Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
Kunnen jullie vaste lasten niet omlaag?
Misschien moet je een baantje zoeken voor in de avonduren???

Wat heb je trouwens ontzettend hoge vaste lasten.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Verhuizen? Je man een tweede baan erbij nemen?
Hoe kom je aan zulke hoge vaste lasten?
Die heb ik al grondig bekeken: mobiele telefoon kosten kunnen lager (contract loopt volgend jaar af). Auto de deur uit? Lastig met de kids. Verder kinderopvang en peuterspeelzaal zijn duur. Zorgverzekering is duur. Gas/licht/water doen we zo zuinig mogelijk mee. Sparen voor de kids kan ik tijdelijk stopzetten? Verder zie ik geen opties....
Die vaste lasten moeten toch wel omlaag kunnen. Baantje in de avonduren zal in ieder geval geen kwaad kunnen tot je de boel weer wat meer onder controle hebt, dus ja, daar zou ik naar uitkijken. Verder: loop in je huis rond en kijk wat er op Marktplaats kan. Niet denken dat die paar euro's niet uitmaken, want elke euro die er binnen komt, is mooi meegenomen.

Sterkte!
Kijken of de vaste lasten omlaag kunnen en meer uren gaan werken, dus een 2e baan erbij. Ik zou het allebei doen totdat het inkomen van jouw man weer is zoals het zou moeten zijn en jullie in de maand geen geld tekort komen.
Ik vind 2300 vaste lasten, zonder boodschappen, ook erg hoog. Hoe kunnen deze zo hoog zijn?
Sparen voor de kinderen? Dat is luxe hoor, dat zou ik direct schrappen. Auto: hoe groter de auto, hoe duurder. Kun je 'm verkopen en inruilen voor een kleiner (en lichter) exemplaar? Dat scheelt in wegenbelasting, verzekering en wellicht ook in brandstofkosten (puntje van aandacht bij de koop van een nieuwe).

Welke kosten heb je nog meer? Want woonkosten, g/w/l, zorgkosten, auto en sparen voor de kinderen zal bij elkaar geen 2200 euro kosten.
Waarom sparen als je dat bedrag vervolgens weer van een andere spaarrekening kunt terughalen?

En wat ik heb geleerd van 'een dubbeltje op zijn kant': als je geen auto kunt betalen, geen auto houden!
En geen kleding meer kopen!
Ik heb geen kinderen, dus geen idee hoe dat precies zit, maar heb je al bekeken of jullie met je huidige inkomsten misschien (meer) bijdrage terugkrijgen?
.
Nou ja, met kinderen kom je daar bijna niet onderuit natuurlijk, onder die kleding. Maar kijk actief naar doorschuifadressen (die hun kleding aan jou kunnen geven dus) en haal de rest van marktplaats.
Ik kan maar niet uit over de ¤2300 vast lasten

TO zet eens een lijstje neer als je wilt, ik vind het zo absurd hoog

Excuus, staat er al ondertussen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Klinkt hard, maar gezien je inkomen woon je zwaar boven je stand....
Abbo mobiel omzetten naar iets van 10 euro per maand, zonder internet maar dat is op dit moment teveel luxe voor je
Je hypotheekbedrag is bruto. Krijg je geen maandelijkse teruggave? Zo niet: omzetten! Dat soort bedragen moet je ook meenemen in je berekening natuurlijk. Idem met dertiende maand en vakantiegeld, dat is ook gewoon inkomen.

Goede tip om te kijken naar je toeslagen voor de kinderopvang: heb je daar je inkomsten al aangepast?
Liefst zou ik m'n hypotheek willen verlagen maar hoe doe je zoiets zonder boete clausule?
Stoppen met sport. Hardlopen, wandelen en fietsen is gratis. Stop met sparen. Heb je geen geld voor. Energie is echt erg hoog. Net als je mobiele kosten. Tv stopzetten, scheelt veel geld per maand en je kunt ook via internet kijken. Bespaart je al snel veel geld.
Misschien vind je mijn opmerking misplaatst maar ..als je het al krap hebt??? met 2 kinderen, of het net allemaal red waarom dan nog een derde
Tv analoog nemen en naar een goedkopere provider. Sporten opzeggen.
vergeet je nog waterschapsbelasting, gemeentelijke belastingen of kan je die wegstrepen tegen hypo aftrek?
wij slapen nooit.
wat een nare situatie! sterkte!

tja, adviezen, de geijkte adviezen zul je wel weten...

zeg abonnementen op

kijk naar je uitgaven mbt boodschappen

kijk of je dubbele of onnodige verzekering hebt

zet jezelf op een vast budget

2300 euro vaste lasten is wel extreem veel hoor.

hoe zit het idd met je hypotheek, neem aan dat dit bruto is? dan krijg je toch nog terug?

sparen 45 terwijl je geld tekort komt?!

zoiezo auto de deur uit. je kunt hem niet betalen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven