Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Jeetje Cassius, dat is een pittig verhaal. Ik durf niet te zeggen of iemand binnen 2 weken zo verliefd kan worden, misschien kende hij haar al. Of heeft hij een smoes bedacht wegens koudwatervrees nu je bij de vriend vandaan bent.

Welk verhaal geloofde hij niet?

En nu?

Wil je terug naar je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Dat is het gekke, hij heeft me twee weken geleden nog gezegd dat er niemand anders is. En wilde hij nog dat ik bij hem introk.

Hij geloofde me niet dat ik echt bij mijn vriend weg zou gaan / ben gegaan.

Ik vind het verscrhrkkelijk.
Dat snap ik.

Ben je voor hem bij je vriend vandaan gegaan?

Ik kan me zo voorstellen dat je het eea nog wel helder en duidelijk zou willen krijgen, al is het maar om af te kunnen ronden. Zou een gesprek er nog in kunnen zitten denk je?
Ja voor hem inderdaad.

ik denk het wel... maar hij heeft me nog geblokkeerd op whatsapp en zijn ping van gister was erg afstandelijk en koel. Maar we zijn collega's dus we moeten wel contact houden.

Maar wat denk je? Over en uit binnen twee weken? Dan heeft het toch sowieso niet erg diep gezeten?
Het enige dat ik kan bedenken is dat hij alle stadia is doorgegaan. Enorme hoop heeft gehad, knettergek op je is geweest. Je was een onbereikbaar iets voor hem. Nu ben je bereikbaar, hij is over zijn toppen van verliefdheid, verlangen enz heen en bedenkt dat de sjeu er wel af is. Het jachtinstinct van de man is een gek iets, voor ons vaak onbegrijpelijk.

Het is niet voor niks dat ik/we altijd roep(en) dat je pas weg moet gaan bij je nummer 1 als je liever zonder hem wilt dan met hem.

De keuze tussen 1 of 2 is sowieso een slechte.

Dan kies je namelijk niet voor jezelf.

Maar aan die woorden heb jij nu niks, dat snap ik...
quote:Rooss4 schreef op 30 september 2012 @ 11:49:

[...]

voorzichtigheid, het constante "uitkijken dat je niet betrapt wordt".

......

Ik dacht dat ik vrij ver was in de acceptatie van vreemdgaan.. maar nu ga ik twijfelen.

Hoe raak... het figuurlijke constant over de schouder moeten kijken is juist hetgeen wat mij heeft doen stoppen. Niet het directe schuldgevoel.

Hoewel jij dit blijkbaar van een andere kant hebt moeten bekijken..
quote:dirk_1971 schreef op 30 september 2012 @ 17:43:

[...]

Hoe raak... het figuurlijke constant over de schouder moeten kijken is juist hetgeen wat mij heeft doen stoppen.

Hoewel jij dit blijkbaar van een andere kant hebt moeten bekijken..

Kwam dat omdat je het voorzichtig doen zat was Dirk of werd je je bewust van het "waar ben ik eigenlijk in godsnaam mee bezig" feit?

Ja, ooit.

Mijn eerste vriendje ging vreemd, ik was 18 en ik wilde voor de trein springen. God wat een pijn...
quote:Cassius schreef op 30 september 2012 @ 16:34:

geleden gevraagd aan mijn minnaar om me even wat tijd te geven, want er komt een hoop emotie op me af. Hij zei al dat hij in principe lang genoeg heeft gewacht, dat hij het niet ziet gebeuren en dat ik hiermee wel een risico loop dat hij een ander tegenkomt.

Allereerst een knuffel... je hebt wat mooie herinneringen, laat die niet los, ook al is he nu uit.

Je hebt anderhalf jaar een realtie gehad waar hij wist dat hij de nr 2 was. Daarna zelfs een week samen. En daarna vraag jij een weekje pauze van hem.

pauze vragen klinkt bijna als het een weekje uit maken... en in een weekje begint bij hem blijkbaar het loslaatproces.. in een pauze "mag dit" . Jij bedoelde wat anders, maar communiceren is moeilijk.

jammer... de schade is gedaan...
quote:Rooss4 schreef op 30 september 2012 @ 17:49:

[...]

Kwam dat omdat je het voorzichtig doen zat was Dirk of werd je je bewust van het "waar ben ik eigenlijk in godsnaam mee bezig" feit?

De directe aanleiding vooral het eerste, maar je doet vooral zo voorzichtig omdat je weet dat je ergens niet goed bezig bent.

Roos, wat ik hier zo van je lees ben ik blij dat je die trein voor hebt laten gaan.
Cassius, zeer pijnlijk. De nachtmerrie van de vreemdgaander die kiest voor de nr. 2 en die dan zelf voor een ander kiest.

Enige wat ik kan bedenken, is dat hij al eerder met die ander wat is begonnen en nu inziet - nu jullie eenmaal een legale relatie kunnen hebben - dat die ander toch beter past. Ook is het zo, dat als jij wegging bij je partner, dat voor hem misschien teveel druk gaf. Ik zou niet graag willen, dat een ander voor mij weggaat bij huidige partner. Denk eigenlijk dat het het laatste is, in jullie situatie. Je had weg moeten gaan bij je partner, omdat je er geen toekomst meer in zag, los van je minnaar.

Klassieke fout, waarvoor je de prijs zult moeten betalen. Hopelijk kun je het nog redden met je huidige partner, maar de weg zal lang en moeilijk worden. En wil je dat wel, en hij? Ik zou ervoor passen als ik hem was, om tweede keus te zijn. Je hebt natuurlijk voor een ander gekozen..
Net als Roos was de pijn bij mij ondraaglijk, maar die pijn ebt ook weer weg. Maar zal altijd een litteken blijven.

Voor Cassius; ik was degene die ruim een jaar werd bedrogen met een ander, en voor wie mijn ex heeft gekozen. Ik zal niet uit de doeken doen hoeveel pijn ik ervan heb gehad. Ik ben nu weer gelukkig, naar omstandigheden. Mijn ex hoeft hier nooit meer aan te kloppen, ik geef gas als ik hem voor de auto krijg.
quote:Julus schreef op 30 september 2012 @ 18:04:

ik geef gas als ik hem voor de auto krijg.

Echt?

Besef je ook dat dit betekend dat je nog niet los van hem bent? Hij zou je voor het mooie stoïcijns moeten laten, totale niets, nakkes nada.

Het omgekeerde van liefde is niet haat.

Het is onverschilligheid.

(en Dirk, bedankt voor je lieve woorden)
quote:Rooss4 schreef op 30 september 2012 @ 17:49:

[...]

Ja, ooit.

Mijn eerste vriendje ging vreemd, ik was 18 en ik wilde voor de trein springen. God wat een pijn...Best maf dat je jaren later dan wel mee kunt werken aan het vreemdgaan van een ander (die ook nog een gezin aan het opbouwen was). Je zou zeggen dat je met zo'n ervaring zelf er nooit meer iets mee te maken wilde hebben. Ik snap dat van mezelf ook niet hoe dat werkt..
quote:schaakmat777 schreef op 30 september 2012 @ 14:44:

[...]

Ik ben monogaam en dat zal altijd zo blijven. Heb nooit de behoefte aan iemand anders gehad. Koppels die elkaar een minnaar(es) toestaan zijn in hun liefde voor elkaar stiekem uitgeteld. Dit komt ongetwijfeld hard aan voor sommige, maar het is de waarheid. Want scheiden geeft vaak complicaties (kinderen,huis,rechter etc)

Ja tuurlijk. Net zoals mensen die geen open relatie durven aan te gaan, een énorm ingekakt seksleven hebben, zodat ze onwijs bang zijn dat de partner de andere véél lekkerder in bed vindt

Mens, praat geen poep. Zolang je de persoon niet kent, kan je ook niks zeggen over hun relatie.

Cassius, wat zal je je kut voelen nu!

Wat een onwijze rotsituatie. En wat bizar dat je minnaar als een blad aan de boom is omgedraaid. Maarreh, als hij al niet gelooft dat jij je relatie uitgemaakt hebt, hoeveel vertrouwen zit er dan tussen jullie?
quote:sweetinez schreef op 30 september 2012 @ 18:48:

[...]

Best maf dat je jaren later dan wel mee kunt werken aan het vreemdgaan van een ander (die ook nog een gezin aan het opbouwen was). Je zou zeggen dat je met zo'n ervaring zelf er nooit meer iets mee te maken wilde hebben. Ik snap dat van mezelf ook niet hoe dat werkt..Ook ik snap dat van mij zelf niet... Jarenlang bedrogen en tegen mij gelogen, wat een pijn!! en ik zei altijd stellig; ik zou nooit vreemdgaan of een ander daar aan mee helpen. Uiteindelijk voordat ik het uitmaakte met een andere man gezoend, wel meteen de dag er na verteld. Toen werd het mij ook duidelijk dat ik geinteresseert raakte in andere en dat ik dus beter de relatie kon beeindigen,ook gedaan dus. Maar ook daarna met mannen geweest die gewoon gezinnen thuis hadden. Altijd wanneer iemand een vriendin had, wees ik de man af, maar (nu) al een tijdje maakt het mij niet ( meer ) uit of ze thuis gezinnen hebben of niet. strange
Gurly, maf he? Ik heb zelf een open relatie en vond altijd: eigen verantwoordelijkheid. Maar als ik er héél diep pver nadenk dat hij geen open relatie heeft en wat de gevolgen van onze acties zouden kunnen zijn, snap ik zelf eigenlijk niet waarom ik nog steeds met hem date (nou ja, afgezien dat hij leuk, lief, lekker en mega geil is dan ).
quote:Rooss4 schreef op 30 september 2012 @ 18:15:

[...]

Echt?

Besef je ook dat dit betekend dat je nog niet los van hem bent? Hij zou je voor het mooie stoïcijns moeten laten, totale niets, nakkes nada.

Het is onverschilligheid.

(en Dirk, bedankt voor je lieve woorden)Yep, weet ik. Ik zit niet ver van onverschilligheid. Ik voel niet veel meer voor hem, maar ik heb nog wel veel pijn van wat hij heeft gedaan. Die twee dingen staan los van elkaar. Ben pas 5 maanden verder, en ben al een heel eind op weg. Hij is/was de enige die het voor elkaar heeft gekregen dat ik haast agressief werd, en dat zegt genoeg over mijn emotie van toen.

[...]

Best maf dat je jaren later dan wel mee kunt werken aan het vreemdgaan van een ander (die ook nog een gezin aan het opbouwen was). Je zou zeggen dat je met zo'n ervaring zelf er nooit meer iets mee te maken wilde hebben. Ik snap dat van mezelf ook niet hoe dat werkt..Ik zeg dat ook van mezelf, maar je weet het niet. Zeg nooit nooit. Maar ik zal alles doen wat in mijn macht ligt, om er niks mee te doen.
quote:sweetinez schreef op 30 september 2012 @ 19:07:

Gurly, maf he? Ik heb zelf een open relatie en vond altijd: eigen verantwoordelijkheid. Maar als ik er héél diep pver nadenk dat hij geen open relatie heeft en wat de gevolgen van onze acties zouden kunnen zijn, snap ik zelf eigenlijk niet waarom ik nog steeds met hem date (nou ja, afgezien dat hij leuk, lief, lekker en mega geil is dan ).

Ja precies, daarom probeerde ik er ook zo weinig mogelijk over na te denken wanneer ik met een getrouwde man aan de slag ging. Maar afentoe dacht ik ook ''What If!?''

Zelf heb ik nu een monogame relatie, maar wij communiceren veel over van alles, ook over de toekomst en dat wij ook maar mensen zijn en tja mocht iemand toch iets meer willen dat wij willen kijken wat de opties voor ons zijn ( parenclubs ect )

Nu moet ik er niet aandenken, MIJN vent en van niemand anders! bahaha Maar wie weet ooit...
quote:Julus schreef op 30 september 2012 @ 19:09:

[...]

Ik zeg dat ook van mezelf, maar je weet het niet. Zeg nooit nooit. Maar ik zal alles doen wat in mijn macht ligt, om er niks mee te doen.

Mooie instelling. (oprecht)

Die had ik dus ook.. Waar dat heen is gegaan... Joost mag het weten?
Ja, de intentie is oprecht. Maar ik weet ook niet wat ik doe als ik ervoor sta. Als het de love of my life is, en hij op punt staat van scheiden..dat soort situaties. Ik weet het niet.

Van wat ik hier geleerd heb, en nu uit eigen ervaring, zou ik alles doen om het zo netjes mogelijk te doen. Ik zou willen dat de man eerst thuis de boel bespreekt en afrondt en dan pas verder gaan. Maar ja, dat is theoretisch..

Denk dat we allemaal voor eigen behoeften gaan, als het om liefde gaat. In liefde en oorlog is alles geoorloofd..zegt genoeg. En dat doet altijd iemand pijn, dat is zo met liefde.
quote:Rooss4 schreef op 30 september 2012 @ 18:15:

[...]

Echt?

Het is onverschilligheid.Deze komt bij mij even heel goed binnen! Heb jaren last gehad van het gevoel wat Julus beschrijft met mijn ex-vriend. En een tijd geleden dacht ik: al zou ik hem tegenkomen zou ik hem groeten en zelfs nog wel een praatje maken. Toen besefte ik dat ik echt los was En dat was een goed gevoel

[...]

Best maf dat je jaren later dan wel mee kunt werken aan het vreemdgaan van een ander (die ook nog een gezin aan het opbouwen was). Je zou zeggen dat je met zo'n ervaring zelf er nooit meer iets mee te maken wilde hebben. Ik snap dat van mezelf ook niet hoe dat werkt..

Jah, dank je wel Inez.

(hoe vaak moet ik daar nog hand in boezem voor steken?)
Rooss, hoef je van mij niet te doen hoor.

Ik vraag me alleen af hoe dat dan werkt, als je er zelf een trauma van hebt gehad. Ik krijg dat voor mezelf ook niet rond, waarom ik het doe.

(En ok, dan vraag ik me af, waarom zo'n felle reactie?)
Omdat je een giftig pijltje afvuurt, Inez, wetend dat je me hiermee hebt. Wetend ook dat de situatie me toentertijd bezig hield. Dat vind ik jammer, ik dacht dat we dat stadium voorbij waren.

Ik was 18 en ik dacht dat de wereld verging.

Als mijn partner nu vreemd zou gaan, zou ik veel beter en makkelijker kunnen relativeren. Het "auw verdomme" gevoel kwam even door de post van Dirk, waarin hij haarfijn uit de doeken deed hoe je je partner virtueel technisch goed kan belazeren zonder dat het uitkomt.

Dat bracht de oude pijn even terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven