Help, een maden invasie !

04-10-2012 00:18 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een uurtje geleden moest ik in de tuin wat weggooien in de gft-bak.

Rond de bak zag ik wat maden kruipen maar dat is wel vaker dus ik deed hem weer dicht en liep terug naar de keuken,...ineens zie ik me toch een zooi maden !!

Op de schoonloopmat, tussen de randjes bij de deur, tussen m'n laminaat,..gewoon overal dus !

Ik raakte best wel in paniek want het zag er naar uit dat ze massaal richting keuken kropen.

Ben eerst als een gek gaan bezemen om het ergste weg te krijgen. Daarna een paar liter kokend water, afgewisseld met zout, soda en terpetine. Ook nog met vanisch in spuitbus gespoten,..tja alles wat ik maar voor handen had wat chemisch is,..

Maar ik ben zo'n beetje door m'n bestrijdingsmiddelen heen en ik ben moe en moet morgen vroeg op,...ik weet niet meer wat ik kan doen nu en ben als de dood dat als ik nu ga slapen dat morgen m'n hele huis onder zit :(

Ik loop nu steeds heen en weer naar de keuken, ondertussen helemaal para en gefocust op ieder wit dingetje,...heeft iemand nog tips voor me ?
Er word gezegd dat ze niet tegen zout kunnen. Of het waar is, geen idee. Maar misschien iets om flink wat zout op en rond de maden te strooien? Of bij de plekken waar je ze zag?
Chloor?
jak!

Sorry geen tips voor je!

Gif, dus chloor in combinatie met ander gif werkt wel, vindt je keukenvloer alleen niet leuk.

Succes en slaap lekker hopelijk!
Heb ik gedaan ! Nu ga ik steeds weer terug naar de keuken en strooi ik zout over alles wat ik nog zie kruipen,..brrr.

Maar ik kan toch niet de hele nacht zo bezig blijven ?
Chloor heb ik niet in huis helaas. De vloer interesseert me even geen bal,..ze moeten dood !
Bedankt me nog, Ze komen volgens mij af op licht. Dus licht uit in huis en zaklamp aan in de tuin neerleggen.

Geen idee of het werkt maar valt te proberen.
Ah, dat ga ik proberen ,..bedankt voor de tips !
Bedank moet bedenk zijn! sorry

Succes!
Oh jakkes!

Als de container is leeggemaakt kun je een paar volle waterkokers of fluitketels met kokend water in de container gooien. Hierdoor zullen de maden dood gaan.

Met chemische middelen (zoals containerspray; spuitbussen verkrijgbaar bij het tuincentrum) kunt u de maden ook bestrijden. Andere tips zijn chloor, ammoniak, of een oude parfum of toiletspray in de biobak leegspuiten. Hier kunnen de maden ook niet tegen.
Ammoniak, parfum of toiletspray, daar kan je ze ook mee killen. Heb ik ff gegoogled voor je. Succes iig.
Wat Frizzy zegt dus, die heeft dezelfde site gegoogled
Komen ze eigenlijk wel bij de biobak vandaan? Misschien ligt er ergens in de tuin een dode vogel oid en is dat de bron? Dan moet je die verwijderen.
quote:ninon schreef op 04 oktober 2012 @ 00:41:

Wat Frizzy zegt dus, die heeft dezelfde site gegoogled Maar dan sneller.
quote:frizzy schreef op 04 oktober 2012 @ 00:41:

Komen ze eigenlijk wel bij de biobak vandaan? Misschien ligt er ergens in de tuin een dode vogel oid en is dat de bron? Dan moet je die verwijderen.Getver, zit TO ook nog met een mogelijk dood beest
quote:frizzy schreef op 04 oktober 2012 @ 00:42:

[...]

Maar dan sneller. Aan jou de eer hoor
quote:ninon schreef op 04 oktober 2012 @ 00:45:

[...]

Aan jou de eer hoor

Ik heb wel meteen geen trek meer in die pizza die ik overwoog in de oven te stoppen.
Nou, wat ik kon zien met een tuinlampje aan, is dat ze volgens mij niet bij de bak vandaan komen. De bak staat achterin de tuin en daar rond om is niks te zien Pas een meter voor de deur begint het.

Ik bedenk me net dat ik een paar weken geleden mosselen heb gegeten en dat er een paar schelpen voor de deur zijn gevallen.

Had ze met m'n voet ff snel aan de kant geschoven met de bedoeling ze later op te rapen,..kan me niet herinneren of ik dat ook heb gedaan :s

Ik ga kijken of ik amoniak heb en daarna ga ik proberen te slapen,..ik weet niet wat ik anders nog kan doen.

In ieder geval bedankt voor het mee denken !
quote:frizzy schreef op 04 oktober 2012 @ 00:46:

[...]

Ik heb wel meteen geen trek meer in die pizza die ik overwoog in de oven te stoppen.

Kan ik me voorstellen. Ik heb ooit zo'n beestje in de sambal aangetroffen. Vriend zei dat het een rijstkorreltje was, maar ik geloofde hem niet. Ik ontleed nog steeds elk lepeltje sambal.

Maar, smakelijk eten mocht je de oven nog aan durven zetten ;)
Bah zit ik nu lekker een stuk pizza naar binnen te werken

Succes! Ik zou hysterisch zijn...
Dood beest denk ik trouwens van niet,..dan had ik dat wel gemerkt aan m'n hond denk ik ?
Ieeuw je moet ook niet openen als je de TT ziet !
Oeps, te snel verzonden. Als je zit te eten bedoel ik dus ;)
Heb je al het idee dat je lekker kan slapen?
Die mosselen kunnen het denk ik niet zijn, volgens mij duurt het geen weken voordat een made uitkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven