Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Omdat ik nu afval als een gek of ik kom aan als een gek, deze week was er eerst een kilo af en nu weer 9 ons erbij.

Mijn begeleiding zegt dat dat komt omdat mijn lichaam wss lege vetcellen vult met water.

Ik heb dat weleens vaker gelezen.

Voor mijn gevoel val ik ook af hoor, in ieder geval kan en

mag ik niet minder eten.

Ik zal de meetlint eens op gaan zoeken, dan zullen we wel

ff zien.

Ik wil noten!!!
ff off topic.

Zijn er hier dames die op het naturistentopic iets kunnen vertellen over Kroatië ? Ik als francofiel kan dat dus niet.
Klinkt lekker (en vet ) die flan

Ooh, bedoel je dát met de pitjes Meis. Op die fiets. Ik noem dat de besjes van de granaatappel. Ik snijd 'm trouwens doormidden en haal met een lepel de besjes/pitjes eruit. Lijkt me handiger?

Heerlijk trouwens, aanschuiven aan een gedekte tafel. Kan ik van 't weekend, we gaan lekker weg.. mm.
Later is nu
Ga ik de volgende keer proberen Dreamer, maar lijkt me dat je dan toch al die zooi er tussen ook meeschept?

Enne.. voor de tabel: 74,0!!! Ik heb hem anderhalve week geleden al voor het eerst gezien maar nu pas op woensdag. En nu verder naar beneden graag...

Ik mis Meave nog steeds...
Haihai

hier 72 vanmorgen

En ik dacht nog wel zwaarder te zullen zijn, omdat ik gisterenavond wel een pot thee leeggedronken heb, maar dat er lang niet weer uitgewerkt had. Viel mee dus

Zojuist ook al ruim een uur gewandeld. In laag tempo, lekker genoten van de zon.

Mijn (vermoedelijke) lijstje:

O: 2br met komkommer en kruidensmeerkaas

T: 1 appel en een bakje yoghurt

L: 2 broodjes met gerookte zalm

T: .. eh.. fruit, handjevol nootjes

A: krieltjes met sla en groenteburger.

Yoghurt of melk

toedels
Later is nu
Oja lijstje.

O: bak yoghurt met muesli

T: boterham met pindakaas

L: 1,5 appel, 2 boterhammen met magere kaas en als het goed is een lunchwandelingetje

T: bak yoghurt met een peer erdoor

A: pasta met kippenlevertjes en tuinboontjes erdoor.

T: waarschijnlijk wel een paar speculaasjes.Maar wel nadat ik een rondje gerend heb!
O: kwark+slagroom

flan

L: 2 gebakken eieren met 100 gram ham

A: Groentesoep, varkensfiletlapje, sla+mayo+olijven+avocado

T: bifi's, groentesoep

ZO, strax ff lekker de stad in, avocado's scoren, schoenen scoren en een shirtje ofzo. Ik moet toch in de stad zijn voor

cowboyspullen, zijn bij ons in t dorp niet te krijgen.

Niet erg, ik mag graag schoenen kopen bij Sacha's
Ja, haha, dat kan ik me voorstellen!

Ik heb ook nog enkele dadels op (helaas zijn ze bijna op, mèn, wat zijn die dingen lekker!) en zometeen op de zalm komt nog alfalfa. Zelf gekweekt
Later is nu
Iemand enig idee hoelang het geleden is dat we onze maten hier vermeld hebben?

Wat moet je in vredesnaam met cowbowspullen Sandra??? heb je een verkleedfeestje???
Op 9 januari, Meis. IK heb ze van jou, mij en monser in een tabel gezet.

Vanmiddag ipv wat ik eerder zei een beschuitje met appelstroop gehad en een bakje tomaten met frambosendressing. Is lekker.
Later is nu
Sowwww,3 paar schoenen bij Sacha en 3 shirtjes bij the Store en Sting gekocht.

Vanavond hebben we feestelijke ouderavond en is zoonlief cowboy.

Wordt echt laat voor die kids.
Lijstje voor vandaag:

O: bak yoghurt met peer erdoor

T: 2 plakjes ontbijtkoek met boter en een half koekje bij de koffie

L: bak yoghurt met aardbeien en 3 crackers met makreel in tomatensaus

T: moet boodschappen doen dus zal wel wat proeven bij de appie

A:spagetti met tomaat/olijf/tonijnsaus en een bak tomaat/komkommer/feta salade denk ik.

Later vanavond nog dansen dus wel beweging en weinig kans tot snaaien, altijd fijn.

Dreamer, frambozendressing? zelf gebakken of kant en klaar? Klinkt lekker ja!
Goedenmorgen!

Frambrozendressing is van de AH was een seizoens-iets met kerst. Errug lekker.

Mijn lijstje van gisteren

O: 2 br met komkommer en kruidenkaas

T: br met kruidenkaas

T: yoghurt en appel

L: 2 br met eiersalade

T: appel

paar handjes gemengde noten met rozijnen

A: omelet met kaas, patat en een wortel

's avonds nog warme melk

sooowww Sandra, 3 paar schoenen, da's niet mis!

Ik voel me trouwens heerlijk fit. heb het idee dat m'n huid beter voelt, maar het ziet er niet beter uit. Da's wel jammer

Toedels
Later is nu
Sorry dames. Vanwege weinig computertijd jullie een beetje verwaarloosd. Zal ik dan maar met terugwerkende kracht wat lijstjes voor de geest proberen te halen om het goed te maken.

Maandag:

O: 2 bh met 20+kaas

T: plak ontbijtkoek

L: 4 bh met 20+kaas

D: Aardappelpartjes met sla + komkommer en een kiprolladeschijf

Dinsdag:

O: 2 bh met ?

L: 3 meuslibollen met 20+kaas

T: klein softijsje

D: lasagna, yoghurt met vla toe.

Die dag twee keer ruim anderhalfuur gewandeld met de jongens

Woensdag:

O: 2 bh met sandwichspread

T: ontbijtkoek

L: 3 bh met sandichspread

T: 1 bh met sandwichspread + 2 mineola's

D: maaltijdsalade met kip van de Mac en een halve portie franse frietsaus + bakje frietsaus.

Zo'n anderhalf uur gewandeld

Donderdag:

O: 2 bh met fricandeau

L: 4 bh met 2 gebakken eieren

D: kalkoenfilet met aardappelpartjes en witlofsalade (met rozijnen, mandarijnpartjes en 20+kaas)

's Avonds en uur gebodypumpd.

Helaas stond de weegschaal dinsdag weer op 74,4 kg. Niets er af dus. Al heb ik het idee dat ik wat meer vocht vasthoudt want ik heb daar vorige week ook meerdere keren ruim boven gezeten. Daarnaast merk ik dat ik wat moeite krijg met de stoelgang. Ik heb voortdurend een vol gevoel. En dat terwijl ik wel genoeg drink en gewoon mijn vetten eet.

Sandra, als de gewichtstoename door vocht komt en niet door een toename van lichaamsvet, waarom mag je dan niet uitbreiden? Dat raak je dan toch vanzelf wel weer kwijt. Bij vrouwen wisselt de vochthuishouding nou eenmaal mede beïnvloed door je menstruatiecylcus. Ik hoop in ieder geval voor je dat je snel aan de noten mag.

Meis, wat goed dat je nu ook op je weegdag op de 74 zat. Gaat goed zo!

Dreamer, hopelijk gaat je huid er nu ook snel beter uitzien. Dat het beter aanvoelt lijkt me in ieder geval al een hele verbetering.
Geen idee Madootje waarom ik nu geen noten mag.

Zal vast niet lang meer duren, ik heb al een kilo

in huis gehaald.....

Wel mag ik nu meer zure room, heerlijk voor door de avocado.

Ja dat vocht ook he, vroeger toch nooit zo'n last van gehad.

Maar zolang alles ruimer gaat zitten dan zal er toch ook wat afgaan,al dan niet zichtbaar op de weegschaal.

Een lichaam zit vol trucjes en mijn lichaam mist natuurlijk zn vorig eet/drinkpatroon en is me nu aan het dwarsbomen, ik boom maar gewoon terug en s morgens pak ik de centimeter wel ff hoor.

Ja lekker he, 3 paar schoenen!

een paar gele korte laarsjes, een paar zwarte en

een paar zwarte sandalen met een flinke hak.

Ik ben voorlopig weer uitgeshopt wat schoenen en

shirtjes betreft.

O. Kwark + slagroom

Flan

T. Bifi's, soep

L. 2 gebakken eieren op een ons ham

100 gram sla + mayo (DL de lekkerste die er is)

A. Soep, vlees, Sla met avocado en zure room

Met de nootjes erbij is het helemaal klaar en af en

toe een wijntje zou ook wel lekker zijn....

Morgen ben ik nog maar een maand bezig.

Eind vd middag ff sporten als zoonlief een uur zwemmen heeft. 1e x deze week ipv 3x

Andere dingen die voor gingen gedaan en mannetje

die op 1 dag na elke avond overwerkt. (wegens personeel

tekort/ziekte). Ik begin eindelijk te begrijpen als ze zeggen

dat ze je vooral veel personeel toewensen.

Zoonlief krijgt 3 loge's vanavond die blijven slapen, hij wilde

zoooooooooooo graag een slaapfeestje.

Als ze morgen maar op tijd wakker zijn, want dan mogen ze mee naar t voetbalveld om 8. 30 uur.
Nouja... hadden ze niks te proeven bij de Appie gisteren!! Toen maar een balisto gekocht, had zo'n trek in wat lekkers! Verder aardig netjes gehouden, wel een paar speculaasjes weer maar das nog wel te doen.

Vandaag dan,

O: bak havermoutpap

T: Bak yoghurt met frambozen

L: smoothie van 2 kiwis en 3 sinasappels en 2 boterhammen met magere kaas

T: fruit?

A: Kipgyros met sla, champignons, en ovenaardappeltjes of pitabroodjes.

T: olijvenmix van de Lidl, mmmmmmmm!!

Morgen eerst rennen (of misschien doe ik dat vanmiddag al wel) en dan lekker de hele dag shoppen!!! (en waarschijnlijk wordt het eettechnisch niet de beste dag van de week maar hoop het binnen de perken te houden)
Nou, met shoppen verbrand je ook een hoop kcal hoor

Hier lijstje tot nu toe:

O: 2 br met roomsmeerkaas en komkommer

T: peer en yoghurt

L: tosti van 30+ kaas, een paar walnoten en dadels

T: zal wel appel worden en nog wat dadels en noten

vanavond gaan we weg, zal wel zalm worden
Later is nu
Tja Sandra, ik blijf het raar vinden hoor. Als je qua omvang merkt dat je bent afgevallen en ook de begeleiding zegt dat de gewichtstoename aan vocht te wijten is snap ik echt niet waarom je de noten er niet bij mag. Maar ja, zal vast niet lang meer duren.

Het lijstje van vandaag:

O: 2 bh met fricandeau

L: 2 bh met gekookt ei en 1 bh met fricandeau

T: kruidkoek

D: gemarineerde kip met roerbakgroenten en rijst. Eventueel toe wat yoghurt met vla. Verder wordt er niet gesnoept vanavond want ik heb morgen een verjaardag dus neem liever dan wat.

En net weer een hele tijd gewandeld met de jongens.

Ik merk trouwens wel terwijl ik dit typ dat ik niet zo van de lijstjes ben.
anoniem_30775 wijzigde dit bericht op 25-04-2008 16:41
Reden: kleine toevoeging
% gewijzigd
Middag tussendoortje is geen fruit geworden maar cafe-choco met 2 speculaasjes. Nadat ik alvast mijn rondje van morgenvroeg gelopen had trouwens. Daarna op de fiets naar de markt geweest alwaar ik het niet kon laten een zakje heerlijke gemengde noten met cranberries en een doosje nog veel lekkerdere dadels te kopen... dus daar heb ik er ook alvast wat van geproefd...(dank Dreamer, nog meer verleidingen te weerstaan haha!)

Morgen dus shoppen, tja, ik ga met een vriendin die ook wil lijnen dus moeten we onze winkels maar strategisch uitzoeken en zodoende zoveel mogelijk kilometers maken!!
O Meis, maar dan moet het helemaal goedkomen. Gewoon ergens een lekkere maaltijdsalade scoren of een vers belegd broodje gezond. Verse fruitsalade als tussendoortje is in de meeste plaatsen ook wel te krijgen.
owwwwwwww... ik begon goed met yoghurt met frambozen en muesli voor we gingen. De eerste stop was een cappuccino met een tiramisu gebakje, de tweede was een fruitsmoothie met een gemengde salade maar heb het aan het eind van de dag nog aardig verprutst met chocolade, daarna patat als avondeten en daarna nog ijs. Nu PFFFF VOL!!

Maar lekker was het wel!
Kijk Meis, en nu heb je in ieder geval weer aan je geboefte aan chocolade, patat en ijs voldaan dus kun je het nu weer een tijdje makkelijker laten staan!

Ik heb mezelf gisterenmiddag op de verjaardag vrijbrief gegeven om te nemen waar ik zin in had. Dus lekker wat chipjes op, stukje taart, paar stokbroodjes met paturain en een beetje patat met een paar minisnacks. Was erg lekker en nu is het dus weer even klaar met de extraatjes. Gisteren wel voor het eerst in anderhalve week weer een daling in gewicht zichtbaar op de weegschaal. Ik ben benieuwd waar ik dinsdag, weegdag, op uitkom. Ik blijf wel met een heel vol gevoel zitten, want het naar de wc gaan wil nog steeds niet echt. Daar moet ik erg aan wennen want dat is nooit een probleem geweest.
Haihai

ik ben terug van een weekendje weg en het was heerlijk!

Ik heb wonderwel m'n eigen 'dieet' volgehouden. Dus geen suiker gehad, geen koffie, geen echte thee, geen vlees en ..ehm, wél alcohol Gisterenavond pizza gehad en daar smaakt een rood wijntje zo lekker bij. Maar ik heb nu óók gelijk eczeem in m'n gezicht. Vraag me af of dat nou echt aan die wijn ligt. Dat heb ik nl. wel vaker gedacht, dat ik van rode wijn eczeem kreeg. Nouja, en toen ook nog een cocktail van Rum en vruchtensappen.

Maar verder me er goed aan gehouden dus en zonder moeite!

Verder als beweging buiten gewandeld, maar niet snel en heel veel, want dreamlief had zweepslag in de kuit.

Wel nog lekker in sauna geweest en gemaseerd. En mènnnn, wat kon die vent dát lekker. Hij mocht van mij zo mee naar huis

Meis, dadels en noten en cranberry's zijn natuurlijk wél gezond snoepen, gezonder dan de speculaasjes, toch?

En 1x per week moet dat met patat enzo toch kunnen. Toen ik 20 kg afviel, at ik ook elke week patat. Gewoon, omdat dat bij ons in het weekschema zit, ivm drukke avondspits met werk en sport enzo. Als het maar niet én avondeten én nog een patatje is, valt het best mee. Bovendien goed voor de ontlasting

Niet vergeten NU te genieten, terwijl je bezig bent 'voor morgen'
Later is nu
Ik eet eigenlijk nooit patat als extraatje, alleen als maaltijd. En dat van dat gezonder snoepen klopt natuurlijk wel, moest wel lachen, het meisje van de noten op de markt zei ook al over die cranberrymix: ja die zijn goed voor de lijn hoor! -ehhhmm... dat ligt er aan hoeveel je er van eet!! ( het is dus op)

Lijstje voor vandaag is niet zo goed, ik weet het eigenlijk niet meer precies, maar wel dat het teveel gesnoep was...Morgen weer strak aan de bak, want werken, en dan kan ik dus niet meer eten dan ik meeneem!

Paste de masseur niet in je koffer dan Dreamer? Andere optie is natuurlijk dreamlief een massagecursus kado te doen voor vaderdag of zijn verjaardag... denk dat ik dat ook maar ga doen, manlief weet ook nooit wat ie wil hebben...(en als ie al wat noemt zijn het vaak sokken!!)

Apart, dat je meteen zo reageert op een glaasje wijn... vriendin van me heeft het met chocolade (en toch eten he...)
Nou, ik was er met rode wijn al eerder bang voor, maar nu was het wel de ultieme test. Dreamlief had net gezegd dat ik er zo goed uitzag.

Ja, massagecursus, daar heb ik het al eens met Dreamlief over gehad. Hij wil dat dan samen doen. Aangezien we nog niet samen weg kunnen gaan (kinderen) stelt hij dan meestal voor dat IK als eerste ga .. haha. slimpie. Maar het komt er misschien nog wel eens van.

Eten is vandaag normaal, met over de hele dag 5 broodjes, wat fruit, optimel ipv yoghurt (was op) en vanavond bonenschotel, denk ik. Niet zwemmen, ivm vakantie. Mogelijk dat ik wel ga crosstrainen.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven