Werk & Studie alle pijlers

Opleiding doktersassistente en 2 jonge kinderen?

31-08-2012 09:15 9 berichten
Hallo,

Ik ben al jaren directiesecretaresse, maar wil heel graag aan de slag als doktersassistente.

Ik heb 2 jonge kinderen dus wil eigenlijk niet meer dan 2/3 dagen werken. Het liefst zou ik een thuisstudie doen en daarbij 2 dagen werken/stage lopen in een ziekenhuis.

Echter volgens mij geeft een thuisstudie als D.A. minder kans op een baan.

Hier misschien tips van moeders die zich hebben laten omscholen tot D.A.?

gr Femke
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel doktersassistente maar toen nog geen mama tijdens de opleiding.

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is voor een opleiding maar bij capabel kun je de opleiding in 1 jaar doen. Je gaat 1x per week naar school en je loopt een x aantal uur stage. Het gaat hierbij wel om een prijzige opleiding.
budget is er wel. Staat Capabel goed aangeschreven? Na 'n beetje rondgooglen heb ik het idee dat werkgevers liever 'n BBL-er willen?
ik hebzelf de opleiding in rotterdam gedaan deze staat goed aangeschreven. Er zijn veel negatieve verhalen rond capabel maar dit heeft met de stages te maken. Je moet deze namelijk zelf zoeken en in de grote steden hebben ROC´s studenten voorrang waardoor er dus weinig stageplekken overblijven voor particuliere opleidingen. Daar wordt veel over geklaagd, ik heb dit probleem gelukkig niet gehad (heb buiten de randstad gezocht).

BBL kun je altijd proberen maar daar is helaas bijna geen vraag meer na. Toendertijd heb ik misschien wel 60 brieven verstuurd waarvan meer dan de helf geen reactie of gewoon geen geld/hulpmiddelen/mankracht om iemand op te leiden.
Een vriendin van mij ( 23 jaar ). heeft 2 kindjes van 3, en 1. En die is eigenlijk serveerster in een restaurant, heeft zich 1 jaar geleden laten omscholen tot D.A

en is nu sinds 1 maand klaar, en heeft meteen een baan gevonden bij een dokterspraktijk, en heeft dat gewoon via een thuisstudie gedaan, geloof dat ze 1500 euro kwijt was ( maar weet niet helemaal zeker hoor! ))

maar zij vond het prima te doen,

moet ik er wel bij vertellen, ze heeft haar moeder als oppas, en de vader van haar vriend. die paste de gehele week, afwisselend op dus ze had daar geen omkijken naar!

maar meid, als het je lukt doe het!! plezier in je werk is het aller-aller-aller belangrijkste, heb ik destijds ook etgen mijn vriendin verteld
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wat leuk dat je de opleiding doktersassistente gaat doen.

Ik heb ook 2 jonge kinderen (4 jr en 2 jr) en ik heb vorige week besloten om de opleiding tot doktersassistente te gaan doen.

Ik ga morgenavond naar de voorlichtingsavond van Capabel in Breda, want ik twijfel of ik het via Capabel wil doen of de verkorte opleiding via het Zadkine (Rotterdam) i.c.m. de NTI.

Waar jou jij de opleiding willen doen? Voor mij zou Breda of Rotterdam goed aan te rijden zijn.
Ik ben sinds mei afgestudeerd als doktersassistente en mama van 2 jonge kinderen.

Ik heb gekozen voor een avondopleiding. 2 jaar lang 2 avonden per week naar school. 480 uur stage (zelf zoeken, zelf indelen. Was een enorm drama om iets te vinden)

Naast de studie, stage en kindjes ook nog een partime baan in een winkel.

Het was slopend die 2 jaar, maar het was het waard. Ik heb nu een onwijs leuke baan waar ik al mijn energie en interesse in kwijt kan. Ik had het 10 jaar eerder moeten doen.

Wat ik persoonlijk wel vind is dat een thuisstudie lastiger zal zijn, omdat je geen interactie met studenten en leraren hebt. Bijv. je triage leren en oefenen is een vak apart.

Veel succes met beslissen.
Mijn moeder heeft dit gedaan toen ik nog een kind was (ondertussen zo'n 13 jaar geleden). Ze heeft het via een thuisstudie gedaan, maar dat gaf haar in haar specifieke geval geen negatieve positie op de arbeidsmarkt: ze werkte namelijk al als secretaresse bij een arts, en die wilde haar ook graag als doktersassistente, maar daarvoor had ze wel haar diploma nodig. Dus of je goed in de markt ligt met een thuisstudie kan ik je naar aanleiding van haar ervaring eigenlijk niet echt vertellen. Dat het mogelijk is om die opleiding te doen met twee kindertjes thuis wel!
Hallo,

Ik heb 9 jaar geleden de opleiding tot d.a. gedaan bij de LOI. Ik weet dat niet iedereen hier even positief over is, maar zelf heb ik totaal geen problemen ondervonden bij het zoeken naar een stage/werk. Voordeel is dat er veel werk als d.a. is. Ik heb momenteel de banen voor het uitzoeken en geen arts die ooit iets over de LOI heeft gezegd. Ondertussen ben ik op een hap aan het werk als triage-assistente, ook hier was het geen probleem.

Groetjes en succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven