Mode & Beauty alle pijlers

rood

17-09-2012 13:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel aventoe doe ik nog foundation op ( eerst anti redness van eucerin dan een klein beetje bourjois met erna een beetje poeder van de hema)

Dat is natuurlijk niet echt gezond voor de huid en zou ook liever zonder willen maar ik heb op mijn wang wat rode ( litteken)vlekjes en puisten en dat ziet er niet uit.

Maar de laatste tijd heb ik een knal rode kop nadat ik foundation op heb gehad.. echt vuurrode wangen en neus, ik neem aan dat dit door de foundation/poeder komt?

Soms als ik geen make up op heb dan krijg ik ook ineens rode wangen vanuit het niks ( gewoon met tv kijken) en hitte aanvallen met andere dingen dus meestal ong 30min/1u dan trekt het weg.

Ben sowiso wel gevoelig voor stress/alcohol enzo dan krijg ik het meteen, dus ja dan is foundation toch wel handig, altijd met een rode kop rondlopen is ook niet zo prettig natuurlijk ;) ( wat het mischien weer erger maakt?)

Iemand tips voor die rode branderige/trekkende huid?en voor de hitte aanvallen?

Wel een creme ervoor kopen of beter helemaal niks erop smeren?

creme's met parfum vallen sowiso al af, zoals nivea daar krijg ik meteen al een warm/rood gezicht van ( logisch want zit parfum in en isoleert)

laatste keer met een koud washande op mijn kop gelegen na 30min ofzo helpte dat wel.

Alleen graag dus tips voor de rode huid problemen!

Ik zit er echt mee.. ( beter niet zo onzeker zijn en er niks omgeven dat weet ik. Alleen het valt gewoon zo op... en vind het redelijk beschamend.

ps: ik drink al geen alcohol meer)
Ben je bekend met rosacea of allergieën? Zo nee, zou ik er eens naar laten kijken door een huisarts/dermatoloog.
'op mijn kop?'
Internagelaktisch
Ik vind 'aventoe' en 'helpte' meer opvallend.

Maar goed, daar ging het niet om. TO moet gewoon naar een dokter als ze dat nog niet is geweest, vind ik.
Huisarts en doorverwijzing naar een dermatoloog lijkt me raadzaam.

Qua creme heeft Clinique een goede lijn, de Redness Solutions. Helaas wel prijzig.
Ik zou ook eens laten nakijken of je geen last hebt van allergieën of zoiets, en in de tussentijd even niet smeren.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik voldoe aan symtomen van rosacea Subtype 1 - erythematotelangiectatic rosacea

Dit type rosacea kenmerkt zich door blozen, aanhoudende roodheid en ook izchtbare bloedvaten. Het kan voorkomen dat de rode plekken branden of jeuken

Allergie ben ik niet bekend mee.

Zoals ik lees kan een creme helpen, weet jij of iemand een goede?
Ik vind het overdreven om hier voor naar de dokter te gaan..

en uiteindelijk moet ik die creme toch zelf betalen dus kan ik net zo goed niet gaan.

Allergie voor foundation zou het kunnen zijn alleen soms heb ik het ook als ik geen make up op heb, daarom denk ik eigenlijk van niet. ( het verergert het wel)

Ik ga even kijken naar die creme van Clinique.

Op mijn kop daarmee bedoel ik op mijn gezicht ( zal wel brabants zijn ofzo?)
Ik zou wèl naar een dokter gaan. Ten eerste kan jij als leek niet zomaar die diagnose stellen en ten tweede: als het inderdaad iets medisch is kan je er ook een gerichte behandeling voor krijgen.
Ik zou bij ICI Paris of Douglass proefjes vragen van Clinique.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven