Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Nou, kijk eens wat leuk!

Thanks for the card, I absolutely love it! It´s one of my favourites from postcrossing! You really made my day

I wish you all the best!

Ze vroeg o.a. op retrokaartjes en ik heb een (gratis) kaartje van Flow gestuurd Leuk hoor.
Later is nu
En al 5x favoriet haha
Later is nu
Een aantal kaarten hangen ingelijst door het hele huis, toilet, hal, woon en slaapkamer. De meest nieuwe zet ik op een plankje of haak ik in de lijst van de spiegel.

Dreamer het is 1 op 1 maar in het begin (de eerste honderd) kan het uit balans schieten. Negatief en positief
Vier officials ontvangen, waarvan twee zonder ID. Er ligt hier een Nouvelles Images klaar voor een Turkse, maar als het zo blijft plenzen dan gaat deze kaart pas morgen op de bus.

@Peacy > wel leuke profielen? Wat heb je gestuurd?

@Ligaa > een geestig boek dat je de stuipen op het lijf jaagt?

@Dahlia > ik hanteer ongeveer dezelfde bewaarmethode als Ligaa, alleen verdwijnen bij mij de absoluut lelijke kaarten in de papierbak.

@Dreamer > ik heb slechte ervaringen met magneetverf: is kostbaar en je moet enkele lagen over elkaar aanbrengen voor het enigszins werkt. Kaarten zijn hier met buddies op een deur bevestigd, is minder ingrijpend en zo weer verwijderd en schoon.
Vier officials ontvangen, waarvan twee zonder ID. Er ligt hier een Nouvelles Images klaar voor een Turkse, maar als het zo blijft plenzen dan gaat deze kaart pas morgen op de bus.

@Peacy > wel leuke profielen? Wat heb je gestuurd?

@Ligaa > een geestig boek dat je de stuipen op het lijf jaagt?

@Dahlia > ik hanteer ongeveer dezelfde bewaarmethode als Ligaa, alleen verdwijnen bij mij de absoluut lelijke kaarten in de papierbak.

@Dreamer > ik heb slechte ervaringen met magneetverf: is kostbaar en je moet enkele lagen over elkaar aanbrengen voor het enigszins werkt. Kaarten zijn hier met buddies op een deur bevestigd, is minder ingrijpend en zo weer verwijderd en schoon.
Haha, Neferisis. De deur ziet er nu niet uit na veelvuldig gebruik van buddies en daarna plakband, omdat de buddies niet meer voldoende werkten. Ik zal het er gewoon eens met Elvis (zo noem ik m'n man op het forum) over hebben, wat hij ervan vindt.

Eerst maar eens mooie kaarten krijgen!

Dat boek van Ligaa ben ik ook nieuwsgierig naar! Ga het gelijk opzoeken.

Mijn nieuwe kaartje gaat zo op de post. Ik zit op m'n werk, ben nu eigenlijk vrij en rijd langs een brievenbus. Naar een Duitse meneer. Kan weer lekker snel gaan

tralidaaa..

toedels

(die reactie van de finse heeft echt een positieve invloed op m'n dag.. sturen jullie in zo'n geval nog een persoonlijk bericht terug?)
Later is nu
quote:dreamer schreef op 11 september 2012 @ 16:00:

(die reactie van de finse heeft echt een positieve invloed op m'n dag.. sturen jullie in zo'n geval nog een persoonlijk bericht terug?)Meestal wel.
Vandaag 3 officials (2x NL, 1x Taiwan) en een vriendinnenkaartje in de bus. De vriendin stuurde een kaartje gemaakt van een foto van mijn katje en één van de officials lijkt er sprekend op. Grappig zo'n dubbelganger. En dat terwijl de meneer die hem heeft gestuurd niet eens kon weten dat ik een kat heb.

Zelf 3 kaarten op de bus gedaan. Een insectenkaart gaat naar Belarus, een stroopwafelkaart naar China en olifanten voor een Afrikaanse zon gaan naar de USA.

Ook nog een (niet bijzondere) hurray gehad dus er mag weer een kaartje verstuurd worden. Alle minder leuke landen zijn al onderweg dus ik ben benieuwd of ik nu weer iets bijzonders krijg.

@ Dreamer: Daar kun je echt van gaan zweven hè, zo'n enthousiaste hurray?

Mijn teller staat na de 3 van vandaag op 73/61. Er zijn dus nog aardig wat kaarten onderweg als het goed is.

@Dahlia: Ik plak al mijn kaarten, als een soort behangetje, op de muren in de gang.

Tot nu toe nog geen ontbrekende ID's gehad. *Klopt dit nu even af* Zijn de verzenders al gevonden Neferisis?
Hallo, ik meld me ook even weer. Over het weekend en gisteren in totaal drie hoeraatjes: Taiwan, Italie en eindelijk is mijn eerste kaart die ik naar Oekraine stuurde ook aangekomen. Die meid registreert één keer in de maand een hele serie kaarten.

Ik scan mijn kaarten voor verzending, ik zie graag een complete wall (van verstuurde en ontvangen kaartjes). Ik had de Oekrainse een hele mooie kaart gestuurt, soort gelijke had ze ook bij haar favorieten staan. Deze had ze echter nog niet. Tot mijn verbazing zag ik dat ze na een hele enthousiaste hoera, mijn kaartje van de site gehaald heeft. Beetje jammer.

Nu zelf al een week geen kaart meer ontvangen. Merk toch wel een teleurstelling als de postbode aan mijn deur voorbij gaat of als ik thuiskom en geen kaartje aantref. Er moeten nu minstens 6 naar mij onderweg zijn ...

Ik heb vandaag weer drie kaarten op de post gedaan.

@Dahlia, ik bewaar mijn kaarten in een map die ik bij de hema heb gekocht. Daarin kun je twee kaarten onder elkaar plaatsen en als je de blz. omslaat de achterkant lezen. Voor de kaarten van ander formaat heb ik op de binnenkant van de kaft (voor en achter) twee insteekhoesjes bevestigd.
Zo'n map om ze in op te bergen is wel erg leuk! Die onthou ik even.

Zelf heb ik nu een ophangsysteem van de Ikea, daar hang ik dan de mooiste kaarten op. De rest zit in een doos.

Ik heb nog nooit een kaart weggegooit, dat vind ik zonde eigenlijk.
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Ik heb ook nog geen kaart weggegooid, maar heb nu wel een heel vreemde: Ik kreeg dus een kattenkaart, met een gewonde kat erop. Dat was dus raar en ik heb dat ook geschreven in mijn hurray. Net als dat ik het vreemd vond dat ze over mijn very very very cute children schreef, terwijl die nauwelijks in mijn profiel staan, alleen dat ik een zoon en dochter heb. Het is in ieder geval een kaart die ik niet wil ophangen, vind het echt een zielige kaart!

Verder nog 3 ander officials in de bus, niet heel bijzonder, twee ervan ook zonder naam van de afzender.
Dat lijkt me inderdaad een vrij bizarre kaart. Wat moet je ermee he?! Wat bezielt iemand om zo'n rare kaart te sturen :S

Ik had net nog een hoeraatje en snel nog even op 'send a card' geklikt. Kreeg ik een adres uit Zurich... stom toevallig een adres in dezelfde straat als waar mijn neef woont.

Vorige week was mijn neef nog hier op bezoek. Als ie even wat langer gebleven was, had ie de kaart voor mij persoonlijk af kunnen leveren. Heel apart.

Laatst al een adres in het oosten van Duitsland waar ik net zelf ook al geweest was, vlakbij i.i.g.
Ik vind het boek uiteindelijk toch geen aanrader. Na 500 pagina's zo'n is dit het- gevoel.

Als ik een leuke hurray krijg stuur ik wat terug, soms ontstaat er een conversatie of dat we elkaar nog een kaart sturen.
Ik heb inderdaad een reactie gestuurd. Ik heb de hurraytekst ook helemaal happy op facebook gezet. Ik heb op facebook één 'vriendin' (nouja, kennis.. ) uit Finland, zij vond het leuk

(en nog vele anderen)

Mijn zóón vond het zo leuk, dat hij een account heeft aangemaakt Zn eerste kaart gaat naar een meisje in Brazilie, wiens eerste kaart er 63 dagen over deed (naar China) en die nog geen kaartje heeft geregistreerd als ontvangen. Ze heeft er 7 verstuurd. Dus.. spanning en sensatie hier in huis (zoon is 13 en erg snel erg enthousiast over iets )

Wat grappig Pompadoura, zo'n kaartje naar een straat, waar je iemand kent En éíndelijk je als eerste verstuurde kaart. Speciaal lijkt me.

Echt bizar, zo'n gewonde kat Ik zag laatst in de gallery ook een kaart van een vrouw met een open blouse en blote borsten. Verstuurd door een Nederlander. Waarom vraag ik me dan af? En ik ben niet preuts, maar ik weet dat anderen dat wel kunnen zijn.

Maar goed, ik heb het huis door gestruind, op zoek naar enkele kaartjes. Dat zijn er best wel veel. Heel veel. Ik kocht ooit 2 mapjes met bloemenkaartjes, met het doel de Irissen hierin na te schilderen. Dat is nog niet gedaan, maar toch 30 kaartjes.. en dan nog vele van de kinderpostzegels. Sjonge, wat heb ik een kaartjes. En.. eind deze maand weer nieuwe bestellen bij de kinderpostzegels

En dan nu naar bed

morgen posten op stembureau, 7 uur aanwezig
Later is nu
@Millifleurs, huh dat is wel een rare kaart zeg om te sturen. Ben benieuwd of je er nog een reactie op krijgt. Waar kwam die kaart vandaan?

@Ligaa: Ik heb nog nooit een berichtje terug gestuurd naar een persoon waar ik een hurray van kreeg. Wat grappig dat er dan nog kleine gesprekjes ontstaan en etv. nieuwe kaarten! Misschien moet ik dat ook eens proberen, als ik een leuke hurray binnen krijg
Hier hangt een deel van de kaartjes op mijn deur, een deel zit in een doos.

Ik ontvang liever ook geen kaarten van gewonde dieren. Vind ik ook nogal raar eigenlijk. En zielig
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Jeej, kaartje naar Belarus is ook aangekomen!

Nu zijn er nog 3 onderweg, waarvan 2 al 54 dagen. Daar heb ik net 2 vriendelijke (hoop ik) berichtjes achteraan gestuurd met een beschrijving van de kaartjes. Ik hoop dat ze ze over het hoofd gezien hebben, maar bij die ene kan het amper. Die heeft nog maar 1 kaart gehad .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ai Droomz.. hoop niet dat ze maar één kaart ontvangen heeft, omdat ze ze gewoon niet registreert?

Ik kreeg vannacht een Hurray uit Brazilië. Dat is leuk wakker worden. (ontvang email op m'n mobiel, zonder geluid gelukkig) De eigen tekst gedeeltelijk in het Portugees, dus van mijn kant nog een hurray voor vertalen.nu

(ze is enthousiast dat de winter bijna voorbij is en de lente in aantocht.. )
Later is nu
Ha, ik zag trouwens op postcrossing een douchegordijn, waar je kaarten in kunt stoppen. Dát is een leuk idee!
Later is nu
Zo, volgend kaartje alweer geschreven. Ben nog even heel enthousiast.

Weer naar Finland. Keek bij haar ontvangen kaarten uit Nederland, heeft ze 2 dezelfde kaarten vlak na elkaar ontvangen. Multiviews. Apart vond ik dat.

Ik denk wel dat ik binnenkort minder ga sturen, maar als ik weer mag, ben ik steeds zo benieuwd waar de volgende heen zal gaan
Later is nu
quote:dreamer schreef op 12 september 2012 @ 06:22:

Ha, ik zag trouwens op postcrossing een douchegordijn, waar je kaarten in kunt stoppen. Dát is een leuk idee!Haha, dat is cool!! Het is dat ik niks aan het douchegordijn opzich zou hebben.... :P
Ik heb mezelf een limiet gegeven van tien kaartjes per maand. Voorlopig kost het mij ook alleen maar de postzegels, die bestel ik bij postzegels met korting.

Door de jaren heen heb ik behoorlijk wat ansichtkaarten verzameld, voornamelijk met illustraties van Jan Leendert Vis. Daar heb ik ook al een aantal van verstuurd als men vraagt om grappige kaartjes.
Ik heb ook mezelf een limiet gegeven hoor, anders wordt het een duur grapje...
Mijn kaarten zonder ID bleken bedankjes te zijn.

Het ene exemplaar was verzonden vanaf een Roemeense postcrossing meeting met allerlei namen (en stempels) erop, maar geen enkele in het handschrift van de tekst. De afzendster bleek een van de stempelaars te zijn, een dolfijntje. Voordat ik de link gelegd had met een onlangs verstuurde kaart naar een Roemeense die het woord 'dolfijn' in haar profielnaam heeft staan....

De andere kaart was verstuurd vanaf Cyprus, volgens de tekst de vakantiebestemming van de afzendster, waarvan alleen een voornaam vermeld stond. Ik had helemaal niemand met die naam iets gestuurd, maar wel onlangs een official van ontvangen. Geen idee waarom ik nu een tweede exemplaar ontvang, de eerste kaart had er niet overdreven lang over gedaan.

@Indie > nog een bijzondere bestemming met uitdagend profiel ontvangen?

@Pompadoura > wat bizar dat jouw kaartje, na een enthousiaste hurray, verwijderd is. Heeft ze deze ook niet naderhand opnieuw geplaatst? Ik haal ook wel eens een afbeelding weg, omdat die lelijk gescand is, maar zet er dan een plaatje met een betere kwaliteit voor terug.

@Dahlia > ik heb dat douchegordijn al in een studentenkamer zien hangen als roomdivider, maar dan gevuld met festivalkaartjes, bierviltjes en andere 'trofeeën'.

@Millefleurs > zo'n akelig kaartje zou bij mij dus in de papierbak belanden. Was het misschien een AD kaart voor een dierenambulance?

@Ligaa > heb je het boek wel uitgelezen?

@Dreamer > mijn kinderen zijn ooit ook enthousiast met postcrossing begonnen. Zoon haakte al snel af, omdat meer dan de helft van de kaarten saaie toeristische multiviews waren en hij duidelijk in zijn profiel andere voorkeuren had staan. Dochter stuurt af en toe nog een kaartje. Ze heeft er in ieder geval wel een penvriendin in China aan overgehouden.

@Droomz > komt de nieuweling nog wel regelmatig online? Soms maken mensen een profiel aan, versturen enkele kaarten en kijken er daarna niet meer naar om.

Vanochtend al om 7.30 uur gestemd, het was behoorlijk druk in het stemlokaal. Ik ben benieuwd naar de uitslagen straks.
haha, bij ons kon je om half 8 nog niet stemmen, want we hadden de sleutel van de stembus niet. Die werd wel gebracht, maar we openden 10 minuten later.

Moet ook weer heen, trouwens.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven