Brommende koelkast
zondag 23 september 2007 om 23:03
Ik heb een probleem. Mijn slaapkamer grenst aan de keuken van de buren. En nu hoor ik sinds een aantal maanden ineens hun (inbouw)-koelkast brommen alstie 'aanslaat'. Dat gebrom is een aantal keer op de dag (en ook in de nacht) te horen. Zo'n heel vervelend laag monotoon geluid! Als ik slaap word ik er niet wakker van, maar als ik wakker ben en ik moet slapen en ik hoor dat gebrom, dan krijg ik kromme tenen! Het is een heel vervelend geluid! Heeft iemand hier een oplossing voor... iets wat ik kan aandragen bij mijn buren? Alvast bedankt! Groetjes, Naan
maandag 24 september 2007 om 00:23
Het gebrom van de koelkast ken ik van een studentenhuis waar ik eerder woonde. Het gaat niet vanzelf over. Waarschijnlijk zit er iets los in de koelkast zelf waardoor die zo gaat brommen (ik vermoed iets wat de motor van de koeling stabiliseert).
Het handigst is om er toch even iemand naar te laten kijken, want je wordt inderdaad gek van het geluid! (Ik heb ook niets gevonden wat er voor hielp en mocht dus ook zolang ik daar woonde genieten van dat geluid als ik in de keuken was, aangezien dat meisje hem niet liet maken)
Hopelijk slaap je binnenkort weer goed en is hun koelkast gemaakt
Het handigst is om er toch even iemand naar te laten kijken, want je wordt inderdaad gek van het geluid! (Ik heb ook niets gevonden wat er voor hielp en mocht dus ook zolang ik daar woonde genieten van dat geluid als ik in de keuken was, aangezien dat meisje hem niet liet maken)
Hopelijk slaap je binnenkort weer goed en is hun koelkast gemaakt
maandag 24 september 2007 om 03:41
Dat is inderdaad minder leuk, zelf kan je er niet zoveel aandoen behalve je bed verplaatsen. Maar dat moet natuurlijk dan ook net mogelijk zijn. Nou weet ik zelf niet hoe goed je met de buren op kunt schieten maar ik zou het probleem bij hun voor leggen. Als jij het een vervelend geluid vindt dan moeten hun het ook kunnen horen. Simpelste oplossing zou kunnen zijn om lege eierendozen achter de koelkast te plaatsen, bedoel dan ook aan de muur te plakken waar de bron begint. Echter ik ga er even vanuit dat jouw buren nog steeds garantie hebben op het apparaat.
Succes.
Succes.
vrijdag 14 september 2012 om 21:36