Gezondheid alle pijlers

Overgang

16-09-2012 19:09 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb sinds 6 mnd last van overgangsklachten (hoofdpijn, rugpijn, slecht slapen, obstipatie. Wie heeft er ervaringen met Overgang Totaal (Dr. Vogel), helpt het een beetje?
ik heb het geprobeerd en het werkt echt niet.

Het was tijdens een actie dat je geld terug kreeg als het niet werkte bij dr vogel.

.
Waarom vraag je niet iets aan je huisarts?
Ik zit, geloof ik hoor, ook tegen de ovrgang aan te hikken. Pil slik ik wel maar opvliegers enzo. heb ik wel. Nu werk in een ziekenhuis waar geregeld een overgangspreekuur is en daar heb ik mij voor aangemeld. Daar heb ik meer vertrouwen in dan spullen zomaar kopen. Maar als je denkt dat het jou kan helpen moet je gewoon nemen.
Bij mij werkte het prima .Had vooral veel last van stemmingswisselingen en opvliegers. Is duidelijk opgeknapt na een paar weken. Maar wat ik hoor is dat het bij de één wel werkt en bij de ander niet. Uit proberen dus.
Weet je zeker dat het overgangsklachten zijn? Vind het zulke vage klachten, waar ik zelf al jaaarenlang last van heb. Maar ik ben nog steeds niet in de overgang.
Later is nu
Een collega die in de overgang is zweert bij het gebruik van Flush-Min, te koop bij de Rode Pilaren. En bij plantenextracten geldt: baat het niet, het schaadt ook niet ...
quote:jenniferb schreef op 19 september 2012 @ 11:43:

En bij plantenextracten geldt: baat het niet, het schaadt ook niet ...

Dat is beslist NIET waar! St. Janskruid (wordt gebruik bij depressieve klachten) kan schadelijk zijn en zo zijn er nog meer planten/kruiden.

Misschien is het in dit topic genoemde plantenkruid onschadelijk, dat is mij niet bekend, maar dat geldt zeer zeker NIET voor alle planten- en/of kruidenextracten.
In aanvulling op wat Amarna schrijft:

Als je medicatie slikt geldt dat je altijd moet oppassen dat er geen interacties zijn (dus gevolgen van de combinatie) qua bijwerkingen of werkzaamheid. Geldt ook voor plantaardige middelen.
quote:bergamot schreef op 19 september 2012 @ 12:27:

In aanvulling op wat Amarna schrijft:

Als je medicatie slikt geldt dat je altijd moet oppassen dat er geen interacties zijn (dus gevolgen van de combinatie) qua bijwerkingen of werkzaamheid. Geldt ook voor plantaardige middelen.

Yep

Maar homeopatische geneesmiddelen vallen hier niet onder!

Maar als leek kun je die 2 slecht uit elkaar halen
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 19 september 2012 @ 21:38:

[...]

Yep

Maar homeopatische geneesmiddelen vallen hier niet onder!

Maar als leek kun je die 2 slecht uit elkaar halenHomeopatische geneesmiddelen is een contradictio in terminus!
quote:thomaat schreef op 20 september 2012 @ 01:20:

[...]

Homeopatische geneesmiddelen is een contradictio in terminus!In het ziekenhuis waar ik werk zijn ze het helemaal met je eens!
quote:amarna schreef op 19 september 2012 @ 11:46:

[...]

Dat is beslist NIET waar! St. Janskruid (wordt gebruik bij depressieve klachten) kan schadelijk zijn en zo zijn er nog meer planten/kruiden.

Misschien is het in dit topic genoemde plantenkruid onschadelijk, dat is mij niet bekend, maar dat geldt zeer zeker NIET voor alle planten- en/of kruidenextracten.

Ik zeg altijd maar bij die opmerking:

Lekker, eet je ook wel eens vingerhoedskruid? Ook plantaardig, dus niet schadelijk? Hartstikke dodelijk!
Later is nu
overigens nogmaals de vraag: hoe weet je zo zeker dat dit overgangsklachten zijn? Ik denk daarbij eerder aan klachten als 'menstruatie blijft al 3-7 maanden weg 'of 'ik heb last van opvliegers'

Bij de in de OP genoemde klachten denk ik niet gelijk aan de overgang.
Later is nu
Ik vind dit ook geen specifieke overgangsklachten. Ik denk dan ook eerder aan opvliegers, ergere menstruaties met stolsels klinkt lekker...prikkelbaarheid, onregelmatige ongesteldheden etc.

Maar als je op een overgangsforum leest lees je dat álles aan de overgang wordt gelinkt.
ik heb al 15 jaar een Mirena-spiraal dus aan mijn menstruatie kan ik de overgang niet merken, die heb ik al heel lang niet meer. Maar lage oestogeenspiegels veroorzaken ook een scala aan andere klachten die ik wel heb. Allemaal nog wel te doen maar toch: knap vervelend, ik voel me de ene dag redelijk fit, de andere dag een complete dweil. Maar misschien moet ik eens een bloed laten prikken (FSH-waarde), dan heb ik meer zekerheid.
quote:dreamer schreef op 20 september 2012 @ 13:44:

[...]

Ik zeg altijd maar bij die opmerking:

Lekker, eet je ook wel eens vingerhoedskruid? Ook plantaardig, dus niet schadelijk? Hartstikke dodelijk!

Mijn kapper probeert me ook altijd "100% natuurlijke en veilige" verzorging aan te smeren. Dan zeg ik altijd: "O, net als belladonna en monnikskap?"

"Natuurlijk" is helemaal geen garantie voor veiligheid. Evenals "synthetisch" niet automatisch betekent dat het schadelijk is.

"Natuurlijk" is een marketingterm.
Precies Amarna

Dus Carola, je hebt wat '13 in een dozijn' klachten en je gaat gelijk uit van de overgang én je wilt er medicijnen voor gaan gebruiken? Bijzonder..

Ik had wel een aantal meer specifieke overgangsklachten (idd met menstruatie en dergelijk) maar bleek niet in de overgang te zijn. Ik zou in jouw geval toch eerst zekerheid willen. Wie weet waar je klachten aan liggen, waar je nu zomaar aan voorbij gaat.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven