Koken mbv pakjes

26-09-2012 18:50 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder js zwaar allergisch voor bijna alle e nummers, dus ik heb altijd geleerd om alles zelf te maken en geen gebruik te maken van kant en klare wat dan ook. Toen ik uit huis ging kwam het idee om van die pakjes uit te proberen dan ook totaal niet in me op. Afgelopen zomer was ik met vrienden op vakantie, en een van die vrienden kookte juist bijna alleen maar met van die pakjes (bijv. Kip jambalaya van knorr, ovenpasta van maggi, chicken tonight) en verrassend genoeg vond ik dat enorm lekker. Ik ben er nog steeds voor om alles zo veel mogelijk zelf te maken, omdat die dingen vaak wel veel zout en kunstmatige geur, kleur en smaakstoffen enzo bevatten, maar zo af en toe koken mbv een pakje kan geen kwaad lijnkt me. Hebben jullie nog tips van lekkere dingen die ik eens uit moet proberen?
quote:lilaemme schreef op 26 september 2012 @ 22:47:Die pakjes... zoveel slechte toevoegingen, puur gif...

For the sake of argument: welke gifstoffen heb je in pakjes aangetroffen?

Maar on topic:

Boboti en Kip Siam van Knorr - heerlijk

Saus uit pakjes - heerlijk

Ovenschotel pakjes (knorr? honig?) - bloemkool lekker, sperzieboontjes wat minder

Tot ik ging samenwonen at ik altijd uit pakjes. Mijn vriend is meer een kokerT dus nu steeds minder, maar een E nummer op z'n tijd mag je me altijd wel voor wakker maken.
quote:Ka32 schreef op 02 oktober 2012 @ 15:56:

[...]

Meen je dit nou? Ik vind de Kip Madras ook erg lekker, maar ik doe expres niet het hele zakje rijst in de pan, anders houden we over. En dan eten we ervan met twee volwassenen en twee kleuters!

Beef Chimichurri is ook een favoriet hier. En bij het lezen van dit topic besef ik me opeens dat de C1000 sinds kort weg is en ik hem alleen daar nog wist te vinden....

Volgens mij is de Beef Chimichurri uit het assortiment gehaald,of het is een zomerversie,er zijn meerdere soorten wereldgerechten die in bepaalde periodes niet verkrijgbaar zijn ( hier tenminste ).en hier is het ook uit de winkels.

De kip madras gaat hier schoon op,en we eten met 2 volwassenen en ik doe er ook nog extra groente door.

Áls er al iets overblijft dan is het een lepel rijst en die krijgt de hond dan,zij mag dan de borden schoon likken,kunnen zo zó weer de kast in ....
quote:Ka32 schreef op 02 oktober 2012 @ 15:56:

[...]

Meen je dit nou? Ik vind de Kip Madras ook erg lekker, maar ik doe expres niet het hele zakje rijst in de pan, anders houden we over. En dan eten we ervan met twee volwassenen en twee kleuters!

Zijn we dan zulke grote eters?

Ja, dat zijn we...
Bij onze AH hadden ze het al nooit, maar bij de C1000 wel.

En idd wel altijd met extra groenten erbij. Bij de Kip Madras is een banaan in stukjes ook erg lekker trouwens!
Wij eten ook met twee volwassenen en een klein kind zo'n pak op hoor. Dat is toch niet zo gek?

Of wacht eens... Heb je tegenwoordig niet van die 4-persoonspakken? Of heb ik dat mis? Ik heb zelf altijd die van 2-3 personen. Maar dat komt sporadisch voor, ik denk zo'n twee keer per jaar. (Want je moet tenslotte niet teveel vergif eten! )
quote:truffelmaffia schreef op 02 oktober 2012 @ 16:10:

[...]

Zijn we dan zulke grote eters?

Ja, dat zijn we...
quote:Ka32 schreef op 02 oktober 2012 @ 16:11:

Bij onze AH hadden ze het al nooit, maar bij de C1000 wel.

En idd wel altijd met extra groenten erbij. Bij de Kip Madras is een banaan in stukjes ook erg lekker trouwens!Word dat niet erg papperig met een banaan?
quote:giuliettacapuletti schreef op 02 oktober 2012 @ 16:12:

Wij eten ook met twee volwassenen en een klein kind zo'n pak op hoor. Dat is toch niet zo gek?

Of wacht eens... Heb je tegenwoordig niet van die 4-persoonspakken? Of heb ik dat mis? Ik heb zelf altijd die van 2-3 personen. Maar dat komt sporadisch voor, ik denk zo'n twee keer per jaar. (Want je moet tenslotte niet teveel vergif eten! )

Wij hebben met z'n 4-en ook altijd die pakken voor 2-3 personen.

Lasagne maak ik trouwens nooit uit een pakje. Ik koop altijd een grote pot pastasaus en roer dat door een hele lading roergebakken groenten.

Edit: en dan natuurlijk met lasagnebladen in een bakvorm, veel geraspte kaas erover en in de oven!
quote:dunschiller schreef op 02 oktober 2012 @ 16:13:

[...]

Word dat niet erg papperig met een banaan?Nee, helemaal niet. Als alles klaar is door de saus doen en even laten opwarmen. Mmmm!
Wij eten vaak vers maar vinden de zakken pittige pastasaus van Bertoli ook erg lekker. Een uitje en een paprika erbij of wat andere groenten die nog in de koelkast staan, soms een scheut room als die voorhanden is en je hebt een heerlijke spaghettisaus. En helemaal lekker met een berg geraspte parmezaanse kaas erover. Mmmm.
@Ka32 ga ik een keer proberen dan ..

Ik maak straks ouderwetse macaroni,met een plak ham een berg groente en een zakkie macaronisaus van Knorr,uiteraard een schop ketchup erbij en een laag geraspte kaas er over..

Krijg er nú al zin in
Ik gebruik wel eens de pakken brownie mix van de AH,binnen 5 minuten in de oven en snel klaar.

(ja zelf maken is veel lekkerder maar soms heb ik geen zin om dingen te moeten afwegen etc)

Verder hier niet heel veel zakjes en pakjes al gebruik ik wel regelmatig de currypasta's van pataks en andere boemboes uit de toko.
Dit topic inspireerde me om vanavond kip siam uit een pakje te eten

Lekker!
quote:Fruity-Pebbles schreef op 02 oktober 2012 @ 17:35:

Lekker!Dat het je maar goed mag smaken
Taco kruiden en indonesische boemboes en curry pasta gebruik ik graag. Tacos zonder tacokruiden worden nooit zo lekker.
he, eindelijk eens een pro-pakjes topic.

Wat een gezeur om die pakjes altijd. Het lijkt haast wel hip om heel hard te roepen dat je die "troep" uit pakjes niet gebruikt.

Het zal heus wel kloppen dat er voor die pakjes een gezonder alternatief is maar om meteen te roepen dat alles uit een pakje per definitie troep is vind ik zo'n onzin alles wat in de winkels ligt wordt van A tot Z getest en gekeurd en moet aan allerlei eisen voldoen dus zó erg kan het niet zijn. Je valt niet direct dood neer van een E-nummertje.

Ik ben 23 en nog best wel een groentje in de keuken. Ja, ik gebruik pakjes. Van heel veel gerechten zou ik echt niet weten hoe ik het wel "zelf" zou moeten maken. Ik moet dat nog leren.

Kip Madras (lekker met appel!) of kip tandoori of de kip siam vind ik wel lekker!

Ik vraag me trouwens af of 'de gemiddelde Nederlander' bij een blind proeven test zou kunnen onderscheiden welk product uit een pakje komt en welke niet.
quote:dunschiller schreef op dinsdag 02 oktober 2012 17:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fruity-Pebbles in "Koken mbv pakjes"" class="messagelink">Fruity-Pebbles schreef op 02 oktober 2012 @ 17:35</a>:</b>

Lekker!</div></blockquote>Dat het je maar goed mag smaken

Lekker dat het was

Was zo lang geleden! Heb voor de zekerheid ook een pak kip tandoori meegenomen! Voor als ik weer zin heb in een pakje
I pakjes en zakjes.

Het zij zo.
quote:nieuwemaan11 schreef op 02 oktober 2012 @ 16:06:

[...]

.... een E nummer op z'n tijd mag je me altijd wel voor wakker maken.

Ik vind pakjes prima bij gebrek aan inspiratie of kennis van hoe je iets lekker moet kruiden. Vriend en ik worden wel steeds beter in het 'zelf kruiden', maar een pakje gaat er af en toe best in! Favoriet hier zijn de burrito's en bobotie van Knorr en de macaroni stroganoff van Honig. Die laatste eten we dan met lekker veel paprika en ui, wat gehakt (of, als ik het voor het zeggen heb, magere cocktailworstjes, vast ook enórm slecht), geraspte kaas en in mijn geval ook nog een flinke plens ketchup. Kom maar door met die culinair-barbaar-award
quote:Baudolino schreef op 02 oktober 2012 @ 09:05:

[...]

Moeten we het allemaal maar weer afschaffen dan?Zou geen slecht idee zijn! Of dusdanig aanpassen dat kruidenmixen ook echt alleen maar dat zijn en geen rotzooi met veel te veel zout en suikers.
[quote]Blusher schreef op 02 oktober 2012 @ 20:02:

he, eindelijk eens een pro-pakjes topic.

Wat een gezeur om die pakjes altijd. Het lijkt haast wel hip om heel hard te roepen dat je die "troep" uit pakjes niet gebruikt.

Het zal heus wel kloppen dat er voor die pakjes een gezonder alternatief is maar om meteen te roepen dat alles uit een pakje per definitie troep is vind ik zo'n onzin alles wat in de winkels ligt wordt van A tot Z getest en gekeurd en moet aan allerlei eisen voldoen dus zó erg kan het niet zijn. Je valt niet direct dood neer van een E-nummertje.

Ik ben 23 en nog best wel een groentje in de keuken. Ja, ik gebruik pakjes. Van heel veel gerechten zou ik echt niet weten hoe ik het wel "zelf" zou moeten maken. Ik moet dat nog leren.

Kip Madras (lekker met appel!) of kip tandoori of de kip siam vind ik wel lekker!

Ik vraag me trouwens af of 'de gemiddelde Nederlander' bij een blind proeven test zou kunnen onderscheiden welk product uit een pakje komt en welke niet.[/quote]

Als ze normaal gesproken echt lekker (en vers) eten, proeven ze dat absoluut. Ik vind het zoute bende, niet te vergelijken met lekker eten. Je zegt dat het onzin is, maar je hebt je nooit verdiept in goed eten en wat die rotzooi met je lijf doet.

Lees het onderstaand genoemde blog eens. Ik vind dat deze dame goed verwoordt waarom de meeste kant-en-klaar-producten niet veel goeds met je lijf doen. Er is tegenwoordig heel veel te lezen over goed en verantwoord eten (lees eens een boek van Amber Albarda bijvoorbeeld) en dat hoeft echt niet veel tijd te kosten.

Een van de grootste bezwaren kant-en-klaar troep zijn suikers en zie hier wat die met je lijf doen. Je hebt maar een lichaam; best de moeite waard om daar wat voorzichtiger mee om te springen!

http://tienekescholtens.w ... ezond-maar-zeer-ongezond/
quote:quinacridonerose schreef op 02 oktober 2012 @ 02:41:

[quote]lilaemme schreef op 02 oktober 2012 @ 00:47:

[...]

TO vraagt in haar OP of uit een pakje of zakje eten kwaad kan. quote]

Neeneenee, in de OP stelt TO dat af en toe een pakje (volgens haar) geen kwaad kan en ze vraagt om tips en welke pakjes lekker zijn.

Niet om een lezing over de (vermeende) gevaren van eten uit pakjes.Tja, ze zegt 'lijkt me' en daar wilde ik op reageren. Het is inmiddels allang bekend dat al dat zout en vooral de suikers in de meeste van die pakjes kwaad kunnen, en niet zo'n beetje ook. Als iemand hier roept dat af en toe een pakje sigaretten roken geen kwaad kan, dan zou ik ook reageren met: uhmmmm wel dus. Het is nog niet zo lang geleden dat mensen dachten dat roken prima was. Stonden de glaasjes met sigaretten gewoon op tafel tijdens een verjaardag. Daar denken we tegenwoordig wel anders over. Met de kennis over gezond eten en drinken van vandaag de dag zie ik het met de meeste 'pakjes en zakjes' ook zover komen.
anoniem_49116 wijzigde dit bericht op 04-10-2012 01:08
Reden: te vroeg verstuurd
% gewijzigd
Ik ben ook echt een pakjes mens. Heb niet het geduld en zin om echt goed te leren koken. Vind het al een hele prestatie als het me een keer echt goed lukt met recept zonder pakje.

Ik vind de lasagnette lekker, volgens mij van Knorr.
Wat een schreeuwerige blog van Tieneke. Ik kan het niet serieus nemen op deze manier. En ik denk met mij velen niet. Wat ze teweeg brengt bij mij is ergernis. Teveel gebruik van hoofdletters om dingen te benadrukken. En dan het verhaal over het versuikeren van je lichaam. Wat je bijvoorbeeld kan zien aan staar, dat daar ook door zou komen. Nee, daar ga ik niet in mee.

Overigens ben ik het zeker met Lilliaemme eens dat je beter vers kan koken. Maar soms is een pakje gewoon makkelijk. Moet kunnen.
Die blog is ronduit lachwekkend. Er staat een recept op voor: PASTINAAK SOEP MET KORIANDER EN RUCOLA (een soep die diep reinigend werkt op het hersenweefsel) ]

Nou, dan mag Tieneke mij eerst wel eens vertellen of pastinaak eigenlijk wel de bloed/hersenbarriere kan doorkruisen.

On topic: te veel suiker en zout zijn zeker niet goed voor je, maar af en toe uit een pakje koken... ik zal het er zeker niet om laten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven