Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Wauw noppie min 10 al? Je was ook nog niet zo lang bezig toch?

Goed zeg!
Wauw, leuk dat het topic nog steeds actueel is, wat een hoop gemotiveerd CB'ers hier zeg!

Mijn update:

Twee weken op vakantie geweest en echt rekening gehouden met mijn eetpatroon.

1x fastfood

1x uit eten

2x een ijsje (een grote, dat dan weer wel)

en 1 keer een gebakje

resultaat: 600 gram aangekomen hahahaha, mag bijna geen naam hebben, is er inmiddels alweer af na 3 dagen terug in NL.

Wat ik wel merk is dat mijn onderhuidse laagje vet ietwat terug begint te komen.

Mijn lijf is hierdoor en ook door het sporten weer wat strakker aan het worden, ook is mijn gezicht weer iets voller geworden.

Toen ik in mei net klaar was met de afbouw had ik echt het idee dat mijn lijf "leeg en slap" was qua vetreserves etc..

Wie herkent dit ook? Dus niet in kilo's aankomen en ook niet echt in centimeters (want kleding past gewoon nog en centimeter wijst nog gewoon zelfde maten aan) maar je toch iets voller voelen en ook zo tonen?
Omg!!

Zojuist op m'n 1e controle geweest na week 1... -5.2 kg!

Ben zo blij
Jeetje larissa!!!!! Goehoed!!!!!

Lekker hoor. Hoeveel nog?
Slapen is goud
Dank je lady. Ik ben nu vier weken bezig....
Slapen is goud
Urm nog heel veel :p 40 ofzo..ik kijk gewoon stapje voor stapje hoe t gaat!
Maar 5.2! Dat is echt super. Op naar de tien! Echt knap.
Slapen is goud
@ Missburlesque: dat lukt jou vast ook! Ik was heel erg bang en dacht ook echt niet dat het mij zou lukken. Lees mijn berichten maar terug haha.. Ik heb wel zeker opgelet vooral bij het ontbijt en de lunch maar heb ook zeker regelmatig gezondigd, vooral tijdens het (toetjes)buffet in het hotel en ook 3 keer uit eten, zelfs een paar keer wat stukjes van een pizza. Dus jij kan het ook!! Een nieuwe garderobe is inderdaad de ultieme beloning! Maar als je even geen geld meer hebt, bijvoorbeeld na een vakantie en geen kleren meer hebt is het soms ook best lastig haha! Maar shoppen is ineens heeeeeel leuk! Fijn dat het jou ook zo makkelijk afgaat. Die kritiek herken ik inderdaad wel, het is vooral bezorgdheid maar bij sommige mensen proef ik soms ook een beetje afgunst. Jij hebt deze keuze gemaakt, je hebt erover nagedacht! Probeer gewoon lak te hebben aan die reacties en probeer daar juist je motivatie uit te halen om het er wel af te houden straks! Dan kunnen ze er mooi op terug komen .

@ Beijenkoningin: Jij ook welkom terug!!! Ten eerst respect, wat knap dat je na de afbouw nog 3 kilo bent afgevallen met normaal gezond eten!! Ik snap je twijfel, jij bent natuurlijk de enige die dat kan bepalen. Ikzelf zou denk ik voor de normale manier gaan, maar bij mij komt dat omdat ik merk dat mijn lichaam er erg onder leidt, heb allerlei kwaaltjes gehad tijdens het dieet. Dit is voor mij een teken geweest dat het voor mijn lichaam niet gezond is. Maar voor mij is het nu wellicht ook heel makkelijk praten, ik heb mijn 1e streefgewicht namelijk al behaald (later toch nog wat bijgesteld). Ik wens je heel veel succes met je keuze en het is natuurlijk altijd gezellig als je mee komt kletsen!

@ Sprokkelientje: Wat goed zeg dat je je vakantie zo goed bent doorgekomen! En ik vind het vooral goed dat je je zo hebt ingehouden en toch met mate hebt genoten! Ik heb me toch wat minder in kunnen houden tijdens de vakantie *schaam*. Die 600 gram was wellicht voornamelijk vocht aangezien je het na 3 dagen alweer kwijt was, heerlijk zeg! Over dat onderhuidse laagje vet kan ik nog niet meepraten, opzich heb ik ook niet echt het idee dat ik vetloos ben, kan nog wel een paar plekjes aanwijzer haha. Maar zo is het altijd wat hé?

@ Larissa: WOW!!!!! Wat super goed!!!!! Je stond er vast even van te kijken? Inderdaad gewoon stapje voor stapje kijken, maar zo ga je lekker .
Hallo allemaal. Heb vanmiddag mijn afspraak met de CBconsulente gehad. Samen hebben we besloten dat het 800 programma voor mij het beste is. 2x een vervanger (smorgens een shake, smiddags een reep) en 1x een normale beperkte maaltijd. Moet lukken. 800 cal. op een dag is niet heel veel. Ik wil 12 kilo kwijt en hoef niet binnen een maand klaar te zijn.

Dus morgenochtend ga ik van start.

Heeft iemand ervaring met het 800 programma?

Ik ga er in ieder geval voor en hou jullie uiteraard op de hoogte.

:-)
Hoi meiden,

Bedankt voor de superleuke reacties! Jullie zijn ook allemaal lekker bezig, ben trots op ons

K stond zeker even gek te kijken :| vol ongeloof

Mamalola, heel veel succes ook gewenst..je kan het!
quote:larissa87 schreef op 18 september 2012 @ 19:40:

Omg!!

Zojuist op m'n 1e controle geweest na week 1... -5.2 kg!

Ben zo blij Zo....da's een hoop...goed hoor, en dat motiveert enorm he?
Ja zeg dat wel! Weer met volle moed m'n 2e week in nu..

Maar sprokkelientje, jij bent ook een inspiratie hoor! Wauw jij en pindarotsje hebben het zo goed gedaan, echt knap
Jeumig hé Larissa, wat goed zeg!!

Ik moet donderdag weer te wegen, morgen ben ik jarig.....
Alvast gefeliciteerd! Zet m op morgen.
Slapen is goud
Alvast gefeliciteerd :D maak er een mooie gezellige dag van
@mamalola Ik heb het CB800 gevolgd en ben daar 10 kilo in 3 maanden mee kwijtgeraakt. Vooral door die 'normale' maaltijd 's avonds was dit heel goe vol te houden, zelfs op vakantie. Ik vond het allemaal ook wel lekker makkelijk. Niet nadenken wat te eten; als ontbijt een shake, een reep voor de lunch en als diner wokgroenten met een beetje pasta of rijst en kip of vis....

Ik had nooit trek en ben nog steeds op dat gewicht, mede omdat ik mijn eetgewoontes heb aangepast. Succes!
Hello ladies!! Nou vannacht weer terug gekomen van een paar heerlijke daagjes weg! Super lekker weer gehad, hoop gezien, lekker op terrasjes gezeten en genoten van t eten!! Gelukkig nergens last van gehad en vanochtend gaf de weegschaal hetzelfde aan als afgelopen zaterdag!! Heb me niet al te veel laten gaan maar wel lekker gegeten en zelfs een paar biertjes gedronken in t zonnetje! Vanochtend weer netjes aan de shake dus hopelijk blijft de schade beperkt en kan ik t dieten weer lekker oppakken!

Heb net ff bijgelezen en welkom aan alle nieuwe CBers! Succes allemaal! En alle "oude" CBers......jullie gaan lekker!!!! Vrijdag weer wegen bij de consulente dus ben erg benieuwd!!
Hey?? Ik dacht dat ik net al een bericht had geplaatst? Vreemd.

Nogmaals dan. Vraagje: weet iemand of je tijdens je eetweek uit ketose raakt, want ik verlang heel erg naar een colaatje light en doe dit normaal niet, maar als ik dan toch al uit ketose ben???
manamana...tutuutududu
Las nog ergens een vraag over de tabel. Weet niet of het ondertussen al gelukt was maar hieronder voor iedereen nog ff de uitleg die ik een tijdje terug op het forum heb gezet.quote:Eeffie1 schreef op 31 augustus 2012 @ 13:52:

PS: Voor iedereen die zich wil toevoegen in de tabel: Quote het laatste bericht met de tabel erin. Verwijder alle tekst voor [table with...... en alle tekst onderaan na [/table].

Je kan jezelf toevoegen door onderaan de gegevens van de laatste persoon te kopieren en deze dan natuurlijk aan te passen naar jouw gegevens! Hopelijk is het zo duidelijk en anders lees ik t wel......
Lady_dana; ik drink elke dag 1 cola light, gewoon lekker voor het smaakje en ik raak er niet van uit ketose hoor. Maar weet natuurlijk niet of dat voor iedereen geldt, ieder lijf zal er wel weer anders op reageren. In principe mag het natuurlijk niet maar vind dat dat iets is wat ik mezelf mag gunnen! Ben nog tevreden met het resultaat dus zolang dat zo blijft geniet ik lekker van mijn colaatje!
Oeh...dan gok ik het er voor die dagen ook gewoon op. Waar een mens zich al niet op kan verheugen
manamana...tutuutududu
Vandaag mijn eerste boterham sinds 7 maanden gegeten! Hij was zo op

Ik ga hem de rest van de week als 'tussendoortje' nemen, dus 's ochtends shake, 's middags shake en dan rond 16 uur een boterham. Voor de middagmaaltijd was het voor mij niet genoeg. Ik heb er wel heerlijk van genoten! Het was al spannend om in de winkel te kijken naar de verschillende soorten brood

Cola-light: Ik zou het niet dagelijks drinken.

De eerste paar maanden heb ik ook echt niks erbij genomen. Na een maand of 4 ben ik begonnen om elke zondag een cappuccino te drinken. Ik raak er niet van uit ketose en dus stond ik mezelf dat toe. Ik denk wel dat als ik mezelf dat dagelijks zou toekennen, dat het hek van de dam zou zijn. Van komkommer en tomaat raak je ook niet uit ketose, maar dat betekent niet dat je dat elke dag onbeperkt mag eten.
Over de ketose. Als ik overdag over een stokje pies, blijft ie heel licht roze.....is dat herkenbaar? Wanneer meten jullie? Lichtroze is toch ook oké? Wordt helemaal onzeker vanmijn laatste resultaat. Ben als de dood dat ik in slaapstand ga en niet meer afval. Bah
Slapen is goud
@kara; dat zal een lekker boterhammetje geweest zijn.....poe na 7 maanden. Das echt wel lang hè! Geniet er van!!!

Tja en de cola light.....ieder z'n ding denk ik. Na die 2 meestal 3 liter water op een dag kan ik echt heerlijk genieten van dat kleine glaasje cola. Ik weet dat t officieel niet mag en misschien niet handig is. Maar zolang t resultaat niet uitblijft hou ik m er toch in! En als ik t niet in huis heb is t ook geen ramp hoor trouwens.....sla ook wel eens een dagje of meer over....
@ Kara: oh, wat zal dat lekker hebben gesmaakt!!

@Larissa87: wow, dat is heel veel! Je zult wel even op wolkjes lopen

@Mamalola: succes. Moet haalabar zijn, toch?

@Noppie: roze is bij mijn weten ook ketose hoor! vraag het anders even na.

@Eeffie; dat heb je netjes gedaan. Hopen dat je dit zo kunt vasthouden,e cht respect!

Yesssssssssss, de eerste 10 kilo is er af, en dat met drie weken!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven