Mode & Beauty alle pijlers

is dit slecht?

16-09-2012 17:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hakken tik, heb alleen maar platte schoenen voor het werk en verder draag ik elke dag hakken.

Hakken van 14 cm met een hoge plateau.

Ik krijg er geen zere voeten van want je loopt niet de hele dag, je zit ook vaak een paar uur achter elkaar.

Ik hoor wel vaak dat het heel slecht is voor je voeten, daar kom je op latere leeftijd dan wel achter.

Zijn er hier meer mensen die elke dag hele hoge hakken dragen? En is het echt heel erg slecht?
Ja, dat is echt heel slecht. Mijn oma heeft dat haar hele werkende leven gedaan en heeft nu ontzettend pijnlijke, moeilijke en vergroeide voeten.
Je kan er ook serieuze rugklachten van krijgen.
Maar op school loop ik niet zo veel, alleen maar s morgens naar de halte en dat is een minuut lopen, en elke les zit je, even verplaatsen naar andere lokalen. Het is niet dat ik die hakken aan doe als ik ga wandelen of ver lopen.
Je voeten zitten wel de hele dag in die onnatuurlijke houding.
Maar ik ben ook niet van plan om over een paar jaar nog steeds op zulke hakken te lopen.. dus als je hooguit 4 jaar op hoge hakken loopt dan denk ik toch niet dat er al meteen iets gebeurd of wel?
Mijn oma had ze zoveel aan (lopen of niet lopen maakt niet uit) dat haar achillespees was vergroeid. Korter geworden. Heeft daarna erg veel last gehad met platte schoenen. Moet weer opgerekt worden
Bloem, wat wil je nou? Als jij graag op hakken wilt lopen moet je dat doen, maar dan moet je ook de bijbehorende consequenties voor lief nemen en niet zo zeiken.
Je loopt kans op nare gevolgen. Gebroken tenen, verzwikte enkels, ontwrichtingen, vergroeiingen, hamertenen, kraakbeenslijtage in je knie, doorzakken van je rug.

Ik zou het afwisselen. Thuis sowieso op plat schoeisel lopen. En ook op vrije dagen.
Ik loop veel op hakken, al zijn ze niet zo hoog als die van jou.

In het begin van de zomer heb ik dan ook enorm last van mn achillespees als ik op slippers loop, dus laatst toch maar wat platte schoenen erbij gekocht, ik moet uiteindelijk nog mn hele leven met deze voeten doen..
Te hoge hakken dwingen de voet in een tegennatuurlijke positie waardoor de tenen naar voor schuiven en de knie geforceerd wordt. Wanneer de knie geforceerd wordt kan er zich op termijn een kraakbeenslijtage manifesteren, met pijnlijke en onomkeerbare gevolgen.

Voor wat betreft de voeten:

Gebroken tenen

Verzwikte enkels

Ontwrichtingen

Vergroeiingen

Hamertenen

http://mens-en-gezondheid ... n-en-de-bewuste-mens.html
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden en wie dan leeft dan zorgt enzo. Ik vind hakken nu mooi en draag ze ook. Als ik op mijn zestigste alleen nog maar Ecco's aankan, so be it.
Ik ben geboren op hakken en ga straks hooggehakt ter ziele.

Topics openen hierover zie ik dan ook als pure tijdverspilling.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik loop al jaren op hoge hakken en kan nu niet meer normaal op platte schoenen lopen. Dan heb ik het gevoel dat ik heel raar loop. Probeer nu wel wat meer op sneakers te lopen.
Zag laatst een vrouw bij wie de kleine teen 90 graden over de voet vergroeid was. Lijkt me niet iets dat je ook wilt bereiken.....
quote:very__cherry schreef op 16 september 2012 @ 17:56:

Ik ben geboren op hakken en ga straks hooggehakt ter ziele.

Topics openen hierover zie ik dan ook als pure tijdverspilling.
quote:bloem55 schreef op 16 september 2012 @ 17:41:

Maar ik ben ook niet van plan om over een paar jaar nog steeds op zulke hakken te lopen.. dus als je hooguit 4 jaar op hoge hakken loopt dan denk ik toch niet dat er al meteen iets gebeurd of wel?Waarom zou je over een paar jaar niet meer op hoge hakken lopen? Vind je het dan opeens niet meer leuk?
quote:giuliettacapuletti schreef op 16 september 2012 @ 17:47:

Je loopt kans op nare gevolgen. Gebroken tenen, verzwikte enkels, ontwrichtingen, vergroeiingen, hamertenen, kraakbeenslijtage in je knie, doorzakken van je rug.

Ik zou het afwisselen. Thuis sowieso op plat schoeisel lopen. En ook op vrije dagen.

Volgens mij zegt ze juist dat ze op d'r werk niet op hakken loopt, alleen in d'r vrije tijd. Dus wisselt ze af. Toch?

Op hakken lopen is op zich niet goed, de één kan er beter tegen dan de ander, zoals met zoveel dingen die slecht voor je zijn.

Als je niet dagelijks de hel dag op hakken loopt, dan is dat natuurlijk een stuk minder erg, lijkt me, dan voor iemand die voor het werk wel moet.
Later is nu
TO gaat ook nog naar school op hakken, dus volgens mij loopt ze het grootste gedeelte van de week op die dingen.
Ze vraagt: 'is het slecht?' Ik geef daar antwoord op. Verder geen bedoeling mee. Ik vind hakken mooi, maar hoger dan vijf cm is lastig!
Die vergroeide tenen hebben ook mannen. Hoeft niet perse van hakken te komen.

Wissel gewoon af en zorg dat je hakken goed passen, dan valt het echt wel mee. Rek eventueel je achillespezen op de trap, met je voorvoet op de tree en je hiel vrij in de lucht en omlaag duwen.
Je kuitspieren kunnen korter worden als je altijd op hakken loopt. Met als gevolg dat als je op platte schoenen loopt, je spieren te kort zijn en pijn doen.
Je krijgt er soms ook heel rare en lelijke voeten van. Met zo'n rare bobbel in 't midden. Brr.
Ohohoh ik heb ook een hakkentik sinds 2 jaar pas maar heb het goed te pakken en tot mn grote spijt moet ik minderen. Ten eerste zijn mijn voeten echt lelijker geworden, terwijl ze altijd best mooi waren. Maar ten tweede kreeg ik ook last van mn rechterbeen. Alsof er iets 'vast' zat. Dus nu om de dag of om de twee dagen zo'n beetje hakken dragen, hoe jammer ik het ook vind. :(
Ik heb heel erg veel op heel hoge hakken gelopen en nog altijd heel normale voeten.

Je moet het wel afwisselen, dan blijft de achillespees gewoon lang. Dus thuis platte schoenen aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven