Zwangerschapsjargon

13-09-2012 16:09 252 berichten
..zo noem ik het maar even. Bepaalde truttige zinnetjes en woorden die zwangere vrouwen of vrouwen met kinderen van elkaar overnemen.

Alsof je tot een soort zweverig heiligdom bent toegetreden met kinderen ofzo. Ik ben 17 weken zwanger en begrijp er geen reet van, kan iemand me hierbij helpen? Ik geef wel even wat voorbeelden, aanvullingen zijn welkom! Of misschien ben ik wel een ontaarde zwangere, dan heur ik 't ook graag

We kennen natuurlijk allemaal 'klussen voor een beeb met me hubbie' en 'wondertje'. Die zijn hier niet zo in trek, godzijdank. Maar er is nog veel meer! En ik lees het hier dagelijks.

Bijvoorbeeld:

-'als ik ooit een kindje zou mogen krijgen..'

(uberhaubt is 'kindje' om gek van te worden, het is een KIND)

-'als het me gegeven is om zwanger te worden' ( wat een zweverig gelul)

-een test 'in handen' hebben

- een kind iets 'aanbieden' ( als in: gister heb ik mijn kindje een stukje brood aangeboden

-alles met prinsje of prinsesje

-alles met 'geniet er ( lekker) van!!!!! Genieten!!! ( mens, rot op)

Wie weet er nog meer? Wie was er ook een oernuchtere zwangere of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, het wondertje.... Tenenkrommend. Helaas zie je die hier ook nog wel eens voorbij komen.

He, je hebt helemaal nog geen buik, weet je wel zeker dat je zwanger bent? Nee trut, ik hang iedere ochtend boven de pot omdat ik zoveel had gezopen de avond tevoren....

Babydumpmedewerker die de meest standaard chicco draagzak probeerde te verkopen als zijnde een zeer ergonomische babydrager. Babymishandelaar zal die bedoelen.

Kamertje hier was gewoon wit met oranje. Nu nog steeds, maar de meubels zijn verhuisd naar een grotere kamer nu dochter bijna twee is, en oh horror, daar zijn alle muren gewoon wit. Geen schattige konijntjes, geen beertjes en geen roze.

En alvast een voor na de bevalling: wanneer komt de tweede?

De afkortingen voor verloskundige en zo gebruik ik dan weer wel, uit luiheid. Maar geen vlos!
Mijn ouders hebben een jaar of 35 geleden wel een kamertje aangeschaft - tenminste, een bedje en een commode. En die gebruiken we nu voor onze kinderen weer. Het jaren 70 oranje was een beetje versleten, dus het spul heeft een ander kleurtje gekregen. Ik vind het wel leuk, dat ik mijn zoon net in het bed heb gelegd dat ook op mijn babyfoto's staat.

Toch maar gewoon spaanplaat aanschaffen en laaaaang bewaren?
Mag ik hier een Cheer-Kenau-topic van maken Kenau? Een beetje ala Snyggin? Mag dat? Ah toe? Alsjeblieft? Dat je gaat bevallen en dat ik dat smilie-aanmoedigingen ga maken enzo
quote:mow1986 schreef op 13 september 2012 @ 16:47:

Ik ga nog even door:

Ik loop elke dag mijn hond uit te laten ( +/- 45 kilo dogachtige lobbes met labrador kop ) Ben zeker al 5 keer aangesproken door mensen die vragen hoe dat nu straks moet als die kleine er is. "Zou dat wel samen gaan".... Mijn eerste reactie is meestal dat ik dat ook nog niet weet omdat de kleine er nog niet is, maar dat hij wel goed met andere kinderen overweg kan.

Vervolgens kijken ze nog een keer naar de hond en zeggen: "Tja het is wel een grote hè, laat ze maar niet alleen bij elkaar hoor". Ik nog steeds beleefd maar al beginnend borrelend en kokend. " Nee dat was ik niet van plan ik zal er goed op letten". Maar dan komt de genadeklap van die mensen: " Ja je moet er niet aan denken dat die hond je kleintje bijt, zo'n grote bek en tanden en dan zo'n klein kindje". Okeee hormonenexplosie volgt i:: "Nou dat is dan ook niet zo heel erg hoor proberen man en ik het gewoon opnieuw kijken of hij de volgende niet lust". Ik dacht dat die vrouw van vorige week flauw ging vallen aan haar geschokte houding te zien..

Ik nomineer je nu acuut voor leukste forum-quote 2012!
quote:Ivetje schreef op 13 september 2012 @ 16:56:

[...]

Wij waren met 20 weken overal mee klaar kamertje was gedaan, alle spulletjes waren er, kleertjes netjes in de kast haha!

Waar ik overigens van baalde was de vraag "En wat word het??". Ons antwoord was standaard " We hopen op een kindje, maar een hondje is ook welkom". Tegenwoordig gaat iedereen er zomaar vanuit dat je wil weten wat het word. Je word gewoon raar aangekeken als je het niet zo heel boeiend vind en het gewoon lekker een verassing laat. Dit is nu al het leukste topic sinds Snygg! whoehahahahahahahahahhaha
Het babyjargon viel me 100% mee tijdens mijn zwangerschap, komt misschien omdat ik in een mannenwereld werk en al 35 was. Dan vinden mensen je sowieso al een tijdje niet meer schattig, ook niet met pens.

Weet nog dat ik in zo'n babyzaak was voor een kinderwagen en wij toen een hele verhandeling over kinderwagens kregen van een jongen van een jaar of 20. Enige wat ik maar bleef denken was "djieses, hier kun je in de kroeg toch niet mee aankomen zeg (als je het over je werk hebt onder het genot van een drankje (favoriete hobby van mij)". Vond mijn man ongeemancipeerd van mij. Heb de kinderwagenuitzoekerij eigenlijk ook daarna verder aan hem overgelaten.

Tijdens de bevalling ging ie opeens meepuffen, heb hem gevraagd om zijn mond te houden. Bracht me uit mijn concentratie.

Verder vond ik het ook ontzettend stom dat sommige vrouwen hun vent mee hadden genomen naar de borstvoedingscursus.

Ik vond eigenlijk dus vooral het getut van al die kerels heel vervelend.
Vergeet je niet wat zwangerschapsjargon te gebruiken Thomas, daar houd ze van!
Hier ook een vrij nuchtere moeder die zwanger zijn eigenlijk niets aan vond en er ook niet te veel over wilde lullen etc.

Ging ook niet op cursus oid, ben echter wel naar een borstvoedingsavond geweest, werd toch op de afdeling gegeven waar ik al weken lag vanwege dreigende vroeggeboorte van mijn tweeling, zag het dus echt als een uitje....

Er zaten 3 stelletjes, 2 eenlingen en ik was zelf ook alleen. Van de stelletjes zaten er 2 mannen constant over de buik van hun vrouw te wrijven, had de helft van de vrouwen het over het wondertje in hun buik (en maar verliefd kijken naar hun buik en man)en een andere man bleef maar schrijven en vragen stellen want hij wilde alleen maar het beste voor hun kindje!

Wat een stom gedoe zeg, echt een kwelling. Werd er echt niet lekker van, waarop een verpleegkundige me snel terug bracht naar mijn kamer, pffff....
quote:Snyggin schreef op 13 september 2012 @ 19:22:

Oh Kenaaauuu een topic van jou hierover?!

Ben je niet zo ontzéttend aan het genieten van het wondertje *puke* in je buik?

Is toch harstikke fijn zo'n babytje in je babybuik? Binnenkort heb jij gewoon ook zo'n prachtig prins of prinsesje in je armen!

gnagnagnaGRRRRRR
quote:thomaaas schreef op 13 september 2012 @ 21:02:

Mag ik hier een Cheer-Kenau-topic van maken Kenau? Een beetje ala Snyggin? Mag dat? Ah toe? Alsjeblieft? Dat je gaat bevallen en dat ik dat smilie-aanmoedigingen ga maken enzo jaaaa, hier zat je op te wachten he?
Ik ben nog steeds kinderloos, maar ik hoop ooit dat het mij gegeven mag zijn een wondertje te mogen dragen in mijn moederschoot. Trouwens Kenau, heb je al een buikband? Ze hebben tegenwoordig hele leuke. Met "50% pappa + 50% mamma = 100% ikke!" of "Pas op! Baby on board!".
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 21:22:

[...]

jaaaa, hier zat je op te wachten he? Ja natuurlijk! Voor een vrouw in jouw toestand moet toch goed gezorgd worden! Let je wel een beetje op jezelf? En eet je wel voor 2?
En tijdens je bevalling moet je jezelf breed denken, als een bloem die open gaat tijdens het bloeien, en dat je kindje op een stroom van water meegevoerd wordt naar beneden door die bloem. Niet schelden hoor, want dat is zo'n slecht voor de eerste minuten van het kindje op deze wereld. En ja, je wilt toch dat ze fijn en blij het leven instappen toch?
Als het me gegeven is om zwanger te worden, mag misschien slap gelul zijn, maar voor mij een normale zin. Zo vanzelfsprekend is het niet.

Ik ben bezig om alleenstaand moeder te worden en noem de 'weektitel' beeb-to-be.

Voor de rest: klussen voor een beeb, NOD, vlos, mannetje, ventje, mijn prinsesje, ik heb mijn ei, brrrrrr!
Waar zit de any-key?
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 16:43:

[...]

Pas op he, Fleur!
Ik heb mijn ei???

Nog nooit van gehoord!

Je moet voor de lol eens op www.babybytes.nl gaan kijken. Daar vliegen de beebjes, me mannetjes en vooral de hartjes je om de oren.
quote:twilight123 schreef op 13 september 2012 @ 17:50:

[...]

Geloof me, je baby glijdt er echt niet uit.Mijn tweede wel. Heb amper iets hoeven doen.
quote:helene31 schreef op 13 september 2012 @ 21:48:

[...]

Mijn tweede wel. Heb amper iets hoeven doen. Ideaal! Maar ik heb wel begrepen dat je een zwangerschap from hell hebt gehad, dus dan mag er ook wel iets meevallen toch?
quote:houston77007 schreef op 13 september 2012 @ 21:39:

Als het me gegeven is om zwanger te worden, mag misschien slap gelul zijn, maar voor mij een normale zin. Zo vanzelfsprekend is het niet.

Ik ben bezig om alleenstaand moeder te worden en noem de 'weektitel' beeb-to-be.

Voor de rest: klussen voor een beeb, NOD, vlos, mannetje, ventje, mijn prinsesje, ik heb mijn ei, brrrrrr!Het is ook zeker niet vanzelfsprekend, daar weet ik (helaas) alles van. Maar ik denk dat het soms wel iets anders uitgedrukt kan worden.
quote:twilight123 schreef op 13 september 2012 @ 21:47:

Je moet voor de lol eens op www.babybytes.nl gaan kijken. Daar vliegen de beebjes, me mannetjes en vooral de hartjes je om de oren.

De week-tot-week pagina's zijn wél interessant daar.

Verder heb ik ook niets met dat gehuppeltrut. Zwanger zijn vind ik gewoon driewerf kut!
Volgens mij gaat Zweed z'n zus voor nummer 6, glijden ze d'r dan ook nog niet uit? Dat je iets te hard niest zeg maar?
quote:twilight123 schreef op 13 september 2012 @ 21:51:

[...]

Ideaal! Maar ik heb wel begrepen dat je een zwangerschap from hell hebt gehad, dus dan mag er ook wel iets meevallen toch?

Vond ik nou ook.

Ik kon de verpleegkundige trouwens wel wurgen na de bevalling. Die had zich duidelijk niet ingelezen, getuige haar commentaar: 'Zo, dat gaat je makkelijk af. Je bent gemaakt om kinderen te krijgen.'
quote:houston77007 schreef op 13 september 2012 @ 21:39:

Wat is er mis met 'ik hoop dat ik zwanger raak' of 'ik wil graag zwanger worden' of iets in die trant? Dat 'als het me gegeven is' komt echt me neus uit, iedereen is ineens collectief bang geworden om niet zwanger te kunnen worden, maar let's face it: het is de normaalste zaak van de wereld, misschien wel het mínst bijzondere, jezelf voortplanten. Daar zijn we tenslotte voor gemaakt.

Dat er vrouwen zijn bij wie dit helaas niet lukt is ontzettend verdrietig, maar wél een uitzondering. Het is gewoon overdreven om er zo'n halleluja-ding van te maken, het lijkt de EO wel.
quote:thomaaas schreef op 13 september 2012 @ 21:24:

Ik ben nog steeds kinderloos, maar ik hoop ooit dat het mij gegeven mag zijn een wondertje te mogen dragen in mijn moederschoot. Trouwens Kenau, heb je al een buikband? Ze hebben tegenwoordig hele leuke. Met "50% pappa + 50% mamma = 100% ikke!" of "Pas op! Baby on board!".Ik dacht aan: 'rockstar inside' leuk voor de papa
quote:thomaaas schreef op 13 september 2012 @ 21:51:

[...]

Het is ook zeker niet vanzelfsprekend, daar weet ik (helaas) alles van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven