Postcrossing deel 9
zondag 8 juli 2012 om 12:53
Hoe werkt postcrossing:
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
dinsdag 25 september 2012 om 20:42
Vandaag ook nog twee kaartjes in de bus. Die uit Belarus was wel grappig en die uit China was heel erg leuk. Ik moet 'm nog fotograferen en up-loaden dus ik kan 'm nog niet laten zien. Het zijn schattige Chinese zusjes. Een beetje zoals ik zelf graag foto's maak als ik op reis ben.
De lammetjes zijn lief.
De lammetjes zijn lief.
dinsdag 25 september 2012 om 21:02
Ligaa, ik heb de set nog niet ontvangen, ik ben ook benieuwd . 20 september besteld, dus ik ben benieuwd wanneer ze komen.
Hier heb ik eigenlijk geen problemen met de buddies, behalve dan met de prijs .
Hier hebben we spachelputz (of hoe je dat schrijft) op de muur. In elk geval zijn ze niet glad.
Hier heb ik eigenlijk geen problemen met de buddies, behalve dan met de prijs .
Hier hebben we spachelputz (of hoe je dat schrijft) op de muur. In elk geval zijn ze niet glad.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
dinsdag 25 september 2012 om 23:28
Zeven officials ontvangen, o.a. uit een nieuw land: El Salvador! Ook werd ik door Anita verwend met een schattig uilenkaartje en uitgebreide post. Een mooie pc-dag!
@Dreamer > wat leuk, dat jouw zoon zijn eerste kaart binnen heeft, uit een voor de hand liggend land?
@Indie > ik ben nog nooit in de A.U. winkel geweest, heb mij wel online verlekkerd aan het enorme assortiment. Aan het Damrak zit een Blokker waar ik een paar maanden geleden Hollandse kaarten heb gekocht voor 35 cent.
In Utrecht heb ik ook zo'n adres waar ik me af en toe te buiten ga. Mijn portemonnaie wordt er niet blij van, maar ik wel.
@Droomz > wat een geweldig kaartenrek voor weinig geld! Ik wist niet dat de Hem@ dit artikel in het assortiment had. Jammer genoeg is het rek al uitverkocht.
@Ligaa > ik heb die premium kaarten al binnen. Het is de herfstcollectie van Seasons: drie sfeervolle blauwgroene kaarten met noten, zaden en gedroogde bladeren erop, plus dito zegels. Ik vind ze in ieder geval prachtig.
@Dreamer > wat leuk, dat jouw zoon zijn eerste kaart binnen heeft, uit een voor de hand liggend land?
@Indie > ik ben nog nooit in de A.U. winkel geweest, heb mij wel online verlekkerd aan het enorme assortiment. Aan het Damrak zit een Blokker waar ik een paar maanden geleden Hollandse kaarten heb gekocht voor 35 cent.
In Utrecht heb ik ook zo'n adres waar ik me af en toe te buiten ga. Mijn portemonnaie wordt er niet blij van, maar ik wel.
@Droomz > wat een geweldig kaartenrek voor weinig geld! Ik wist niet dat de Hem@ dit artikel in het assortiment had. Jammer genoeg is het rek al uitverkocht.
@Ligaa > ik heb die premium kaarten al binnen. Het is de herfstcollectie van Seasons: drie sfeervolle blauwgroene kaarten met noten, zaden en gedroogde bladeren erop, plus dito zegels. Ik vind ze in ieder geval prachtig.
woensdag 26 september 2012 om 13:46
Neferisis, het was een kaartje uit Duitsland, dus best voor de hand liggend. En een pinquin, vond hij wel jammer, maar toch ook leuk.
El Salvador is natuurlijk heel erg gaaf!
Ik zit eigenlijk met smart te wachten op weer eens een hurray.. ohoh, wat wordt je geduld op de proef gesteld he, soms.
En kaartjes bij de Blokker.. hmm daar heb ik nou weer niet gekeken. Ik wilde vanmiddag even naar een winkelcentrum, maar heb er waarschijnlijk toch geen tijd meer voor. Uurtje rust was ook wel prettig
El Salvador is natuurlijk heel erg gaaf!
Ik zit eigenlijk met smart te wachten op weer eens een hurray.. ohoh, wat wordt je geduld op de proef gesteld he, soms.
En kaartjes bij de Blokker.. hmm daar heb ik nou weer niet gekeken. Ik wilde vanmiddag even naar een winkelcentrum, maar heb er waarschijnlijk toch geen tijd meer voor. Uurtje rust was ook wel prettig
Later is nu
donderdag 27 september 2012 om 09:25
Gisteren geen gezellige post ontvangen, wel drie hoeraatjes. Twee adressen aangevraagd: voor een Amerikaanse een roodborstje uitgezocht en voor een Oekraïense een zwart/wit modeplaatje.
@Droomz > morgen maar eens in de lokale vestiging kijken of ik zo'n rek op de kop kan tikken. Het lijkt me wel leuk om die in de toiletruimte op te hangen met telkens een wisselende collage van mooie voor- en achterkanten uit mijn ontvangen verzameling.
@Dreamer > heeft jouw zoon specifieke dieren op zijn verlanglijst staan? Of juist helemaal geen dieren?
Wat leuk dat je jouw nichtje ook enthousiast voor pc hebt kunnen maken. Woont zij permanent in Frankrijk of volgt zij er een opleiding o.i.d.?
@Indie > er zat geen woord Spaans bij, maar het Engels kostte mij al hoofdbrekens genoeg aangezien het handschrift praktisch onleesbaar was.
@Ligaa > ik heb nu 71 verschillende landen staan in de sent/received lijst. Ik zag dat mijn kaart naar Trinidad and Tobago toch ooit geregistreerd is.
Ik hoop, dat vandaag mijn bestelde zegels van PMK binnen komen, want de voorraad is echt helemaal op.
@Droomz > morgen maar eens in de lokale vestiging kijken of ik zo'n rek op de kop kan tikken. Het lijkt me wel leuk om die in de toiletruimte op te hangen met telkens een wisselende collage van mooie voor- en achterkanten uit mijn ontvangen verzameling.
@Dreamer > heeft jouw zoon specifieke dieren op zijn verlanglijst staan? Of juist helemaal geen dieren?
Wat leuk dat je jouw nichtje ook enthousiast voor pc hebt kunnen maken. Woont zij permanent in Frankrijk of volgt zij er een opleiding o.i.d.?
@Indie > er zat geen woord Spaans bij, maar het Engels kostte mij al hoofdbrekens genoeg aangezien het handschrift praktisch onleesbaar was.
@Ligaa > ik heb nu 71 verschillende landen staan in de sent/received lijst. Ik zag dat mijn kaart naar Trinidad and Tobago toch ooit geregistreerd is.
Ik hoop, dat vandaag mijn bestelde zegels van PMK binnen komen, want de voorraad is echt helemaal op.
donderdag 27 september 2012 om 12:41
donderdag 27 september 2012 om 16:45
Haha, ik had dat in het begin ook ja.
Hier geen kaartjes in de bus, maar wel mijn bestelling van collectclub samen met het herfstsetje. Toch wel fijn op deze ietwat rare dag. (Ik loop zelf post en vanmorgen kreeg ik ineens een telefoontje dat mijn wijk vanaf vandaag op een ander depot staat.
Dus dat was even omschakelen.)
Hier geen kaartjes in de bus, maar wel mijn bestelling van collectclub samen met het herfstsetje. Toch wel fijn op deze ietwat rare dag. (Ik loop zelf post en vanmorgen kreeg ik ineens een telefoontje dat mijn wijk vanaf vandaag op een ander depot staat.
donderdag 27 september 2012 om 18:00
donderdag 27 september 2012 om 18:04
quote:lndie schreef op 27 september 2012 @ 17:55:
Droomz, wil dat zeggen dat je je post nu ergens anders op moet halen? Of gaat nu iemand anders jouw wijk doen?
Ik moet hem nu ergens ophalen inderdaad . Ik ben benieuwd wanneer ik verkeerd fiets, naar het oude depot .
IJsland is volgens mij best bijzonder! En lynxen zijn gaaf
Leuk trouwens, ouwejurknieuwejurk. De eerste zijn het meest, bijzonder, vind ik.
Droomz, wil dat zeggen dat je je post nu ergens anders op moet halen? Of gaat nu iemand anders jouw wijk doen?
Ik moet hem nu ergens ophalen inderdaad . Ik ben benieuwd wanneer ik verkeerd fiets, naar het oude depot .
IJsland is volgens mij best bijzonder! En lynxen zijn gaaf
Leuk trouwens, ouwejurknieuwejurk. De eerste zijn het meest, bijzonder, vind ik.
donderdag 27 september 2012 om 21:45
Ook als ik wel uitgeslapen ben, zou dat echt een actie voor mij zijn
Hier even kaarten geschreven:
Canada - het Leesplankje
New zealand - katten van Fiep Westendorp
Germany - zwart-witte kat in een strandstoel
Russia- zwart-witte kaart van een vrouw
Belarus Jip en Janneke met de ballonnenman
Ukraine - kopje koffie op een stapel boeken
Frankrijk - plaatskaartje van mijn plaats
Lithuania - Brievenbussen
USA - Oude kaart van Rotterdam
Japan - Oude schildering van een molen
Finland - Een Inkognitokaart van een kat op een stapel boeken
De laatste 4 moeten nog even ingescand worden
Ik heb New Zealand, France en Lithuania nog nooit gehad. Ik ben dus tevreden! En allemaal leuke profielen ook nog eens!
Hier even kaarten geschreven:
Canada - het Leesplankje
New zealand - katten van Fiep Westendorp
Germany - zwart-witte kat in een strandstoel
Russia- zwart-witte kaart van een vrouw
Belarus Jip en Janneke met de ballonnenman
Ukraine - kopje koffie op een stapel boeken
Frankrijk - plaatskaartje van mijn plaats
Lithuania - Brievenbussen
USA - Oude kaart van Rotterdam
Japan - Oude schildering van een molen
Finland - Een Inkognitokaart van een kat op een stapel boeken
De laatste 4 moeten nog even ingescand worden
Ik heb New Zealand, France en Lithuania nog nooit gehad. Ik ben dus tevreden! En allemaal leuke profielen ook nog eens!
donderdag 27 september 2012 om 22:10
Ik kreeg vandaag nog een kaart uit Duitsland. Enthousiaste tekst Naar Taiwan gaat een kaartje van een kitten in een strandstoel. Kennen jullie die? Heb ik gelijk 5 van gekocht
Daarnaast nog gekocht: een kaartje in de vorm van een klomp met 'made in Holland' erop en een (delftsblauwe) molen en een muziekblad met vlinders.
Zoon kreeg een kaartje uit Belarus.. Ook helemaal blij dus
Hoewel hij trouwens zélf z'n kaartjes moest kopen, zit hij steeds in mijn voorraad. Moet ik 'm toch eens op aanspreken
Daarnaast nog gekocht: een kaartje in de vorm van een klomp met 'made in Holland' erop en een (delftsblauwe) molen en een muziekblad met vlinders.
Zoon kreeg een kaartje uit Belarus.. Ook helemaal blij dus
Hoewel hij trouwens zélf z'n kaartjes moest kopen, zit hij steeds in mijn voorraad. Moet ik 'm toch eens op aanspreken
Later is nu
donderdag 27 september 2012 om 22:39
donderdag 27 september 2012 om 22:40
Leuk dat jullie ook met me meeleven En dat jullie nog steeds enthousiast zijn over het gebeuren, ik zie dat dit al deel 9 is!!
Een paar vraagjes:
Zoeken jullie vaak een kaart uit n.a.v. het profiel en de eventuele wensen? Of koop je soms gewoon een stapel kaarten die je dan aan de eerstvolgende adressen stuurt?
En is het handig om de kaartjes die je stuurt zelf ook alvast te scannen?
Een paar vraagjes:
Zoeken jullie vaak een kaart uit n.a.v. het profiel en de eventuele wensen? Of koop je soms gewoon een stapel kaarten die je dan aan de eerstvolgende adressen stuurt?
En is het handig om de kaartjes die je stuurt zelf ook alvast te scannen?