De naamloze Diane 35 pil
woensdag 12 september 2012 om 09:47
Ik heb van de huisarts de Diane35 pil voorgeschreven gekregen. Gister ben ik naar de apotheek geweest en ik heb de naamloze diane 35 pil meegekregen namelijk: cyproteronacetaat ethinylestradiol. Ik heb op internet gezocht naar deze pil en ik las veel negatieve reacties.
Wie heeft ervaring met deze pil? Ik wil het gebruiken voor mijn acne. Kan ik terug gaan naar de apotheek en vragen naar de originele Diane35 pil? Het kost wel geld, en wordt niet vergoed door de verzekering, hoeveel het kost weet ik niet. Weten jullie dat?
Svp jullie reacties
Alvast bedankt!
Wie heeft ervaring met deze pil? Ik wil het gebruiken voor mijn acne. Kan ik terug gaan naar de apotheek en vragen naar de originele Diane35 pil? Het kost wel geld, en wordt niet vergoed door de verzekering, hoeveel het kost weet ik niet. Weten jullie dat?
Svp jullie reacties
Alvast bedankt!
woensdag 12 september 2012 om 09:57
Het enige verschil met de merkvariant is dat er andere bindmiddelen in zitten. De werkzame stof is precies hetzelfde. Ik zou er maar gewoon mee beginnen, want elke pil pakt bij iedereen weer anders uit. Als nou blijkt dat je (blijvende) klachten hebt van deze pil, dan kun je pas gaan mekkeren.
En als je geen klachten hebt, is dat alleen maar mooi meegenomen, want deze pil is waarschijnlijk goedkoper dan de merkvariant.
En als je geen klachten hebt, is dat alleen maar mooi meegenomen, want deze pil is waarschijnlijk goedkoper dan de merkvariant.
woensdag 12 september 2012 om 10:10
Ik heb die naamloze variant. Ik heb er minder puistjes mee dan met de microgynon 30, hiervan namen de puistjes bij mij namelijk toe, vandaar. Hij is alleen wel heel zwaar qua hormonen, ik neem aan dat je dat weet. Ik heb van andere mensen gehoord dat wanneer je stopt de acne terug kan komen. Zelf weet ik dit niet, ik ben namelijk nog niet gestopt. Ik ben dit wel van plan, ik wil iets met minder hormonen, hier heb ik nu gedoe mee. Of dat door deze pil komt? Geen idee.
Probeer hem uit, je kunt altijd overstappen of stoppen. Niet geschoten is altijd mis.
Probeer hem uit, je kunt altijd overstappen of stoppen. Niet geschoten is altijd mis.
woensdag 12 september 2012 om 10:15
Ja, ik begin nu al te mekkeren omdat ik zoveel negatieve reacties lees dat ik er eigenlijk gewoon bang van wordt
Vandaar dat ik had gedacht om toch maar langs te gaan naar de apotheek en de originele Diane 35 te halen. Ik zal er nog eerst even over nadenken voordat ik daadwerkelijk de originele haal!
Weten jullie hoeveel de originele kost?
Vandaar dat ik had gedacht om toch maar langs te gaan naar de apotheek en de originele Diane 35 te halen. Ik zal er nog eerst even over nadenken voordat ik daadwerkelijk de originele haal!
Weten jullie hoeveel de originele kost?
woensdag 12 september 2012 om 10:45
Maakt geen fluit uit of je de merkloze of het originele merk krijgt. Het originele merk is alleen duurder.
De werkzame stof moet hetzelfde zijn bij de merkloze, da's wettelijk verplicht. Het enige verschil zit 'em in de hulpstoffen die de pil een bepaalde vorm of kleur geven.
99 van de 100 mensen merken geen verschil tussen merk of merkloos. Áls er al verschil wordt gemerkt zit dat vaak tussen de oren. Mensen verwachten immers dat het 'echte'merk wel de beste moet zijn, terwijl dat voor medicijnen dus niet opgaat. Er zijn geen A- of B-merken bij medicijnen, alleen hetzelfde middel met verschillende namen.
De werkzame stof moet hetzelfde zijn bij de merkloze, da's wettelijk verplicht. Het enige verschil zit 'em in de hulpstoffen die de pil een bepaalde vorm of kleur geven.
99 van de 100 mensen merken geen verschil tussen merk of merkloos. Áls er al verschil wordt gemerkt zit dat vaak tussen de oren. Mensen verwachten immers dat het 'echte'merk wel de beste moet zijn, terwijl dat voor medicijnen dus niet opgaat. Er zijn geen A- of B-merken bij medicijnen, alleen hetzelfde middel met verschillende namen.
woensdag 12 september 2012 om 10:51
woensdag 12 september 2012 om 10:53
woensdag 12 september 2012 om 11:20
Als pil werkt de naamloze hetzelfde.
Maar ik heb ook de diana voor Acne, extreme krampen.
Toen ik 3 maanden de naamloze had gebruikt, had ik acne en krampen gewoon weer terug.
Daarna weer de diane gebruikt en nergens geen last meer van.
Dus heeft niks te maken met aanstellen, is gewoon waar!
Probeer het, maar werkt het niet, gewoon weer de diane vragen, jij bent klant, en je betaald het zelf, dus je mag nemen wat je wilt!
Ze willen je liever die naamloze geven, omdat ze hier meer aan verdienen.
Maar ik heb ook de diana voor Acne, extreme krampen.
Toen ik 3 maanden de naamloze had gebruikt, had ik acne en krampen gewoon weer terug.
Daarna weer de diane gebruikt en nergens geen last meer van.
Dus heeft niks te maken met aanstellen, is gewoon waar!
Probeer het, maar werkt het niet, gewoon weer de diane vragen, jij bent klant, en je betaald het zelf, dus je mag nemen wat je wilt!
Ze willen je liever die naamloze geven, omdat ze hier meer aan verdienen.
woensdag 12 september 2012 om 11:31
Negatieve verhalen lees je over elke pil. Het blijven natuurlijk gewoon hormonen die je in je lijf stopt en daar blijf je wel wat van merken.
Ik heb zelf ook de merkloze variant geslikt en had weinig last van bijwerkingen, terwijl ik deze wel enorm had bij andere (lichtere) pillen. Enige bijwerking was dat ik twee cupmaten groeide Ook was m'n acne weg en die is ook weggebleven nadat ik ben gestopt.
Probeer het gewoon uit, bevalt het je niet dan kan je altijd nog de Diane proberen toch?
Ik heb zelf ook de merkloze variant geslikt en had weinig last van bijwerkingen, terwijl ik deze wel enorm had bij andere (lichtere) pillen. Enige bijwerking was dat ik twee cupmaten groeide Ook was m'n acne weg en die is ook weggebleven nadat ik ben gestopt.
Probeer het gewoon uit, bevalt het je niet dan kan je altijd nog de Diane proberen toch?
woensdag 12 september 2012 om 11:36
Ik gebruik ook de merkloze maar ik merk geen verschil met de echte diana-pil! Werkt super voor acne. Ook heb ik geen speciale bijwerkingen van de hormonen, wellicht dat ik het merk als ik overstap naar een lichtere pil, maar ik ben erg tevreden over deze pil!
Ik zou het gewoon proberen en als je het niks vindt dan stap je gewoon over op de echte, zoals jij het noemt! Maar voor mij is deze net zo echt!
Succes!
Ik zou het gewoon proberen en als je het niks vindt dan stap je gewoon over op de echte, zoals jij het noemt! Maar voor mij is deze net zo echt!
Succes!
Love your life how you live it
Live your life how you love it
Live your life how you love it
woensdag 12 september 2012 om 11:42
Volgens mij kun je ook niet zomaar de merkvariant halen. De apotheek moet je de goedkoopste versie meegeven. Ik had wel last van de merkloze variant, ben allergisch voor bepaalde hulpstoffen/bindmiddelen. Ik moest naar de huisarts die voor mij een recept heeft uitgeschreven dat ik de merkvariant krijg.
woensdag 12 september 2012 om 23:09
donderdag 13 september 2012 om 11:22
Ik heb jarenlang de goedkope variant van de Diane35 geslikt en geen bijwerkingen gehad. Vorige maand wilde ik weer een herhalingsrecept, maar die kreeg ik niet meer. De huisartsenpraktijk had besloten dat iedereen van de Diane35 over moet op een andere pil, i.v.m. groter risico op trombose. Balen dus. Nu ben ik overgestapt op de (goedkope variant van) de Microgynon 30 en ben bijna aan het eind van de eerste strip. Ik had op internet gelezen dat er veel bijwerkingen zouden zijn door de goedkope variant van de Microgynon 30. Maar eerlijk gezegd merk ik nog niets. Ook nog geen puistjes gesignaleerd. Ik hoop dat het zo blijft!
vrijdag 14 september 2012 om 17:51
quote:Cinderella00 schreef op 14 september 2012 @ 17:47:
Ik ben vandaag naar de apotheek geweest en ik heb toch maar de Diane 35 pil gekocht, en de naamloze merk terug gebracht. De Diane 35 kost EUR 21,62Tja, en dat allemaal op basis van je eigen ervaringen.....
Ik ben vandaag naar de apotheek geweest en ik heb toch maar de Diane 35 pil gekocht, en de naamloze merk terug gebracht. De Diane 35 kost EUR 21,62Tja, en dat allemaal op basis van je eigen ervaringen.....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 14 september 2012 om 17:55
Als je een andere variant van een medicijn (dus vaak een goedkopere), is de werkzame stof niet altijd hetzelfde. De stof heet hetzelfde, maar is dus niet altijd hetzelfde. De werking van deze stof mag zelfs 20% afwijken van het duurdere medicijn. Ik heb dit mij laten vertellen door mijn huisarts nadat ik zelf heel erge klachten kreeg nadat ik alleen de goedkope versie vergoed kreeg. Bij werkten de goedkope medicijnen veel minder, terwijl de bijwerkingen veel heftiger werden.
vrijdag 14 september 2012 om 17:56
In dit geval kan ik ermee leven, omdat je het zelf betaald. Maar ik erger me dat zoveel mensen perse het merk willen op kosten van de gemeenschap, zonder dat ze het merkloze uberhaupt geprobeerd hebben.
Maar vooral ergert het me dat je tig adviezen krijgt waar je toch niets mee doet omdat je toch gewoon doet wat je in je hoofd hebt zitten. Waarom dan nog vragen?
Maar vooral ergert het me dat je tig adviezen krijgt waar je toch niets mee doet omdat je toch gewoon doet wat je in je hoofd hebt zitten. Waarom dan nog vragen?