Bakfiets is nat van binnen!

08-10-2012 09:52 34 berichten
Ik heb een gazelle bakfiets en die staat buiten. Nu is hij na de regen van het weekend zeiknat van binnen. Logisch denk je, als hij buiten staat, maar er zit een afdekzeil over de bak, dus ik dacht dat dat de regen wel tegen zou houden.

Maarja, ik kan nu dus niet fietsen omdat het bankje ook echt nat is.

In de schuur is er echt geen plek dus ik moet iets anders bedenken.

Ik geloof dat de nattigheid condens is, dus een groter zeil erover heen gaat ook niet werken denk ik?

Hebben jullie geniale tips?
Dweil?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even droog maken?
Zeg maar Spijker.
Bankje beitsen, zodat het waterafstotend is.

Doekje erover klaar.
Afnemen met een doekje?

Mijn bolderkar is iedere ochtend nat, ook met dekzeil.

Even droogmaken en dan kunnen we hem gewoon gebruiken.
En die natuurlijk gebeitst inderdaad, maar dat vond ik dan weer heel erg vanzelf sprekend
Vochtvreter in zetten?

Of is het zo'n stoffen bakfiets?

Dan een condensslurper erin met de regendagen.
Waarom kun je niet fietsen als het bankje nat is?

Als je het vervelend vindt dat je kinderen een natte broek krijgen (en smelten?) Kun je toch een handdoek of zeiltje op het bankje leggen als je het gaat gebruiken?
O sorry, er zit een bankje in die van stof is. Dus een laagje zacht en daarover heen een laagje stof. Dus dweilen of beitsen gaat niet lukken.

Ik kan natuurlijk wel overwegen om voor de winter een gebeitst bankje te laten maken..maar of dat kan?

Het bankje slurpt het water echt op, en mijn dochter is dan echt zeiknat en in de zomer vind ik dat niet zo erg, maar in de winter toch wel koud :-D
O sorry, er zit een bankje in die van stof is. Dus een laagje zacht en daarover heen een laagje stof. Dus dweilen of beitsen gaat niet lukken.

Ik kan natuurlijk wel overwegen om voor de winter een gebeitst bankje te laten maken..maar of dat kan?

Het bankje slurpt het water echt op, en mijn dochter is dan echt zeiknat en in de zomer vind ik dat niet zo erg, maar in de winter toch wel koud :-D
Kan je de bak er niet uithalen en binnen zetten?
Of de fiets in de gang/hal.
Dan leg je toch een zeil + handoek over het natte bankje als je dochter erop moet zitten.
Kun je het kussentje niet (laten) bekleden met zeil o.i.d.? Zeil er overheen doen en vastnieten aan de onderkant?

Ik heb kussentjes in mijn babboe die van zeil gemaakt zijn, kun je zo afvegen als ze nat zijn. Heel handig en toch lekker zacht om op te zitten.
Bedoel je nou dat er geen kind op kan zitten omdat het bankje nat is?

Dan leg je er toch een plastik zak overheen/op?

En voor in de toekomst de tip van cellista?
Er zijn bedrijfjes die bakfietskussens maken die bekleed zijn met tafelzeil. Kijk bijvoorbeeld eens op Kajole

Daar heb ik de hoezen voor mijn fietsstoeltjes en een fietskrathoes vandaan.

En als je een beetje handig bent kun je zelf wellicht ook wel iets maken met tafelzeil?
Een bakfiets pyjama?
quote:eefjewentelteefje schreef op 08 oktober 2012 @ 10:29:

Bedoel je nou dat er geen kind op kan zitten omdat het bankje nat is?

Dan leg je er toch een plastik zak overheen/op?

En voor in de toekomst de tip van cellista?

Dat bedoel ik inderdaad.

Als ik ergens heen ga, op visite ofzo, heb ik geen zin om met een kletsnat kind (echt tot op het velletje) te lopen. En ook geen zin om haar standaard helemaal te moeten verkleden na een fietsritje.

Bedankt voor alle ideeen! Waarom kom ik daar zelf niet op?
Ik snap best dat je je kind niet op een natte spons laat zitten hoor. Ik heb ooit een lek fietszadel gehad en daar kwam ik ook doorweekt van af. Maar ik zou ook zelf bij de blokker een stukje tafelzeil halen en dat er gewoon onder nieten. Verder een grote vochtvreter in de kuip zodat het kussen eronder geen schimmelzak wordt. Gaat vast goedkomen.
Wij nemen de kussentjes altijd mee naar binnen. Bij ons zitten ze los.
quote:eiland schreef op 08 oktober 2012 @ 11:07:

Wij nemen de kussentjes altijd mee naar binnen. Bij ons zitten ze los.

Nu word het pas echt genant Bij mij ook

Goed, probleem is opgelost

"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hahahaha, nou, gelukkig maar dat het Vivaforum bestaat. Post je het zelf even in één van de topics over "genante acties" of "had ik zelf ook gewoon kunnen bedenken"?
quote:qwerttu schreef op 08 oktober 2012 @ 11:18:

Hahahaha, nou, gelukkig maar dat het Vivaforum bestaat. Post je het zelf even in één van de topics over "genante acties" of "had ik zelf ook gewoon kunnen bedenken"? Nee zeg, ik ga nu onder een steen liggen en proberen te vergeten dat ik dit gevraagd heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven