Werk & Studie alle pijlers

Salaris management assistent 16 uur

24-09-2012 22:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aangenomen bij een sociale organisatie als management assistent. Ik doe hiermee een stapje terug in mijn carrière en heb geen idee wat ik kan verwachten qua salaris. Ik moet de onderhandelingen nog in dus mijn vraag is of iemand weet wat een redelijke salariseis is voor 16 uur en wat je daar netto aan overhoudt?

Alvast bedankt!
Hangt dat niet sterk af van je opgebouwde relevante ervaringsjaren?
Ik ben 10jaar management assistent geweest en de laatste 5 jaar werkzaam geweest in een andere functie.
Oja, ook altijd minimaal 24 uur gewerkt de laatste paar jaar en daarvoor fulltime, dus ook geen ervaring met 16 uur.
Wat zegt het cao? Of heeft het bedrijf geen cao?

Wat bediende je bij je laatste werkgever als assistent en wil je dat ongeveer weer gaan verdienen?
Uhm omgerekend zou je bij onze organisatie 1000 euro verdienen zonder veel ervaring binnen het kennisveld, hoe meer kennis-werkervaring hoe meer je kan onderhandelen.
Dat hangt er denk ik ook vanaf in welke branche je werkzaam bent. Commercieel zal heel anders betalen dan bijv. overheid waar salarisschalen gehanteerd worden.

Nu ben ik alleen wel nieuwsgierig hoe je voor 16 uur een MA functie kunt ver/invullen en wat je taken dan zijn. Een MA bij ons ondersteunt het management en dat gebeurt op echt minimaal 24 uur maar liefst full time. Wat was je functie hiervoor? Geen aanval, gewoon puur interesse vraag.
Afhankelijk van je opleiding en werkervaring, daarbij is dit bij een sociale organisatie, voor maar 16 uur. Waarbij je aangeeft dat deze baan een stapje terug is. Als je oude loon bij een groot bedrijf is, en in een hogere functie zal ik er nu rekening mee houden, dat het loon niet hoog uit valt.
Bij ons werken er 2 part-timers als MA voor de grote baas zegmaar, ene 24u, andere 16u en in geval van uitval van één vangt de MA van de beleidsafdeling dit op.
quote:thasmo schreef op 24 september 2012 @ 22:50:

Bij ons werken er 2 part-timers als MA voor de grote baas zegmaar, ene 24u, andere 16u en in geval van uitval van één vangt de MA van de beleidsafdeling dit op.

Die mogelijkheid is er ook nog, dat 2 toch 1 FTE vervullen.

TO, ben/word jij de enige MA of is er nog een collega die de overige uren werkt als MA?
Dat dacht ik ook hoor maar degene voor wie ik ga werken, werkt zelf ook maar 24 uur.. Ik vind het niet erg om achteruit te gaan tov mijn vorige functie. Door de crisis zit ik nu thuis en ik wil gewoon werken. Dit is ook een tijdelijke functie. Ik ben gewoon benieuwd wat ik kan vragen.

CAO kan ik niks over terug vinden welke schaal het is. Zal ik nog wel te horen krijgen.
Management assistent kan natuurlijk ook van alles zijn.

Maar bijna alle sociale organisaties hebben een CAO.

En bij de meeste vacatures wordt in dit soort branches gewoon vermeld in welke schaal de functie valt.

Zoek dat dus gewoon even op.

En dan kun je hier berekenen wat je er aan over gaat houden:

http://www.raet.nl/proformalite/proforma-lite.aspx
Anders zou ik ze even bellen met de vraag in welke functiegroep/schaal deze functie valt.
Ja, dat ga ik dus morgen doen Ik ben niet bekend met CAO's en salarisschalen enzo.. Bedankt!
Weet je wel welke cao je moet hebben?

in welke branche ga je werken?

Dan zoek ik ff de cao voor je op.
3500 euro bruto fulltime is mijn ervaring. 16 uur is 40% dus zeg maar 1400 bruto? Denk dat je er zo'n 900 of een kleine 1000 euro netto aan overhoudt.
Hangt maar net van de organisatie af. Bij mij in het bedrijf kun je maximaal 2700 euro bruto verdienen op fulltime basis als MA. Ook redelijk sociaal en via vaste salarisschalen.
Riagg.
Ik ben ook MA en sluit me aan bij Sammoosje. Echter, ik heb wel 20 jaar ervaring en veel opleidingen in deze richting en bovendien werk ik bij een commercieel bedrijf. Zal in de zorg waarschijnlijk een lager salaris worden...
Het wordt waarschijnlijk rond de 2600 obv 36 uur. Ik ontvang nog een voorstel. Een stap achteruit, maar hier kunnen we ook prima mee rondkomen en alles beter dan werkloos zijn: werk is werk.

Ik heb dus hoogstwaarschijnlijk een baan
Riagg... Is dat niet de cao van de Ggz?
Klopt, schaal 40.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven