Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
Hoi iedereen.

Mag ik ook meeschrijven. Ik heb me net aangemeld voor een thuisstudie medische secretaresse bij de NHA.. Ben momenteel ook druk aan het solliciteren. Ben nu apothekersassistente. Hoop hier eerst nog werk in te vinden en dan rustig deze studie tegaan doen.

Maar heb er wel zin in.
Ik moet morgen een aantal dingen doen en ik maak er gewoon een lijstje van, zodat ik morgenavond kan kijken wat ervan is gelukt:

Dat is dan een steuntje in de rug en jullie mogen me erop controleren :P

Naar de Ikea, kastje en kussen kopen.
Kastje in elkaar timmeren (grof geweld, haha :P)
Verslagen digitaliseren, 7 stuks (is betaald werk)
Beleidsplan basisschool lezen (voor scriptie)
1 Aviertje schrijven over beleid basisschool (voor scriptie)
Ruwe eerste planning maken scriptie
Dat klinkt goed aliceanna! Ik zal morgen proberen te kijken of je het hebt gedaan, maar voor alsmog klinkt het allemaal haalbaar om het in 1 dag te doen.

Ik heb vandaag een beetje een dipdag. Gisteren de eerste avond school gehad en ze verwachten dit jaar ontzettend veel. Ik heb een beetje een dipmomentje. Voor morgen had ik 5 artikelen moeten lezen voor 1 vak, waarvan 4 in het Engels. Die in het Nederlands heb ik nu gedaan en ook samengevat, krijg er toch een tentamen over. Alleen die Engelse kwam ik niet doorheen en ben heel bang dat het de rest van het blok net zo moeizaam zal gaan :(
goedenavond allen!

Ik kom hier (weer) gezellig meeschrijven. Vorig schooljaar ook meegedaan en ik moet zeggen dat het wel een positief effect heeft op mijn studiegedrag.

Helaas kan ik deze week nog niet meeschrijven, want mijn lessen beginnen pas 10 September. Ik heb wel een heerlijke vakantie gehad, waardoor ik nu eigenlijk wel en absoluut geen zin heb in de start.

Maar goed, dus nog even 1 weekje uithouden tot mijn lessen starten.

Heb wel mijn rooster gezien en mijn langste dag is de dinsdag van 8.30 tot 15.50(en om de 3 weken tot 13.50) en de dondag ben ik vrij .
Witbloempje, sterkte en beterschap! Hoe gaat het nu met je?

Elisaha, ik heb hetzelfde doel als jouw! Mijn P halen en nog wat 2 jaars vakken! Wat goed dat je deze zomer dat boek hebt gelezen en een heel systeem hebt opgezet! Met zo`n voorbereiding gaat het vast helemaal goed komen!!!!

Aliceanne, je lijstje ziet er goed en haalbaar uit! En er staan ook wel leuke dingen tussen (IKEA!!) dus dat scheelt ook! Succes vandaag, maar gaat vast helemaal goed komen vandaag!

Delmikra, hoe is het met je dipmomentje? Hoop dat je er weer uit bent! Het begin is gewoon weer even wennen en moeilijk, je moet weer even een ritme vinden en dan loopt alles straks weer op rolletjes! En je hebt iig al 1 artikel gedaan en zelfs al samengevat, dus dat is al een begin!

Strawberry, geniet nog lekker even van je weekje rust!!

Ik heb gisteren mijn 1e college gehad, Statistiek. Dit is een 1e jaarsvak dat ik vorig jaar niet heb gehaald... College was hetzelfde als vorig jaar en tot nu toe begrijp ik het hahaha. Moet gewoon alles goed gaan bijhouden dit keer en dan moet en zal ik dat tentamen halen. Voor de overige vakken is de planning nog niet bekend op blackboard, dus kan nog niet echt een planning maken... Dus zal mij vandaag weer in de wondere wereld van statistiek storten! Succes!
Zo, vandaag mijn eerste 'echte' college + werkgroep gehad. Ben nu druk bezig met mijn huiswerk (als enige, de rest is al naar huis). Heb echter een nieuwe tactiek: niet mijn huiswerk pas de dag van te voren maken, maar gewoon in de voorafgaande week wanneer het opgegeven is. Geen idee of ik me er echt aan ga houden.
Liever elitair dan een pauper!
@alliceanne. Is het nog gelukt met je lijstje?

@ Kalliope wat goed van je. Dat schilt wel stress op het laatste moment.

@ witbloempje. Beterschap. Hoop dat je snel weer opknapt.

Ik hoopte dat de pakketjes man mijn thuisstudie kwam brengen. Maar tot nu toe is hij nog niet geweest. Wie weet komt hij nog.
Kalliope, goed bezig en je nieuwe tactiek klinkt ook erg goed!

Tamara, hoop voor je dat je pakketje snel komt zodat je ook aan de slag kan!
Dank je wel lexie.
he bah, ik baal wel even. Ik heb een psychische functiebeperking waardoor ik extra tentamentijd en andere faciliteiten had. Maar we zijn van instituut en locatie veruisd en nu moet ik alles weer helemaal opnieuw regelen..dus toch met school bezig.

Verder uit verveling een beetje door de 3 boeken gebladerd..en echt interesante stof is het niet, maar het is ook niet moeilijk
Hoi allemaal.

Ik zou het leuk vinden om hier mee te schrijven, ik ben deze week begonnen in het eerste jaar van HBO-rechten (zag er al meer voorbij komen)

Kan af en toe wel wat motivatie gebruiken, ben een erg slechte planner!

Maar ik heb er zin in!
Oeh mag ik nog meedoen met jullie? Mijn collegejaar begint maandag pas dus dit topic was me nog niet opgevallen. Maar ik begin nu met mijn (research-)Master en ik vind het heel spannend allemaal, en ik denk dat het ook wel zwaar wordt. Daarom is het wel fijn om via dit topic een soort stok achter de deur te hebben Gisteren heb ik van een hoogleraar al een mooie tip gekregen, namelijk: Nu. Meteen. Beginnen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

Mijn taken voor deze week:

- Vakkenpakket voor de komende twee jaar samenstellen

- Dit bespreken met de studiecoördinator en met de hoogleraar

Nou dat is nog te overzien
@ strawberry. Balen joh! fijn dat de stof niet zo moeilijk is maar niet fijn dat het saai is.

@ flowerbomb1. Succes met je studie. Leuk dat je mee kletst. Ik had ook al gelezen dat er hier meerdere rechten doen.

@ penelopia. Geniet nog even lekker van je vrije dagen. Direct beginnen is altijd het beste. Je vakkenpakket samenstellen voor de komende jaar is ook een uitdaging. Wat voor opleiding doe je precies?

Mijn pakket is helaas niet gekomen. Dan hopelijk morgen
@tamara: Ik wil niet precies vertellen welke opleiding ik doe, vanwege herkenbaarheid, maar het is een niet zo alledaagse alfa-opleiding En van de vrije dagen genieten ga ik zeker nog eventjes doen!

Ik heb trouwens een soort van vakkenpakket samengesteld zojuist. Maar ik vind het nog wel erg lastig, omdat ik enerzijds gewoon de vakken eruit wil kiezen die ik leuk vind, maar ik anderzijds ook een vakkenpakket moet kiezen met een bepaalde samenhang. Dus als ik allerlei vakken kies die niks met elkaar te maken hebben is dat ook niet goed.. Maarja, ik ga het morgen bespreken en dan zie ik wel weer verder.
@Tamara, ik heb mijn lijstje helemaal afgekregen . Daarnet het laatste stukje geschreven over de school enzo. Daar heb ik wel lang over gedaan, want ik vond het steeds hartstikke slecht enzo :P. Maar goed, over dit stuk ben ik wel tevreden en morgen om 9:00 uur ga ik het bespreken met mijn begeleidster van mijn afstudeerplek .

Morgen ben ik daarnaast ook tijd kwijt met mijn auto naar de APK-keuring brengen (en nou maar hopen dattie er goedgekeurd weer uitkomt...). Daarna weer verder met verslagen digitaliseren (4 stuks) en verder schrijven aan mijn Plan van Aanpak. Wat precies dat weet ik nog niet, maar dat zal ik morgen dan wel hier posten .
Heyy Strawberry. Vorig jaar goed afgerond?
Liever elitair dan een pauper!
Hihi leuk om 'oude' bekenden te zien ;) en iedereen die zich heeft toegevoegd: welkom :p

Hier gaat het al een stuk beter, gisteren twee colleges gehad en toen bleek dat het allemaal niet zo moeilijk is. Het systeem van het tentamen is wel raar, je krijgt stellingen voorgelegd en moet dan kiezen uit, juist, onjuist en weet niet. Weet niet is 0 punten waard, maar wanneer je het fout hebt is er sprake van puntenaftrek...

Vandaag een sportdag van het werk en dan hoop ik vanavond nog wat te kunnen doen zo niet, dan heb ik morgen ook nog en dan ga ik in ieder geval de opdrachten maken die voor maandag ingeleverd moeten worden
@ Aliceana

Goed bezig!! Heerlijk gevoel hé als je het lijstje afrond!

@Kalioppe

Ik heb het jaar perfect afgesloten! P is binnen, en had 2 punten over die naar de hoofdfase zijn gegaan van keuzevakken!

Dus tja, ik heb niks te klagen. En alle docenten die dachten dat ik het niet zou halen en als een van de eerste zou vertrekken heb ik lekker de mond gesnoerd

@Delmikra,

Inderdaad een raar systeem zeg...

Verder veel plezier met de sportdag en succes met de laatste opdrachten.

Hier ga ik nu richting school om de decaan te spreken en te kijken hoe alles dit keer geregeld moet worden...mag alle extra voorzieningen vanaf 0 regelen.

En aan de ene kant kan ik niet wachten tot ik start met school, maar aan de andere kant heb ik er absoluut geen zin in
Zo. Laatste hertentamen van 2011-12 gehad. Volgende week is de definitieve afsluiting van dat academiejaar en vanaf - zoals al eerder gezegd - de 24e gaan we er voor in 2012-13!
quote:delmikra schreef op 06 september 2012 @ 07:07:

Hihi leuk om 'oude' bekenden te zien ;) en iedereen die zich heeft toegevoegd: welkom :p

Hier gaat het al een stuk beter, gisteren twee colleges gehad en toen bleek dat het allemaal niet zo moeilijk is. Het systeem van het tentamen is wel raar, je krijgt stellingen voorgelegd en moet dan kiezen uit, juist, onjuist en weet niet. Weet niet is 0 punten waard, maar wanneer je het fout hebt is er sprake van puntenaftrek...

Vandaag een sportdag van het werk en dan hoop ik vanavond nog wat te kunnen doen zo niet, dan heb ik morgen ook nog en dan ga ik in ieder geval de opdrachten maken die voor maandag ingeleverd moeten worden Dat heet giscorrectie en is in Vlaanderen een vaak gebruikt fenomeen (niet bij alle studies). Je zou er eens naar moeten kijken, maar in het algemeen is het inderdaad zo dat als je zeker bent van een antwoord je deze best wél invult. Als je het foute antwoordt geeft, en dus gist/gokt, krijg je variërend van -0,3 tot -3 punten, dat hangt af van hoe streng ze zijn. Alle goed ingevulde MKV's doe je dan x1, waar je niets hebt ingevuld x0 en waar je achteraf zeker van bent dat je fout had doe je x-0,3/.../-3.
MIjn pakket is binnen. Ga er nu lekker voor zitten om het te bekijken
Tamara, wat fijn dat je pakket binnen is! En?? Ziet het er leuk en interessant uit? Al een planning gemaakt?

Penelopeia, hoe is het gegaan met je vakkenpakket samenstellen en hoe is de bespreking gegaan?

Aliceanne, wat goed dat je je lijstje hebt afgekregen! Goed begin!!

Delmikra, wat fijn dat de 1e colleges niet zo moeilijk bleken te zijn! Dan begin je toch wat lekkerder!

Strawberry, hoe is je gesprek gegaan?

Saracenen, fijn dat je je laatste tentamen van 2011-2012 hebt gehad, wanneer krijg je de uitslag en heb je er een goed gevoel over?

Gisteren ben ik niet naar college geweest, heb mij verslapen.. slecht begin! Vandaag om 9 uur een college en om 15.00 uur een college en wil in de tussenuren heeeeeel veel gaan doen...

Fijne dag en succes!
de decaan wist het zelf ook niet precies, omdat ze op deze locatie anders te werk gaan. Dus nu moet hij het gaan uitzoeken..
Pfff, ik loop nu alweer achter. Er komt vanalles tussen en ik word er een beetje moe van. Ben ook net verhuisd, dus het schiet allemaal niet zo lekker op. Hoop dat het komende week beter is!

Gokcorrectie/correction for guessing is voor mij trouwens ook geen onbekend fenomeen. Wordt wel meer gebruikt.
@lexie: De studiecoördinator vond mijn vakkenpakket oké, maar ik ben nog niet bij de hoogleraar geweest. Maar die zal het vast ook leuk vinden Ik ga me nu wel focussen op heel andere dingen dan ik in mijn Bachelor heb gedaan, dus dat is ergens ook wel spannend, maar ik heb er superveel zin in! Nu nog eventjes het eerste college van morgen voorbereiden en dan ben ik er nog klaar voor ook.

Voor het eerst houd ik ook een agenda bij (of dat is het plan haha :P), want eerst onthield ik gewoon alles wat ik moest doen! Maar ik denk dat dit wel rust geeft. Mijn streven is een stressloos jaar, en als dat niet lukt in ieder geval een jaar met zo min mogelijk stress

@Uncharted: balen dat je achterloopt! Maar nieuwe week, nieuwe kansen

@Gokcorrectie: Nog nooit gezien op mijn opleiding (wij hebben ook geen meerkeuzetoetsen), maar het klinkt zo gek nog niet eigenlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven