Mode & Beauty alle pijlers

De juiste knot

10-09-2012 18:35 33 berichten
Hoi,

Hoe maak je de juiste knot?

Het is mezelf vroeger al nooit gelukt en later bij mijn dochter heb ik het ook wel eens geprobeerd maar ik kwam nooit verder dan de paardestaart maar te wikkelen en om het elastiekje draaien en vast zetten.

Zelfs met een soort van pannesponsje met een gat in het midden lukt het me niet.

Ik wil het nu wel eens weten

Ballerinaknot
Mijn dochters gebruiken zo'n sok "donut" om een knot mee te maken in vochtig haar, daar slapen ze dan een nacht mee en als ze hem er de volgende dag uithalen hebben ze grove krullen. Maar je kunt met zo'n sok (waarvan je er ook een paar over elkaar heen kunt maken zodat je donut groter wordt) ook een vrij strakke knot maken. Paardenstaart maken met een elastiekje, punt van je staart door het gat van de donut halen, dat haar een beetje verdelen over de hele donut en dan de donut "oprollen" richting je hoofd zodat het haar er omheen komt. Houd bij het rollen van de donut je staart zo recht mogelijk van je hoofd af (een hoek van 90 graden tussen je hoofd en staart, zeg maar).

Hier vind je een aantal filmpjes waarin je kunt zien hoe je zo'n sock bun maakt: http://www.youtube.com/re ... e=UTF-8&sa=N&tab=w1&gl=NL
http://www.leballon.nl/blog/308/knot-op-je-kop

Je moet natuurlijk ook wel voldoende haar hebben.

Op deze blog staat ook een andere site waar alle beschrijvingen staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op de markt een ding van 'hairagami' gekocht. Die kostte een paar euro. Daar klem je je haar tussen en dan kan je het op verschillende manieren oprollen tot een knot. Via Google kan je er veel afbeeldingen van vinden.
quote:Bergje65 schreef op 10 september 2012 @ 18:42:

Haar in een paardenstaart binden. Uiterste punt pakken en rondom het elastiek draaien. Dan vastzetten met pinnetjes.Yup zo maakte ik mijn knotje ook (heb nu kort haar)
Volgens mij stopte Patty Brard er een schuursponsje in?
conversation = awareness
Bij Zenner.nl hebben ze van die rollen in verschillende uitvoeringen. Ze hebben er met kunsthaar in blond en bruin, maar ze hebben ook van die sponsachtige.

http://www.zenner.nl/collectie/#/knotvullingen/ (Na HAIR kan je voor knotvullingen kiezen.)
Mag ik even kapen? Ik wil graag een nonchalante rommelknot maken maar die er wel goed uit ziet, heb nu haar een cm of 10 over mn schouders dus niet zo heel veel werkruimte.. Als ik nu een rommelknot probeer te maken dan ziet het er evengoed niet uit met rare uitsteeksels en lussen en weet ik het :(
Heb zoiets een keer op TV gezien. In de Diva's die op bezoek waren bij ouderen in een verpleeghuis.

Daar zat een van die oudere vrouwen en die liet aan Patricia Paay zien dat ze een heel klein staatje had gemaakt en er een haarstukje op had gezet. Volgens mij kan je die op de markt kopen. Heb dat weer een keer gezien bij Geer en Goor. Of in ieder geval Gerard Joling die opeens een mooie staart had.

Voor de rest weet ik niet meer waar het allemaal over ging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven