Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Hee allemaal,

Ik heb m'n theorie niet gehaald had 1 fout teveel in de verkeersregels en -inzicht vragen. In de gevaarherkenning had ik maar 1 fout!

Dus 7 fouten in totaal. Was echt balen! punt was ook dat ik al bij 3 vragen een stomme fout maakte en dat ik te laat was met corrigeren, maar ja, was dus niet dat ik niet hard genoeg had geleerd.

Maandag herkansing, heb maar meteen een nieuwe geboekt, nu het er nog in zit!

Dus van het weekend nog een keer leren :(

Morgen m'n 11de en 12de les en ik heb een pakket van 30, dus moet wel echt maandag die theorie halen want een TTT reserveren duurt hier echt een maand. En aangezien ik 4u per week les heb, is een maand gewoon 16 lessen. Dus als begin volgende week m'n TTT wordt gereserveerd, dan kan ik hopelijk eind oktober TTT doen en half à eind november examen en dan loop ik niet heel erg extreem uit.
Balen kabouterpuntmuts! Fijn dat je zo snel kan herkansen! Je hoeft geen TTT te doen hè. Als het lessen zo vlot gaat zou ik het al helemaal niet doen of heb je er al voor betaald in je pakket?

Succes weer maandag, niet stressen!
ik heb 8okt mijn 1e theorie toets *spannend*
Haha reanne, je eerste? :p

Dankje indigo! Ik stress hem helaas alweer dood! En ik moet wel een uur rijzen om naar deze tentamenplek te komen, maar goed, nu heb ik alleen maar hoeven herhalen ipv weer opnieuw beginnen. Heb nu wel steeds vaker bij de oefentoetsen 4 of 5 fout, maar soms zak ik nog wel. Soms zijn die vragen ook zo raar :( Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verbeteren.

Ik blijf maar gewoon aan een stuk door oefententamens maken, want ik heb zoiets van: als ik 40 oefenexamens heb gemaakt (nouja is ietwat overdreven ik heb er nu in totaal 20 gemaakt, oefenen voor de 1e toets meegerekend), dan moet ik toch bij dat tentamen wel zo'n beetje alle vragen die komen al een keer in een bepaalde vorm gezien hebben toch?

Oke, ik ga weer verder leren!
Ik denk dat je je vooral niet te druk moet maken Kabouter. Ik heb ook 2 keer over mijn theorie gedaan. De eerste keer had ik een heel moeilijk examen en ik was niet de enige die dat vond. Ik zat op de allerlaatste rij en ging dus als laatste naar buiten. Hierdoor hoorde ik van iedereen of ze wel of niet geslaagd waren en ik denk dat er maar zo'n 20% was geslaagd. De 2e keer had ik een veel makkelijker examen (echt een heel groot niveauverschil! Vond het gewoon schandelijk) en ben ik ruim geslaagd. Toen was zo'n 65% van de mensen geslaagd schat ik in. Ik haalde de oefenexamens opk niet altijd trouwens.

Doe gewoon je best morgen, meer is niet mogelijk. En verbeter zo min mogelijk! Dat heeft mij de eerste jeer inderdaad ook veel tijd gekost waardoor het niet altijd op tijd lukt en je dus sowieso de vraag fout hebt.
De dag voordat ik mijn theorietoets had kreeg ik steeds meer fouten bij de oefenexamens. Op een gegeven moment ben ik er maar mee gestopt. Ben toch heel goed geslaagd hoe meer je stresst des te krampachtiger je beslissingen gaat nemen. Gevaarherkenning ging toch goed vorige keer? En de rest moet je gewoon weten. Rustig nadenken, het antwoord weet je wel Succes!
@kabouterpuntmuts, hoe is het vandaag gegaan?

Ik heb morgen mijn laatste les en dan woensdag examen!
Succes alvast Chipper!
Ik heb mijn rijbewijs nu 4 dagen en 400 kilometer gereden.

Heerlijk! Net ook na het eten even een stukje gereden. Gewoon omdat het zo leuk is.

Voor de zakkers: Gewoon door blijven gaan. Ik ben 3 keer op geweest voor het praktijkexamen en dan zakt telkens de moed in je schoenen en denk je dat je het nooit zult leren (ik dacht dat althans). Maar het komt uiteindelijk allemaal goed.

Ik vind het zonder instructeur naast me trouwens een wereld van verschil. Ik rijd stukken beter in mijn eentje. Ik had tijdens de lessen nogal wat moeite met kijken, maar dat is nu ook een stuk beter. Er zit niemand meer naast je die op de rem kan trappen dus je wordt verplicht om goed te kijken.
Oe, ben hier al even niet geweest, inmiddels mijn theorie gehaald in 1x jeej!! Volgende week dinsdag mijn TT, erg spannend heb soms het idee dat ik alleen maar de stopcontact en het keren redelijk kan.

Elke les die ik nu heb vind ik vreselijk, ik ben zo onzeker en leg zoveel druk op mezelf dat ik in 1 keer mijn examen moet halen dat ik echt verdrietig er van wordt. Alles gaat fout zit onzeker achter het stuur en bedenk bijna smoesjes om niet te hoeven lessen :(!

Wie herkent dit?

Op 9 nov. mijn praktijkexamen en wat ben ik hier bang voor! Van de week hebben we tijdens mijn les gedaan alsof ik een examen moest rijden en zou op 15! Punten gezakt zijn, ik vraag me werkelijk af of ik het ooit wel zou kunnen. Na het rijden zei mijn instructeur dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat ik nog een maand heb om te oefenen... Maar de moed zakt me in de schoenen!

Blegh! Ik moest het even kwijt hoor! Lucht al weer wat op.

Muloza, ik kan me voorstellen dat het zonder instructeur veel lekkerder rijden is haha!
klaprooss, ik herken je onzekerheid. Ik heb ongeveer 40 lessen gehad en op een les of 2, 3 na maakte ik altijd foutjes.

Toen ik voor de 2e keer voor het praktijkexamen was gezakt besloot ik de dokter te bellen voor een kalmeringsmiddel. Hij schreef me Propranolol voor en dat werkte (iets te) goed. Mijn examinatrice vond dat ik zo rustig was dat ze dacht dat ik erin zou blijven. Ik maakte geen enkele fout en kreeg later als compliment dat ik perfect had gereden.

Tijdens een examen is het overigens niet erg om fouten te maken, als je ze maar veilig oplost. Wat je vooral niet moet doen is jezelf wijs maken dat je het in 1 keer moet halen. Dat heb ik ook gedaan (ik zat met toekomstig werk waarbij een auto heel erg handig was) en daar maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee. Je kunt niet meer dan je best doen en als je zakt dan heb je even een paar dagen een pesthumeur maar je moet gewoon weer verder.

Wat mij trouwens hielp bij mijn zelfvertrouwen: Uitzendingen kijken van 'De allerslechtste chauffeur van Nederland'.
Haha! Moet idd maar dat programma kijken, zo erg is het niet bij me. Ik heb ook dat het voor m'n toekomstige werk handiger is, in november ga ik de praktijk in. Ik probeer idd wel het van me af te zetten, haal ik er niet jammer dan volgende keer beter .

Fijn om iig te horen dat de onzekerheid er waarschijnlijk gewoon bij hoort. Mocht ik erg veel zenuwen hebben is idd een doktersbezoekje geen slecht idee!

Dank je, voel me al wat minder gestresst!
@muloza. Lijkt me inderdaad heerlijk om niemand meer naast je te hebben zitten!

@Miriammm, dank je wel!!

Ik had vanochtend mijn laatste les in de drukte en het ging harstikke goed! Stop opdracht ging perfect en op de navigatie rijden ging ook goed. Vlot veilig en verantwoord.

Nu morgen praktijkexamen! Ik ben nog helemaal niet zenuwachtig. We zullen zien of ik het in 1 keer haal! ALs ik maar geen domme dingen ga doen!

Ik denk al helemaal vooruit, zo van volgende maand een auto kopen en dan elke dag heerlijk op en neer naar mijn werk. Ik hoop zo dat ik het haal!!!
Heel veel succes morgen Chipper!
Succes Chipper! Je kan het!

Klaprooss, relax.. je moet het jezelf niet zo moeilijk maken en niet zoveel druk op jezelf leggen (al herken ik dit heel erg hoor!)..

Enne, wat is de stopcontact trouwens (haha ik snap het wel hoor)..

Vandaag weer les gehad, begin het kijken eindelijk onder de knie te krijgen!! Ging best heel lekker vandaag, dat zei de instructeur ook.

Volgende week weer een blokuur lessen zodat we vaak kunnen in en uitvoegen op de snelweg. Ik vind de dubbele uren altijd wel fijn, kom je er net even wat lekkerder in. Maar goed het is nu een kwestie van 'warm houden' omdat ik alles nu geleerd heb en daarom les ik nu meestel 1 uur per week. Nog een les of 7/8 en dan afrijden! Brr spannend hoor .

Succes allemaal!
Ohja, hoe is het gegaan kabouter? Hopelijk heb je de theorie in de pocket!
@Summerdee, dank je wel! Ik laat morgen weten hoe het gegaan is! Ik hoop dat het goed gaat en dat ik het niet verpest voor mezelf!

Dubbele uren is altijd fijn, want dan kun je net even iets meer! Voor jou komt het examen ook steeds dichter bij!! Hou oud zijn jullie eigenlijk? Ben wel nieuwsgierig!
@ indigoblue: Fijn om te horen dat het bij jou goed gekomen is,er is dus nog hoop voor mij! :-)

@ klaproos: Hoeveel lessen heb je inmiddels gehad?

Ik herken me wel in jouw verhaal....Vind het lessen ook niet leuk en zit ook elke les onzeker achter het stuur....Ik denk zelf dat het komt,bij mij in ieder geval,omdat er constant iemand op je let....word daar af en toe een beetje zenuwachtig van!

Vind het toch wel fijn om te zien dat er meer mensen last hebben van onzekerheid,heb soms namenlijk het gevoel dat ik de enige ben,maar niet dus....

Succes in ieder geval met je TTT en examen!

Woman2012
@muloza , dank je wel!!
Pfff, ben zenuwachtig!
Succes chipper!!!
Zet 'm op Chipper! Hoe laat moet je eigenlijk op? Of vertel je dat liever niet?

ik ben 22 trouwens, en jullie?
Ik ben geslaagd!!!! Ben zo blij! Ik moest om 9:50. Van te voren nog gereden en toen deed ik allemaal dingen die ik anders nooit zou doen! Zo heb ik de zenuwen eruit gereden denk ik! Ik was de rust zelve ha ha. In noodweer afrijden dat is net weer iets voor mij, maar hij had maar 1 aanmerking. Ik had een omkeer opdracht precies op de plek waar ik vanochtend ook had geoefend en ik moest achteruit inparkeren. Kort stukje snelweg en weer terug! rijbewijs aangevraagd!! Joepie!!!!
Ik ben 30 trouwens.
Wow chipper!!! Wat super zeg, gefeliciteerd :flower:!!

Je hebt maar één keer afgereden toch? Lijkt me zo heerlijk om het gelijk te halen! Geniet van je gevoel en van de vrijheid straks!

Nu lekker een gebakje? Of een borreltje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven