Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Slapen mislukt. Mini is enorm onrustig en veel aan t wapperen.

Heftig hoor Beppe . Volgens mij ben jij echt n uber mama.

Waarom nog niet schaatsen Myself ?
Kwimmie, zo voel ik mij niet hoor. Doe gewoon wat ik kan.

En als dit voor mij is weggelegd dan is het zo. Kan het ook positief zien.

Als ze zeg maar allemaal hetzelfde hebben, hoef ik maar 1 beleid erop los te laten.

Paar jaar geleden op een camping een stel tegen gekomen met 4 kids met pdd-nos. Wel makkelijker hanteren dan dat er 1 anders is.

En mijn oudste doet het goed. Gaat naar normaal onderwijs. Gaat elk jaar over en is verder nooit ziek. Dus dat is ook positief.

Hoe is het jou?

En mini en maxi wil dat een beetje wennen?

Liefs beppe
Beppe vervelend dat ze het hebben, maar er valt prima mee te leven en als ik jou zo hoor komt dat ook helemaal goed met de minibeppe's

Hier slaapt meid wel in de box. Ze slaapt vaak op dr buik, dus ik kan haar niet boven in dr bedje leggen. Vanaf volgende week wil het wel proberen haar 's nachts op dr eigen kamertje te leggen. Wat moet de temperatuur zon beetje zijn op haar kamer?? Hier is het meestal zon 18 graden, zonder kachel.

Hoevaak doen jullie de mini's schone kleding aan? Ik doe mini om de dag in bad en doe dan schone kleding. Shirtje elke dag. Ik heb geen spuitluieres of doorlekkerij dan worden de rompers en broekjes niet vies neem ik aan?

Schaatsen is erg belastend voor het bekken, daar kan ik me wel in vinden omdat dit seizoen even over te slaan.

Ik ga 1 oktober weer beginnen! Eerst met de yoga en later weer met boksen. Eerst mn conditie weer een beetje op pijl brengen. Verder wandel ik eigenlijk overal naar toe en pak ik eigenlijk niet meer de auto, als het niet nodig is.

Inbakeren mini is in principe ook rustig, maar heeft spastische armen haha

Hier is het wachten op de cv man! De kachel doet het niet meer. Wilde vanmiddag evn de stad in om mn nieuwe red wings een beetje op te laten rekken, maar helaas!
Haha ik lach me trouwens dood ik heb een vies kind ze laat steeds hele harde scheetjes haha
Volgens het boekje moet de slaapkamer van je mini 15-18 graden zijn. Brr. Ik vind het wel een beetje een vreemd advies, want hoe moet dat dan in de zomer? Hier was het af en toe wel 25 graden of meer binnen. Maar als het 18 graden is bij jou dan is het dus prima, Anne!

Schone kleding: na het badje doen wij ook altijd schone kleren. En verder soms 2x per dag, soms 2 dagen niet, net hoe het uitkomt en of het vies is. Truitje wordt het snelst vies (kwijlen/spugen), dan romper (plasongelukjes tijdens verschonen) en dan broekje en sokjes (worden eigenlijk helemaal niet vies).

Liz en Kwimmie: mijn mini doet weer met die van jullie mee hoor, de rust van gisteren was denk ik eenmalig.
Ohh ook zin in slapen!!! . Maar bezoek vanavond, oops.

Infacol nee, daar trekt ze nogal een

Bekkie van haha. Oei; vitamines, ook ff doen weer!

Oei heftig idd beppe! Best zwaar lijkt me.

Myself, schoonmaakster, heerlijk! Heien minder.. Hoop dat t gauw over is!!
Hier ook scheten laatste dagen, enorme knallende kak :p

Kleertjes, probeer t dagelijks maar lukt zeker niet, eigenlijk pas van laatste dagen dat t lukt. Vorige week met zkh ellende besefte ik me ineens dat ze al bijna 4 dagen zelfde aan had, ohhh!! :p rook ook niet meer zo fris, die meid van mij... (maar ik vind sowieso die zogenaamde baby-geur niet zo, toch snel wat zurig melk luchtje oid)
Haha ziv, 4 dagen! Hier gaat hij om de dag in bad en krijgt hij elke dag schone kleren. Soms doe ik met een broekje 2 x. Ik vind baby's wel lekker ruiken!

Mini heeft heerlijk geslapen in de bossen en drinkt nu eindelijk goed. Was een goede move van me.

Nico, Welcome! . Ik heb ook gelezen dat de kamer rond de 18 graden moet zijn.

Scheten

Check!
@ann: haha hier soms ook hoor die scheetjes. Ik doe mini elke dag een schoon truitje aan. Broek/legging doe ik vaker aan afhankelijk of het bij het truitje past romper doe ik elke dag schoon

@liz: fijn dat de wandeling heeft geholpen

@myself: oooh wat heerlijk een schoonmaakster! dat kun je nu wel gebruiken!

Mini slaapt nu alweer..van 2-4 grslapen en nu vanaf half 6 weer...word weer party vannacht...heb haar net in dr ledikantje gelegd enn nu slaapt mevrouw ineens wel verder
Ik wil ook een schoonmaakster!! Ik loop zo achter maar ben zo moe!

Ik doe Minimaatje ook niet iedere dag andere kleren aan, meestal om de dag.
Beppe, vervelend maar geloof ook dat ze aan jou een topmoeder hebben die er goed mee om kan gaan en dat scheelt al de helft volgens mij.

Liz, lekker de bossen in en nog fijner het resultaat.

Schaatsen, idd ivm bekken en enkels. Is echt te belastend.

Schoonmaakster gat hier niet meer weg. Komt een keer per 2 weken voor 25 euro 3 uur. Heb ik e graag voor over. vaker vind ik niet nodig. Tussendoor doe ik zelf wel.

Kleren hier elke dag. is meestal ook wel nodig.
O jee, zou ik de Kraamtranen 7 weken later krijgen? Net tranen met tuiten bij Robert ten Brink. Man was overleden tijdens de zwangerschap en zijn ouders zagen hun kleindochter van 6 weken voor het eerst. Men wat was dat zielig. En wat ben ik dan blij dat alles goed met ons gaat.
Oh liz dat heb ik gemist! Morgen maar uitzending gemist kijken.

@ beppe,.jeetje zeg wat een verhaal met je kinderen. En spannend van jr testen!

Nu voeding aan het geven, is wat.vroeger dan normaal maar ik ben zo.moe en barst van de koppijn. Ik wil mn bed gewoon in. Ik trek het niet meer.

Merk trouwens sowieso dat ik het allemaal wat minder trek. Ik loop achter met.mn huishouden en heb ook geen zin meer om voor mezelf te koken. En heb ook echt last van de weersomslag, ben er depri van.... *zucht!* ... Morgen weer een nieuwe dag!
@maat: valt ook niet mee meid! en de herfst maakt het alleen maar erger maar nog even en dan komt je man weer thuis!

Ik wil ook slapen maar mini nog niet....
Nou, het heeft me weer een halve dag gekost om bij te lezen . Moet het echt in etappes doen nu.

Meisje sliep gisteravond rond 21.00 uur eindelijk, door de voeding van 22.00 uur sliep ze heen en om 07.00 uur vanmorgen was ze nog niet wakker. Dus toen maar wakker gemaakt, want ik zat met ploftieten. Vandaag heeft ze tot nu toe welgeteld een uurtje geslapen. Nou ja, wat zij wil.

@juut: Gelukkig was de test negatief. Het was vast welkom geweest, maar kan me wel voorstellen dat je opgelucht bent.

@toetje: Hoe gaat het nu met de borstontsteking?

@beppe: Test dus negatief, maar dat zegt nog niet zoveel als je vroeg was met testen. En wat een verhaal over je kinderen.

@Maatje: rustig aan meid, kan me best voorstellen dat je er doorheen zit, zo in je eentje. Het is ook niet makkelijk.

@Zelf in slaap vallen: lukt hier negen van de tien keer niet. Bij zoon was het nooit een probleem, die bakerden we in, legden hem klaarwakker weg en hij sliep binnen vijf minuten. Nog steeds slaapt hij makkelijk in trouwens. Maar meisje niet, die valt het liefst in slaap bovenop op mijn man of bij mij aan de borst.

@Kleur ogen: Meisjes ogen zijn nu blauw en ik denk dat ze dat ook blijven, want ze worden steeds blauwer. Haarkleur weet ik niet. Ze heeft er wel blonde plukken tussen zitten, maar het zou best eens kunnen dat ze toch donker blijft. Zou wel grappig zijn, zoon hoogblond en dochter donker.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Wow myself, heerlijk een huishoudsrer!

Bing: nutriton! Ik zou wel maar een klein schepje pervfles doen, anders word t echt enorm dik.. en een half schepje heeft hier al het gewenste resultaat!

Schone kleding: meestal om de dag.

Hier gister drama.. omdat hij zoveel poepte dacht ik, laat ik weer eens een fles zonder jbpm proberen.. mamneke is van 12 tot 4 aan het huilen geweest, viel hem niet lekker, constant wat spugen, onrustig.. wist weer meteen waarom ik aan jbpm begonnen was! Dus nu doe ik een half schepje door 1 fles en het lijkt ook beter te gaan qua poepen want meneer komt nu weer netjes om 4u! Van de honger ipv poeperij!

Borstobtst. Merk nog geen verbetering, erg pijnlijk ook nog. Met kolven komt er nog 10cc uit, thats ut...

Ben bang dat dit ook nog wel eens herstel van weken ksn worden...
Denk dat ik het ventje vanavond maar om 7 uur op bed leg, zijn wekker staat toch om een uur of 5!

@ toet, wat sneu voor je ventje! Fijn wel dat je nu weer op een balans gevonden hebt. En sterke meid met je borst ontsteking!

@ chryssa, zo zeg slaapkoppie ('s nachts dan!).

En nu al high lights in dr haar?
Pff, mini kwam om 5.15 voor eten en is nu om 7.00 uur net weer rustig. We duiken er weer in.

@maat: als je altijd last hebt van de verandering naar herfst/winter. Dan wil een lichttherapie lamp goed helpen. Vriendlief gebruikt m ook, werkt goed voor z'n slaapritme
Wow mijn mini sliep gewoon van 00.00-8.00!!! Ben haar om 8u gaan verschonen want mijn borsten stonden op ontploffen!

@toet: beterschap meid

@mart: slaap lekker! ellende he als ze snachts niet weer in slaap vallen!

@maat: hoe is het nu?
Watveen heerlijke nachten dames!

Martje, alleen balen dat t ff duurde voordat mini sliep!

Maat: Thnx, Haha, ja beb wel benieuwd of hij dan ook pas om 5u komt?

Bubb: Thnx meid!
Hier 22.30-4-8.30
Heeeeerlijke nachten dames!!

Hier: 21:30-00:30-03:30-6:00 zucht!!! Maar hey mn borsten zijn wel weer lekker een keer leeg

Koffie en ontbijt...
Ik word echt zat van mn darmen...iedere dag buikpijn en klachten...had gehoopt dat de zwangerschap hier voorgoed verandering in zou brengen maar niet dus...
Bub balen! En heb je al iets gehoord van de woningbouw? Gaat het door?

Wat een heerlijke nachten allemaal!!! Jullie ukies leren het wel!
Bub balen zeg,last van je buik is niet cool.

Goed mini heeft vannacht op z'n aankleedkussen tussen ons in gelegen en we hebben tot 5u mogen slapen klein monstertje is t.

M'n huis is al schoon en nu ga ik ff shoppen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven