Bod afgewezen
vrijdag 21 september 2012 om 16:26
vrijdag 21 september 2012 om 16:28
Je zou (voor eigen rekening) een taxatie kunnen laten doen, zo heb je inzicht in de waarde. En een taxatierapport heb je zowiezo nodig voor een hypotheek. En ja... het gaat niet alleen om de financiele waarde, maar ook om de emotionele! En jíj weet hoe graag je het huisje wilt, de makelaar niet! Succes!
vrijdag 21 september 2012 om 16:28
Ik zou zo slecht zijn hierin. Moeilijk om niet meteen 270 te bieden, maar ik denk dat je makelaar wel gelijk heeft.
Als jullie nu 270 bieden, gaan zij hier echt niet mee akkoord. Dan doen ze een tegenbod van 280 of nog hoger. Ik denk (als leek) dat geen tegenbod van hun kant ook tactiek is. Kijken hoe graag jullie het echt willen, zodat zij weten wat ze eruit kunnen slepen.
Hoe lang staat het al te koop?
Als jullie nu 270 bieden, gaan zij hier echt niet mee akkoord. Dan doen ze een tegenbod van 280 of nog hoger. Ik denk (als leek) dat geen tegenbod van hun kant ook tactiek is. Kijken hoe graag jullie het echt willen, zodat zij weten wat ze eruit kunnen slepen.
Hoe lang staat het al te koop?
vrijdag 21 september 2012 om 16:33
als je geduld hebt zou ik nog geen hoger bod uitbrengen.
Heb vorig jaar ook een bod op een huis gedaan waarmee ze niet akkoord gingen en geen tegenbod gaven. Waarop ik heb gezegd: jammer. dan gaat het niet door.
Een halfjaar later werd ik gebeld of ik tóch voor mijn laatste bod het huis wilde?
Ondertussen had ik al een ander huis gekocht, dus dat was jammer voor hun.
Heb vorig jaar ook een bod op een huis gedaan waarmee ze niet akkoord gingen en geen tegenbod gaven. Waarop ik heb gezegd: jammer. dan gaat het niet door.
Een halfjaar later werd ik gebeld of ik tóch voor mijn laatste bod het huis wilde?
Ondertussen had ik al een ander huis gekocht, dus dat was jammer voor hun.
vrijdag 21 september 2012 om 16:34
Weten jullie wat de huidige eigenaren aan hypotheek hebben op dit huis? Je kan dit makkelijk bij het kadaster opvragen. Wie weet zit dit al rond de 290.000 en dan begrijp ik dat ze een bod van 260.000 afwijzen. En waarom wil de makelaar niet een nieuw bod doen als het jullie droomhuis is? Neem aan dat dit jullie aankoopmakelaar is. Hij is er dan toch ook bij gebaat dat er een verkoop tot stand komt?
vrijdag 21 september 2012 om 16:36
quote:merlyn schreef op 21 september 2012 @ 16:28:
@Girlinthefire, we laten ons adviseren door de makelaar.
Wij zijn verdrietig natuurlijk omdat we graag in onderhandeling hadden willen zijn. Een tegenbod misschien, zodat je een indicatie hebt hoever iemand wilt gaan.
Oh en je gaat natuurlijk lager zitten dan de inschatting om op dat bedrag uit te komen. Je doet een bod, je krijgt een tegenbod en probeert zo in het midden te komen.
Het spel van vraag en aanbod ken ik. Echter, niet iedereen MOET zijn huis kwijt zien te raken. En jouw verkopers blijkbaar ook niet.
Nogmaals, ik zou dan ook geen tegenbod doen in hun plaats.
Je hebt het geprobeerd, zij gaan er niet in mee.
@Girlinthefire, we laten ons adviseren door de makelaar.
Wij zijn verdrietig natuurlijk omdat we graag in onderhandeling hadden willen zijn. Een tegenbod misschien, zodat je een indicatie hebt hoever iemand wilt gaan.
Oh en je gaat natuurlijk lager zitten dan de inschatting om op dat bedrag uit te komen. Je doet een bod, je krijgt een tegenbod en probeert zo in het midden te komen.
Het spel van vraag en aanbod ken ik. Echter, niet iedereen MOET zijn huis kwijt zien te raken. En jouw verkopers blijkbaar ook niet.
Nogmaals, ik zou dan ook geen tegenbod doen in hun plaats.
Je hebt het geprobeerd, zij gaan er niet in mee.
vrijdag 21 september 2012 om 16:39
quote:mooiedromen schreef op 21 september 2012 @ 16:38:
Als je rond de ¤ 275000 uit wilt komen kan je toch gewoon ¤ 270000 bieden. Het is geen vaste regel dat je in het midden uit moet komen. Als je niet hoger wilt dan ¤ 275000 gan ga je gewoon niet hoger, graag of niet.Geen vaste regel, maar wel een indicatie.
Als je rond de ¤ 275000 uit wilt komen kan je toch gewoon ¤ 270000 bieden. Het is geen vaste regel dat je in het midden uit moet komen. Als je niet hoger wilt dan ¤ 275000 gan ga je gewoon niet hoger, graag of niet.Geen vaste regel, maar wel een indicatie.
vrijdag 21 september 2012 om 16:40
De makelaar koopt het huis niet, jij koopt het huis en als jij dus 270 wil bieden moet je dat gewoon doen! Misschien kom je dan 5000 euro duurder uit, maar wat is het effect daarvan op je maandlasten???? Als je het niet zou kunnen financieren is het een ander verhaal, maar in dit geval zou ik het niet laten afhangen van 5 à 10.000 euro....... (maar dat is dus wat ik zou doen/gedaan heb)
vrijdag 21 september 2012 om 16:41
Ten opzichte van 2004 kan dat zakken in waarde nogwel mee vallen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m ... -wonen/nieuws/default.htm en dan even bestaande woningen aanklikken
http://www.cbs.nl/nl-NL/m ... -wonen/nieuws/default.htm en dan even bestaande woningen aanklikken
vrijdag 21 september 2012 om 16:41
Als je nu meteen 270 gaat bieden, weet de verkopende partij dat jullie erg geïnteresseerd zijn. Die gaan dan natuurlijk niet ver zakken, want ze hebben door dat jullie graag willen en bereid zijn om omhoog te gaan qua bod. Denk dat dat ook de reden is dat de makelaar niet meteen 270 wil bieden. Je moet niet laten merken dat je heel graag wil, tenzij je echt zowat de vraagprijs ervoor neer wil leggen. Wil je dat, dan moet je nu 270 bieden. Wil je er een lagere prijs uit slepen, dan is het verstandiger om te wachten. Het is gewoon een spelletje wat je speelt. Met de laatste tactiek loop je alleen wel kans dat je het huis mis loopt.