Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Haha, wij aten vroeger noooit sla met azijn, dus voor mij is dat totaal niet ouderwets

Tofushoarma moet nog verfijnd. Tempeh vind ik echt helemaal niets, weet ik nog van vroegere vegetarische periode. Blegh. De rest ken ik niet zo. Maar het gaf ook niet, het was eten en best te doen. LD eet toch meestal een broodje met vlees en een broodje kaal. Ik eet er altijd veel sla bij.

LE vindt trouwens juist alleen rauwe sla lekker. Met rauwe komkommer (duh) en paprika, maar beslist zonder wat voor dressing dan ook. LD is de dressing aan 't ontdekken en vindt slasaus geweldig. Zat in een kerstpakket

Heb nog wat nootjes gehad en wat dadels. Mjumm

Misschien moeten we weer eens lijstjes maken van wat we eten. Deden we een tijdje terug. Geeft ook een idee van wat iedereen zo'n beetje wegkaant en wil bovendien jezelf wel eens met neus op feiten drukken.

Truste

Later is nu
SB trekt mij op zich ook wel aan hoor Dreamer en Moppetoet, maar als je mij een vinger geeft dan loop ik de kans dat ik na een paar weken toch weer ga snaaien. Misschien dat dat bij jullie anders ligt, ik weet ut niet maar mijn hoofd gaat (moet) dan op den duur gaan denken dat een beetje meer best wel kan.

En een beetje meer bij Atkins mag juist, alleen dat krijg ik er niet meer door, ik zit nu snel vol en heb tussendoor geen trek ook geen trek in mn hoofd. Wat dat betreft is er een wens van me uitgekomen.

Het saaie van Atkins wordt in fase 3 en 4 wel een stuk beter.

SB is toch een veredelde Atkins? Ook weer bedacht door een Amerikaan voor Amerikanen.

Ohja Goedemorgen allemaal, er is vandaag totaal 6 kg af.
Goedenmorgen

Ja SB is een soort van Atkins, geloof ik. Ik heb me daar meer in verdiept dan in Atkins, zeg maar. Maar de eerste, koolhydraatvrije (arme eigenlijk) periode is maar 2 weken. Jij bent al langer bezig, toch? Ik kon het niet. Vooral het fruit en brood miste ik enorm. Ik ben er aan begonnen, omdat volgens de ontdekker en schrijver er enorm positieve resultaten waren voor mensen met diabetes en te hoog cholesterol. En dat klonk mooi, totdat ik fase 3 (waar je levenslang aan vastzit) zag en ontdekte dat ik al fase 3 at. En mijn moeder eigenlijk altijd fase 3 gegeten heeft en toch een te hoog suiker en cholesterol en bloeddruk heeft. Ik hoef die andere fases dus even niet. Blijf me richten op fase 3, die eigenlijk gewoon overenstemt met het Voedingscentrum. Veel groente, fruit, volkorenproducten, enz.

Maar vergeleken het, kennelijk, Amerikaanse 'gewone eten' is er dus wel een groot verschil, als ik dat boek lees.

Hier heerlijk ontbeten met 2 br met tomaatjes, wat bieslook en brie en dan even in de oven..mmmm.

Daarna beker warme melk.

Verder heeft Elvis me weer in woorden én daden laten weten dat ik voor hém niet af hoef te vallen. Dat vind ik toch wel een geruststelling, als ik elders lees dat iemand met een bmi van 22 van haar vriend te horen krijgt dat hij haar buik lelijk vindt

Ik doe het gewoon echt voor mezelf.
Later is nu
Mijn man zegt ook, lieverd je leeftijd gaat op den duur ook gewoon parten spelen. Hij zit daar idd niet zo mee als ik.

Alhoewel hij op speldenknoppen valt, hoef ik niet zo van hem te worden.

We hebben afgesproken dat als ik al in de 70tig ingevallen wangen en dunne beentjes krijg ik onmiddelijk de fase 3 en 4 inga en mn maximum aan koolh per dag ga bepalen.

Dream, jij hebt het zeker over fase 3 van SB?

Want ik mag in fase 3 nog geen brood hoor, ja atkinsbrood maar dat stelt nix voor vind ik, wil ik ook niet hebben.

Ik zit nu in fase 2, klopt, maar ik ben nog steeds in 'ketose', ik mag van de begeleiding tot vlak voor mn streefgewicht in 'ketose'blijven. Toen ik van fase 1 naar 2 ging mocht ik kiezen of ik aardbeien wilde of kwark met slagroom, dus niet EN,EN, daar maken de meesten de fout ook denk ik.

Het is een sober dieet, dat klopt. Vooral als je nagaat wat voor stroom aan voedsel er aan toegevoeggd is de laatse 25 jaar in het normale leven. Neem alleen brood al, vroeger had bruin, wit of tarvo en nu hoeveel soorten?

Als ik dus in fase 3 zit mag ik niet veel groente, fruit en volkorenproducten. Ik zal altijd mijn koolh moeten blijven tellen, dus nix overeenkomstig met Voedingscentrum.
Ja, ik heb inderdaad over SB. Daarom ben ik persoonlijk ook meer favoriet van SB. Geen idee of je dan nog koolhydraten moet tellen, maar ik zag een gemiddelde dag, met brood enzo, en daar lijken mijn dagen (op goede dagen dan) erg op.

Goed, mijn lijstje vandaag:

Vanmorgen dus brood met tomaat en brie en een beker melk

T: smoothie van banaan, verse ananas en optimel framboos

"Lunch" (op zondag kan ik eigenlijk alleen van ontbijt en diner spreken, voor de rest is alles tussendoor) 1 klein stukje stokbrood met eiersalade

Bij activiteiten in de wijk op m'n kiezen moeten kauwen, maar toch 2 japanse vishapjes gehad (gefrituurd) en iets met rijst in een stokje bamboe. Meer bijzonder dan lekker. Verder een 'fortunecookie'

Nu heb ik een handvol studentenhaver (noten met rozijnen)

Straks pizza en ik denk met yoghurt na.
dreamer wijzigde dit bericht op 20-04-2008 16:23
Reden: aanvulling SB
% gewijzigd
Later is nu
Ojee, we gaan aan de lijstjes. Nou vooruit dan maar

O: 1 krentebol en 1 meuslibol met boter en 20+kaas

T: Plak ontbijtkoek

L: 3 broodjes, 1 met philladelphia met 20+kaas, 1 met boter en smeerkaas en 1 met boter en een beetje grillworst.

Het avondeten bestaat straks uit aardappelen met hollands pannetje met wortel, ui en worst. Niet heel mager dus, maar dat hadden we wel weer een keertje verdiend. De eerlijkheid gebiedt mij dan weer wel te zeggen dat ik gisterenavond aan de patat ben gegaan.
Oke lijstjes, diep nadenken....

Ontbijt: bak havermoutpap

Diner: beetje pompoensoep met 4-5 stukjes olijfbrood en ong. een halve komkommer.

Daar tussenin: 4 schijven verse ananas, verwenbroodje, bakje yoghurt met verse aardbeien, 3, nee 4 cappucinos, 1 appel, 5 kleine koekjes, stukje chocolade en een plakje 20+kaas. Ongeveer.

Nu een flink vol gevoel maar enorme smacht naar snaaien...

Dreamer, dank voor je prachtige bijgewerkte lijst. Ik weet trouwens waar jij meegelezen hebt...tsss het moet niet gekker worden, zo'n ei zou zo'n kind anorexia aanpraten ofniedan...

iemand al iets gehoord van Meave?
Ontbijt: bakje kwark+slagroom

Lunch: 2 gebakken eieren op 1 ons ham

Diner: 2 pittige gekruide gehaktballen (die was ik vergeten!!, zal ze zo ff op t vuur zetten)

200 gram sla + mayo

Tussendoor, bleekselderij en stukjes komkommer met een overheerlijke roquefort+slagroom dip. Jammie!

Wederom geen snaaitrek of andere trek gehad
Goedenmorgen!

Haha, Meis, ik zie dat jij de zondagen eetsgewijs net zo invult als ik Heerlijk he, zondagen. (zaterdagen ook vaak, trouwens)

Ja, vreselijk, zo'n ei. Maar het is ook haar onzekerheid. Ik lees haar volgens mij al meer dan een jaar en steeds heeft ze het over haar buikje. Zó zonde, aangezien ze vast een mooi figuur heeft. En ik weet het zo goed, ik heb me nooit een complex aan laten praten (maar ik kreeg altijd de reactie "een buikje is vrouwelijk" van álle mannelijke vrienden, dus sja.. ), maar met een bmi van 20 vond ik m'n buik óók dik, vroeger. En als ik dan nu naar dat scharminkel van die tijd kijk, vind ik dat zó jammer!

Afijn, ik heb al de neiging gehad op haar te reageren, maar dan krijg je weer van "hoe weet jij hoe zij eruit ziet en als zij vindt dat haar buik dik is .. enz."

Mijn lijstje van gisteren braaf zo gehouden ... Er zaten wel 3 soorten kaas op de pizza en geen 20+ Na het eten kreeg ik wel eventjes trek in een stuk chocolade, maar ik heb toen de yoghurt genomen.

Mijn lijstje van vandaag staat al redelijk vast, aangezien ik niet meer kan eten dan ik bij me heb

O: 2br met kruidensmeerkaas en komkommer

T: yoghurt banaan

mogelijk nog appel of kiwi

L: 2 br met 30+kaas en tomaatjes

T: appel/kiwi (beide of één van beide, géén idee nog)

A: rodekoolschotel

yoghurt na.

Brr Sandra, als ik jouw lijstje zie, word krijg ik niet echt trek.. nu weet ik zeker dat het niets voor mij zou zijn.
Later is nu
Ik had gisteren de flan overgeslagen die eet ik de rest vd week wel als ontbijt en die is superlekker, s weekends eet ik ook haast niets tussendoor, op werkdagen heb ik 4 bifi's bij me die er meestal wel ingaan.

Wat moet ik aan jou eten missen eigenlijk Dreamer? Die 4 broodjes? Dat was voor mij mondjeplagen, je maakt mij niet eerder lekker als je op een dag 8 broodjes gaat eten en dan had ik de hele dag trek en maar lekker snaaien en je weer inhouden moeten. Ik moet me nu gelukkig voor niets inhouden.

Op den duur krijg ik vanzelf wel andere dingen erbij, ik kan daar nog wel even op wachten, ben nog geen maand bezig, dus ik kan nog niet gaan klagen.
Ik denk dat je de rodekoolschotel (aardappel en rodekook + appeltjes + vegagehakt) ook niet mag, Sandra

En die broodjes als ontbijt zou ik echt missen. Ik heb het wel anders geprobeerd, maar dan krijg ik dus gillende trek. Bovendien al het fruit. Ik eet zo 4 stuks op een dag. En daarnaast eet ik veel groentes. Daarin heb ik liever geen restrikties
Later is nu
Dat van die groentes vind ik ook maar vreemd hoor, maar 300 gram op een dag waarvan er 200 gram sla moet zijn.

Denk je dat bv 100 gram gekookte brocoli veel is? Dus dat doe ik niet en kwa koolh zit ik per dag best redelijk onder de toegestane koolh. Ik zal dat nog eens navragen maar zelf denk ik dat dat voor fase 3 en 4 is als je uit gaat vissen wat kan en niet kan.

Ik lees net dat ik 100 gram noten mag toevoegen per dag!

Wow dat is best veel zeg, ik durf niet!

Maar aan de andere kant..... ik lust best 100 gram macadamia's tussendoor.
Wow, 100 gr. dat is al snel 3 handjes vol! (ik heb kleine handjes)

Ik moet zeggen dat ik normaliter eigenlijk nog een boterham meeheb voor 's morgens, maar soms heb ik daar trek in, soms ook niet. Nu heb ik 'm vandaag niet meegenomen, omdat ik dacht geen trek te krijgen, maar nu, na de lunch al, zou k nog wel een boterham lusten.

Op dinsdag en woensdag eet ik vaak 3 boterhammen tussen de middag. Dat zit ik met de kinderen aan tafel en die hebben zo'n lang werk (LD eet ook 4 boterhammen) dat ik er nog ééntje neem. En morgen fiets ik weer grotere afstand, dus heb ik om 9 uur ook een boterham. Ik ontbijt nl. rond half 7, dus dan lust ik al wel weer wat

Ik ga zo even op de fiets naar Karwei, ben ik even de zon in

Later is nu
Ik mocht dus kiezen uit 100 gram rood fruit of 100 gram noten,

dan kies toch voor iets waar ik een bodem van in mn maag krijg...

Ja super weertje he?

Eind van de week (donderdag) zou het pas wat warmer worden.

De vooruitzichten zijn goed tenminste! En daarna 2 weken op halve kracht aan het werk omdat zoonlief 2 weekjes vrij heeft.

Ik heb zoonlief een slaapfeestje beloofd voor as vrijdag, die is daar dan ook al weken mee bezig hoe hij zn slaapkamer in gaat delen en wie waar moet liggen etc etc
mag je ook 50 gr fruit en 50 gr noten? Ik zit aan de noten met cranberries, namelijk
Later is nu
Ik mag dus of, of. Zeker eerst kijken of ik van het ene produkt stil blijf staan, anders moet je gelijk 2 producten laten staan

en nu maar 1.
Oh zo

ik ga zo voor het eerst in 4 weken ofzo weer eens zwemmen. Zal mijn lichaam schrikken, HELP sport
Later is nu
quote:dreamer schreef op 21 april 2008 @ 14:50:

mag je ook 50 gr fruit en 50 gr noten? Ik zit aan de noten met cranberries, namelijk Is dat zo'n zakje Supermix o.i.d. van Jack Klijn ? ZALIG !!!

Nope Aldi
Later is nu
Oja we deden weer aan lijstjes, even denken...

gisteren:

O: bak havermoutpap

T: verwenbroodje (sausijzebroodje afgeslagen)

L: smoothie van 2 sinasappels en handvol aardbeien en 2 bh met 20+kaas

T: bak Yoghurt met granaatappelpitten

A: romige kabeljauw-aardappel-doperwtschotel

gesnoept: 4 speculaasjes en 2 (grote) handjes amandelen

Daarbij een pittige looptraining gehad dus best oke.

Vandaag:

O: bak havermoutpap

T: boterham met pindakaas (vlaaipunt afgeslagen)

L: smoothie van 2 kiwi's en 3 sinasappels en 2 boterhammen met 20+kaas

T: bak yoghurt met granaatappelpitjes

A: nog geen idee, mams kookt.

Denk dat ik vanavond nog wel een eindje ga wandelen ofzo, even van het mooie weer genieten, misschien meteen even langs de zonnebank...

Dreamer, lekker gezwommen?
Haihai

heerlijk gezwommen ja!

Goede lijstjes zeg! Waarom granaatappelpitten, trouwens? Als ik granaatappels eet, dan spuug ik die dingen altijd uit, zijn ze ergens goed voor? Ik heb ze ook wel eens gepoot, heb nu granaatappelboompje

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 br met kruidenkaas en komkommer

T: 1 br met sandwichspread

T: 1 beker yoghurt

L: 2 br met eiersalade

T: banaan, paar dadels, handjevol noten

T: zometeen nog kiwi, denk ik, nadat ik even op de fiets weggeweest ben

A: spinazietaart met gerooktezalm

T: ik denk dat ik nog een beker warme melk neem, als ik thuiskom, is wel lekker.

Vanavond cursus, en nu houd ik het wél vol, niets te nemen daar Geen suiker lukt best goed, ook al had ik tussen de middag bijna gedachtenloos chocopasta op m'n brood gesmeerd. Ook zostraks in het ziekenhuis bijna gewoon koffie uit de machine gepakt. Toch maar flesje water genomen. De gewoontes moeten er eventjes uit.
Later is nu
O. Kwark met slagroom

Flan

L. Salade met 120 gram grote garnalen + mayo

A. Salade met olijven + mayo en verse kabeljauw vd plaat.

Laatste moet ik nog eten natuurlijk (A), bij de Makro

verse vis gehaald.

Nee, nog geen noten... wel gehaald bij de MAKRO maar

ik hou vocht vast en kom daarvan aan, dus eerst nog een

paar dagen zonder de noten. Ik kijk echt uit naar de noten, wat nieuws en wat anders.
Hoihoi,

Wat ik me afvroeg he, wat is dat nou eigenlijk een flan. Mss heb ik het over het hoofd gezien hoor, dat kan.

Klinkt op de een of andere manier wel lekker. Doet me aan een toetje denken ofzo
Hoe eet jij een granaatappel dan Dreamer? Ik ben een halfuur bezig dat kreng van schil en alles te ontdoen (met handschoenen aan want krijg mijn vingers anders niet meer schoon) en dan eet ik die rode pitjes op, in de yoghurt, heerlijk!

Mams had trouwens brabants hutspotje van Sonja gekookt, was lekker. Vooral omdat ik gelijk aan kon schuiven, iemand anders zich over het eten van dochterlief ontfermde en ik dus geen kook- en voerstress had. Heerlijk. Daarna nog wel een stukje caramelvlaai gehad, klein stukje maar en bodem laten staan want die vind ik niet lekker. En een speculaasje. Hopen dat het nu klaar is, morgen weer weegdag.

Morgen weer de hele dag werken dus dat zal eettechnisch ook wel goed komen, en morgenavond weer rennen. En nu eens goed plannen wat het op mijn vrije dagen gaat worden, want daar gaat het nogal eens mis.

Die flan ja, dar ben ik ook wel benieuwd naar, mij klinkt het als een soort gebakje...
quote:Zoyla schreef op 22 april 2008 @ 20:44:

Hoihoi,

Wat ik me afvroeg he, wat is dat nou eigenlijk een flan. Mss heb ik het over het hoofd gezien hoor, dat kan.

Klinkt op de een of andere manier wel lekker. Doet me aan een toetje denken ofzo

Ik doe dus 4 eieren, 50 gram slagroom, 120 gram mon chou, kaneel, natrena en vanille van Bouke in een bak en dat ga ik mixen, ik vet een ovenschaaltje van 17cm doorsnede in en doe daar alles in, daarna 40 minuten in de over op 180 graden.

Daar heb ik 2 dagen ontbijt aan.

Best makkelijk en het smaakt ten minste naar wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven