Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
Ilsehgl; ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als je mn type zou zijn, zou ik dat geen bezwaar vinden.... Ik kan zelfs wel voordelen bedenken
quote:zijenhij schreef op 16 september 2012 @ 16:07:

. Ik kan zelfs wel voordelen bedenken

Wat een ongepaste opmerking.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat een ranzige opmerking. Gatver...
Hoe is de sfeer in Fata momenteel voor beginners als ons... Of vinden wij alles nog leuk en spannend?
Hallo, ik lees hiernu al even (kort) mee, en heb geprobeerd om uit dit topic jullie ervaringen over een aantal parenclubs te achterhalen. Toch heb ik nog wat vragen.

Mijn man (46) en ik (45) overwegen om eens naar een parenclub te gaan. Voornamelijk voor wat meer spanning in onze eigen relatie te brengen.

Ik vermoed dat we in het begin nogwel een afwachtende houding naar derden zouden nemen. (toch de eerste keer)

Op basis van wat ik hier gelezen heb, en ook wat de websites zelf, denk ik aan de Eroxx in Balen of de fun4two.

Nu lees ik wel in de laatste reacties niet zo positief over de fun.

In het gastenboek van Eroxx had ik de indruk dat er niet zoveel volk zou komen (op een zaterdagavond)

Welk van de twee zouden jullie ons aanraden voor een eerste keer? (zelf neig ik naar Eroxx)

Zelf wonen we in Belgie/Antwerpen

Vraagje: zelfs zijn wij hoog opgeleide mensen, goed verzorgd, goed voorkomen....maar ik voel me toch wat onzeker... oa omwille van onze leeftijd van 45 jaar. En ik zelf ben aan de volslanke kant. (kledingmaat 44- 46). Naar wat andere zeggen best een knappe verschijning maar toch doordat ik niet de perfecte maten heb vraag ik mij af of ik daar niet wat uit de toon ga vallen.

Vandaar dat ik hier even feedback vraag.
quote:ilsehgl schreef op 16 september 2012 @ 12:48:

Mijn vriend wil graag een keer naar een parenclub, en het lijkt me ook zeker opwindend. Alleen...ik heb een handicap. Ik mis mijn rechterbeen. Hebben jullie eerder mensen met een handicap bij een parenclub gezien en hoe ging dat?Een vriendin van mij mist haar arm, maar gaat regelmatig naar pc's. Heeft hier nog nooit negatief commentaar op gehad. Dus het lijkt me geen probleem. Het enige waar je misschien (practisch) rekening mee moet houden bij je keuze is de aanwezigheid van veel trappen?
quote:trixy67 schreef op zondag 16 september 2012 19:23 Hallo, ik lees hiernu al even (kort) mee, en heb geprobeerd om uit dit topic jullie ervaringen over een aantal parenclubs te achterhalen. Toch heb ik nog wat vragen.

Mijn man (46) en ik (45) overwegen om eens naar een parenclub te gaan. Voornamelijk voor wat meer spanning in onze eigen relatie te brengen.

Ik vermoed dat we in het begin nogwel een afwachtende houding naar derden zouden nemen. (toch de eerste keer)

Op basis van wat ik hier gelezen heb, en ook wat de websites zelf, denk ik aan de Eroxx in Balen of de fun4two.

In het gastenboek van Eroxx had ik de indruk dat er niet zoveel volk zou komen (op een zaterdagavond)

Welk van de twee zouden jullie ons aanraden voor een eerste keer? (zelf neig ik naar Eroxx)

Vraagje: zelfs zijn wij hoog opgeleide mensen, goed verzorgd, goed voorkomen....maar ik voel me toch wat onzeker... oa omwille van onze leeftijd van 45 jaar. En ik zelf ben aan de volslanke kant. (kledingmaat 44- 46). Naar wat andere zeggen best een knappe verschijning maar toch doordat ik niet de perfecte maten heb vraag ik mij af of ik daar niet wat uit de toon ga vallen.

Vandaar dat ik hier even feedback vraag. Hoi ook wij begin 40ers zijn aan rondkijken voor onze eerste clubervaring.. Eroxx spreekt ons ook wel aan, liefst een wat grotere club is onze voorkeur, succes!
Trancelover, mijn eerste ervaring was in Fata, dat was in april 2010 op een zondag. Mijn laatste keer daar was in januari 2011, best wel een tijdje geleden dus.

Wat ik er fijn aan vond, was dat er alleen paren welkom waren, de gemoedelijke sfeer en dat de wens om het die eerste avond bij elkaar te houden, volledig en zonder problemen gerespecteerd werd.

De laatste keer was het wel erg rustig, was op een zaterdagavond, maar dat kan er mee te maken hebben, dat er die avond een kinky feest in de omgeving was die erg veel publiek trok.
quote:zijenhij schreef op 16 september 2012 @ 16:07:

Ilsehgl; ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als je mn type zou zijn, zou ik dat geen bezwaar vinden.... Ik kan zelfs wel voordelen bedenken De vraag is of je het zo bedoeld hebt (lees de reacties). Ik denk van niet maar het zou goed zijn om hier zelf op te reageren.
It's never too late start living!
quote:xiade schreef op 16 september 2012 @ 10:34:

Ik lees al jaren mee op dit forum, dit is mijn eerste post. Op vraag van Leen (die verzot is op deze verslagjes blijkbaar) schrijf ik toch even onze ervaringen neer bij de Privilege in Ronse (Belgie) eind augustus. Deze club kwam hier nog niet ter sprake en ik wil daar wel even verandering in brengen.

Ronse ligt op de grens van Vlaanderen, Wallonië en Frankrijk, dus waren er bij ons bezoek veel Franstaligen aanwezig, wat voor ons ons eigenlijk geen probleem is. We spreken beiden goed Frans. Het was niet ons eerste bezoek aan een club, maar het was wel al een eindje geleden. De club ligt in het centrum, in een oud groot herenhuis. Aan de buitenkant ziet het er een beetje verkommerd uit, aan de binnenkant aangenaam verrast geweest door de luxueuze inrichting. Parking (overdekt) kan prive achter het huis. Wij waren er op zaterdagavond en de mix van leeftijden zat wel goed. Wij zijn zelf mid-veertigers, veel mensen van ongeveer onze leeftijd (soms moeilijk in te schatten) , maar ook jonger en ook ouder.

Kleedkamers, lockers en douches bevonden zich in de kelderverdieping. Even opgefrist, zij een kort lak-leer kleedje van Patrice Catanzaro, ikzelf een jeans met T-Shirt. Veel mooie mensen aanwezig, mensen die echt moeite hadden gedaan voor deze avond. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar die waren in de minderheid. De discotheek en de bar op het gelijkvloers lopen in elkaar over. Overal langs de dansvloer zijn nissen gemaakt afgesloten met kralenkettingen die het een Oosters haremsfeertje geven en waar je kan plaatsnemen met 2 of met 4. Even verder ligt ook het natte gedeelte, Jacuzzi, hammam en Ice-room.

Op de eerste verdieping het restaurant en de bioscoop. Toen wij er waren, was er barbecue en dat was wel lekker. Het aanbod was voldoende. Er was een aangenaam ingerichte eetzaal met ronde tafels en een buitenterras. Het was een mooie avond, dus dat buitenterras was zeer welkom.

Op de tweede verdieping bevinden zich de speelruimtes, ingericht als doolhof. Kleine afsluitbare kamertjes, voorzien van kijkgaatjes, enkele gynecologenstoelen, een SM kamer, een spiegelkamer, zelfs een gevangenis (of iets dat er voor moest doorgaan) . Handdoeken beschikbaar net voor het ingaan van de doolhof. Condooms enkel bij de ingang te verkrijgen ! Overal ligt een dik tapijt, dus blote voeten kan zonder probleem.

Het omkleedmoment rond 24.00 uur werd niet aangekondigd, maar wel gerespecteerd. Veel mooie setjes gezien, veel mensen hadden echt moeite gedaan om er goed uit te zien. De actie boven begon laat, hebben we zelf een beetje in gang gezet. Veel toeschouwers in het begin. Hoe later in de nacht, hoe meer actie er was, maar dat was ook onze ervaring uit ons eerste bezoek aan een club.

Wat hebben wij er uitgespookt. Met een eerste koppel is er wat gefriemeld geweest. Elkaar wat stimuleren, wat gespeeld, maar uiteindelijk elk koppel bij elkaar gebleven. Daarna afgekoeld in de jacuzzi en de ice-room. Het was erg heet die dag en dat kon ik heel goed verdragen. Later op de avond zijn we dan verleid geworden door een mooi koppel, waarmee we alle sterren van de hemel hebben gezien. Oa een eerste VV ervaring voor mijn vrouw. Zij stond daar vooraf wat weigerachtig tegenover, maar heeft dat beeld wat bijgesteld nu, gevolgd door een volledig omwisselen van partners.

We zijn natuurlijk nog relatief nieuw in dit wereldje, maar wij zitten alvast nog steeds op onze roze wolk. Normaal gezien gaan we zeker terug binnenkort ...

Aan de dames (en heren) op dit forum : doe zo voort met informeren. Ik vind jullie de beste informatiebron die er op dit moment rond parenclubs is te vinden.

Ik lees graag verslagjes..ja en??

Mooi verslagje trouwens en weer meer bekendheid vwb belgische clubs!
quote:trixy67 schreef op 16 september 2012 @ 19:23:

Hallo, ik lees hiernu al even (kort) mee, en heb geprobeerd om uit dit topic jullie ervaringen over een aantal parenclubs te achterhalen. Toch heb ik nog wat vragen.

Vandaar dat ik hier even feedback vraag.Wat dachten jullie van Bornedries of Acanthus. Ook mooie clubs hoor!! Verder val je echt niet uit de toon. Mensen zijn er in alle soorten en maten! Durf gewoon te gaan. Durf geeft ook uitstraling. Meer als schuchterheid vanwege het idee niet de juiste maat of leeftijd te hebben. Kleed je mooi aan. Iets waar je je goed bij voelt en ga. GEwoon doen! Vee4l plezier!!
quote:leen65 schreef op 16 september 2012 @ 19:47:

[...]

Ik lees graag verslagjes..ja en??

Mooi verslagje trouwens en weer meer bekendheid vwb belgische clubs!

We lezen graag verslagjes, nietwaar, Leen?

Alleen jammer dat de OP niet graag gelezen wordt. Maar, ik ben blij met dit verslag én als we weer een pagina verder zijn, komt er een link naar dit verslag in de OP.

Edit: inmiddels gebeurd.
Leen, ik lees ook graag verslagjes, kijk hier ook als ik ergens heen wil of een voorstel krijg om een club te bezoeken, dit is gewoon een heel handig topic!

Xiade, leuk verslag, klinkt als een leuke club, maar toch laat ik het maar denk ik, ik spreek nl niet goed genoeg Frans, denk ik...
Acanthus heb ik eens opgezocht en is toch tegen de franse grens. Dat is voor ons veel te ver en moeilijker te organiseren.

Ik zou dus vooral ivm fun of Eroxx willen weten hoe het met leeftijd zit (wij 45) en ivm wel/niet perfecte maten.

En... goh ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren. Komen er daar veel mensen met hogere management functies/kader directie? Begrijp me niet verkeerd.... ik kijk op niemand neer ofzo. Maar ik merk dat voor een goed gesprek (oke daarvoor ga je niet enkel naar pc maar kan wel begin zijn van iets, ) ik sneller een klik heb met gelijkgestemde zielen.

Ik ben ook degene die hier thuis de voorzet heeft gegeven. En ik ken mijn man, als hij het niet voldoende "klassevol" vindt haakt die af vrees ik.
Beide clubs ben ik niet geweest Trixy, dus ik kan het niet zeggen...

Wel weet ik dat je in pc's verschillende soorten mensen tegenkomt, qua uiterlijk, intelligentie en persoon, en niet met iedereen klikt het, je moet een beetje geluk hebben en open staan voor...
@ Bianca, de verkoop van de Fun is voor 99% rond begreep ik. Ze verwachten er over uiterlijk drie maanden uit te zijn. En dat is maar goed ook... want de vriendelijkheid straalt er allang niet meer vanaf bij Rieneke. Ze is het echt zat, dat is duidelijk.

Misschien is het voor de nieuwe eigenaren een uitgelezen kans om de frisse wind er in te krijgen. Het is al fijn als je op een gezellige manier welkom wordt geheten.

Verder was het, zoals ik al schreef, een prima avond. Maar ik ben toch meer van de thuisfeestjes inmiddels.

De sfeer, de mensen, de relaxedheid... Gisteravond ook weer een ontzettend leuk feestje gehad. Met vier stellen, dus negen in totaal. Ook weer nieuwe mensen ontmoet, erg leuk.
Wij gaan binnenkort weer eens, na lange tijd, in Fata kijken

Ben benieuwd
Doloris, aan wie dan, niet aan de mensen die t een paar maanden geleden zouden kopen toch
Gratis tip voor de nieuwe eigenaren van de fun (hallo!!) doe de begane grond eens even opknappen.

Ik vind het net een pannenkoekenhuisje met een danspaal.
@ Moody, I don't know. Zover heb ik niet door gevraagd, maar heb het uit eerste hand dus ik neem aan dat het klopt.

@ Stout, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Op zich vind ik de kneuterigheid beneden juist wel iets hebben. De nisjes links met de zitjes, de ronde bar, zitjes rechts, rood tapijt hier en daar... Nee, ik denk dat als het van kneuterig naar wellicht modern zou veranderen, daar het karakter van de Fun teniet mee wordt gedaan. Maar wie weet...
Misschien ben ik wel een hele hippe man, en jij een beetje een kneuterige pannenkoekenliefhebster?

Hou je ook van flensjes trouwens?
quote:stout1975 schreef op 16 september 2012 @ 22:24:

Gratis tip voor de nieuwe eigenaren van de fun (hallo!!) doe de begane grond eens even opknappen.

Ik vind het net een pannenkoekenhuisje met een danspaal.

Nieuwe eigenaren? Vertel! Het laatste nieuws dat ik had vernomen is dat de geplande overname toch niet door ging en ze weer opzoek waren naar nieuwe overnamekandidaten.

Je opmerking van het pannenkoekenhuis snap ik wel. Die met spetters geverfde stoelen in het reastaurantgedeelte zijn wel een beetje gedateerd. Iets meer chique zou wel passen. Voor de rest vind ik de F42 toch echt wel mooie club. Ik hoorde dat ze ook een onderhoudsploeg in vaste dienst hebben, ook voor het tuinonderhoud, en dat is wel te zien.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
quote:trixy67 schreef op 16 september 2012 @ 20:22:

Acanthus heb ik eens opgezocht en is toch tegen de franse grens. Dat is voor ons veel te ver en moeilijker te organiseren.

Ik zou dus vooral ivm fun of Eroxx willen weten hoe het met leeftijd zit (wij 45) en ivm wel/niet perfecte maten.

En... goh ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren. Komen er daar veel mensen met hogere management functies/kader directie? Begrijp me niet verkeerd.... ik kijk op niemand neer ofzo. Maar ik merk dat voor een goed gesprek (oke daarvoor ga je niet enkel naar pc maar kan wel begin zijn van iets, ) ik sneller een klik heb met gelijkgestemde zielen.

Ik ben ook degene die hier thuis de voorzet heeft gegeven. En ik ken mijn man, als hij het niet voldoende "klassevol" vindt haakt die af vrees ik.

Acantus en bornedries lliggen beide voor jullie op 1 uur en 10 min. rijden. Dat is 20 minuten meer als Errox. Je zou er voor kunnen kiezen in de buurt te overnachten. Maar goed dat zijn echt wel meer kosten. In Acanthus kun je blijven slapen op zaterdag maar ik weet niet of ik daar voor zou kiezen.

Ik meen dat Antwerpen ook enkele clubs heeft, toch? Of zou je niet in de buurt durven te gaan?

Verder je komt allerlei mensen tegen in een parenclub. Het beeld wat ik heb is dat in de grotere clubs ook de mensen komen die iets meer te spenderen hebben. Acanthus is net zoals de Fun bij de buitenlandse toerist ook iets meer bekend. Acanthus vooral omdat ze ook 2 grote discotheken hebben.

Verder vond ik bij mijn eerste bezoek aan Bornedries het publiek stijlvoller als bij mijn tweede bezoek. Mogelijk had dit ook met het thema te maken (hoerennacht). Is ook niet echt mijn ding.

Tja, wat is klassevol? Als je echt je eigen soort mensen wil is een thuisdate aan te raden. Dan kun je ook selectief zijn.

Wil je een PC is een grotere club aan te raden en rekening houden met het thema van die avond.
quote:ilsehgl schreef op 16 september 2012 @ 18:50:

Wat een ranzige opmerking. Gatver...Excuses voor als het zo is opgevat.... Maar was helemaal NIET de bedoeling. Bedoelde het meer grappig, aangezien het bv. op de orgiezolder wel eens een wirwar van ledematen kan zijn en dan scheelt het....
Aangezien ik zoveel goede dingen hoor en lees over de Fun, willen wij er ook eens een kijkje gaan nemen. Is het een aanrader om een thema-avondje af te wachten, of gewoon eens in een "normaal weekend" te gaan kijken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven