Gezondheid alle pijlers

Help.. wat nu...?

18-09-2012 19:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Muzieknoot, 18 jaar.

Ik woon thuis samen met mijn ouders en mijn broertje.

Het gaat alleen niet helemaal goed. Mijn papa is niet echt lief voor mij. Hij zit vaak aan me terwijl ik het niet wil, en doet soms dingen die ik niet wil.. Meestal als er verder niemand thuis is. S'nachts heb ik vaak enge dromen, dan lijkt het net alsof alles weer gebeurt.

Ik wil graag dat alles ophoud, maar ik vind het heel erg moeilijk, omdat ik toch van hem houd.. Een aantal dagen geleden heb ik alles aan mijn vriend verteld, en ben nu bang voor wat er gaat gebeuren, en hoe alles verder gaat.
Wat knap dat je dat hier vertelt Muzieknoot. Dat je vader aan je zit en dingen doet die je niet wil, dat hoort niet, dat weet je zelf ook goed als ik het zo lees. Wat zou jij graag willen dat er zou gebeuren? Hoe zou jij graag willen dat de situatie is?
TROL
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Ik geloof niet zo in 18 jarigen die hun vader bij derden (vreemden) aanduiden als "mijn pappa".
Dat kunnen jullie heel hard roepen, maar wat als dit wel waar is? Moeten we het topic dan direct afschieten? Seksueel misbruik komt vaker voor dan men wil denken.
klik
klik2
Misschien een Vlaming die zegt "mijn papa"
@ccake, Ik weet het niet zo goed.. Eigenlijk wil ik dat het ophoud.. maar dat ik wel thuis kan blijven.. Ik weet nu wel dat het niet goed is ja.. Het liefst wil ik alles vergeten
Het zal wel heel moeilijk worden, als het stopt, maar jullie wel samen in één huis blijven. En dat je alles wil vergeten, dat is heel normaal. Kijk eens naar de link die hier boven gegeven wordt. Het zou goed zijn eens met iemand te praten die wat meer hiervan af weet. Je kan ook naar je huisarts gaan. Zoek dus hulp! Dit hoef je niet alleen te doen of alleen te bedenken allemaal. Dat je wil dat het stopt, dat is het begin
laat ook maar....
Huisarts in vertrouwen nemen.
Ik ben wel op zoek naar hulp.. maar weet niet goed hoe of wat..

Ik ben te oud voor jeugdzorg, en naar mijn huisarts durf ik niet. Ik weet niet goed waar ik heen zou moeten gaan en wat de gevolgens overal van zijn.
naar je huisarts. Waarom zou je wel naar Bureau Jeugdzorg durven en niet naar je huisarts. Of een vertrouwensarts via school
Diep ademen en op naar je huisarts. Bespreek ook met hem wat je bang voor bent. Desnoods ga je daar de eerste keer heen, en zeg je nog niet wat er aan de hand is, alleen dat je bang bent en hulp nodig hebt.

Je huisarts kan je vast doorverwijzen..

Blijf in iede geval niet in deze situatie gangen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven