Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Oh een 'liever-niet'-lijstje is misschien ook wel handig...ga ik 's over nadenken.

Hoe zit dat met die favorieten? Kun je in de gallery kaarten aanvinken die je mooi vindt? Of maak je foto's van de kaarten die je krijgt en geef je dan aan welke je 't mooist vond...

U begrijpt: ik ben nieuw en puzzelende
Goedemorgen Jurk (en anderen),

De één zet de leukste ontvangen kaarten in zijn favorieten, de ander vinkt aan wat ie graag zou willen ontvangen. Beide systemen worden gebruikt. Om die reden heb ik in mijn profiel aangegeven dat mijn favorieten degene zijn die ik graag zou willen krijgen. Daarmee hoop ik ook dat een zender dan niet al te teleurgesteld is dat ik zijn/haar kaart niet favoriet. Dat dat niets te maken heeft met de leukigheid van de kaart, maar dat ik gekozen heb voor een ander systeem.
En als ik de desbetreffende kaart wel heel leuk vind, dan laat ik dat uiteraard in de hurray duidelijk weten.
Ik heb zowel ontvangen kaarten als niet-ontvangen kaarten in mijn favorieten staan. In mijn wishlist geef ik dat aan: One of the beautifull cards i made favorite! There are a handfull of favorites there that i have recieved already, so if you would be so kind to check my recieved cards gallery if the card you are planning to send is one of them? Thanks!

Laatst kreeg ik dus van iemand een favoriet. Ik heb die van haar favoriet gehaald, de ander, van een vreemde dus, eruit gehaald. Ik maak ook echt alleen de ontvangen kaarten favoriet die ik echt heel mooi vond.
quote:ouwejurknieuwejurk schreef op 21 september 2012 @ 22:52:

Oh een 'liever-niet'-lijstje is misschien ook wel handig...ga ik 's over nadenken.

Hoe zit dat met die favorieten? Kun je in de gallery kaarten aanvinken die je mooi vindt? Of maak je foto's van de kaarten die je krijgt en geef je dan aan welke je 't mooist vond...

U begrijpt: ik ben nieuw en puzzelende Ik maak sowieso foto's van alle kaarten die ik stuur en krijg, Daarnaast kun je op de homepage alle kaarten bekijken die ooit gestuurd zijn. Klik je op het id, krijg je de kaart in een nieuw venster en kun je boven het kaartje aangeven 'it's a fave'. dat kaartje komt dan in jouw gallerij als favoriet te staan.
Vraagje over de 'direct swaps'. Als je die optie aanzet, wat kun je dan verwachten? Krijg je dan constant verzoeken om uitwisseling of is het meer dat als iemand een kaart bij mijn 'send' zag, ze die kaart ook aan mij kunnen vragen?
Dank voor jullie uitleg!

Ga 's snuffelen en favorieten aanklikken. En afwassen. Strakjes.
Ik heb in al die jaren 1 keer een swapvraag gehad.

Postcard ID van de Amerikaanse kaart is gevonden! Postnl heeft er half een stickertje overheen geplakt. Niet handig dus
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Dit weekend startte met enkele fraaie officials en tevens een mooie Britse sfeerplaat van een medeforumster. Bedankt Tine!

Ik kreeg eveneens een bestelling van postcollect binnen, met als extraatje prachtige gratis Seasons kaarten en zegels.

Flink adressen aangevraagd: naar Hong Kong gaat een Disney prent, naar Bosnië-Herzegovina een toeristische mulitview, naar India een muzikaal kaartje, naar Nieuw-Zeeland kittens, naar Singapore, op verzoek, een ad-card en naar Cyprus (nieuw!) de lokale molen.

@Ouwejurknieuwejurk > welkom OJNJ!

Ik heb een lange lijst met suggesties (geen eisen) op mijn profiel. Ik heb er ook bij staan dat ik niet van mulitviews houd, maar blij ben met elk kaartje dat in de bus valt.

Ik heb zo'n 1200 favo's, dit zijn ansichten die ik graag nog een keer zou willen ontvangen en waarvan ik de afbeeldingen verwijder als ik de desbetreffende kaart inderdaad heb ontvangen (soms wel even zoeken).

Bij de ontvangen kaarten waar ik heel blij mee ben schrijf ik doorgaans een positief commentaar.

@Dreamer > niet iedereen heeft de mogelijkheid om kaarten te up-loaden. Ik heb destijds mijn eerste vijf kaarten niet gescand, omdat ik er vanuit ging dat de ontvanger dat wel zou doen. Niet dus.

@Droomz > dat je slechts 1x een swap verzoek hebt ontvangen vind ik opmerkelijk. Ik krijg er toch zeker eentje per maand en ik heb de swap-optie toch echt uitstaan.

@Millefleurs > ik heb ooit een Elvis postkaartenboek gekocht bij Bol en er daarna een heel stel verstuurd, maar de laatste maanden zijn er geen profielen voorbij gekomen die ik er een plezier mee kon doen.

Wat heb je voor neutraal kaartje naar dat korte profiel gestuurd?

@Indie > nog iets leuks binnengekregen dan wel verstuurd?

Nu aan de kokerij, mijn mannen zijn onderweg vanuit Valkenburg, hebben tevergeefs de Nederlandse wielrenners aangemoedigd. Hopelijk hebben hun voetbalclubs beter gepresteerd, anders is de stemming straks helemaal naatje.
Is het maar niet te hopen dat ze voor Feyenoord zijn, Neferisis

Hoewel mijn mannen met Ajax ook niet blij waren. Gelijkspel tegen ADO.

Afijn, ik kreeg gisteren een hurray uit Duitsland (ik zat net met Pompadoura te kletsen ) en zojuist is er weer een kaartje naar Duitsland gegaan. Ik vind het wel jammer, maar wat doe je eraan? Niet waarschijnlijk
Later is nu
We hebben een verdeeld huishouden: manlief komt uit Alkmaar en is AZ fan, zoon is als echte Brabo voor PSV en ik ben als geboren Amsterdamse blij als Ajax goed gespeeld heeft. Een gelijkspel is niet top, maar mijn humeur lijdt er niet echt onder.
Hahaha, dan kan het humeur nogal verschillen binnen de huiselijke kring, begrijp ik
Later is nu
Ik heb de optie nu ook uitstaan en ik krijg nooit de vraag of ik wil swappen. Gelukkig niet. Misschien vinden ze mijn kaarten niet boeiend.
Dit weekend mooie kozoopost ontvangen, verder geen postcrossingnieuws.

wat een weertje buiten, echt een mooie dag voor postcrossing. ik heb drie boekenleggers gehaald en nu kan ik de russische haar mucha kaart sturen.
Net op tijd de bus geleegd: een saai kaartje uit Duitsland. De buien zijn losgebarsten: het stormt en spoelt hier als een dolle, maar wordt niet donker en het is ook zeker niet koud.
Zoon is blij, heeft z'n eerste kaartje ontvangen
Later is nu
Is bij jullie overigens de layout van de site ook een beetje raar vanmiddag?
Later is nu
Bij mij deed ie ook raar Dreamer. Niet alles was zichtbaar gisteravond.

Dit weekend was het rustig qua PC. Niets in en niets uit. Wel één adres aangevraagd, maar dat werd weer Taiwan. Tot nu toe één na 55 dagen aangekomen en de ander is nu 68 dagen onderweg. Ik krijg daardoor de neiging om niet mijn mooiste kaartjes te sturen.

Wel heb ik weer een hele berg nieuwe kaartjes gekocht de afgelopen dagen. Eerst in Artis (helaas hadden ze geen leeuwenkaarten, want de kleine was weer erg schattig) en gisteren ben ik naar Art Unlimited geweest. Tsja..................... en dan wordt het lastig om je nog in te houden. Ze hebben zooooooooooooooooooooooooveel leuke kaarten. Voorlopig heb ik weer genoeg in huis.
Oja, en ook nog mijn Amsterdamkaarten aangevuld. Schuin tegenover Art Unlimited zit een souvenirwinkeltje waar de kaarten 50 cent kosten i.p.v. de 1 euro die de meesten in de binnenstad vragen.

Ik heb dus weer genoeg kaarten, nu de adressen nog. Ik heb er zin in.
Mijn zoon had medelijden met iemand, naar wie hij een kaart stuurde. Ze heeft al 8 kaarten verzonden, nog geen één ontvangen. Hij hoopt nou dat hij de eerste is

Leuk Indie, zoveel kaarten. Ik wil volgende week even in de stad kijken.
Later is nu
Ik heb vandaag een kaartenrek gekocht. ik heb mijn te versturen kaarten erin gezet. De kaarten die ik ontvangen heb, heb ik allemaal op de muur geplakt.

En er lag een kaart met lammetjes uit New Zealand in de bus Die had ik nog niet!
Wat voor een kaartenrek Droomz?

En hoe heb jij die kaarten op de muur geplakt? Ik ben dat ook aan het doen in de gang, maar het is een stenen muur met een beetje reliëf en dat blijft niet altijd even goed hangen. Vooral als ik wil uitbreiden en dus richting voordeur moet, ben ik bang dat ze steeds wegwaaien.

Het kaartje van vandaag.

Ik heb de kaarten met Poster buddies en dubbelzijdig plakband op de muur geplakt

En het kaartenrek staat hier.
vandaag geen kaarten ontvangen of gestuurd, ik heb wel bij collectclub postzegels besteld.

Heeft iemand de premium postset herfst al ontvangen? ik kon niet verder inzoomen op het ieniemini plaatje en vraag me dus af wat voor kaarten ik krijg.

Wat een schatjes Droomz

Posterbuddies heb ik ook een tijd gebruikt, maar ze geven toch vlekken op de muur en op de kaart. dat is jammer. of is de kwaliteit nog beter dan zo'n 5 jaar geleden?
Ik ben begonnen met buddies, maar vanwege de structuur op de muur was het niet handig. De kaarten vielen op de grond en de buddies bleven tussen de korreltjes geplakt. Vervolgens was het een drama om ze er weer af te krijgen. Nieuwe kaarten plak ik nu met breed plakband wat ik dubbelzijdig maak, maar echt ideaal is het nog niet. De buddies gebruik ik alleen nog voor de meterkast. Of daar vlekken achterblijven moet ik nog ontdekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven