Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Doe mij maar 1 van Hollandsche bodem Rammel Dan houd ik het maar bij chillen!
Zit nu in bad!!! Eindelijk!! Maskertje op mn klus, boekje er bij. Alleen jammer van die huilende baby op de achtergrond!

Ik meet straks nog even zn temp en als die hoger is krijgt hij nog een zetpil.
Dag lieve dames!

Maat, wat heerlijk, eindelijk wat ME time voor jou. Heel erg verdiend! Geniet er lekker van meid. Sterkte voor je minimaatje, hopelijk knapt hij zo lekker op.

Anne een kater, wat goed! De eerste sinds tijden, 'geniet' er lekker van

Rammel, dat systeempje van je kleine is fijn zeg, lekker laten pitten hoor, dan kun jij ook even chillen (met of zonder Chileen ) En gefeliciteerd!

Nico, jij had een leuke avond, wat goed! Fijn dat de kleine gewoon lekker lag te pitten, dat geeft jou vast een rustig gevoel.

Mijn nacht was best goed. Ik sliep lekker in met een oxazepammetje achter de kiezen. Dus ik tukte van 22-30 tot 2, toen had ik ploftieten met harde plekken (oei! niet goed gekolfd dus!). Dus ik heb gekolfd en gemasseerd. Toen lag ik daarna wakker, dus nog een pammetje genomen en weer in slaap gevallen van 4-6. Toen werd mini wakker, samen fles gegeven en verschoond en toen weer in bed gelegd. Toen heb ik van 7-9 ook weer geslapen! Dus ik heb in totaal wel 8 uur gemaakt en mini sliep tot 9:15, dus die doet het heel goed op de FV! Hij heeft al gepoept (man, wat stinkt die FV poep!!!) en hij heeft geen kramp gehad, hij is super chill! Misschien is hij wel meer voldaan door de Nutrilon dan door mijn tiet. Ik denk dat het, als ik stop met de pammetjes een combi gaat worden van fles en tiet. Het idee dat mini niet totaal afhankelijk is van mij geeft me een heel vrij gevoel.
Goedemorgen,

Aardige nacht met maar één voeding. Meisje was wel vanaf 05.00 uur wakker en had een verstopte neus, dus toen ging slapen niet meer echt. Helaas is zoon ook al vanaf 06.00 uur wakker, maar we laten hem nog even liggen, want voor 07.00 uur is het wat mij betreft nog geen ochtend .

Man is inmiddels wel beter, dus geen gepiep meer van hem.

@Maatje: Heerlijk, even in bad! Vervelend dat Minimaatje nog steeds niet helemaal lekker is. Bij weinig koorts zou ik geen zetpil geven. Beter om het lichaam het zelf te laten oplossen.

@rammel: Fijn dat je je weer wat beter voelt! Gefeliciteerd met je man.

Ik ga nog even proberen te slapen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Hallo dames, het lukt de laatste dagen niet om te reageren. Begin van de week kwam mini 's nachts om de 3 uur en heb ik een slaaptekort opgebouwd. Nu gaat het wat beter, maar nog weinig puf. Doordat ik en borst en flesvoeding geef, duren de voedingen heel lang. Anderhalf uur is geen uitzondering. 'S nachts is dat zwaar. Ben er nu tegenaan aan het hikken. Ga ik dit nog lang volhouden? Gaat mini eens langer doorslapen? Ik ben alle avonden geen leuk mens, maak ruzie met vriendlief.

Sorry voor de ego. Knuffels voor kroos, kwimmie en verder iedereen die het nodig heeft.
Kroos wat fijn dat het zo goed gaat!! En als ik jou was zou ik in rustiger water een LK bellen en vragen naar de mogenlijkheden voor de combi! Het klinkt heerlijk!! Als kroosje nou op de meet rammeltje eens een hartig woordje toespreekt!!
Wauw chrys meisje gaat het leren!!

Mart, respect en een diepe buiging voor jou
Goed idee Rammel! Ik heb maandag al een afspraak voor een tel consult met de LK dus dan ga ik dat gelijk bespreken!
Martje, respect hoor! Ik was de eerste week ook anderhalf uur bezig met aanleggen, bijvoeden en kolven en vond het slopend! Maar ja, ik had echt nauwelijks productie, het was al zo'n 90% fv + 10% bv dus voor mij was de keuze makkelijk. Heb jij een idee hoe hoog je productie is en of er kans is dat het nog beter wordt of dat je zo door zal moeten gaan?

Maatje, Kroos en Rammel, jullie klinken alle drie wat positiever weer dan gisteren, fijn dat het beter gaat!
Ik ben super stom.... Ik kan 2 december helemaal niet!! Zit dan in Londen!!! Hoe kon ik dat nou vergeten... Helaas... Tenzij het alsnog 8 december wordt ga ik dus niet bij de meet zijn.... ohhh hier baal ik echt van!!!!
Hey meiden, ben weer bijgelezen. Een hoop perikelen allemaal. Sterkte

Ik heb niet zoveel te melden. Ukkie poept moeilijk en wil me nog wel onderspugen maar alles is eigenlijk onder controle. Ik merk nu wel dat ik veel relaxter ben dan bij de eerste. Rijstman is een superpapa dus ik kom ook aan mijn rust. Pieker alleen veel over werk. Of eigenlijk het feit dat het onmogelijk lijkt een opdracht te scoren. En dat met die dubbele lasten

@Juutje en the gang

Ik stel voor dat ik pass en jullie op 8 december meeten. Wil er wel bij zijn maar niet ten koste van jouw aanwezigheid. Ik post immers nauwelijks.
Ow, da's jammer dat er geen datum is waarop we allemaal kunnen!

Wat ga je in Londen doen Juutje? Gewoon voor de fun? En met mini mee of blijft die thuis?
Lijkt me toch het handigst als we de meet op 2dec laten. Iedereen heeft daar nu rekening mee gehouden dus het verzetten heeft weinig nut.

@rijst: balen dat het werk zo lastig is! Enige hoop dat dat beter word?

@kroos: mooi dat de pammetjes werken! Hoelang blijf je het gebruiken?

@martje: respect voor jou met zulke voedingstijden!! kan me voorstellen dat je erdoor heen zit nu, valt niet mee!

@chryssa: beterschap voor je kids!

Vannacht gaat mini voor het eetst in dr eigen kamer. Ze heeft nu al 4 nachten door geslapen dus hopen dat ze het vasthoud zo!
Ik ga naar Londen voor een bruiloft! Met m'n zus hebben we er een 4-daagse trip van gemaakt! Mini blijft met m'n man en schoonouders thuis... Papa zoon tijd

Bub, hoop dat het slapen lukt!!!

Heb het oei ik groei boek gekocht!!! En ja hoor, het hangen bij 8 weken hoort erbij... Heel herkenbaar....
@ juut,.londen! Wat leuk! I love londen! Wil er zelf ook weer eens heen, ben er 5 keer geweest maar nog nooit met vriend.

@ martje, respect hoor dat je zolang met de voeding bezig bent. Kan dat niet anders?? Dit ian slopend voor je!!

Hier lijkt het alsof mijn vermoeidheid er nu uit komt omdat vriend er is, alsof ik het los kan laten. Ik kan echt niet meer!! Is ook wel e erfg jammer, probeer me er vandaag maar weer overheen te zetten zodat we nog wat gezelligs kunnen doen gisteren hele dag in mn huispak gelopen. Vandaag maar even rondje koopzondag.
Begrijpelijk hoor Maatje, dat de vermoeidheid er nu uitkomt. Je hebt ook een behoorlijke prestatie geleverd in je eentje! Misschien maar een beetje een mix zoeken in lekker door je vriend verzorgd worden en leuke dingen doen samen. Is hij weer beter inmiddels?

Juutje, leuk dat jullie een trip eraan vastplakken. Londen is echt leuk, ook het sfeertje in december met alle kerstverlichting. Ik heb er een tijdje gewoond, was een mooie tijd!

Wat betreft de meet: ik moet nog even kijken of ik kan komen, vanwege de Sintviering met de familie. Dit is meestal de zondag voor Sinterklaas, dus 2 dec dit jaar. Het is altijd lastig plannen, vooral mijn broer zit altijd helemaal volgepland en kan weinig schuiven, maar misschien kan ik wel regelen dat we het dit jaar op een andere dag doen.
Ik ben het nog niet verleerd!!

@ nico, vriend is inderdaad wat opgeknapt.

Wat gaaf dat jij in Londen gewoont hebt!
Hello!

Haha maat ook ik ben het nog niet verleerd

Mart respect hoor! Ik was allang gestopt, ik vind de 30 a 45 min nu al lang!

Kroos fijn dat het beter gaat

Wij zijn de hort op de hele dag!
Hai meiden...

Hier alles weer ok! Bv is weer op pijl, meid kwam maar 1x vannacht en nu om de 3 uur... Conclusie, regeldagen die samen vielen met 1e menstruatie, niet heel handig. Maar ik blijf alert.. Gister en vandaag heeft ze zowaar 2 a 3 slokken uit de fles genomen, ik kan het slecht laten rusten want voel me een beetje opgesloten zo..

Gister mn schoonouders gehad voor de verjaar van ventje. Echt hoor, zwelgje eindelijk slapend in de doek komen ze aan, meteen aan die doek plukken, waarop ik zeg, joh ze slaapt net!! Mn schoonmoeder tegen rammeltje: nee hoor je slaapt niet he je hebt je oogjes open!! Die doet ze in een stuipje nog wel eens open, dat vreselijke gekoetsjie als ze wakker is... Aaarrggghhhhhh..

Ik en kapot na deze intensieve dagen, ik kom wel weer aanwaaien
@nico: als ik kijk naar wat hij uit de fles drinkt, is het bij mij ook 90% fv en 10% bv. Vind het wel belangrijk om mijn antistoffen mee te geven. Ook vind ik het overdag wel gezellig. Maat, ik ga denk ik nog eens de bv hulpset proberen, eerst wilde hij hier maar 30 cc uit drinken, nu is hij ouder, mss gaat het nu beter.
@mart, zou heel goed kunnen dat hij het nu beter trekt hoor! Zeker het proberen waard en nogmaals, petje af!!!

Hier een droom van een dag!! Elke keer 3 a 4 uur tussen de voedingen lekker slapen tussendoor (in de draagdoek dat wel) en als mevrouwtje wakker is heel vrolijk en gezellig... Heerlijk! Vent wil een ergonomische drager hahaha die baalt dat hij zn dochter zo weinig ziet op zoek naar een Manduca dus

Maat en anne, fijn dat jullie het nog kunnen

Hoest met alle andere meiden?? Mell al een tijdje niet gezien!! Liz is vast aan het stappen of op de hockey

Ziev op vakantie inmiddels?

Kroosje?? Lekker in de chill modus?

Beetje!!?? Waar blijft die meid toch!
...weer geen bijzonderheden 'hiero'. Wel heeft Ukkie van 23:30 tot 8:30 geslapen. Heerlijk! En 3 volle poepluiers. Waar een mens blij mee kan zijn

Vandaag hebben we haar in een winterpak gehesen en zijn gaan terrassen in het Kralingse bos. Heerlijk was het. Toch nog anderhalf uur gewandeld. Al met al weer een heerlijke dag.

Overigens zit de Uk aan de lactulose en cinababy. Dat begint zijn 'vruchten' af te werpen. Ze lacht nu ook veel, een soort gegrinnik is het. Nou, tranen in mijn ogen en cliché's uit mijn mond. Komtie: Daar doe je het allemaal voor. Enne: Je krijgt er zoveel voor terug
Hoi damesss!

Pff, zo druk, vergeet jullie niet maar gewoon geen tijd om te reageren! Nu geplofd op bank met babyboy lekker tegen me aan! Hij doet t echt super... Eten en slapen, de hele dag! Al dagen op rij 23-6-11-15-19-23 gevoed! Komt snachts wel eens wat vaker, maar dan geef ik speentje en red ie t meestal tot n uur of 6! Super dus!

Borst is bijna helemaal genezen, menn wat kan je je dan ineens heerlijk voelen joh!!

Gister gezellig naar de ikea geweest, resultaat: nieuwe hal andere kapstok, schoenenkast, en nukan de kinderwagen mooi in de hal staan

Heb vandaag al mijn schoenen uitgezocht... Heb gewoon 23 paar laarzen... Haha, heb mef moeite 5 paar weggegooid!

Maargoood, ff teruglezen nu.....
Juutje: jammer dat je er niet bij kan zijn!! London lijkt me ook mooi, we wilde vorigjaar kerst erheen, 5u snachts in auto opweg naar eindhoven airport, snelweg was een ijsbaan... Komen we daar, ingecheckt en al, ging toch opeens de vlucht niet door...pffff!

Maat: heerlijk, gezinnetje compleet... Balen dat maatman ziekjes is, maar wel fijn dat je nog weet hoe'het' moet! Haha! Rust maar ff lekker uit ook nu... Hoelangissie thuis?

Rammel: kan me voorstellen hoe moedeloos je ervan werd, gelukkig loopt t nu alweer beter!!!

Martje: super dat je toch die 10% bv geeft, alle beetjes helpen denk ik dan... Respect!

Kwimmie:

Rijst: fijn dat meisje goed poept... Hier ook een keer 3 dagen geen poep, kind was constant overstuur! Dus kan me voorstellen hoe heerlijk het is om 3 poopluiers te hebben! Haha!

Kroos: je hebt er goed aan gedaan naarHA te gaan.. en praat meis, schrijf van je af! Merkdat ik zelf ook heeeeel erg moest wennen aan het 'moederschap' en dat t nu leuk word.. ook de bevallingheeft grote inpact om me gehad, hele zwangerschap eigenlijk, zo snel gegaan... En niet te geloven dat ik zo'n mooi kereltje gemaakt heb...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven