E-reader Kobo of Sony?

16-09-2012 13:27 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik wil graag een Kobo (touch) of Sony(2) e-reader kopen, alleen kan ik nog geen keuze maken. Wat zijn jullie ervaringen er mee?

Ik heb zelf een sony.

Wat mij tegenhield aan de kobo is dat dat met een speciaal programma schijnt te werken en niet alle bestandsformaten schijnt te kunnen lezen. De sony doet dat wel.

Ik heb wel het oudere model, er is nu net een nieuwe uit geloof ik.

Ik heb toen zitten vergelijken op www.tweakers.net Daar kun je veel reviews vinden over allerlei e-readers ( en andere dingen)
Ik heb de kobo touch en die bevalt mij heel goed.

Wat bedoel je precies met een speciaal programma? E-pub boeken kunnen gewoon op mijn e-reader. Geen probleem.
Ik heb ook een kobo, sinds kort. Vind m fijn maar ik begrijp nog niet helemaal perfect hoe hij werkt. Hij leest alle formaten. Alleen voor drm-beveiligde epubs (van bol.com bijv.) is het handig om adobe digital editions te downloaden, maar dat is gratis en simpel in het gebruik. Wat ik er nog niet helemaal aan begrijp is dat ik een hele lading ebooks op heb gezet, maar dat ik die boeken op de kobo zelf niet terug kan vinden. Na wat googlen ben ik erachter gekomen dat meerderen dat probleem hebben. Heb me er verder nog niet in verdiept wat ik verkeerd heb gedaan. Ben nu mijn eerste boek aan het lezen. Leest zeer prettig, omslaan van de bladzijden gaat niet heel snel, maar misschien hebben alle ereaders dat of ligt het aan de grootte van het boek (500 pag) of dat het een illegale versie is

Ik zou als ik jou was beide ereaders even bekijken in het echt wat je fijn vindt
Ik was al fan van mijn Sony ereader maar na vanmorgen ontstijgt hij werkelijk iedere andere reader.

Gisteren is er een heel glas water over heen gegaan (zie topic op deze pijler) maar vanmorgen deed hij het gewoon weer

Verder vind ik hem ook ontzettend gebruikersvriendelijk en zitten er geen ingewikkelde toestanden op en aan.

Ik zeg dus Sony!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Sony!
Ik ben ook helemaal blij met mijn Sony, ik heb het vorige model. Enig minpunt is dat je er een lampje bij nodig hebt om te kunnen lezen, maar ach, dat moet je met een gewoon boek ook. Omslaan gaat supersnel (dit als reactie op gobelinde). Ik heb de reader nu een maand of 2 en ben er superblij mee!
Super om al deze reacties te horen! Nog 1 vraag hoe bevalt de Kobo in je hand? Aangezien de achterkant van een soort stof is?
Ik heb een Kobo. Ook gekeken naar de Sony, maar gezien het feit dat de Kobo op het moment van kopen ruim 50,- goedkoper was en beiden zeer goed uit de consumentenbond kwamen, deed mij de keuze voor de Kobo maken. Collega heeft de Sony en beiden werken prima. Geen trage snelheid bij het omslaan van bladzijde, erg overzichtelijk.

Ik heb geen ander programma nodig om boeken op mijn e-reader te gooien. Gewoon inpluggen en boeken ernaar toe slepen, zoals je dat ook bij de Sony doet. Ik zet zowel op die van mijn collega als op mijn eigen e-reader dezelfde boeken, met dezelfde bestandsformaten. Geen raar programma nodig en de Kobo leest dezelfde formaten als de Sony.

Mijn kobo heeft geen stoffen achterkant, dat lijkt zo, maar is gewoon een extra 'versiering' en is van kunsstof gemaakt. Ligt prima in de hand, idem de Sony. Wel een hoesje bij gekocht, i.v.m. mijn klunzigheid.
Ik heb een AV-reader en ben er ontzettend blij mee. Heb hem nu anderhalf jaar en hij was toen de goedkoopste (79 euro). Lijkt mij trouwens heel onhandig een reader met touch screen
sony!
Ik heb de Kobo Touch. Echt geweldig. Vind em er mooier uit zien dan de Sony en hij kan hetzelfde.

De achterkant is gewoon van kunststof, maar voelt aan als rubber.

Bij de Sony schijnt de rand soms te glimmen, wat kan irriteren.

De Kobo is mat, dus die heeft dat niet.
Nou ladies bedankt voor alle tips

maar ik ben er nog steeds niet uit.. er komt volgende week namelijk een Kobo Glow uit voor 130eu. Deze heeft een verlichting in de e-reader zelf voor in het donker.. maar om heel eerlijk te zijn voelt Sony toch wat vertrouwder.. maar een lichtje in het scherm is wel weer heeeeel aantrekkelijk
Sony.. Wij hebben de t1 en de prs 350 en er komt de t2 bij ..

Aanzetten, boeken erop mer Calibre en lezen maar.. Niets uitzoeken,,gewoon direct lezen..
En licht in e reader is irritant .. Sony heeft hoes met lampje. Het leest onrustig met licht op achtergrond..
jullie hebben gelijk wat betreft het licht. Heb gister de kobo en sony even naast elkaar gelegd en de sony is inderdaad veel sneller! dus het wordt de Sony kan niet wachten om hem straks te halen thankx voor de tips!
Ik vind niets langzaam bij m'n Kobo hoor. Een klein tikje op de blz en hij slaat de pagina om.
Goed, ik ben nu een Sony aan het bestellen maar zie overal dat ik er een thuislader bij kan bestellen?! Ik neem aan dat er standaard wel iets van een lader bij zit? Hellup!
Ah, ik zie het al: er zit een pc lader bij. Das genoeg.
Volgende vraag: die 2 gb die er standaard in zit. Is dat een beetje leuk? Hoeveel normale boeken kan je er dan opzetten ongeveer?
Volgende vraag: die 2 gb die er standaard in zit. Is dat een beetje leuk? Hoeveel normale boeken kan je er dan opzetten ongeveer?
Ik kan em (kobo) ook opladen met m'n telefoonoplader. Is op vakantie wel handig.
Ik heb ook een Kobo en ik vind hem super. Ligt lekker in de hand en leest erg fijn. Ik twijfelde ook maar ben blij dat ik voor de kobo ben gegaan. Tot nu toe nog geen boek tegen gekomen dat hij niet kent qua bestand.
Dat was dus allang de vraag niet meer dames

Ik wil graag weten hoeveel boeken er op het interne geheugen van de Sony passen.
Er kunnen honderden boeken op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven