Werk & Studie alle pijlers

Zo ongelooflijk stom!!!!!!

26-09-2012 06:59 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo iets ongelooflijk stoms gedaan!

Ik heb wat gestolen op mijn werk en een collega heeft mij verraden bij mijn baas.

1 geluk, we hebben het zo kunnen regelen dat dit niet in een referentie wordt meegenomen ofzo, dit wordt niet in mijn "dossier" genoteerd.

Dat ik mijn baan kwijt ben is gewoon terrecht! En weet je....dat vind ik niet eens t allerergste, ik schaam mijzelf! Schaam me diep tegenover mijn collega's en andere mensen.

Ik hoop dat ik snel een nieuwe baan vind en dit (een soort van) achter me kan laten!!

Wou het even van me afschrijven!
Heel stom.

Even uit nieuwsgierigheid: wat had je gestolen?

Geld, voorraad, kantoorartikelen? Ter waarde van? En waarom?
Vraag me ook af wat het gestolen artikel is, want kleine kantoorartikelen is vrij gebruikelijk om mee te nemen voor eigen gebruik.
Stom inderdaad. Gaan ze aangifte doen?
je bent niet de enige. Dat is dan een schrale troost...

http://www.elsevier.nl/we ... fstal-op-de-werkvloer.htm

Maar was het iets onnozels of echt van veel waarde?
quote:astrape schreef op 26 september 2012 @ 07:18:

Stom inderdaad. Gaan ze aangifte doen?Dat kan maar zo zijn ja.,
Oei, confronterend. Wat zeg je als mensen vragen waarom je je baan bent kwijtgeraakt??
@elninjoo, ik neem aan dat je bedoelt dat het niet gek is dat je een pen van je werk in je tas stopt om er thuis mee te werken? Het zal niet de bedoeling zijn dat je je pennenvoorraad thuis gaat aanvullen met de pennen van je werk.
Mijn pennenvoorraad wordt feitelijk wel aangevuld vanuit m;n werk, maar ik werk vaak thuis, en sleep gewoon pennen (markers, notitieblokken) van a naar b en laat ze daar soms achter. Omgekeerd kom ik bij een collega ook wel eens een pen tegen uit m'n thuisvoorraad, dus omgekeerd doe ik het blijkbaar ook

Dat 6% van de jaaropbrengst van de detailhandel opgaat aan diefstal door eigen personeel verbaast me wel enorm.
Het hangt er idd vanaf wat je hebt gestolen.
Oei,dat is idd nogal stom.

Wat heb je gestolen dan en waarom?

Ik neem aan dat het niet om een paperclip of een pen gaat?
quote:Wageningen1985 schreef op 26 september 2012 @ 07:38:

Het hangt er idd vanaf wat je hebt gestolen.

Nee, diefstal is diefstal.

Hoe haal je het in je hoofd??!! Ook pennen, postIt en ander klein spul, Elninjo.
quote:elninjoo schreef op 26 september 2012 @ 07:15:

kleine kantoorartikelen is vrij gebruikelijk om mee te nemen voor eigen gebruik.
Wat vind je ongelooflijk stom, dat je hebt gestolen of dat je bent betrapt?
quote:ginevra schreef op 26 september 2012 @ 07:47:

Wat vind je ongelooflijk stom, dat je hebt gestolen of dat je bent betrapt? Ja dat is ook wel een goede vraag.
Wat ik niet begrijp is waarom is stelen belangrijker dan je baan?

Waar komt de impuls om te stelen vandaag? Hoe ga je ea in de toekomst aanpakken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Diefstal is diefstal toch?

Ik vind het niet normaal om met spul van kantoor je thuisvoorraad aan te vullen.

Het gebeurt hier wel eens dat ik wel iets van het werk meeneem voor thuisgebruik, maar dan vraag ik netjes toestemming aan de baas en noteer ik exact wat ik heb meegenomen om dat dan later (of op dat moment zelf) netjes af te rekenen.

Maar, TO, wat heb je gejat en waarom?

Kon je echt niet zonder hetgene wat je gestolen hebt en kon je het niet betalen? Vond je dat je er wel recht op had?

Kwam het voort uit een soort kleptomanie?

Enlighten us!
668, the neighbour of the Beast
Stom noem je dit? Stom is als je je ex smst met een dronken kop. Dit is gewoon het plegen van een stafbaar feit, dat is niet stom, dat is gewoon rondweg achterlijk. Je hebt onwijs geluk dat het niet in een dossier wordt opgenomen. Als je mijn collega was had ik het ook gemeld.

Geen idee natuurlijk wat je gestolen hebt maar als je je baan erom kwijt bent is het is geen notitieblokje en pen.
Langs gaan met een bos bloemen en excuses aanbieden. Puur om de vieze nasmaak die je achter laat uit hun monden te poetsen. Hup, door't slijk!
TO: heel dom, inderdaad. Ook ik vraag me af wat je meegenomen hebt en waarom.

Kom je nog terug om vragen te beantwoorden?
Hier gebeurd het ook wel eens dat er een pen in de tas mee naar huis gaat. Niet bewust en niet bedoeld om te stelen. Ik werk veel thuis, en als in mijn notieblok dan een pen zit als ik hem gehaast in mijn tas gooi, dan zit er ook een pen bij. Pennen van huis belanden zo ook op kantoor. Op werk staan ook een boel spullen van mij (naslagwerken e.d. die anderen ook gebruiken) en thuis gebruik ik ook privé spullen voor werk (postzegels voor brieven, ander materiaal). Het hoort een beetje bij hoe het hier werkt en ik zie het zeker niet als diefstal.

Ben wel benieuwd wat TO heeft meegenomen.
mijzelf geqoute. *wrijft slaap uit ogen*
quote:italie_meisje schreef op 26 september 2012 @ 08:00:

Stom noem je dit? Stom is als je je ex smst met een dronken kop. Dit is gewoon het plegen van een stafbaar feit, dat is niet stom, dat is gewoon rondweg achterlijk. Je hebt onwijs geluk dat het niet in een dossier wordt opgenomen. Als je mijn collega was had ik het ook gemeld.+1
We weten toch niet wat zij heeft gesloten, wie weet gaat het niet om een pen en een doosje paperclips.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor een pen en een doosje paperclips wordt je niet ontslagen toch, Amber?
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven