Werk & Studie alle pijlers

Zo ongelooflijk stom!!!!!!

26-09-2012 06:59 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo iets ongelooflijk stoms gedaan!

Ik heb wat gestolen op mijn werk en een collega heeft mij verraden bij mijn baas.

1 geluk, we hebben het zo kunnen regelen dat dit niet in een referentie wordt meegenomen ofzo, dit wordt niet in mijn "dossier" genoteerd.

Dat ik mijn baan kwijt ben is gewoon terrecht! En weet je....dat vind ik niet eens t allerergste, ik schaam mijzelf! Schaam me diep tegenover mijn collega's en andere mensen.

Ik hoop dat ik snel een nieuwe baan vind en dit (een soort van) achter me kan laten!!

Wou het even van me afschrijven!
Hoi TO wat vervelend allemaal , maar wat heb je gejat dan , of heb je per ongeluk iets mee genomen ?
Ik als student heb een studentenbaantje vreselijk saai en moet bekennen dat ik steel, voor de kick.
quote:roowsie schreef op 26 september 2012 @ 06:59:

Ik heb wat gestolen op mijn werk en een collega heeft mij verraden bij mijn baas.

1 geluk, we hebben het zo kunnen regelen dat dit niet in een referentie wordt meegenomen ofzo, dit wordt niet in mijn "dossier" genoteerd.

Dat ik mijn baan kwijt ben is gewoon terrecht! En weet je....dat vind ik niet eens t allerergste, ik schaam mijzelf! Schaam me diep tegenover mijn collega's en andere mensen.

Ik hoop dat ik snel een nieuwe baan vind en dit (een soort van) achter me kan laten!!

Wou het even van me afschrijven!Wat heb je gestolen dan?
quote:roowsie schreef op 26 september 2012 @ 06:59:

Ik heb wat gestolen op mijn werk en een collega heeft mij verraden bij mijn baas.Hoezo verraden ? Noem je dit normaal dan ?
*

* poedelin, 1 uur geleden Ik als student heb een studentenbaantje vreselijk saai en moet bekennen dat ik steel, voor de kick.

*

Dan wordt het tijd dat je een baan gaat zoeken met meer uitdaging. Een saaie baan is geen excuus om maar te mogen gaan stelen. En te hopen voor je dat je niet betrapt wordt en daarom ontslagen wordt. Je wordt dan nl niet makkelijk weer bij een ander aangenomen. Beetje jammer van je studie dan. Eigen schuld dikke bult, dat dan weer wel.
Ik gebruik prive dingen voor mijn werk en werk dingen ook prive.

De uitrusting die ik nodig heb voor mijn buitenwerk kost zomaar 1500 euro en de werkkleding die ik zou kunnen krijgen voldoet niet. Vind dat ik dus best eens wat prive mag printen op mijn werk of een noteblok thuis mag gebruiken.
quote:thomaaas schreef op 26 september 2012 @ 08:12:

mijzelf geqoute.Toe maar
quote:pompedom schreef op 26 september 2012 @ 15:17:

Ik gebruik prive dingen voor mijn werk en werk dingen ook prive.

De uitrusting die ik nodig heb voor mijn buitenwerk kost zomaar 1500 euro en de werkkleding die ik zou kunnen krijgen voldoet niet. Vind dat ik dus best eens wat prive mag printen op mijn werk of een noteblok thuis mag gebruiken.Als je ontevreden bent over de vergoedingen die jouw werkgever verstrekt, dan lijkt het mij verstandiger om dat aan te kaarten.
Nou, het is een universiteit, dus dat kan lastig worden.

En zo werkt het eigenlijk prima, die uitrusting gebruik ik prive veel vaker dan voor mijn werk, voor klimmen, wandelen en skieen bijv.

En mijn Prof vind het prima dat we af en toe prive printen op het werk.
Toevallig vandaag nog met mijn baas besproken haha. Toen ik net kwam werken stond in mijn contract dus dat ook pennen en papier mee naar huis nemen als diefstal wordt gezien. Ik zei toen voor de grap: Oops volgens mij heb ik 10 pennen thuis liggen, zal ik maar eens terug brengen.. toen moest hij heel hard lachen en zei hij: ja dat staat daar wel zo streng maar doe ik niet moeilijk over. We moeten het gewoon in het contract hebben staan dat ALS er iets gebeurt wij een poot hebben om op te staan. Dus ja als hij het er niet in zet, dan mag hij me ook niet zomaar ontslaan als ik eens 50 euro steel uit de kluis bijvoorbeeld. Krom, maar alles wat NIET mag moet er in. Als ik de muren vol wil smeren met stroop dan moet er in het contract staan dat dit niet mag, anders kan ik daar niet om ontslagen worden als je echt op de kleine lettertjes af gaat.
quote:very__cherry schreef op 26 september 2012 @ 10:04:

[...]

Sterker nog, als ik een pen vind op het werk die lekker schrijft, dan gaat ie zonder pardon mijn agenda in (meestal een afgekloven BIC van een kwartje). Ik ben een sucker voor fijne pennen, weet je hoe weinig pennen écht lekker schrijven? Jammer dan. Voor de rest mogen ze alles lekker houden, ik heb zelf geld om dingen te kopen.Helemaal mee eens, bedrijfspennen schrijven nu eenmaal vaak veeeel lekkerder Dikker en vetter
[quote]exces schreef op 26 september 2012 @ 09:08:

Hm. Momentje.

Lees je contract eens na. Staat daar in dat je niet mag stelen?? Als dat er niet in vermeld staat is dat geen reden tot ontslag namelijk. Ja, zo krom is de wet.

Dat is kul, het staat gewoon in de wet.

Artikel 678 (BW)

1. Voor de werkgever worden als dringende redenen in de zin van lid 1 van artikel 677 beschouwd zodanige daden, eigenschappen of gedragingen van de werknemer die ten gevolge hebben dat van de werkgever, redelijkerwijze niet kan gevergd worden de arbeidsovereenkomst te laten voortduren.

2. Dringende redenen zullen onder andere aanwezig geacht kunnen worden:

a. wanneer de werknemer bij het sluiten van de overeenkomst de werkgever heeft misleid door het vertonen van valse of vervalste getuigschriften, of deze opzettelijk valse inlichtingen heeft gegeven omtrent de wijze waarop zijn vorige arbeidsovereenkomst is geëindigd;

b. wanneer hij in ernstige mate de bekwaamheid of geschiktheid blijkt te missen tot de arbeid waarvoor hij zich heeft verbonden;

c. wanneer hij zich ondanks waarschuwing overgeeft aan dronkenschap of ander liederlijk gedrag;

d. wanneer hij zich schuldig maakt aan diefstal, verduistering, bedrog of andere misdrijven, waardoor hij het vertrouwen van de werkgever onwaardig wordt;

e. wanneer hij de werkgever, diens familieleden of huisgenoten, of zijn medewerknemers mishandelt, grovelijk beledigt of op ernstige wijze bedreigt;

f. wanneer hij de werkgever diens familieleden of huisgenoten, of zijn medewerknemers verleidt of tracht te verleiden tot handelingen, strijdig met de wetten of de goede zeden;

g. wanneer hij opzettelijk, of ondanks waarschuwing roekeloos, eigendom van de werkgever beschadigt of aan ernstig gevaar blootstelt;

h. wanneer hij opzettelijk, of ondanks waarschuwing roekeloos, zich zelf of anderen aan ernstig gevaar blootstelt;

i. wanneer hij bijzonderheden aangaande de huishouding of het bedrijf van de werkgever die hij behoorde geheim te houden, bekendmaakt;

j. wanneer hij hardnekkig weigert te voldoen aan redelijke bevelen of opdrachten, hem door of namens de werkgever verstrekt;

k. wanneer hij op andere wijze grovelijk de plichten veronachtzaamt, welke de arbeidsovereenkomst hem oplegt;

l. wanneer hij door opzet of roekeloosheid buiten staat geraakt of blijft de bedongen arbeid te verrichten.

3. Bedingen waarbij aan de werkgever de beslissing wordt overgelaten of er een dringende reden in de zin van artikel 677 lid 1 aanwezig is, zijn nietig.
Mijn God, wat kun je nou stelen op je werk? Doosje paperclips, gummetje, pen, pak papier? Of heb je een greep uit de kas gedaan?

Die collega is trouwens ook geen lekker type. Waarom heeft ze niet eerste even met je gesproken?
quote:Bergje65 schreef op 26 september 2012 @ 15:39:

Mijn God, wat kun je nou stelen op je werk? Doosje paperclips, gummetje, pen, pak papier? Of heb je een greep uit de kas gedaan?

Die collega is trouwens ook geen lekker type. Waarom heeft ze niet eerste even met je gesproken?nou miss durfde die collega dat niet. ik denk als ik naar mezelf kijk dat ook ik mijn collega er niet op aan zou spreken maar naar mijn baas gaan.

Alsof iedereen op een kantoor werkt....

Als ze in het ziekenhuis oid werkt heeft ze misschien medicijnen, spuiten, verbandspullen, lakens , luiers mee naar huis genomen.

Werkt ze in een kledingzaak misschien riemen, tassen, kleding, kettingen.

Werkt ze in een bibliotheek misschien boeken, tijdschriften, dvd's,....

Misschien gaat het om één pak koffie, misschien om honderden dan geen duizenden Euro's.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb zo"n donkere bos vermoeden dat TO niet meer reageert
quote:elastiekje_ schreef op 26 september 2012 @ 15:34:

Toevallig vandaag nog met mijn baas besproken haha. Toen ik net kwam werken stond in mijn contract dus dat ook pennen en papier mee naar huis nemen als diefstal wordt gezien. Ik zei toen voor de grap: Oops volgens mij heb ik 10 pennen thuis liggen, zal ik maar eens terug brengen.. toen moest hij heel hard lachen en zei hij: ja dat staat daar wel zo streng maar doe ik niet moeilijk over. We moeten het gewoon in het contract hebben staan dat ALS er iets gebeurt wij een poot hebben om op te staan. Dus ja als hij het er niet in zet, dan mag hij me ook niet zomaar ontslaan als ik eens 50 euro steel uit de kluis bijvoorbeeld. Krom, maar alles wat NIET mag moet er in. Als ik de muren vol wil smeren met stroop dan moet er in het contract staan dat dit niet mag, anders kan ik daar niet om ontslagen worden als je echt op de kleine lettertjes af gaat.Zoals reeds eerder is opgemerkt, is dit niet waar.
ben nou ook wel benieuwd wat je gestolen hebt!

Die collega is trouwens ook geen lekker type. Waarom heeft ze niet eerste even met je gesproken?Wat een vreemde gedachtengang heb jij! Van een betrokken, loyale en collegiale werknemer/collega mag je toch verwachten dat deze zoiets direct bij het management meldt. De meldende collega heeft de belangen van de organisatie en de belangen van de rest van de collega's gesteld boven de belangen van een stelende collega, dat lijkt mij heel normaal. Wat denk je dat er gebeurt als er gestolen wordt in een bedrijf, men komt er achter of vermoed iets, maar de dader is onbekend? Dan wordt uiteindelijk iedereen verdacht!
Ik denk dat er wel wat meer is gestolen door TO als een pen. Alhoewel als ze van je af willen kunnen ze je voor een pen stelen al ontslaan.
Tja, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En je hebt ontzettend veel geluk dat ze er geen werk van maken.
ik heb weleens per ongeluk iets 'gestolen' van mijn werk. dacht dat ik het in mijn werktas (veel veldonderzoek) had ingepakt maar had het per ongeluk in mijn eigen tas geknikkerd. ik dacht nog... hoe kan ik dat nou niet bij me hebben?! thuis mijn eigen tas (die ik heeeeel weinig gebruik) in de kast gegooid. op het bedrijf nog goed gezocht maar nee, het apparaatje met een flinke waarde was echt weg. tot ik 2 maanden later mij tas weer eens nodig had. wat heb ik me geschaamd! gelukkig kon de baas er om lachen.

ben nu ook wel benieuwd wat to gejat heeft. alhoewel het eigenlijk niet uitmaakt, bewust stelen kan niet door de beugel!
quote:italie_meisje schreef op 26 september 2012 @ 15:10:

*

* poedelin, 1 uur geleden Ik als student heb een studentenbaantje vreselijk saai en moet bekennen dat ik steel, voor de kick.

*

Dan wordt het tijd dat je een baan gaat zoeken met meer uitdaging. Een saaie baan is geen excuus om maar te mogen gaan stelen. En te hopen voor je dat je niet betrapt wordt en daarom ontslagen wordt. Je wordt dan nl niet makkelijk weer bij een ander aangenomen. Beetje jammer van je studie dan. Eigen schuld dikke bult, dat dan weer wel.Ach alles wat ik heb gejat kunnen ze toch niet meer afpakken. Doe jij nooit eens iets wat niet mag?
quote:poedelin schreef op 26 september 2012 @ 17:16:

[...]

Ach alles wat ik heb gejat kunnen ze toch niet meer afpakken. Doe jij nooit eens iets wat niet mag?Waarom kom jij hier alleen maar om te zieken?
quote:nummerzoveel schreef op 26 september 2012 @ 17:20:

[...]

Waarom kom jij hier alleen maar om te zieken?Nee, ik reageer alleen maar, mag dat? Volgens mij is het een openbaar forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven