Moeder hertrouwt transgender, help.

07-10-2012 20:38 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik het woord zo opschrijf, transgender, vind ik het nog moeilijker klinken. Maar zo noem je het nou eenmaal, als iemand van geslacht verandert. In dit geval werd de persoon geboren als vrouw, 10 jaar geleden een man.

Ik ben benieuwd hoe jullie mijn verhaal zouden ervaren, en het zouden aanpakken het in je omgeving ook te vertellen. Ik draag dit ''geheim'' nu al 1.5 jaar met mij mee en merk dat het me zo onderhand sloopt. Probeer het zo beknopt mogelijk te typen..

Mijn ouders zijn 10 jaar geleden gescheiden, mijn vader is 7 jaar geleden gelukkig hertrouwt. Mijn moeder daarentegen, heeft in die afgelopen 10 jaar verschillende relaties gehad waarvan ook eenmaal 5 jaar getrouwd geweest maar dus weer gescheiden. Ik vond mijn moeder in de laatste 10 jaar vrij naief, waarbij ze in mijn ogen nogal snel in relaties dook. Toen ze dus vertelde over deze man, had ik daar dus ook mijn bedenkingen bij. Ik heb mijn moeder toen gezegd dat ik het een aparte situatie vond, zij zei dat ze die reactie van mij ook wel had verwacht. Mijn zus is wat meer nuchter dan ik, en zei alleen dat ze er goed over na moest denken, omdat ze ook het plan had bij hem te gaan wonen aan de andere kant van het land. Dat gebeurde een halfjaar later dan ook.

Het moeilijkste is, dat we allemaal geen praters zijn. Het vertellen van mijn moeder dat het wat zou worden met die man, ging met een rood hoofd en heel vluchtig, de reactie van mij dat ik het een aparte situatie vond was met ''het is niet gek, want voor mij is het gewoon een man''. Met mijn zus heb ik het er eigenlijk ook nooit over, zij is vrij gesloten en zal niet snel praten over haar gevoelens.

Zo heb ik het dus de afgelopen 1.5 jaar een beetje weg gemoffeld, het er niet over hebben, doet het dan ook een beetje aan dat het er niet is. Heel stom, want dat is natuurlijk niet zo.

Mijn vriendinnen weten dat mijn moeder met een andere man aan de andere kant van het land woont, maar hoe de vork in de steel zit weten zij niet. Ik heb het, door een schaamtegevoel nog niet over mijn lippen kunnen krijgen. Hetzelfde geldt voor mijn vader en zijn vrouw, die trouwens nog niet eens weten dat zij is verhuisd..! Mijn vader kan, als het om mijn moeder gaat soms toch wat minachtend reageren, en als dit dan duidelijk wordt zal hij (ook begrijpelijk) perplex zijn.

Zo'n verhaal doen aan je ouders voelt als ''boodschapper'' zijn, ze hebben in principe niets met elkaar te maken want leven hun eigen leven, maar zien elkaar wel op verjaardagen wat ook prima gaat.

Ik merk de laatste tijd dat het me meer gaat opbreken, zeker nu duidelijk is dat ze in april zullen trouwen. Maar ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen met het vertellen aan vriendinnen en ouders. Ik ben de schaamte nog niet voorbij.....
Waarom schaam je je hiervoor? Wat is er beschamend aan transgender zijn of een relatie met een transgender persoon hebben?
hoe is hij als persoon? Denk je dat je moeder gelukkig is met hem? Zie je aan hem dat ie vroeger een vrouw was?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Waar kom de schaamte vandaan? Jouw moeder trouwt met een man die ooit vrouw is geweest en met wie ze gelukkig is. Waarom zou jij moeten vertellen dat deze man ooit vrouw is geweest want hij is dat toch al tien jaar niet meer?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat ik er nog bij moet zeggen, is dat ik wel zie dat mijn moeder gelukkig is al heeft ze haar draai aan de andere kant van het land wel moeten vinden. Liet hier alles achter. De man in kwestie is ook echt niet onaardig, doet enorm zijn best en heeft hier jaren op gewacht omdat het nooit kon zoals hij wilde toen hij in het verkeerde lichaam zat.
Ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie wel wat geschokt bent als het je moeder betreft, maar als buitenstaander vind ik dit eigenlijk helemaal geen rare situatie. De vriend van je moeder is nu een man, hij valt op vrouwen en hij heeft een relatie met je moeder. Het is in mijn ogen niet zo dat je als transgender geen relatie meer aan mag gaan, of alleen met andere transgenders of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als hij zou willen dat jouw vrienden of vader dit zouden moeten weten is het toch aan hem of jouw moeder om dit hen te vertellen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je moeder is gelukkig.

Ik zou heel blij zijn als mijn moeder iemand zou hebben waarmee ze gelukkig zou samenleven. Man, vrouw of transgender. Dat meen ik oprecht.
Waarom accepteer je niet gewoon je moeders keuze en haar man?

Voor hem is hij een man, voor haar ook.

Zijn ze gelukkig samen?
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als iemand in mijn omgeving een relatie zou hebben met een transgender maar ik weet dat de meeste mensen daar anders over denken, dus ik kan me je reactie wel voorstellen.

Ik wil je dit meegeven: het is je moeders relatie, je moeders leven. Jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen, het is aan haar om aan andere mensen te vertellen hoe het zit. Vertel gewoon aan mensen dat je moeder gaat trouwen met een man, als je het met mensen wilt delen of als ernaar gevraagd wordt. Dat geldt dus ook voor je vader. Laat het haar zelf maar vertellen als ze vindt dat hij het moet weten.

Wat is het verder voor man, je moeders geliefde? Kan je met hem overweg? Is hij goed voor je moeder? Ik vraag me ook af of je problemen hebt met het feit dat je moeder hertrouwt met een in jouw ogen al dan niet geschikt iemand, of dat je het moeilijk vindt dat het een transgender is. Of allebei?
Is je moeder gelukkig?
Oftwel : ik snap jouw gevoel van verantwoording dragen voor het vertellen van zijn verhaal niet.

Hebben hij of jouw moeder gevraagd of je dit wil doen?
Als ze gelukkig samen zijn, wees dan ook gelukkig voor haar. En voor hem.
Wat zijn jullie allemaal ruimdenkend. Ik zou eerlijk gezegd ook niet staan te springen. Zou toch ook liever hebben dat een van mijn ouders met een man/vrouw zou trouwen ipv een transgender.

Mbt je vader, kun je je zus het niet op laten knappen?
Misschien weet je teveel. Misschien is het een goed plan om die man gewoon te leren zien als man, niets meer en niets minder. Hij is geen vrouw meer, al tien jaar niet, beetje raar dat jij dat wel in hem blijft zien.
Waarom moet je dit aan je omeving vertellen? Hij is nu toch een man? Als je moeder maar gelukkig is toch.
Waarom schaam je je? En waarom sloopt het je dat je dit "geheim" moet bewaren?

Ik kan me overigens ook wel voorstellen dat je even moet wennen.

Ik vind het niet zo aardig van je moeder dat ze negatief reageert met een opmerking als "z'n opmerking had ik wel van je verwacht". Kan me voorstellen dat je je in een hoek gedreven voelt.

Jammer dat je niet met je zus of je vader kunt praten......
quote:Marahbloem schreef op 07 oktober 2012 @ 20:47:

Wat zijn jullie allemaal ruimdenkend. Ik zou eerlijk gezegd ook niet staan te springen. Zou toch ook liever hebben dat een van mijn ouders met een man/vrouw zou trouwen ipv een transgender.

Mbt je vader, kun je je zus het niet op laten knappen?Waarom moet vader het weten? Zijn zijn zaken toch niet?

Mbt je vader, kun je je zus het niet op laten knappen?Waarom moet haar vader het weten?
Lol, transgenders zijn cool. Waarom schaam jij je hiervoor? Misschien moet je eraan wennen? Praat eens met je moeders nieuwe aanwinst. Daar zit vast een cool persoon achter. Iemand die ten minste niet in de kast blijft zitten, omdat ze bang is dat haar omgeving het niet gaat goedkeuren.

Marahbloem, 5 seconden geledenWat zijn jullie allemaal ruimdenkend. Ik zou eerlijk gezegd ook niet staan te springen. Zou toch ook liever hebben dat een van mijn ouders met een man/vrouw zou trouwen ipv een transgender. 

Maar het gaat niet om jou. Het gaat dan om je moeder of vader en wie hem gelukkig maakt.

Mbt je vader, kun je je zus het niet op laten knappen?Waarom? Wat is er mis met iemand die van geslacht veranderd is?

Mbt je vader, kun je je zus het niet op laten knappen?In feite ís hij een man.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom zou je dit aan iedereen moeten vertellen? Waarom kun je hem niet gewoon zien als de man die hij is? Hij had zich ook gewoon voor kunnen stellen als Henk/Ad/Piet zonder extra info uit zijn verleden... Had je er dan ook zoveel moeite mee gehad om tegen mensen te vertellen dat je moeder is verhuisd en gaat trouwen?

Gelukkig is je moeder een volwassen vrouw die haar eigen partner mag kiezen!
wat is het werkelijke probleem dat je moeder's vriend vroeger een vrouw was of dat ze uberhaupt weer een relatie heeft?

Ik zou er geen moeite mee hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven