pff nieuwe buren.

05-09-2012 18:42 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
kortgelden ben ik verhuisd met mijn meiden naar een andere woonplaats, om op nieuw te beginnen na een scheiding en afstand van de kerk.

Vanochtend ben ik naar het buurhuis gegaan, om mij voortstellen, maar mijn nieuwe buurman reageerde erg heftig en onaardig tegen mij. De toon is gelijk gezet en het voelt niet goed, ben eigenlijk een beetje verdrietig.

Hij heeft geen kinderen en geen partner nu is dit opzich natuurlijk geen probleem maar als ik mij zelf voorstel en je begint gelijk te klagen over allerlei dingen die ik nu niet goed doe of van hem moet gaan aanpakken. toen ik aangaf die zaken overgenomen te hebben van de vorige bewoner en dat de wbv er mee akkoord is waren zijn laatste woorden dat hij er voor zou zorgen dat ik weer snel weg zou zijn.

wat moet ik nu doen, ben er helemaal verdrietig van uit mijn vorige woonplaats was ik vertrokken omdat ik uit de kerk gestapt en daarna geen leven meer had in het dorp, straks beland ik hier weer in een stress situatie die onleefbaar wordt wat moet ik nu doen, iemand tips???
Wat een bullebak! Niets van aantrekken, al is dat natuurlijk lastig. Concentreer je op de leuke contacten, wellicht via het schoolplein. Dan ben je die zuurpruim ook snel weer vergeten. Jammer dat hij zo reageert, vat het niet persoonlijk op!
Soms lijkt het net alsof je dan nog een keer iets moet horen.

Of of er nog een zeikerd op je pad komt.

Tijdje terug had ik dat ook met een buurvrouw.

Die zei ook iets over inbraken terwijl ik naar haar gezeur luisterde. Ik zou binnen een paar minuten op vakantie gaan.

Net alsof ze jouw willen pakken en dan net iets gevoeligs zeggen net wat jouw gebeurt. Ben je je aan het losmaken van jouw vorige leven., Komt er zo een zeikerd die jouw weer net van slag van kan brengen.

Vaak gebeurt dit als je er nog niet helemaal uit bent. Of zo n persoon eigenlijk links wil laten liggen. Dan wil je er niks meer mee maar het doet je nog wat.

Gisteren zag ik die buurvrouw weer op het werk. Ik dacht lijkt wel alsof ze me achtervolgt.

Maar ik denk dat je zo gevoelig en geergerd reageert omdat je er nog geen vrede mee hebt. Of je hebt het nog niet goed verwerkt en het nog een gevoelige plek is waar jouw buurman op ging staan.

Ik herken het wel en dan ben ik ook meteen van slag af. Waarom bestaan er mensen die zo bot moeten doen denk ik dan.

veel succes met de opbouw van je nieuw leven. Laat de buurman het niet verpesten hoor met zijn negatieve gezeur.
Straks heb je een heleboel leuke positieve mensen om je heen die de balans goed laten doorslaan naar het goede. Dan zal je zien dat zo n buurman een peuleschillentje wordt.
Hij gaat er niet voor zorgen dat je snel weer weg bent. Dat is gewoon een neuroot die de nieuwe situatie niet aan kan en zich geroepen voelt om daar iets mee te doen.

Als hij lastig is, al is het maar een kleinigheidje, gelijk de politie bellen. Het gaat er niet om om het hem moeilijk te maken, maar om er voor te zorgen dat ze kunnen gaan verzamelen en als de verzameling groot genoeg is, kan hij gaan.

Laat dit niet op z'n beloop, gelijk actie.

LAAT JE NIET TERRORISEREN!

Zo, ff schreeuwen.

Wat heb je toch een maffe figuren.
Ik denk dat jouw ervaring met hem niet anders is, dan de andere buren met hem hebben. Proficiat je hebt de straatbullebak ontmoet, elke wijk heeft er eentje:).

Steek je energie in andere mensen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:didiridi schreef op 05 september 2012 @ 18:57:

Ik denk dat jouw ervaring met hem niet anders is, dan de andere buren met hem hebben. Proficiat je hebt de straatbullebak ontmoet, elke wijk heeft er eentje:).

Steek je energie in andere mensen.de vorige bewoners, oudere mensen vertelde mij juist dat het een hele aardige man was, waar ik een hele fijne en goede buurman aan zou hebben....... en dit had de dame van de wbv mij ook al verteld.
Ik zou het volgende zeggen: 'Nou buurman, ik ben blij dat ik u gesproken heb hoor. Het is zo fijn om betrokken buren te hebben, vind u ook niet? Eindelijk eens iemand die zich oprecht wat aantrekt van wat er bij hem in de buurt gebeurt. Dat zie je niet vaak. Mijn complimenten! Ik denk dat wij het goed gaan kunnen vinden samen!'

En dan met een poeslieve glimlach afwachten wat ie gaat antwoorden
Occam's razor
quote:Cateautje schreef op 05 september 2012 @ 18:52:

Hij gaat er niet voor zorgen dat je snel weer weg bent. Dat is gewoon een neuroot die de nieuwe situatie niet aan kan en zich geroepen voelt om daar iets mee te doen.

Als hij lastig is, al is het maar een kleinigheidje, gelijk de politie bellen. Het gaat er niet om om het hem moeilijk te maken, maar om er voor te zorgen dat ze kunnen gaan verzamelen en als de verzameling groot genoeg is, kan hij gaan.

Laat dit niet op z'n beloop, gelijk actie.

LAAT JE NIET TERRORISEREN!

Zo, ff schreeuwen.

Wat heb je toch een maffe figuren.Ik zat mij net al te bedenken wat ik zou kunnen doen aan zijn wensenlijstje.
Schud het van je af..en maak van jou huisje je eigen warme nest..groet de buurman vriendelijk ..en verder negeren

Snap dat je je een beetje baalt maar zou me door zo een zuurpruim niet laten kisten ..tis waarschijnlijk zn karakter en zal niet alleen tegen jou zo doen

En heel veel geluk in je nieuwe huis
quote:Debora schreef op 05 september 2012 @ 19:00:

Ik zou het volgende zeggen: 'Nou buurman, ik ben blij dat ik u gesproken heb hoor. Het is zo fijn om betrokken buren te hebben, vind u ook niet? Eindelijk eens iemand die zich oprecht wat aantrekt van wat er bij hem in de buurt gebeurt. Dat zie je niet vaak. Mijn complimenten! Ik denk dat wij het goed gaan kunnen vinden samen!'

En dan met een poeslieve glimlach afwachten wat ie gaat antwoorden Is wel een hele goede maar daar heb ik het lef niet voor helaas.
Huh? Wat een rare kennismaking/rare man.. Laat je niet overbluffen hoor! 'Bereid' je voor, over wat je eventueel volgende keer terug kan zeggen, want als ze doorhebben dat ze de overhand/ruimte hebben, nemen ze deze vaak ook. Laat gewoon (netjes maar direct) merken dat je je echt niet laat wegpesten! Succes!
quote:Debora schreef op 05 september 2012 @ 19:00:

En dan met een poeslieve glimlach afwachten wat ie gaat antwoorden

Ja! En niet alles geloven wat verkopers zeggen over hun buren, hè? Misschien zijn ze wel door hem weggepest, ze hebben er toch geen belang bij om jou precies in de lichten over de nukken van de buurman?

Of heb ik het mis en was het helemaal geen koophuis?
Ik voel me zo moedellooos
Extreem treurig dat er zulk soort mensen bestaan. Tip: zeker niet teveel toegeven aan zijn eisen/wensen. Natuurlijk wel als het in een andere situatie ook normaal zou zijn, maar dit soort types worden van kwaad te erger.

Het begint bwv met een tv die te hard staat, het eindigt met klachten over geluidsoverlast als je niet eens thuis bent.
quote:anoniemevrouw schreef op 05 september 2012 @ 18:59:

[...]

de vorige bewoners, oudere mensen vertelde mij juist dat het een hele aardige man was, waar ik een hele fijne en goede buurman aan zou hebben....... en dit had de dame van de wbv mij ook al verteld.

Zo werd onze buurman ook omschreven, intussen weet ik wel beter. Het is een bemoeila, iedereen tollereert hem, iedereen houdt zijn mond voor de lieve vrede...en ach ja hij is ook wel een lueke aanvulling moet ik zeggen. Hij maakt het wat kleurrijker.

Maar wat ik vanaf het begin goed door had was: niemand zei een slecht woord over hem, maar hij had over iedereen wel wat te vertellen, op iedereen wat aan te merken. Raad eens wie de echt aardige mensen bleken?!

En daarbij vreemd om van aardig naar dit te gaanmaar als ik mij zelf voorstel en je begint gelijk te klagen over allerlei dingen die ik nu niet goed doe of van hem moet gaan aanpakken. toen ik aangaf die zaken overgenomen te hebben van de vorige bewoner en dat de wbv er mee akkoord is waren zijn laatste woorden dat hij er voor zou zorgen dat ik weer snel weg zou zijn.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:tjjjjjemig schreef op 05 september 2012 @ 19:02:

[...]

Ja! En niet alles geloven wat verkopers zeggen over hun buren, hè? Misschien zijn ze wel door hem weggepest, ze hebben er toch geen belang bij om jou precies in de lichten over de nukken van de buurman?

Of heb ik het mis en was het helemaal geen koophuis?het is een huurhuis.
quote:didiridi schreef op 05 september 2012 @ 19:06:

[...]

Zo werd onze buurman ook omschreven, intussen weet ik wel beter. Het is een bemoeila, iedereen tollereert hem, iedereen houdt zijn mond voor de lieve vrede...en ach ja hij is ook wel een lueke aanvulling moet ik zeggen. Hij maakt het wat kleurrijker.

Maar wat ik vanaf het begin goed door had was: niemand zei een slecht woord over hem, maar hij had over iedereen wel wat te vertellen, op iedereen wat aan te merken. Raad eens wie de echt aardige mensen bleken?!Misschien is dit hier ook wel het geval.
Wat waren voor hem precies de redenen dan om zo heftig op jou te reageren?

Wij hebben namelijk ook ervaring met binnen korte tijd een aantal nieuwe buren (uitgezet door wbv vanwege overlast) wat echt ontzettende tokkies waren met gigantische lawaai op de gekste tijden, waar we binnen een week naartoe zijn gegaan om de overlast te melden. Wat uiteindelijk resulteerde in een behoorlijke ruzie, omdat zij het niet waardeerden dat de buren over hen kwamen klagen.

Het is niet fatsoenlijk om heftig op jou te reageren, begrijp me niet verkeerd. Maar waar komt die reactie vandaan?
quote:shepard schreef op 05 september 2012 @ 19:04:

Extreem treurig dat er zulk soort mensen bestaan. Tip: zeker niet teveel toegeven aan zijn eisen/wensen. Natuurlijk wel als het in een andere situatie ook normaal zou zijn, maar dit soort types worden van kwaad te erger.

Het begint bwv met een tv die te hard staat, het eindigt met klachten over geluidsoverlast als je niet eens thuis bent.hij klaagde over mijn kinderen die buiten spelen in de tuin, normaal spelen niet gillen of krijsen en dat hij ze soms in de nacht hoort. peuter met groeipijn en een kleuter die pas verhuisd is en voor het eerst naar een nieuwe basisschool is en die beide sinds kort geen borstvoeding meer krijgen omdat ik aan de AD moest.
quote:wiesdie schreef op 05 september 2012 @ 19:08:

Wat waren voor hem precies de redenen dan om zo heftig op jou te reageren?

Wij hebben namelijk ook ervaring met binnen korte tijd een aantal nieuwe buren (uitgezet door wbv vanwege overlast) wat echt ontzettende tokkies waren met gigantische lawaai op de gekste tijden, waar we binnen een week naartoe zijn gegaan om de overlast te melden. Wat uiteindelijk resulteerde in een behoorlijke ruzie, omdat zij het niet waardeerden dat de buren over hen kwamen klagen.

Het is niet fatsoenlijk om heftig op jou te reageren, begrijp me niet verkeerd. Maar waar komt die reactie vandaan?hij reageerde heftig op het feit dat ik de tuin en de keurig verzorgde haag die hij overigens samen met de vorige bewoners heeft geplaats niet weg wilde halen maar overgenomen heb. Ik heb niet veel geld en mijn eerste plan is binnen de boel opknappen en daarna misschien de tuin die heel netjes onderhouden is. nu ben ik misschien iets minder tuinerig aangelegd het is voor mij vooral een plek voor de meiden om te spelen maar woon er nu nog geen 2 weken dus veel hinder kan hij van ongroenen vingers nog niet hebben. ik zal het wel bijhouden maar zal er geen dagen in doorbrengen.
Weet je wat het ook kan zijn, als het een oudere man is. Het kan zijn dat hij alle veranderingen moeilijk vindt, en een beetje wantrouwig is. Jij bent nu ook door je hele situatie misschien ook extra alert op afwijzing. As je het nog kan opbrengen en de situatie er naar is: vraag hem op de koffie. Vertel hem een beetje over jezelf enzo...misschien dat die dan niet meer zo vijandig doet.
Geen tips, maar kom je even een knuffel brengen . Hou je haaks meid.
Ik vind hier dingen van.
Oh, dan had ik hem verteld dat 'ie maar in een hutje op de hei moet gaan wonen. En dat je zelf wel even contact met de WBV opneemt en met hem erbij dit wilt bespreken.

Wedden dat 'ie dat niet wil! Hij weet dondersgoed dat hij geen poot heeft om op te staan.

Oh, en hou een logboek bij, dat hij geen onwaarheden over jou kan rondbazuinen.
quote:wiesdie schreef op 05 september 2012 @ 19:19:

Oh, dan had ik hem verteld dat 'ie maar in een hutje op de hei moet gaan wonen. En dat je zelf wel even contact met de WBV opneemt en met hem erbij dit wilt bespreken.

Wedden dat 'ie dat niet wil! Hij weet dondersgoed dat hij geen poot heeft om op te staan.

Oh, en hou een logboek bij, dat hij geen onwaarheden over jou kan rondbazuinen.Een logboek bijhouden, wat bedoel je hier precies mee???
quote:anoniemevrouw schreef op 05 september 2012 @ 19:22:

[...]

Een logboek bijhouden, wat bedoel je hier precies mee???Dat doet de politie voor je als je steeds belt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven