Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:nellaaa schreef op 12 september 2012 @ 00:35:

Eerlijk gezegd zou ik het ook wat vreemd vinden als je wel de kosten gaat berekenen pp, maar niet de correcte bedragen daarvoor rekent. Vind jou eerder gierig overkomen dan diegene die het aangekaart heeft. Dat jij de auto nog een beurt hebt gegeven is jouw keus geweest en ook ten behoeve van jouw auto. Daar hoeft een ander niet aan mee te betalen.Ze zegt toch ook niet dat ze de beurt doorberekent? Dat ze bij het berekenen van de benzine de goedkopere tankbeurt (geeneens een volle tank) niet doorberekent en de meerijder daar moeilijk over doet, dat is gierig !
Als je persé de kosten pp berekent dan trek je de bonnetjes/correcte bedragen er toch bij? Je rondt niet voor het gemak in jouw voordeel maar even naar boven af!
Ik heb er nog een van mezelf. Ik schaam me er nog steeds voor, al is het al 25 jaar geleden

Voor een speciale gelegenheid wilden mijn broer en ik een foto van ons samen laten maken, als cadeau voor mijn ouders. Foto's bij de fotograaf vonden we niet leuk (meestal te geforceerd geposeerd) en we hadden ook niet veel geld.

Een kennis van mij was hobbyfotograaf en heeft toen buiten foto's van ons gemaakt. Ze bood het aan, vond ze leuk om te doen. Is ze een uur mee bezig geweest denk ik. Ze heeft ze zelf ontwikkeld en afgedrukt, waar ik wel bij geholpen heb maar evengoed kost dat ook gauw een middag. De materiele kosten (rolletje en dokamaterialen) heb ik betaald, maar ik heb haar volgens mij nooit een bloemetje of ander cadeautje gegeven voor de moeite *schaam*. Vind het zo genant achteraf

Het enige goede eraan is dat als iemand anders zoiets doet, dat ik dan denk "ach, later krijgt hij er misschien nog wel spijt van".
Hier ook een actie, weet niet precies wat ik er van vind maar dacht plaats hem toch maar!

( feiten zijn iets verdraaid wegens herkenbaarheid )

Een kennis van m'n ouders heeft ons met iets geholpen wat we op dat moment zelf niet konden ( denk aan schilderijtjes ophangen ), wij hadden het financieel behoorlijk slecht en hij wou het voor niets doen. Wij vonden dat niet nodig en zeiden we geven u wel een leuk kado als bedankje, omdat hij er toch een hele ochtend druk mee was. Dus hij wou wel iets leuks voor z'n vrouw hebben, die maakte hij er blijer mee. Nou vonden wij ook een leuk idee, toch een bedankje want hij wou eht niks ( drinkt niet en heeft geen hobby's, dus konden ook niet echt iets verzinnen behalve douche gel of een bloemetje maar dat wou hij niet)

Nou wij een mooi kado gekocht en hem gemaild dat we een kado hadden en wanner het uitkwam om het te brengen of dat hij het liever ophaalde? Kregen we een mailtje terug, hij haalde het wel op en mailde wel wanneer die in de buurt was. 2 weken later nog niks gehoord, dus ik mailde weer. Kreeg een vage reactie terug dat hij druk was. Prima! Vervolgens is nog veel mail wisseling geweest maar geen resultaat. Ik heb zijn vrouw nog 6 keer aangesproken als ik haar tegen kwam, zo van ' hè x, ik heb nog een bedankje voor jullie bij ons staan, laat even weten wanneer jullie het komen halen of we het kunnen brengen'

3 maanden later heb ik het aan een jarige vriendin gegeven.

En toen kwam ik hem tegen: wij een half uur gepraat, toen kwam het kado ten sprake, Jaa hij zou het halen, hartstikke leuk!

Kom ik thuis krijg ik 2 weken later een verschrikkelijke email!! Waar ik het lef vandaan haal het kado nog niet gegeven te hebben! En dat het zo eht niet meer hoeft! En allerlei verwensingen! Ik stond helemaal paf!!

Ik nog heel netjes terug gestuurd hoe veel moeite ik wel niet deed om het kado te geven en het echt niet fijn vond zo.

Nou dat waar ging het niet over, hij had er recht op! En ik kon nu sturen wat het was want anders...

Nou heb nu niks meer terug gestuurd maar wat een raar gedoe?? Ik vind dit bijna gierig

( Oja we hebben z'n telefoon nummer niet, we mailen met hem en m'n ouders kennen hem van het school plein dus hebben ook geen idee waar hij woont)
Nou dat is wel een rare laatste actie van hem Weekend... had hij maar moeten komen toch?
Vreemd Weekend. Trek je er maar niks van aan. Je hebt je best gedaan. Als hij zo raar wil doen, moet hij dat maar lekker ergens anders gaan doen.
Ik zet hem hier ook nog even neer.

Ik had ooit een verzameling theepotten op de kast staan.

Van mijn schoonLoeder kreeg ik ook een tweedehands exemplaar. Een jaartje later vroeg ze hem terug, omdat haar eigen theepot was gesneuveld. Prima, neem maar mee.

Staat dat ding een paar weken later bij een andere schoondochter van haar op tafel !! Cadeautje !!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
[quote]ginevra schreef op 12 september 2012 @ 11:33:

Ik heb er nog een van mezelf. Ik schaam me er nog steeds voor, al is het al 25 jaar geleden

Voor een speciale gelegenheid wilden mijn broer en ik een foto van ons samen laten maken, als cadeau voor mijn ouders. Foto's bij de fotograaf vonden we niet leuk (meestal te geforceerd geposeerd) en we hadden ook niet veel geld.

Een kennis van mij was hobbyfotograaf en heeft toen buiten foto's van ons gemaakt. Ze bood het aan, vond ze leuk om te doen. Is ze een uur mee bezig geweest denk ik. Ze heeft ze zelf ontwikkeld en afgedrukt, waar ik wel bij geholpen heb maar evengoed kost dat ook gauw een middag. De materiele kosten (rolletje en dokamaterialen) heb ik betaald, maar ik heb haar volgens mij nooit een bloemetje of ander cadeautje gegeven voor de moeite *schaam*. Vind het zo genant achteraf

quote]

Ik ben de "officiële" fotograaf geweest bij de bruiloft van kennissen en ook gewoon de bonnetjes vergoed gekregen.

Nooit nagedacht over een "beloning".

Zoiets mógen fotograferen is voor mij als hobbyist de grootste beloning.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Jongens, wat een leuk topic! Maar oef, wat confronterend ook!

Volgens mij heb ik het meest gierige vriendje van de hele wereld! Hoewel ik soms van anderen ook best wel eens het een en ander te horen krijg over hun vriend/ vriendin, ben ik "bang" dat mijn vriend de kroon spant... Schaam...

Hier worden helaas wel bonnetje met elkaar verrekend. Als hij iets voorschiet, krijg ik vrijwel meteen daarna het verzoek even die 8,75 over te maken.

Hij koopt vaak bij de supermarkt aanbiedingen voor gel, deo, shampoo, douchegel, uit de gezamenlijke pot. Ik koop al mijn spulletjes gewoon zelf bij de drogist, hebben ze ook meer aanbod dan bij de lokale supermarkt. Komt ook niet eens in me op om dit te "declareren". Nou, eigenlijk wel, maar ik vind het gewoon zo'n onzin.

Ook koopt hij regelmatig iets anders uit de pot voor eigen gebruik. Maar ik krijg toch wel een preek als ik eens bij de kruidvat paracetamol uit de pot betaald heb, want "ik heb geen paracetamol nodig". Ook vitaminepillen (die alleen ik slik), mogen niet uit de pot betaald worden. Maar mijn vriend drinkt wel voor zo'n 20 euro per maand aan bier weg. Uit de pot dus.

Tripjes naar mijn familie/ vrienden worden met mijn auto (ik betaal dus de benzine) gemaakt en tripjes naar zijn familie/ vrienden met zijn auto. Waarom? Sja, dat vond hij wel zo logisch... Nu wil het zo zijn dat we veeeel vaker naar mijn familie gaan (waar hij dan ook rijkelijk verzorgd wordt; hapjes, drankjes, taart, uit eten, etc.) dan naar zijn familie. Een rib uit mijn lijf soms, want ik heb al veel minder te besteden (zakgeld... kom ik zo op terug). Zijn familie bezoekt ons voornamelijk en dan blijft bijv. zijn moeder hier vaak een aantal nachtjes logeren, want het is anders zo ver rijden voor haar. Zij komt uiteraard helemaal hierheen gereisd en verwacht dan ook stiekem in de watten gelegd te worden (op acceptabel niveau hoor, geen slechte woorden over schoonmoeder). Kosten voor haar verblijf (extra eten & drinken & hapjes enzo) worden uiteraard wel gewoon uit de gezamenlijke huishoudpot betaald.

Beetje krom. Maar ach...

Alle vaste lasten zijn naar rato verdeeld, zo ook het "zakgeld", dus het vrij te spenderen geld. Als we wel eens uit eten gaan, avondje bioscoop of een paar drankjes drinken in de kroeg, dan wordt dat niet uit de gezamenlijke huishoudpot betaald, want dan komen we onvoldoende uit met het budget. Deze extraatjes (buiten de boodschappen om dus) worden gewoon wel altijd 50/50 gedeeld. Terwijl hij ook wel vaak wat duurdere drankjes (en meer) drinkt.

Ook uitgaven voor gezamenlijke inboedel (bijv. waterkoker, tosti-apparaat, eettafel) worden gewoon door de helft gedeeld... Dat gaat dus niet naar rato.

Het ergste is nog wel dat hij in het huishouden qua energieverbruik ook echt een krent is, niet te filmen. Oké, ik sta vaak lang onder de douche en hier krijg ik gelukkig geen opmerkingen over. Het kan erger dus... Hoewel... ik mag tegenwoordig mijn handen niet meer met warm water wassen, want dat kost zooooveel energie, eerst moet de ketel warm worden en tegen die tijd dat het water goed warm is, wordt de kraan alweer uitgezet, plus het kost veel extra liters water hierdoor. Ook voorspoelen en soms zelfs tussentijds een bord of kopje afwassen (omdat alles vuil is, helaas geen vaatwasser hierzo), gebeurt met koud water, zonder afwasmiddel.

Ik kan echt nog heeeel lang doorgaan hoor!!! Ik hoor 't wel als ik iemand kan vermoeien met nog meer gierige verhalen over mijn vriend haha
carrotsandpeas Mijn mond valt echt open.... Hoe kan je samenleven met zo'n profiteur!!?
Misschien nog "handig" om te vermelden; hij heeft 50% meer inkomsten, dus betaalt ook 50% meer dan ik aan de uitgaven. Anderzijds heeft hij dus ook 50% meer vrij te spenderen geld en ik betaal ook mee aan zijn studie wat ook aardig in de cijfers loopt (maar mijn abonnement op de sportschool moet ik dan weer wel zelf betalen hè haha).
Oh en als de rekening voor gas, water en/of elektra hoger uitvalt wordt deze ook gewoon door tweeën gedeeld.

Oh jongens! Wat errug! Plaatsvervangende schaamte!
Met zo iemand zou ik niet samen kunnen zijn. Klinkt als een eersteklas eikel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
En waarom doe jij hier aan mee?
Nou en?! Als je besluit naar rato te betalen en bepaalde potjes voor bepaalde dingen te gebruiken dan hou je je daar toch aan. Dan ga je niet je vriendin afzeiken als ze een doosje paracetamol daarvan koopt, terwijl jij er wel allerlei persoonlijke dingen van koopt. Geldt ook voor studie en sportschool. Het spijt me heel erg, maar ik vind het ronduit schofterig van hem.
quote:nellaaa schreef op 14 september 2012 @ 00:10:

Nou en?! Als je besluit naar rato te betalen en bepaalde potjes voor bepaalde dingen te gebruiken dan hou je je daar toch aan. Dan ga je niet je vriendin afzeiken als ze een doosje paracetamol daarvan koopt, terwijl jij er wel allerlei persoonlijke dingen van koopt. Geldt ook voor studie en sportschool. Het spijt me heel erg, maar ik vind het ronduit schofterig van hem.eens.
Op zich vind ik de naar rato constructie helemaal zo gek nog niet. Maar hij geeft aan dat ik voor de aanschaf van gezamenlijke inboedel net zoveel plezier heb als hij, dus vindt hij het lullig dat ik dan minder betaal.

Ik heb hier al veel gesprekken over gevoerd hoor. Maar het dringt niet door! Als we samen een huis gaan kopen, wil ik echt alles op de grote hoop. Wat overblijft voor kleding, extra uitgaven e.d. moet gewoon door twee verdeeld worden.

We zijn 1 stel en vind niet dat de 1 het beter of slechter zou moeten hebben dan de ander. Hij weet dat ik hier zo over denk! Ik gedoog zijn huidige beleid vooralsnog, maar straks is het afgelopen!
quote:carrotsandpeas schreef op 14 september 2012 @ 00:08:

Oh en als de rekening voor gas, water en/of elektra hoger uitvalt wordt deze ook gewoon door tweeën gedeeld.

Oh jongens! Wat errug! Plaatsvervangende schaamte!Schaamte waarvoor? Dat hij dat doet, of dat jij dat accepteert?
Joh, blijf lekker in de illusie geloven maar deze man gaat qua geld echt niet veranderen. Jij verwacht dat een enorme gierigaard opeens eerlijk gaat delen. Echt, je kunt wachten totdat je een ons weegt.

Rest de grote vraag, waarom accepteer je dit? Vind je het niet enorm kleinerend?
Beetje van beide Lotteke... Ik gedoog het nu maar zo'n beetje, want ik word er soms ook gewoon moe van, die eeuwige strijd om geld. Aan de andere kant zou ik gewoon best eens wat vaker ook voor mezelf een shampootje bij de supermarkt in de kar moeten gooien. Ben daar soms niet zo "slim" in.
Tja, je doet het jezelf aan. Koop maar geen huis met deze man en krijg geen kinderen met hem.
Ja Nellaaa, beetje wel. Maar ik ben dus ook medeplichtig, soms laat ik het ook gebeuren. Maar wil ook niet het gevoel hebben te profiteren op zijn zak zeg maar, aangezien hij al meer verdient (ook meer werkt...) en dus meer betaalt.
Uh, of je die strijd nu aangaat, of straks. En wat als je nooit een huis gaat kopen, dan blijft het zo? Of nog een aantal jaar.

Lijkt me niet slim hoor, ik zou zoiets afronden vóór je zo'n belangrijke aankoop doet als een huis, het is best een basisprobleem als je anders over de financiën denkt! En ik vind dit eigenlijk ook een beetje achterbaks, heel onaantrekkelijk.
Of klinkt dat heel onlogisch??
Ja. Ik zou niet 'slim' willen hoeven zijn, in mijn relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven