Koken mbv pakjes

26-09-2012 18:50 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder js zwaar allergisch voor bijna alle e nummers, dus ik heb altijd geleerd om alles zelf te maken en geen gebruik te maken van kant en klare wat dan ook. Toen ik uit huis ging kwam het idee om van die pakjes uit te proberen dan ook totaal niet in me op. Afgelopen zomer was ik met vrienden op vakantie, en een van die vrienden kookte juist bijna alleen maar met van die pakjes (bijv. Kip jambalaya van knorr, ovenpasta van maggi, chicken tonight) en verrassend genoeg vond ik dat enorm lekker. Ik ben er nog steeds voor om alles zo veel mogelijk zelf te maken, omdat die dingen vaak wel veel zout en kunstmatige geur, kleur en smaakstoffen enzo bevatten, maar zo af en toe koken mbv een pakje kan geen kwaad lijnkt me. Hebben jullie nog tips van lekkere dingen die ik eens uit moet proberen?
Ah. Dit is echt een topic voor op Viva
De ovenpasta van Knorr! (Geloof dat het van knorr is).
En ik ben dol op de Wereldgerechten van Knorr. Erg he vooral de kofta
x
Kip dürüm, van Knorr geloof ik. Het lijkt werkelijk in de verste verte niet op echte Turkse dürüm maar het is wel hartstikke lekker!
Ik ben geen kant-en-klaarfan, maar een curry van Patak vind ik héél lekker!
This is not kosher!
Wat grappig, ik probeer juist al die gerechten zelf zonder pakjes te leren koken. Misschien kunnen we tips uitwisselen?

Ik vind de Bobotie van de wereldgerechten van Knorr altijd heel lekker!
Beef Shanghai van Knorr!!

http://www.knorr.nl/nl/pr ... ten/chinese-beef-shanghai
De beef shanghai van knorr is erg lekker!
quote:keetje_stippel schreef op 26 september 2012 @ 18:52:

Ah. Dit is echt een topic voor op Viva
Van Knorr de kip tandoori en de gyros. Lasagne, moussaka, kofta en burritos maakte ik eerst ook uit pak, maar die maak ik nu vers. Patak en Conimex vind ik ook heel lekker, en die zakjes van de Toko.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
O, de yaka tori is ook lekker. De griekse Gyros ook. Ik let altijd op de aanbiedingen met die pakken.
Toevallig net mijn Kip Siam naar binnen geschoven. Een favoriet hier
De Thaise viscurry van Conimex! Voor mij de enige uitzondering, verder kook ik nooit met pakjes.
Zag vandaag iemand in de supermarkt met een hele stapel knorr pakken. Echt waarom?? Vraag ik me dan af. Tomatensoep maak je toch gewoon van tomaten en bouillon. Begrijp het gewoon niet!!
Ik vind de Runderreepjes al Borgo van Bertolli erg lekker.

En de Japanse Yakitori van Knorr ook.
668, the neighbour of the Beast
quote:Ikje86 schreef op 26 september 2012 @ 19:26:

Zag vandaag iemand in de supermarkt met een hele stapel knorr pakken. Echt waarom?? Vraag ik me dan af. Tomatensoep maak je toch gewoon van tomaten en bouillon. Begrijp het gewoon niet!!

Voor een zakje van 90 cent maak je zelf geen anderhalve liter tomatensoep, meestal. (en ja, in de goeie tijd van het jaar kan het vast wel).

Ik heb ook altijd van die pakjes knorr in de kast staan, ook de soepen. Het bederft niet, dus als ik op zondagmiddag bedenk dat ik NU zin heb in tomatensoep / groentensoep / watvoorsoepdanook, dan heb je iets in huis om het te maken. Ik heb niet altijd twee kilo verse tomaten in huis.

Daarbij; heel veel Knorr pakken zijn gerechten. Ik kan die wereldgerechten echt niet allemaal zelf maken, qua kruiden, plus dat ik dan vaak duurder uit ben, al met al.
668, the neighbour of the Beast
Kip madras en lasagnette van Knorr.
Beef chimichurri van knorr (geloof ik). Zie ik nergens meer. De mix was nix, maar de saus was to die for!
De turkse durum inderdaad, burritos (dat sausje is lekker!) de indiase kip met chappati en boontjes, dat is zo'n groot pak van de wereldgerechten.

Patak heeft wel aardige kruidenmixen voor curry en korma.
quote:Ikje86 schreef op 26 september 2012 @ 19:26:

Heb je mij soms gezien

Ja, ik weet dat je tomatensoep maakt van tomaten met bouillon. Maar soms he, soms hebben wij zo´n zaterdag met schijtweer, dan regent en hagelt en waait het buiten, en dan zegt er ineens iemand; ik heb zin in soep. En als er dan tomaten liggen, ja, dan maak je soep. Maar ze hebben hier altijd zin in iets dat nou net niet in voorraad is. Dus liggen hier pakjes en zakjes voorraad. Waterkoker aan, klaar. Een kind kan de was doen soep maken.

En wij hebben wel eens van die dagen, dan wil ik bijvoorbeeld spaghetti maken. Alles ligt klaar, verse tomaten, uien, ik mik de spaghetti in de pan, trek de lade open.... k**, basilicum op. Dan neem ik dus een pakje mix om de kruiden aan te vullen.

Maar goed, ik moet 10 km verderop mijn boodschappen doen. Alles vers is niet altijd haalbaar. Ik ga dus niet heen en terug voor een potje basilicum.

Dus één keer in de zoveel tijd schaf ik een hele stapel pakjes en zakjes aan. Gewoon als aanvulling.
Even off topic, waar is de Roti van Knorr gebleven?
Ja ik woon in de stad dus heb 10meter van mn huis de eerste groentenboer.

Maar 1,5 liter verse tomatensoep voor een euro moet lukken hoor! Paar tomaten, uitje bouillonblokje meer heb ik niet nodig!
Bobotie van Knorr. Zuidafrikaans gerecht. Erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven