Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
@peacy en Delmikra. Succes als jullie vanavond nog aan de studie gaan. Ik doe vanavond niks meer. Heb wel mijn spullen klaar gelegd waar ik morgen mee bezig wil gaan. Dus morgenochtend ga ik hard aan de studie.

Beterschap voor alle zieken
Tamara, geniet van je vrije avond!!
Delmikra: ik pak m'n spullen er net bij. Lijkt me een goed idee .
Haha hoeveel moet je doen en tot hoe laat wil je door blijven gaan? ;) Tot het af is? ;)
Ik wilde nu even doorwerken tot een uurtje of 10.

Tot het af is, ga ik niet redden . Daar is het te groot voor.

Ik moet een adviesmail sturen n.a.v. een mail van ouders.

(Hoofdprobleem/subproblemen herkennen) en me verdiepen in de kinderen van die leeftijd.
Okey, klinkt voor mij nogal ingewikkeld ;) Zoals ik zei, ik moet twee artikelen samenvatten, samen 42 pagina's. Ze zijn alleen in het Engels, wat het een stuk moeilijker maakt (lange leve google translatie!)
Ik studeer Pedagogiek.. Dus vandaar.. :P

Wat studeer jij dan?

Ik zou ontzettend opzien tegen die 42 pagina's in het Engels en dan nog samenvatten
Lol, ik zie er ook tegen op! ;) Het erge is alleen dat dit niet de enige artikelen zijn die ik moet lezen/samenvatten (en vooral niet de enige). Hoe meer ik het uitstel, hoe meer ik achter ga lopen. En dat wil je niet.

Ik studeer Sociologie, in de avonduren
Herkenbaar! Ik zie nu ook op tegen de opdracht. Meer ook omdat je dingen uit boeken moet opzoeken en ik lang niet alle studieboeken heb.

Dus ik ben nu her en der aan het zoeken op internet!
Vaak helpt het door het gewoon te doen (misschien moet ik dus maar eens aan de slag gaan ;))
Jaa! Dat heb ik ook wel.. Dus ik ga even kijken welke mail ik ga adviseren :-)>
@ paecy en Delmikra. Hebben jullie nog wat kunnen doen gisteravond,

Ik heb heerlijk genoten van mijn vrije avond. Ben lekker optijd wakker geworden (mocht uitslapen van mezelf), dus ga straks mooi optijd beginnen.

Iedereen succes vandaag
Hoi Tamara,

ik heb gisteren wel wat gedaan, maar uiteindelijk niet afgekregen wat ik af wilde krijgen. Ik kan dan behoorlijk balen, maar weet dat ik beter gewoon verder kan kijken. Vandaag ben ik thuis aan het werk (nog een paar uurtjes!!!) en dan ga ik vanmiddag weer aan school zitten. Eens kijken of ik het vandaag wel voor elkaar krijg de artikelen samen te vatten ;)

Delmikra
succes Delmikra., Ikl heb even theepauze. Straks weer verder. ben lekker bezig en schiet best wel op
Succes delmikra! Ik heb eetpauze.

Net eindelijk mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd!! Zo wil ik eigenlijk nog wat doen voor maandag en dan om 5 uur richting sportschool.
maar ik wil eigenlijk ook nog een dutje doen?
Haha nee niet doen Ruza!!! Ik ben inmiddels bijna klaar met werken, maar ik wil nog wel wat af maken. Het kan dus zijn dat ik wat langer door ga... Als het maar af komt ;) Want de tijd die ik door ga, kan ik niet aan school besteden (helaas!).
Fuck. Ik ben mn concentratie kwijt.
Lol daar heb ik eigenlijk al heel de dag last van ;) doe even een dansje en ga dan weer verder :p
Hey meiden! Mag ik ook nog met jullie meeschrijven?

Ik ben bezig met mijn masterscriptie, dat is het laatste dat ik nog moet doen voor mijn afstuderen. Het plan is per 1 januari afgestudeerd te zijn, maar tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan een goedgekeurd onderzoeksplan. Ik heb echt een stok achter de deur nodig en hoop dat dit topic me daarbij kan helpen. Jullie zijn in ieder geval wel lekker actief hier.

Mijn concentratie is bagger at the moment. Vind het daardoor zo moeilijk om aan het werk te gaan/te blijven. Nou ja, ik ga nu toch meer eens aan de slag met mijn eerste hoofdstuk versie 2.

Succes!
@klaproosje22

welkom! Hopelijk lukt het nu iets beter te concentreren.

Ik ga vanaf aankomende week reel beginnen met de studie. Moet de 26e mijn verslagje van engels inleveren of ervoor. Op zich is de opdracht middelbare school niveau voor mij. Omdat ik HAVO-->MBO-->HBO heb gedaan. En mijn klasgenoten VMBO-->MBO-->HBO hebben gedaan.

Heb ik op bepaalde aspecten al een voorsprong en een ervan is engels. Maar het lastigste is het vinden van een juist artikel. Maar heb al 2 opties.

Verder moeten we voor een projectje een bedrijf vinden..

En ik wil alles zo vroeg mogelijk af hebben, want ergens eind oktober begin November krijgen we bezoek van familie,d ie op ruim 13000 KM afstand wonen! Dus dan wil ik zo veel mogelijk vrije tijd hebben. Dus ik wil aankomende maand kei-hard aan de slag gaan.

En ik ben vandaag wezen kijken voor een agenda, maar ze zijn veels te duur. Dus men neme een schrift noteerd de weeknummers en vakken eronder en wat voor welk vak af moet zijn..hahaha.
@klaproosje,

Welkom hier. Natuurlijk mag je mee kletsen. Ik herken het hoor het perfectionisme, wil mijn samenvattingen netjes geschreven hebben. Succes. Hoop dat je je motivatie kan hervinden.

@strawberry. Slim idee van een schrift. Heb je misschien ook bij de action gekeken, daar zijn ze vaak heel goedkoop.

@ Ruza

Heb je nog wat kunnen doen?

@delmikra

JIj hebt hard gewerkt vandaag of niet?
Hallo allen! Ik ben even een paar dagen afwezig geweest maar ik heb deze week wel alles gedaan wat ik moest doen Dus de eerste collegeweek was een succes, de kop is eraf! Vooralsnog heb ik het nog niet zo heel druk, dat komt nog. Over vier weken een presentatie samen met een studente die ik nog helemaal niet ken, maar over wie ik heb gehoord dat ze niet zo snugger is.. Nouja we zullen zien.

En nu kunnen we lekker van het weekend genieten! Nouja genieten.. Ik moet nog een hele kluit voorbereiden voor maandag alweer. Maar wel een leuke kluit :P
Ik ga dit weekend ook echt hard aan de slag!
Tamara, ik heb ook vandaag niet al te veel gedaan, helaas! Eigenlijk had ik vanavond niet gepland iets te doen, maar zit nu toch even met de iPad op de bank samen te vatten. Morgen ook weer een dag en dan wil ik proberen om mijn eerste opdracht af te maken. Het hoeft pas op 8 oktober in te worden geleverd, maar gedaan is maar gedaan!

@Klaproosje, ik herken ook het perfectionisme, darom duurt alles ook wat langer. Ik wil zeker weten dat ik een tekst zodanig heb samen gevat zodat ik er straks volledig op kan vertrouwen dat ik het tentamen in 1x haal (vorig jaar haalde ik alles pas na 2 keer en dat wil ik nu echt voorkomen!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven