Tweeling! (dl.3)

09-07-2007 23:22 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic! In 2004 zijn we begonnen. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en loopt het nog steeds!  Dus, op naar de volgende 700 berichtjes! Dat we nog maar veel leuke verhalen met elkaar mogen delen over onze opgroeiende tweelingen!
Hoi,

Aventura, dat moet inderdaad druk zijn, met een kindje met hartproblemen. Hopelijk gaat ze nu flink groeien. In elk geval een goed teken dat ze al zelf haar flesjes leeg drinkt. Succes!

Kaaskopje: naar circque du soleil is ook tof hoor!

Ons reisje was een -heel welkome- bijkomstigheid van mijn meneers werk, hij is nl filiaalmanager van een reisburo. Dus veel kortingen een fijne aanbiedingen voor tussendoortjes (en dat mag ook wel, want het salaris is niet vet). Dat, plus geweldige oppasschoonouders, maakt dat we zo af en toe eens samen ertussenuit kunnen piepen.

Coen is nog steeds niet zindelijk, terwijl Nick dag en nacht droog is. Coen is niet te paaien met stickers, niet om te kopen, niet gevoelig voor 'wat-een-ander-doet'. Hij heeft gewoon besloten dat hij het nog niet wil. Klaar. Op mijn verhaal dattie echt niet onzindelijk naar school kan zegt hij doodleuk: als ik naar school ga, dan ben ik zindelijk. Over een ijzeren wil gesproken...

Wat te doen? Ga het consultatiebureau maar eens vragen om tips.

Greetings!
Oei heftig zo'n zorgenkindje Aventura!

Heerlijk die vakantie naar Marokko!

Zindelijk...moet hier ook maar snel gebeuren, scheelt een sloot geld.

K&S gaan over 3 weken naar psz. Een extra dag op het kdv zit er niet in, ze zijn pas in sept 2009 aan de buurt. Hmmm dan worden ze 4. Dus 1 dag kdv en 2 dagdelen psz. Iets lastiger logistiek met werken enzo helaas.

Vervelend leonie, Bob wilde ook liever niet, maar uiteindelijk kon ik hem wel paaien met een klein chocolaatje na een poepie op de wc

Net veel nagekeken, ga nu naar bed.

Liefs,

Jennie
Aventura, ik word er wel een beetje stil van als ik je verhaal lees. Wat heb jij een heftige tijd achter de rug, en eigenlijk nog steeds! Wat een bikkel is Lotte, dat ze nu helemaal zelf kan drinken, na zo lang sondevoeding te hebben gehad. En ook knap van Isabel, die zich in alle drukte zo goed blijft ontwikkelen. Petje af voor jullie!!! (En fijn om weer wat van je te horen! )

Sja, Leonie, ik zou me eigenlijk nog niet zo druk maken om het nog niet zindelijk zijn van Coen. (Zeg ik, die een dochter van 4 heeft die minstens 3x per week nog in haar bed plast!)

Sven en Noah zijn op hun eigen moment zindelijk geworden. Bij Benthe hebben we zelf het moment gekozen. En als ik terugkijk, heeft juist zij er de meeste problemen mee, de andere 2 eigenlijk nooit. Ik zou het lekker nog even zijn beloop laten, en in de zomer nog weer eens een serieuze poging wagen, als hij er dan niet inmiddels zelf al mee bezig is. Je hebt nog maaaaaanden de tijd!

Jennie, balen dat het KDV een wachtlijst heeft, maar toch fijn dat Koen en Stef nu aan de beurt zijn voor de psz! Geeft jou nèt dat beetje extra tijd om aan je studie te kunnen besteden! Gaat het goed met je studie/werk?

Cirque du Soleil was adembenemend, echt gaaf! En ook errug leuk om weer eens een avondje met zijn tweeën weg te zijn! Was onvervalst genieten, vanaf het etentje tot het circus. En terug thuis dan ook weer erg leuk om de verhalen van de kinderen te horen (Mijn vader, de oppas, draaide een shaggie (die hij keurig netjes in de tuin oprookt, dat terzijde). Sven keek naar het Samson-pakje en vroeg "wat is dat?". "Dat is shag." "Nee hoor, dat is leeuwenhaar, opa"...)
Jaaaaa vandaag heb ik gehoord dat ik mag blijven op school (voor meer uren) ).

Later meer,

Jennie
Vrolijk witte Pasen allemaal!!!!!!

Hoe is het met iedereen? Hier alles prima! Lekker genieten van 4 vrije dagen!!!! Heerlijk! Gaan zo maar eens de Keukenhof in het wit bekijken!

Kaaskopje, kom jij naar de meerlingdag?? Jennie jij zou niet gaan, he? En jij wel, toch, Leonie???

Gefeliciteerd met je contract trouwens, Jennie!

Nou, ik ga eitjes koken en verven!!!!

Doei!
Fijne Pasen! Nee ik ga idd niet naar de meerlingendag.

Ga jij wel Sandy?

Jennie
Jaaah, ik ben ook van plan naar de meerlingendag te komen. Spannend, om jullie dan in levende lijve te zien!

Hier ook een witte Pasen, de vlokken vallen gewillig! Nou ja zeg, moet echt niet gekker worden!

Benthe is 2 daagjes uit logeren bij haar nichtjes, belde gisteren of ze nog een dagje langer mocht blijven. De andere 2 zijn een nachtje bij oma geweest, en keutelen nu met zijn tweeën. Af en toe roep ik "wil er echt niemand een spelletje doen?" en dan roepen ze hard nee en gaan weer verder met hun ding (pop aankleden en in bed stoppen, hamertje tik, ..., ze vermaken zich prima zo!

Fijne dag nog vandaag!

Hé, hallo Jennie! Ook aan het genieten van een rustig paasdagje?
Leuk dat jullie ook komen Leonie en Kaaskopje! Vind t ook erg leuk jullie en de kids natuurlijk in levende lijve te zien!

Het grote bed is in een vergevorderd stadium! Jawel! Het wordt dus beide een Flexa halfhoogslaper! We hebben ze uiteindelijk dus via marktplaats gekocht voor 75 euro per bed! Echt een koopje dus (in vergelijking met de nieuwprijs dus...). Hij is nu helemaal geschuurd en het merendeel is al in de whitewashlak!

Kids vinden het echt spannend!!!

Age wil met papa en opa het bed bouwen. Hij is echt helemaal into Bob de Bouwer. Sterker nog hij ís Bob de Bouwer. Zo noemt hij zichzelf en zo neemt hij zelfs de telefoon op! haha! Of is dit ernstig???

En Mare wil met mama en oma lakens kopen. Kijk zo hebben we toch nog het traditionele rollenpatroon!

Wat voor dekbed hebben jullie trouwens gekocht voor de kids?? En wat voor matras??? Hebben jullie ook zo'n waterdichte molton????

Doei!
He hallo allemaal!

Hoe is t met iedereen????

Age en Mare liggen voor de tweede nacht in het grote bed! Ze waren gisteren helemaal hyper! De dames (Mare, Oma en mama) zijn lakens gaan kopen en de heren (Age, Opa en papa) hebben de bedden 'gebouwd'. Ze vonden het echt fantastisch en lagen er gisteravond als de koning en de koningin in! Age heeft als een blok geslapen en Mare is een paar keer wakker geworden maar ook prima geslapen!

Gisteravond mijn eerste basketballwedstrijd gehad! Ging op zich aardig maar had enorme pijn in mijn enkel gekregen! Kon nauwelijks meer lopen! Grrrr nu nog niet! Ben net twee weken bij fysio weg ivm knie! Nou zat ik er vanmorgen weer! Maar lijkt mee te vallen. Iets met ontstoken botvlies oid... waar spieraanhechting zit of zo. Komt kennelijk doordat ik wellicht te goed mijn best heb gedaan en dat het net te zwaar was. Maar goed, niet zo praktisch om te strompelen!

Nou, hoop weer van jullie te horen!

Doei!
Hee meiden,

Ik ben een beetje ziek. Al sinds woensdagavond. M'n tentamen ging ook erg beroerd donderdag. Zondag vierde ik m'n verjaardag. Was ook niet zo super geslaagd, voelde me toen ook hondsberoerd. Wel een voordeel is, dat ik bijna niets eet haha.

Goed voor de lijn.

Morgen gaan Koen en Stef voor het eerst naar psz. Ik ben erg benieuwd.

Bob ligt ook op een flexa (ook via mp, helaas voor iets meer dan 75 euro grrr). Ik heb nog geen nieuw matras gekocht, moet ik nodig doen! Hij ligt nu op het logeerbedmatras (mijn oude matras van vroeger). Verder heb ik ook niet een bijzonder dekbed voor hem (synt. anti allergie).

Voor de jongens koop ik straks een Minnen bed (heb er al eentje), zij krijgen dan een Ikea matras. En ik heb geen waterdichte molton. Een gewone molton en een bedzeiltje eronder van toen ze nog baby waren.

Sandy hoe gaat het nu met je?

En hoe is het met de rest? Wanneer gaan jullie elkaar ontmoeten? Maken jullie foto's? Dan kan ik die via de mail wel bekijken (kaaskopje??).

Liefs,

Jennie
Hoi!

Beterschap Jennie! Wel een manier om af te vallen, maar er zijn leukere manieren! En jij ook sterkte, Sandy, met je knie! Zit ook niet mee, zeg!

Gaaf, dat de kinderen in grote bedden slapen! Hoe doe je het nou, nog met slaapzakken of meteen een dekbed? Het motiveert mij wel om ècht met onze bedden aan de slag te gaan. Duurt niet lang meer of ik moet gaten in de voeteneinden van de ledikanten gaan zagen!

Dekbedjes hadden wij trouwens (haha, heb je nu niet veel meer aan!) van ikea. Hebben we ook van die dunne kussens bij gekocht. En de matrassen zijn van die van die schuimrubbermatrassen die standaard bij de vikare-bedden horen. Voor de kinderen geen probleem, je moet er natuurlijk geen olifant op leggen want dan zakt de matras meteen door. For the time being voldoet het in elk geval. Als plaszeiltjes hebben we moltons, maar ook een paar zeiltjes (yes, ook van ikea!): zijn aan de ene kant zacht en aan de andere kant kant, die onderop ligt, van plastic.

Ik geniet echt met volle teugen de laatste tijd! Soms maken ze ineens van die sprongen, dan zijn ze ineens zo'n stuk groter en wijzer! Ze kletsen de oren van het hoofd en spelen héél veel fantasiespellen met elkaar. Soms pakken ze al hun matrassen uit de slaapkamers en bouwen er een hut of kasteel van (opruimen erna gaat nog wat minder, maar hé, je kan niet alles hebben, hè!). En ze kiezen 's avonds steeds vaker voorleesboeken uit ipv prentenboeken om uit voorgelezen te worden.

Goed trouwens dat je over foto's maken begint, Jennie! Schiet er erg bij in hier de laatste tijd!

Nou, tot gauw weer!
Hoi! Ben ik weer!

Hoe is het met iedereen? Geen nieuws is goed nieuws? Leonietje, alles ok met de boys?

Hier alles goed. De kinderen zijn lief, leuk, grappig.

Van de week een 10-minutengesprekje op school gehad. De juf vond Benthe erg ondernemend en beweeglijk (onderstreept door een beeldend voorbeeld van een Benthe die ondersteboven, druk bezig met haar laarzen, in de kring antwoord geeft op een vraag van de juf).

Ha: wacht maar tot die andere twee naar school gaan! Die zijn echt nog véél drukker!

En ach, die Noah... Ze krijgt nu last van het Antwerpse-dierentuin avontuur. Gisteren in Blijdorp dacht ze dat ze ons kwijt was. We stonden nog geen 5 meter van haar vandaan op hetzelfde pleintje. Raakte ze compleet over haar toeren. Ze rende in wilde paniek doelloos en blind heen en weer, ondertussen hard gillend. Nou ja. krijsend. Zo zielig... Ik moest echt door mijn knieen voor ze doorkreeg dat ze in veilige armen was. Klein humpie...

En Sven... is een klein piepertje op het moment. Denkt dat de beste tactiek is om direct maar te gaan jammeren en huilen (deed één van jouw jongens dat niet ook een tijd, Leonie? Hoe is dat uiteindelijk afgelopen?). Ik heb hem een aantal keer gevraagd: is het héél erg of is het lastig Sven, wat er aan de hand is? In eerste instantie dacht hij na en zei braaf: lastig. Waarop ik antwoordde: dan moet je er niet gelijk om gaan huilen. Slimmerik heeft dat nu door en zegt nu gelijk: hééél erg mama! Om verder te jammeren.... Tsssk....

Mar mag de pret niet drukken. Het blijft een heel gezellige tijd zo, met die 3 en 4 jarigen!
He!

Hahahahaha Kaaskopje! Die twee van jou lijken echt op Age en Mare! Age piept nu ook! En Mare is altijd bang dat ze alleen is!!!!!

Alles goed hier! Volgende keer ff langer maar nu even druk!!!

Doei!!!!
He allemaal,

aaaaah ik ben echt over de zeik, al sinds vrijdag! Age is ruim een half jaar geleden gevallen op zijn tanden. Was een klein stukje afgebroken. Toen baalde ik al maar a la, het zat er nog in! Nu was ik vrijdag voor controle bij de tandarts en vertellen ze me dat zijn tand er uit moet wat abces en kan nieuwe tand infecteren oid. En zeer zeker oid want natuurlijk hadden ze nauwelijks tijd om wat uit te leggen ook al vroeg ik veel. Vonden ze alleen maar lastig!!!! Grrrrrrr.

Vind t echt zoooooo erg als z'n tandje er uit moet! Mijn mooie lieve mannetje! Dan moet ie nog ruim drie jaar met 1 voortand (boven uiteraard!). Echt verschrikkelijk. Had eigenlijk een heel leuk weekend gepland maar hele weeken verdrietig geweest en er de hele dag aan gedacht!!!!!!

Nou, moest t ff vertellen!!!!!

Doei!!!!

Ps: hoe gaan we trouwens afspreken zondag??? Mail me maar even op sandymarcel@hetnet.nl. Mijn hotmail die ik eerst had kan ik niet meer openen!!!!
Sandy, ik ga je vanavond mailen! Ik ben nog steeds van plan te komen.

Kan me goed voorstellen dat je van slag bent door de voortand! Wat een gek verhaal trouwens. Betekent het dan dat er bij de wortel van zijn tand echt iets beschadigd is, of verwijderen ze preventief? Is zijn tandje nu verkleurd?

Nou ja, in elk geval, sterkte! Waarschijnlijk zal Age er zelf minder last van hebben dan jij (omdat jij er steeds naar kijkt en hij niet) maar dat is een schrale troost!
Hoi,

Nou, de tweelingendag gaat van onze kant dus niet door, bummer! Zie mailtje, kaaskopje en sandy. Eindelijk weer eens tijd en puf om bij te lezen hier. Wat sneu Sandy, van Age's tand! Coen heeft ook een grijs voortandje, nadat hij vorige zomer een schommel tegen zijn mond kreeg. Auch, we hoorden het op verre afstand nog bonken... ik ben er niet meer naar de tandarts gegaan, toch niks aan te doen. Gelukkig 'zijn het nog niet zijn 'mensentanden'.

Kaaskopje: bij ons was het Nick die zo jengelde. Het cb gaf me de tip toch gewoon te negeren wanneer het overduidelijk gespeeld is. Het helpt wel want het jengelen is stukken minder.

En Oh yeah: Coen is nu -thuis- droog! En ook de bruine jongens verdwijnen meestal in de wc! op het kdv werkt hij nog niet mee, maar dat komt vast ook snel nu. Hoezee!

Mailen jullie me foto's van zondag? Veel plezier alvast!
He,

even heel kort! Kaaskopje, ik hoop dat jij nog komt! Wij gaan iig wel!!!

Age heeft geen kick gegeven toen zijn tand er uit ging!!!! Echt heel stoer!!!! Hij heeft au gezegd na de prik en drie keer au toen hij getrokken werd! Heeft nog lange wortel zo'n tand!!!!! Dat viel dus reuze mee! Het eindresultaat zeker niet!!!!

Volgende keer langer!!!!!

Doei,

Sandy
Hoi!

Sandy, ik vond het echt gezellig zondag! Leuk om jullie "in het echt" gezien te hebben. Heel apart: aan de ene kant zie je elkaar voor het eerst, maar aan de andere kant weet je al zoveel van elkaar door het jarenlang forummen, dat het op een bepaalde manier toch ook vertrouwd aanvoelt. Bijzonder! Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!

Ik vroeg aan Benthe 's avonds wat ze het leukste vond, zei ze: ""Are en Mare!" Haha! De tweeling was gesloopt, die sliepen al voor we Arnhem uit waren. Bij het instoppen nog even nagevraagd bij Noah hoe het nou kon dat ze wéér zoek was, vertelde ze dat ze mijn man achterna gelopen was toen hij de buggy ophaalde, maar dat ze hem ineens kwijt w. Gelukkig maar dat ze jou herkende! En hoera voor de gele polsbandjes, want die gaven haar een heel veilig gevoel kennelijk! ("Ik heb toch een bandje!")

Ik vond het echt leuk om te zien hoe alle kinderen gaandeweg de dag steeds meer met elkaar optrokken (Benthe die Age een handje gaf toen hij over het stenen randje liep, Age en Mare die spontaan meerenden toen ik ging kiken of er nog patatjes te krijgen waren). Nou ja, wat mij betreft geslaagd dus! Ik zal de gezamenlijke foto's rondmailen!

Groetjes!
He hallo,

Ik vond het ook erg leuk Kaaskopje! Heel gezellig, zeker ook voor herhaling vatbaar!!!! Kids vonden het ook erg leuk en Age sliep ook in Arnhem al en Mare niet veel later. Wij zijn dus thuis pas naar de Mc gegaan! Ben erg benieuwd naar je foto's! Ik ga die van ons na de vakantie rondmailen want presteer het dus kennelijk niet om ze fatsoenlijk van de camera af te krijgen!!!! Nog ff wennen dus!

Hoe is het met jullie, Leonie en Jenny???

Ben je al klaar voor de vakantie, Kaaskopje??? Ziet het weer er goed uit??? Ik heb al zin in kamperen maar betwijffel het weer voor volgende week een beetje, maar goed we zullen het wel zien!!!! We gaan uiteindelijk naar Ermelo (als de plannen morgen niet weer wijzigen........).

Heb echt genoten van het weer de afgelopen dagen! Heerlijk! Maandag weer heerlijk genoten van mijn extra vrije dag! Kids hele dag heerlijk in de tuin gespeeld en ik zat heerlijk rustig met een boekje en wat te rommelen! Zo kan ik er tegen voor de zomer!!!!

Ha, maar nu lekker bijna vrij! Morgen nog een maximale hectisch stressdag op het werk waartussendoor ik ook nog naar de fysio én naar de tandarts moeten! En ik zoek voor het weekend nog 5 toegangscontroleurs en nog 7 horecamedewerkers...... leuk dagje maar dan: chillen!!!!!!!!!!

Kaaskopje, ook hele fijne vakantie! En tot snel allemaal!!!

Doei,

Sandy
Nog even een berichtje voor we op vakantie gaan!

Drukke laatste werkdag achter de rug. Kinders liggen in bed. Morgenochtend alles inpakken en dan lekker op vakantie! heb er zin in!

Alles goed met Leonie en Jennie?

Fijne vakantie voor jullie, Sandy!

Groetjes!
Leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet!

Kaaskopje fijne vakantie.

Ik heb een poosje geen internet gehad, vandaar dat ik weinig heb laten horen.

Hier hebben de kids alledrie de waterpokken ;-(. We gaan verder niet weg deze vakantie.

Moet nu ff was ophangen.

x

Jennie
He meiden,

ik ben jullie niet vergeten hoor! Maar net als jullie waarschijnlijk, heel hard aan het genieten van het heerlijke weer!

check alleen iedere keer ff het forum en mijn mail maar nergens berichten dus iedereen in de zon!!!!!

Geniet er van en tot later!!!! Hoe was de vakantie Kaaskopje???

Doei!
Hoi!

Niet alleen hard aan het genieten van het mooie weer, maar daarna ook meteen weer hard aan het werk!

De vakantie was heerlijk, zalig weer eens zo met het gezinnetje bij elkaar, lekker lanterfanten in de ochtenden, niks niet op tijd klaar hoeven te zijn voor school, picknicken in het gras, wandelen, zwemmen: we hebben genoten!

Heb wel een gemeen virusje in de vakantie opgepikt waar ik nog niet klaar mee ben, dus komt er, naast het werk en de zorg voor de kinderen, weinig uit m'n handen!

Hoe is het kamperen gegaan, Sandy? Het weer zat natuurlijk geweldig mee!!! Hopen dat het straks in de zomervakantie ook zo mooi is in Nederland, dan gaan wij nl. met ons bejaarde caravannetje op pad!

Jennie, beterschap met de kinderen! Ik hoop dat ze inmiddels weer opgeknapt zijn! Gaat het trouwens nog steeds goed met de studie?

Ik ga nog even bankhangen! Tot de volgende keer!
He hallo allemaal!

Hoe is het met iedereen? Kids weer beter Jennie??? Leonie ook alles goed?

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Bij ons was het nog koud hoor!!!! We waren dus de week van Koninginnedag en Hemelvaart weg en toen was t niet altijd droog en echt heeeeeeel koud 's nachts! Het was rond de 7 graden 's nachts! En dat was echt best koud op je matje in de tent! Overdag wel aantal hele mooie dagen gehad hoor en op een gegeven moment wen je er wel aan buiten te zijn. Was wel erg relaxt even een weekje weg! Moet zeggen dat ik zo druk was met laatste Keukenhofellende op het werk dat ik nu al weer aan vrij toe ben! Maar wel heerlijk genoten van het mooie weer met Pinksteren! Heerlijk zo de hele tijd warm en zon! Ben ook lekker bruin geworden, echt prima!

Age en Mare zijn nu allebei ook 's nachts zindelijk! Ideaal! Buiten het laten plassen na dan, he! Ze hebben pas 1 keer in bed geplast!

En ze kunnen sinds gisteren beide zonder zijwielen fietsen! Goed, he! Met dank aan opa en oma, he! Mama heeft niet zo veel geduld en papa al helemaal niet!!!! Ik ga morgen kijken want heb ze nog niet zien gaan en ze willen alleen nog maar op een kunstgrasveld bij mijn ouders in de buurt!

Wat worden ze dan al groot, he? Als ik dit zo allemaal zie!

ohoh, het is al half tien! Moet ze wel voor negenen laten plassen anders gaat t wellicht niet goed!!!! Tot later!!!!! Hoop weer van jullie te horen!!!!

Doei!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven