buitenechtelijk kind

27-09-2012 20:20 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn nog niet officieel gescheiden, maar aankomende week? moet zijn nieuwe vriendin bevallen van hun kind. Ik heb begrepen dat hij het bastaardje niet zomaar kan erkennen. Officieel woont hij niet bij haar (wat ze wel doen) om de draagkracht te verlagen naar mij toe, hoeft hij minder te gaan betalen. Dus van huwelijksachtige relatie is officieel geen sprake van. Ik begrijp dat hij het dan bij de rechter zou moeten aanvragen. Als hij gewoon aan me had gevraagd of ik wilde meewerken dan had het een ander verhaal geweest, nu gniffel ik dat dankzij al zijn tegenwerkingen met de scheiding hij nu zelf in de knoei komt. Dus ook voor de alimentatieberekening hahahahahaha KARMAAAAAA

Wie weet hoe het erkennen in zijn werk gaat? zie door de bomen t bos niet meer op google.
quote:plurque schreef op 27 september 2012 @ 22:46:

[...]

Ik zorg sinds de geboorte van mijn kind alleen voor mijn kind.

Dat vroeg ik niet.

Ik vroeg of je ook een vreemdgaande vent had die zijn kind na tien jaar afdankt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:supermam74 schreef op 27 september 2012 @ 22:44:

Hoezo als ze bij hem is? hij komt haar niet eens ophalen, laat haar gewoon staan. kan niet op vakantie met haar vanwege werk en gaat met het zoontje van zijn nieuwe vriendin op vakantie. Natuurlijk wens ik haar het beste bij haar vader, moet hij er wel zijn en haar willenWat triest! Knap als je nog één goed woord over hem te melden hebt tegen je kind.
quote:dubiootje schreef op 27 september 2012 @ 22:45:

Plurque, boosheid is een van de vijf menselijke emoties. Die heeft iedereen, dus of je er recht op hebt is net zo iets als zeggen dat je het recht hebt jeuk te hebben. Hoe je die woede uit, is een andere zaak. Daar heb je wel controle over. Dit topic lijkt me een prima plek om die af te reageren.Nogmaals, ik snap boosheid, en verdere emoties. Waar ik het niet mee eens ben en het ook vaak moeilijk mee heb is dat dit via de kinderen wordt gespeeld.
quote:supermam74 schreef op 27 september 2012 @ 22:44:

Hoezo als ze bij hem is? hij komt haar niet eens ophalen, laat haar gewoon staan. kan niet op vakantie met haar vanwege werk en gaat met het zoontje van zijn nieuwe vriendin op vakantie. Natuurlijk wens ik haar het beste bij haar vader, moet hij er wel zijn en haar willenWat echt in ernstige mate in je topic ontbreekt, TO, is wat jij gedaan hebt om afspraken te maken met de vader van je kind. Wanneer je dat zou toelichten, zou je iig van mij wat meer sympathie krijgen. De meesten verwachten namelijk dat beide ouders een aandeel leveren.
quote:plurque schreef op 27 september 2012 @ 22:48:

[...]

Nogmaals, ik snap boosheid, en verdere emoties. Waar ik het niet mee eens ben en het ook vaak moeilijk mee heb is dat dit via de kinderen wordt gespeeld.Waar lees jij dat dan? Of heb ik nou ergens overheen gelezen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 september 2012 @ 22:47:

[...]

Dat vroeg ik niet.

Ik vroeg of je ook een vreemdgaande vent had die zijn kind na tien jaar afdankt.

Waaruit concludeer jij dat hij zijn kind afdankt?

(de ex van TO)
Go plurque!
quote:plurque schreef op 27 september 2012 @ 22:34:

[...]

De eerste denkfout vind ik toch dat men van mening is dat men boos mag zijn, woedend zelfs.

Ik denk dat jouw denkfout is dat men het zichzelf toestaat om boos te worden. Ik denk dat die boosheid er gewoon is of jij het nou wel of niet raadzaam vindt.

Hoe je met die boosheid om gaat (bij wie ontplof je?) , op welke momenten je deze toe staat (kinderen er wel of niet bij) etc. zijn denk ik inderdaad keuzes die te maken zijn.

Van mening zijn dat je niet boos kan en mag voelen nadat je zo bedonderd bent door je partner is naast dat het volkomen bullshit is ook nog tegen natuurlijk.

Heeft geen kind wat aan denk ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:plurque schreef op 27 september 2012 @ 22:49:

[...]

Waaruit concludeer jij dat hij zijn kind afdankt?Onder andere uit dit stukje:

Hoezo als ze bij hem is? hij komt haar niet eens ophalen, laat haar gewoon staan. kan niet op vakantie met haar vanwege werk en gaat met het zoontje van zijn nieuwe vriendin op vakantie. Natuurlijk wens ik haar het beste bij haar vader, moet hij er wel zijn en haar willen
quote:plurque schreef op 27 september 2012 @ 22:48:

[...]

Nogmaals, ik snap boosheid, en verdere emoties. Waar ik het niet mee eens ben en het ook vaak moeilijk mee heb is dat dit via de kinderen wordt gespeeld.

Oh ja eens.

Alleen zo schreef je dat net niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:plurque schreef op 27 september 2012 @ 22:39:

[...]

Ik zal mezelf niet eens toestaan zo over de vader van mijn kind te denken, laat staan te praten. Omdat zulke gedachtes me al onredelijk maken, boos maken ik niet meer voor mezelf laat denken. Ik door zulke gedachtes mijn welbevinden afhankelijk maak van een ander (waar ik niet meer mee samen ben). Daarnaast geloof ik ook dat mijn kind echt voelt welke spanning er in mij zit als ik `objectief en neutraal` probeer te doen over de vader terwijl ik iets heel anders voor hem voel!

Volgens mij doen legio mensen dit. Is menselijk hoor.

Ik vind de vader van mijn kind ook niet zo aardig meer (understatement), maar kijk vrolijk met mijn zoon naar zijn foto en overdrachten gaan gemoedelijk. Dat heet toneelspel. Niks mis mee.

Tegen ijn baas doe ik ook aardig, terwijl ik die soms (samen met mijn collega's, dat dan weer wel) een hele lange vakantie toewens.

Dat heet volwassen zijn.
Meer tijd voor jezelf komt wel weer. Je bent nu goed bezig, het is al heel wat dat je alles alleen draaiende houdt en toch nog een beetje een eigen leven hebt. Je krijgt uiteindelijk weer meer tijd en, belangrijker, energie.
Ga in therapie!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 september 2012 @ 22:50:

[...]

Onder andere uit dit stukje:

Hoezo als ze bij hem is? hij komt haar niet eens ophalen, laat haar gewoon staan. kan niet op vakantie met haar vanwege werk en gaat met het zoontje van zijn nieuwe vriendin op vakantie. Natuurlijk wens ik haar het beste bij haar vader, moet hij er wel zijn en haar willenEn dat neem je dan meteen als waar aan? zou niet ietsie pietsie gekleurd kunnen zijn?
quote:plurque schreef op 27 september 2012 @ 22:52:

[...]

En dat neem je dan meteen als waar aan? zou niet ietsie pietsie gekleurd kunnen zijn?Niet ophalen is niet ophalen, lijkt mij.
Oh meerdere gesprekken met hem, afspraken met hem en mn dochter erbij, mediator, therapeut, nog meer dingen nodig die aantonen waardoor blijkt dat ik er echt wel van alles aan doe?

Dat ik me hiervoor moet verantwoorden zeg en ik tuin er nog in ook. Ik speel niets over de rug van mn kind, het is haar vader.
Wanneer je in je ééntje voor een kind zorgt, dat twee ouders heeft, is dat geen overwinning van die ene ouder, maar een verlies voor het kind.

En van daaruit zou je verder moeten denken. Niet vanuit je eigen ego. Wanneer je kinderen hebt, moet je voor die kinderen zorgen; niet te verwarren met het bevredigen van je eigen frustraties.
quote:plurque schreef op 27 september 2012 @ 22:52:

[...]

En dat neem je dan meteen als waar aan? zou niet ietsie pietsie gekleurd kunnen zijn?Voor iemand die nog getrouwd is en alweer vader wordt van een volgend kind bij een andere vrouw ? Het zou ook zo maar kunnen passen toch?
quote:Marahbloem schreef op 27 september 2012 @ 22:51:

[...]

Volgens mij doen legio mensen dit. Is menselijk hoor.

Ik vind de vader van mijn kind ook niet zo aardig meer (understatement), maar kijk vrolijk met mijn zoon naar zijn foto en overdrachten gaan gemoedelijk. Dat heet toneelspel. Niks mis mee.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn zoon heeft er niet zoveel aan als ik mijn ex verrot scheld waar hij bij zit. Hij houdt van zijn papa en dat mag ook, maar als hij vraagt of ik van papa houd zeg ik eerlijk "Nee". Daar laat ik het dan ook bij. In mijn hoofd ben ik mijn ex alweer aan 't overrijden met mijn (nu) VolvoV50.

Tegen ijn baas doe ik ook aardig, terwijl ik die soms (samen met mijn collega's, dat dan weer wel) een hele lange vakantie toewens.

Dat heet volwassen zijn.Ook heel herkenbaar. Mijn baas ging na een paar jaar voor hem gewerkt te hebben, emigreren en ik zei:"goh, jammer zeg" en dacht:
quote:amand1969 schreef op 27 september 2012 @ 22:56:

En van daaruit zou je verder moeten denken. Niet vanuit je eigen ego. Wanneer je kinderen hebt, moet je voor die kinderen zorgen; niet te verwarren met het bevredigen van je eigen frustraties.Ik hoop dat de ex van TO ook mee leest.
quote:amand1969 schreef op 27 september 2012 @ 22:56:

Wanneer je in je ééntje voor een kind zorgt, dat twee ouders heeft, is dat geen overwinning van die ene ouder, maar een verlies voor het kind.

En van daaruit zou je verder moeten denken. Niet vanuit je eigen ego. Wanneer je kinderen hebt, moet je voor die kinderen zorgen; niet te verwarren met het bevredigen van je eigen frustraties.En wat dan als vader het kind niet ophaalt? Je kunt toch moeilijk je kind daar voor de deur zetten, aanbellen en wegrijden???
Voor dat toneelspel kunnen we een oscar winnen!!!!!
quote:supermam74 schreef op 27 september 2012 @ 23:00:

Voor dat toneelspel kunnen we een oscar winnen!!!!!Iedere ouder idd !
quote:Yvonne77 schreef op 27 september 2012 @ 22:56:

[...]

Ook heel herkenbaar. Mijn baas ging na een paar jaar voor hem gewerkt te hebben, emigreren en ik zei:"goh, jammer zeg" en dacht:

Foei! Haha, ik denk dat wij hetzelfde zouden reageren...je hebt toch wel uitgezwaaid op Schiphol he. Met een zakdoekje erbij.

Ik heb mijn ex in gedachten nooit overreden, alhoewel mijn Opel Astra dat best had aangekund. Wel lek gestoken. Telt dat ook . Kielhalen leek me ook wel wat, maar aan de andere kant ook wat gedateerd

Pffft, als ik er alleen al weer aan denk....
wie ligt er tegenwoordig nog wakker van "buitenechtelijkheid"?

ik snap je overwinningsroes niet.
Plurque, wat jij zo mooi driebanden noemt, kan absoluut niet. Maar waar lees jij dat TO dat doet? Zolang het bij galspuwen op een forum blijft, heeft haar dochter daar geen last van. Het is juist goed om die woede ergens kwijt te kunnen, zodat je die in je dagelijks leven met dochter wat meer kan loslaten.

Overigens is alleenstaand ouderschap maar een van de dingen die TO op haar bord krijgt. Ik heb mijn deel ook wel gehad en probeer met mijn door schade en schande opgedane ervaring te gebruiken om andere vrouwen in een dergelijke situatie te helpen en een het onder de riem te steken. Ik schuw de confrontatie daarbij niet, maar met een beetje solidariteit onder vrouwen is niets mis. Dat kan heel positief werken.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven