werken. Vriend boos.

21-09-2012 12:07 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen. Super blij want eindelijk een baan wat ik wel wat kan ! Oppasen.Maar het zijn wel lange dagen. Van half 7 sochtends tot 7 uur savonds. Dit betekend dat ik om half 6 de deur uit moet en om 8 uur thuis kom. Aangezien wij het geld ( nadat ik een tijd in de uitkering heb gezeten ) heel hard kunnen gebruiken wil ik het graag gaan doen.

Maar mijn vriend is het er totaal niet mee eens helaas. Hij vind dat we elkaar dan veel te weinig zien. Hij gaat later de deur uit en komt eerder thuis. Hij zegt dat wij dan een weekend relatie krijgen. Aangezien we sinds kort weer samen wonen snap ik zijn reactie wel maar juist omdat we het geld heel goed kunnen gebruiken vind ik het echt jammer dat hij eigenlijk zelfs boos reageerde.

En nu twijfel ik of ik het gewoon zal doen , met het risico dat mijn vriend weer vertrekt omdat hij vind dat we te weinig tijd met elkaar doorbrengen.Maar dat ik wel de schulden af kan betalen.

Hoe denken jullie hierover ? Zouden jullie het gewoon doen ?
Gewoon op zondag vooruit koken en in de diepvries bewaren.Kan hij z'n hap zo in de magnetron opwarmen en jij ook als je thuiskomt als hij niet tot 2000 uur kan wachten met eten.

Of misschien dat je bij de familievriend ook kookt dan kook je voor 2 personen meer en neem je dat mee naar huis.
Wat een zeikerd die vriend van je! En natuurlijk ga jij niet koken en het huishouden doen na 20.00 Kom op zeg, hij mag ook wel wat doen! Bovendien heb jij al gegeten tijdens je baan...dus dan zou jij voor hem moeten koken?! Mijn man werkt van 8.30 - 18.00 en ik 3 dagen in de week + om het weekend van 16.00 - 20.00 Daarnaast hebben we een kindje en is er 1 op komst. Onze relatie werkt prima en ook na 20.00 hebben we gewoon gezellige avonden hoor
heb ik iets gemist? Zijn we in een enorm wormgat teruggezogen naar 1951?
Ik ben getrouwd met een chef kok, hij werkt dus vanaf 11- 21.30, in het weekend wel later. Dus in de weekenden ben ik altijd alleen, ik heb een kantoorbaan, dus werk overdag. het is niet anders, je hebt inkomen dat is belangrijk, en de tijd dat je wel samen bent is dan super bijzonder en lekker!!
quote:flower_power_girl schreef op 21 september 2012 @ 12:30:

Hij is inderdaad geen opruimer en koker. Hoop niet dat als ik thuis kom dat ook nog moet doen hihi.Ik zou daar geen hihi achter zetten maar eerst eens een goed gesprek met hem over hebbe. De kans is groot dat jij idd nog moet koken als je thuis komt en dat hij gaat klagen dat hij 'zo laat eet'. (of gok ik dat verkeerd?)
Been there, done that, got the T-shirt.
ik zou de baan aannemen als ik jou was!

(Ben zelf weleens blij geweest dat een ander een bepaalde baan niet aannam. De vriend (ja ja het was 2 weken aan hoorde ik viavia) van de gewenste kandidaat wilde niet dat ze een half uur van huis een baan aannam. Daarna meldde ik me aan en werd aangenomen. Leuke tijd gehad daar!)
Zeg me dat je een grapje maakt?

Jij hebt een baan gevonden die jou leuk lijkt, die je kan doen, waarbij de hond meekan, en waarmee je je schulden kunt afbetalen. En je vriend is het er niet mee eens omdat je dan na hem thuis komt en hij soms om 20 uur wil slapen?

Maar, laat me raden, verder is ie heel lief?
quote:ElleMichelle schreef op 21 september 2012 @ 12:56:

Gewoon op zondag vooruit koken en in de diepvries bewaren.Kan hij z'n hap zo in de magnetron opwarmen en jij ook als je thuiskomt als hij niet tot 2000 uur kan wachten met eten.

Of misschien dat je bij de familievriend ook kookt dan kook je voor 2 personen meer en neem je dat mee naar huis.Want vriend mankeert wat aan zijn handen?
Ik vind jouw vriend nou niet bepaald sympatiek overkomen.
quote:ElleMichelle schreef op 21 september 2012 @ 12:56:

Of misschien dat je bij de familievriend ook kookt dan kook je voor 2 personen meer en neem je dat mee naar huis.Grapjas.
Vriend is van het type "mijn vrouw mag best werken zolang ik er maar niks van merk".
quote:lilalinda schreef op 21 september 2012 @ 13:16:

Ik vind jouw vriend nou niet bepaald sympatiek overkomen.

Mwoah! To put it mildly!

Ik zou zeggen: baan (uiteraard!) aannemen. Vriend de deur uit.
Mankeert je vriend iets aan zijn handjes? Koken en opruimen kan iedereen. Echt. En waarschijnlijk eet jij met de oppaskinderen en als hij dan honger heeft, mag hij dat lekker zelf klaarmaken.
En het is des te vervelender voor hem dat jij straks een substantiële bijdrage doet aan het oplossen van het schuldenprobleem.

Gekrenkt ego en zo.

Liever schulden dan dat (oh horror) de Vrouw het geld binnenbrengt. En daar bovenop dan nog dat ze niet eens het eten op tafel zet. Dubbel balen.
Als jullie geen afspraken maken over het koken en schoonmaken, kan ik je alvast op een briefje geven dat jij inderdaad om 8 uur in een rotzooi thuiskomt en de piepers nog kan gaan jassen.

Dus ik zou heel goede afspraken maken met vriend over die dingen. Is dat de reden dat hij niet wil dat je gaat werken?
Mijn vriend heeft het eigenlijk nooit hoeven doen. Opruimen enzo .

Hij is vanuit zijn ouders bij mij komen wonen en ik was werkeloos en hij werkte. Dus dan was het logisch dat ik het huishouden deed en elke dag kookte. Daarom denk ik dat de kans vrij klein is dat hij het wel doet .

Ik ga de baan ook aannemen. Inderdaad gewoon voor mezelf kiezen en mijn eigen dingen oplossen.
x
quote:flower_power_girl schreef op 21 september 2012 @ 13:34:

Hij is vanuit zijn ouders bij mij komen wonen en ik was werkeloos en hij werkte. Dus dan was het logisch dat ik het huishouden deed en elke dag kookte. Daarom denk ik dat de kans vrij klein is dat hij het wel doet .

Ik ga de baan ook aannemen. Inderdaad gewoon voor mezelf kiezen en mijn eigen dingen oplossen.

Hmmmm....heerlijk zelfstandig typje die vriend van je. Wordt tijd dat ie dan maar eens gaat leren hoe hij een potje eten kookt en hoe een stofzuiger/wasmachine/stofdoek werkt.

Goed dat je die baan aanneemt. Het heeft voor zover ik hier lees alleen maar voordelen als je dat doet. Jij hebt die schulden op je naam staan, of hij nou zegt dat het van jullie samen is of niet. Als ie er alsnog vandoor zou gaan, draai jij overal voor op en kan hij vrolijk verder. In deze heeft hij wat mij betreft helemaal niks te willen.

Nou, dan eet ie toch lekker niks? En dan wordt het maar een zootje, niet jouw probleem toch? Jij ziet er toch niets van als je de hele dag weg bent. Wat een zeiksnor die vriend van je zeg.

goedzo meid, trots op je!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Volhouden hoor! Je hoeft je niet weg te laten cijferen.

Weet je al wanneer je gaat beginnen?
Baan nemen en vriend de deur uit doen.

Waarom bij iemand blijven die niet bezig is met jouw belangen? Direct denkt aan eigen ongemakken? En uit eigen belang dus vindt dat jij niet voor je zelf te zorgen hebt?

Met jouw vriend heb je geen vijanden nodig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 21 september 2012 @ 13:52:

Baan nemen en vriend de deur uit doen.

Dat ja.

En gefeliciteerd met je baan!

Ik ga de baan ook aannemen. Inderdaad gewoon voor mezelf kiezen en mijn eigen dingen oplossen.Neem die baan en maak goede afspraken over wie wat gaat doen. Laat niet over je heen lopen hoor!
Het is zoals het is

Dan zou ik maar goed voor mezelf gaan zorgen en hem droog brood laten eten. Waarom laat jij zo over je heen lopen??

Ik zag ook iemand refereren aan een vorig topic van jou en het hebben over ZIJN schulden. Maar die staan dus enkel op jouw naam? En wat is zijn bijdrage maandelijks??

Ik zou maar rap die baan aannemen, zorgen dat je die schuld kwijtraakt en daarna deze loser...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven