Overgang
zondag 16 september 2012 om 19:56
Ik zit, geloof ik hoor, ook tegen de ovrgang aan te hikken. Pil slik ik wel maar opvliegers enzo. heb ik wel. Nu werk in een ziekenhuis waar geregeld een overgangspreekuur is en daar heb ik mij voor aangemeld. Daar heb ik meer vertrouwen in dan spullen zomaar kopen. Maar als je denkt dat het jou kan helpen moet je gewoon nemen.
woensdag 19 september 2012 om 11:46
quote:jenniferb schreef op 19 september 2012 @ 11:43:
En bij plantenextracten geldt: baat het niet, het schaadt ook niet ...
Dat is beslist NIET waar! St. Janskruid (wordt gebruik bij depressieve klachten) kan schadelijk zijn en zo zijn er nog meer planten/kruiden.
Misschien is het in dit topic genoemde plantenkruid onschadelijk, dat is mij niet bekend, maar dat geldt zeer zeker NIET voor alle planten- en/of kruidenextracten.
En bij plantenextracten geldt: baat het niet, het schaadt ook niet ...
Dat is beslist NIET waar! St. Janskruid (wordt gebruik bij depressieve klachten) kan schadelijk zijn en zo zijn er nog meer planten/kruiden.
Misschien is het in dit topic genoemde plantenkruid onschadelijk, dat is mij niet bekend, maar dat geldt zeer zeker NIET voor alle planten- en/of kruidenextracten.
woensdag 19 september 2012 om 21:38
quote:bergamot schreef op 19 september 2012 @ 12:27:
In aanvulling op wat Amarna schrijft:
Als je medicatie slikt geldt dat je altijd moet oppassen dat er geen interacties zijn (dus gevolgen van de combinatie) qua bijwerkingen of werkzaamheid. Geldt ook voor plantaardige middelen.
Yep
Maar homeopatische geneesmiddelen vallen hier niet onder!
Maar als leek kun je die 2 slecht uit elkaar halen
In aanvulling op wat Amarna schrijft:
Als je medicatie slikt geldt dat je altijd moet oppassen dat er geen interacties zijn (dus gevolgen van de combinatie) qua bijwerkingen of werkzaamheid. Geldt ook voor plantaardige middelen.
Yep
Maar homeopatische geneesmiddelen vallen hier niet onder!
Maar als leek kun je die 2 slecht uit elkaar halen
Je bent zelf een theepot
donderdag 20 september 2012 om 01:20
donderdag 20 september 2012 om 13:44
quote:amarna schreef op 19 september 2012 @ 11:46:
[...]
Ik zeg altijd maar bij die opmerking:
Lekker, eet je ook wel eens vingerhoedskruid? Ook plantaardig, dus niet schadelijk? Hartstikke dodelijk!
[...]
Lekker, eet je ook wel eens vingerhoedskruid? Ook plantaardig, dus niet schadelijk? Hartstikke dodelijk!
Later is nu
donderdag 20 september 2012 om 13:47
donderdag 20 september 2012 om 16:07
donderdag 20 september 2012 om 23:03
ik heb al 15 jaar een Mirena-spiraal dus aan mijn menstruatie kan ik de overgang niet merken, die heb ik al heel lang niet meer. Maar lage oestogeenspiegels veroorzaken ook een scala aan andere klachten die ik wel heb. Allemaal nog wel te doen maar toch: knap vervelend, ik voel me de ene dag redelijk fit, de andere dag een complete dweil. Maar misschien moet ik eens een bloed laten prikken (FSH-waarde), dan heb ik meer zekerheid.
vrijdag 21 september 2012 om 08:13
quote:dreamer schreef op 20 september 2012 @ 13:44:
[...]
Mijn kapper probeert me ook altijd "100% natuurlijke en veilige" verzorging aan te smeren. Dan zeg ik altijd: "O, net als belladonna en monnikskap?"
"Natuurlijk" is helemaal geen garantie voor veiligheid. Evenals "synthetisch" niet automatisch betekent dat het schadelijk is.
"Natuurlijk" is een marketingterm.
[...]
Mijn kapper probeert me ook altijd "100% natuurlijke en veilige" verzorging aan te smeren. Dan zeg ik altijd: "O, net als belladonna en monnikskap?"
"Natuurlijk" is helemaal geen garantie voor veiligheid. Evenals "synthetisch" niet automatisch betekent dat het schadelijk is.
"Natuurlijk" is een marketingterm.
vrijdag 21 september 2012 om 12:08
Precies Amarna
Dus Carola, je hebt wat '13 in een dozijn' klachten en je gaat gelijk uit van de overgang én je wilt er medicijnen voor gaan gebruiken? Bijzonder..
Ik had wel een aantal meer specifieke overgangsklachten (idd met menstruatie en dergelijk) maar bleek niet in de overgang te zijn. Ik zou in jouw geval toch eerst zekerheid willen. Wie weet waar je klachten aan liggen, waar je nu zomaar aan voorbij gaat.
Dus Carola, je hebt wat '13 in een dozijn' klachten en je gaat gelijk uit van de overgang én je wilt er medicijnen voor gaan gebruiken? Bijzonder..
Ik had wel een aantal meer specifieke overgangsklachten (idd met menstruatie en dergelijk) maar bleek niet in de overgang te zijn. Ik zou in jouw geval toch eerst zekerheid willen. Wie weet waar je klachten aan liggen, waar je nu zomaar aan voorbij gaat.
Later is nu