kom je 's ochtends alleen als je de deur uit gaat en niet voor make up of omkleden dus dat vind ik maar een zeikargument. als het voor hem zoveel betekent kun je het minstens een paar weken aanzien. vind dat je vrij weinig moeite wil doen voor je vriend. het is niet dat je iedere avond voor zijn voetbalclub moet gaan koken ofzo, alsjeblieft zegJij woont vast in een paleis, maar met een app van 39m2 kom je echt wel regelmatig in/door de woonkamer.
@ Paulala, ik denk dat ik het inderdaad maar moet proberen en als het inderdaad niet went dat er dan een andere oplossing gezocht wordt. en misschien breekt het inderdaad ook op.

@ Stukje_cake dat heb ik gezegd en hij snapt dat wel. Maar hij hecht er veel waarde aan.

Mijn vriend is echt de leukste en liefst man die ik ken, die ook heel veel voor mij doet en veel voor mij over heeft. Vandaar juist dat ik het moeilijk vind hem dit te weigeren.

@oogappeltje, ik ben niet zo opgevoed. Wellicht ligt daar een verschil? Enne... mijn badkamer is ook 1,5 m van waar B slaapt! (en nee ik overdrijf niet)

vind dat je vrij weinig moeite wil doen voor je vriend. het is niet dat Oh enne... Waar baseer jij in godsnaam op dat ik weinig moeite voor mijn vriend wil doen... jij leest nu 1 verhaal van mij! Denk even goed na voordat je je conclusies trekt want dit slaat nergens op en is vooral NERGENS op gebaseerd!
quote:tv-fanaat schreef op 03 september 2012 @ 20:00:

@ Paulala, ik denk dat ik het inderdaad maar moet proberen en als het inderdaad niet went dat er dan een andere oplossing gezocht wordt.Dat kan ook natuurlijk.
Ik zou het niet doen. Als er af en toe iemand bij mij logeert is het geen probleem maar ik ben net als TO behoorlijk gesteld op mijn privacy. Daarnaast is het toch anders als er iemand anders is in je huis, je bent minder vrij en moet (vrijwel) constant rekening houden met de ander.

in de woonkamer kom je 's ochtends alleen als je de deur uit gaat en niet voor make up of omkleden dus dat vind ik maar een zeikargument. Jij doet het zo. Prima, fijn voor je. TO heeft een ander ritueel wat zij gewend is. Logisch dat ze haar bedenkingen kan hebben.. Iedereen zo zijn eigen ding he
even een domme vraag, maar van wie zijn die 39m2 eigenlijk. Is het jouw huisje of van je vriend ?
Officieel is het mijn huisje. Maar wij wonen er samen en hij draagt ook bij aan de vaste lasten. Ik wil dus niet tegen hem gaan zeggen dat mijn mening zwaarder weegt want "het is mijn huis".
Kan jouw vriend niet met B in zijn woonplaats (van B dus) gaan sporten en eventueel logeren ?
Maar waarom nou die rare constructie van sporten op 1,5 uur reizen? Zie mijn vraag om 19:50.
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 03-09-2012 20:20
Reden: 58=50
% gewijzigd
@ borderwalk ah, sorry! Het is een combi van beide. Zij zien elkaar weinig en beschouwen elkaar echt als familie (broers) op deze manier zien zij elkaar vaker. Ook is de sportschool waar mijn vriend gaat sporten een erg goeie sportschool met erg goeie trainers voor de sport die zij beoefenen.

@zonnetje, daar zijn niet die goeie trainers etc. in zijn woonplaats.
ik zou er ook moeite mee hebben, snap je helemaal. Incidenteel prima, structureel zou ik niet prettig vinden.
ik heb niet alles gelezen maar 1,5 reizen om naar een sportschool te gaan??
oh ik zie het antwoord hier boven al.......
Ik hou ook van mijn privacy, ik begrijp je goed. Toch zou ik ermee akkoord gaan, alleen al omdat het voor hen belangrijk en fijn is.
quote:tv-fanaat schreef op 03 september 2012 @ 20:22:

@ borderwalk ah, sorry! Het is een combi van beide. Zij zien elkaar weinig en beschouwen elkaar echt als familie (broers) op deze manier zien zij elkaar vaker. Ook is de sportschool waar mijn vriend gaat sporten een erg goeie sportschool met erg goeie trainers voor de sport die zij beoefenen.

Dus terugreizen, elders sporten is ook waarschijnlijk ook allemaal geen optie ook omdat het logeren (bankhangen, filmpje kijken, biertje drinken?) vooral een gezelligheidsding is ? En B hoeft de volgende dag niet vroeg op om naar zijn werk te gaan?

Lastig hoor, persoonlijk zou ik ook niet op een structurele loge in de woonkamer zitten te wachten.
ik zelf zou het denk ik ook niet zo prettig vinden als ik met die vriend niet echt een band heb.

Misschien kun je het er nog eens over hebben met je vriend, en vertellen hoe je erbij voelt.

Heeft hij gezegd '' mijn huis, is ook zijn thuis?'' zoals je in de openingspost zei, dat vind ik ver gaan.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:tv-fanaat schreef op 03 september 2012 @ 19:40:

@ boterblommetje hahaha dat geven en nemen komt over het algemeen meer dan goed in onze relatie.

@sofietje, Ja het is 1 nacht in de week

@ tonkje, hij zou dan rond een uur of 5/6 in de middag hier zijn. Dan sporten ze vanaf half 8 tot half 10 en dan zijn ze rond half 11 weer terug. Ik ken B nu zo'n 2 jaar, maar echt GOED kennen in de zin dat ik hem ook als een vriend van mij zie, zo goed is onze band niet. Maar het is meer dan een prima kerel.

De voornaamste reden dat ik het ongemakkelijk vind is dat ons appartementje erg klein is en ik geen extra slaapkamer heb. De ontbijttafel waar ik 's ochtends aan eet en waar ik graag naar het journaal kijk en rustig aan wakker wilt worden staat in diezelfde woonkamer. HIj slaapt dan om nog geen 1 meter van mij af. Dat vind ik vooral ongemakkelijk. Ik heb 's ochtends even de tijd nodig om wakker te worden en me rustig klaar te maken en voor mijn gevoel krijg ik daar minder de ruimte voor.

Als je dit aangeeft aan B., met daarbij ook de mededeling dat dit jouw ochtendroutine is en je geen zin hebt om voor 1 avondje sporten van je vriend en hem dit om te gooien/aan te passen, weet hij waar hij aan toe is en kan hij zelf ook even nadenken wat een impact deze bijzondere constructie heeft.

Ik zou zelf liever niet hebben dat dit zo gaat gebeuren, vind het vreemd om wekelijks een avondje samen te gaan sporten terwijl je zover uit elkaar woont.
B studeert en hoeft vaak niet vroeg op. Het is ook inderdaad een gezelligheidsding. Dus het zal er ook allemaal niet al te zachtjes aan toe gaan 's avonds. Ze zijn niet super luidruchtig... maar nogmaals.... 39 m2 dan hoef je niet al teveel lawaai te maken. Is ook lastig met slapen. Maar ik denk echt dat ik het maar moet proberen. Het betekent erg veel voor mijn vriend en B. Misschien waait het inderdaad snel over vanwege lange reistijd voor even sporten...
@ wished ja, letterlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven